Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Jacques Villeneuve - a kanadai világbajnok  (Megtekintve 67601 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

2009. November 18, 20:56
Válasz #173

Replica

  • Felipe Massa
  • *****
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Hozzászólások: 1526
    • Profil megtekintése
Nem lenne rossz egy régi vlágbajnok újra a mezőnyben.

2009. November 18, 18:16
Válasz #172

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
A kanadai Jacques Villeneuve jelenleg Ausztriában tartózkodik, és korábbi személyi edzőjével keményen dolgoznak azon, hogy az 1997-es világbajnok minél hamarabb formába lendüljön.

Ugyanis a francia-kanadai versenyző eltökélt szándéka, hogy 2006-os visszavonulását követően visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe.

Villeneuve a RueFrontenac.com francia hírportálnak nyilatkozott az ausztriai tartózkodásával kapcsolatban. A felkészülést Dr. Erwin Gollner erőnléti edző felügyeli, aki már több F1-es versenyzővel is dolgozott együtt korábban. A cél az állóképesség, és koncentráció visszaszerzése ami elengedhetetlen a királykategóriában.

"A bemelegítés után az edzés 100 percig tart, és a leghosszabb beiktatott szünet nagyjából 5 másodperc. Ez egész egyszerűen brutális!" - mondta Villeneuve.

"Szerencsére Erwin eddig még nem küldött a szaunába edzeni! Elvégre a téli tesztekre készülünk! Persze Bahreinben forróság lesz, úgyhogy nem úszom meg a gőzfürdőt sem..."

A '97-es világbajnok a megváltozott technikai szabályzatnak köszönhetően kapott kedvet újra a versenyzéshez. A 2009-es szezonban több futamon is felbukkant a paddock-ban, és tárgyalásokat folytatott több csapattal is.

A jelenleg is folyó edzésmunka is azt bizonyítja, hogy a kanadai visszatérésre készül.

"Még semmi sem biztos, de jó irányban haladnak a tárgyalások. Komolyan azt gondolják, hogy itt szenvednék távol a két kisfiamtól, ha nem látnék esélyt a visszatérésre? - zárta mondandóját Villeneuve.





Bízom benne hogy összejöhet neki egy versenyzői ülés 2010-re! ::-)

2009. November 18, 12:59
Válasz #171

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Most minden lehetőséget meg kell neki ragadni, mint látjuk elég tág a pilóta piac, és rengeteg a szabad ülés,úgy gondolom minden új csapat tapasztalt versenyzőt keres, kérdés hogy Villneuve tapasztalata mire elég..
Bízom benne hogy visszatér!

Lotus vagy Sauber oldalán el tudnám képzelni.. :)

2009. November 18, 12:44
Válasz #170

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Hát nem tudom. lotusnál még 2 szabad hely van és ha megadja az engedélyt a FIA(nem tudni, hogy még mire várnak) a Sauber csapatnak,a kkor ott is 2 szabad hely van+Mano és Campos 1 hely. Ezek jöhetnek szóba JV-nek, mert a Renault nem hiszem, hogy igényt tartana rá, de még a Force India sem.

2009. November 18, 09:22
Válasz #169

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
A remény hal meg utóljára ugye?Szokták mondani!
Jó neked Andris, h van reményed! :)
Remélem h visszatér!

2009. November 18, 05:47
Válasz #168

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Lehet, hogy újabb kamu, de állítólag Villeneuve Ausztriában van, és Dr. Erwin Göllner-el, egykori személyi edzőjével belekezdett egy intenzív fizikális felkészülésbe!?

Nem hinném hogy a gokart-hoz kell az erőnlét...



Mégis van remény a visszatérésre? ::-) Nagyon bízom benne!

Itt egy iromány JV-ről:

History

Judging by the record books Jacques Villeneuve had a Formula One career in reverse. He nearly won the driving title in his debut year, did so in his second season, then went steadily downhill and eventually dropped right out of the sport. Yet the statistical rise and fall of the son of one of the greatest racing heroes was not an accurate reflection of his driving ability, nor do the numbers do justice to his impact as one of the most colourful and controversial champions. As a distinctive personality he stood alone and in terms of his entertainment value he had few peers.

When he decided to become a racer the son of legendary Ferrari driver Gilles Villeneuve was always going to be a name to watch. Having a famous father was a mixed blessing. While doors opened for him quickly the son of the late hero was expected to speed through them and continue the family tradition of hard-driving success. As it developed, Jacques Villeneuve soon made a name for himself.

He was certainly to the manner born, on 9 April, 1971, in Canada's French-speaking province of Quebec, from where Gilles Villeneuve took the racing world by storm - and took his family with him. Gilles, his wife Joann and their children Melanie and Jacques lived a nomadic life, touring around North America to Formula Atlantic races in a motorhome, in which they also lived on Grand Prix weekends in Europe after Gilles joined Ferrari. Little Jacques, who grew up in Formula One paddocks watching his father race, was bewildered when Gilles was killed in practice for the 1982 Belgian Grand Prix at Zolder. His mother sent him to private school in Switzerland, where Jacques developed into a fiercely independent character, threw himself into downhill skiing with a vengeance, then chose to follow in his father's footsteps.

He swept through the international ranks - saloon cars in Italy, F3 in Europe and Japan, FAtlantic and IndyCars in North America. In 1995, aged 24, he became the youngest winner of both the famed Indianapolis 500 race and the IndyCar championship. In 1996 Williams brought him to Formula One racing, where he started from pole at the first race of the season, in Australia, led (until slowed by an oil leak) and finished second to his veteran Williams team mate Damon Hill, with whom he engaged in a see-saw struggle for supremacy for the rest of the year. In the end the championship went to Hill, who won five races to Villeneuve's four, but the feisty French Canadian's electrifying debut was the talk of the racing world.

In 1997 Villeneuve fulfilled his fast and furious promise, winning seven races and taking the driving title in spectacular fashion from Michael Schumacher in a notorious championship showdown at Jerez in Spain. Schumacher's infamous failure to ram his rival off the road left the Ferrari superstar in disgrace and Villeneuve on the top of the world. It was a wonderfully dramatic story - the brave son of a racing legend who fended off a villain's worst efforts to become World Champion - that confirmed Villeneuve's place in Formula One history and folklore.

In the car, his fighting spirit, lust for speed, penchant for risk-taking and eagerness to engage in close combat were reminiscent of the qualities that endeared his famous father to the fans. Like him, Jacques Villeneuve thrived on the sensation of driving on the limit and delighted in daring himself to go beyond it. He had several spectacular accidents, from which he would emerge grinning and marvelling at the thrill of it all.

Engagingly eccentric, opinionated and outspoken, he defied convention and challenged authority, saying exactly what he thought in an era when drivers were expected to express only sweet-talking platitudes. Villeneuve called his well-behaved peers ‘corporate robots’ and said fans wanted real characters they could identify with. The rebel talked the talk and walked the walk, dying his hair in rainbow colours and wearing 'high grunge' clothing like a rock star - or a pop icon, which is what he became for millions of adoring fans. Females loved the idiosyncratic, spectacle-wearing, studious-looking heartthrob with the fashionable chin stubble, though he always had a steady girlfriend and was once engaged to Australian pop diva Dannii Minogue (Kylie's sister), before becoming the fiance of a teenage American ballerina, then marrying Johanna, a Parisian girl he met in a restaurant.

His unpredictable behaviour was not always appreciated by the FIA, which several times warned the unruly renegade to clean up his act because he was bringing the sport into disrepute. When Villeneuve publicly described proposed rule changes as ‘shit’ the governing body threatened to suspend him. And yet when he was no longer a frontrunner FIA president Max Mosley said the sport would benefit from the controversial element Jacques Villeneuve would surely contribute to the championship.

In 1998 a performance drop-off at Williams coincided with preparations by Villeneuve's long-time manager Craig Pollock to set up the British American Racing team. When Villeneuve joined the new venture critics claimed the lure was a huge offer from BAR that would make his income second only to Michael Schumacher. Villeneuve denied he was driving for dollars and said that in life you have to follow your dreams and take risks.

But BAR went nowhere fast and Villeneuve's reputation suffered, as did his motivation. In his five years with the uncompetitive team he fell steadily off the pace, yet was still collecting a champion's salary (about US$20 million a year), which caused extra friction when BAR came under new management. After a 2003 season of strife Villeneuve's contract was not renewed and it seemed the ex-champion was history.

However, most observers believed he could still be a driving force in a good car and this, together with his sky-high publicity value, led to Villeneuve's second coming. Renault hired him for three races in 2004 and in 2005 he signed a two-year contract with Sauber, where his fair to middling results were a reflection of the small Swiss-based team's capability. When Sauber became BMW in 2006 Villeneuve stayed on, but halfway through the season he was asked to sit out a race while a young driver (Robert Kubica) was evaluated. The 35-year-old Villeneuve viewed his temporary demotion as a preview of the future and immediately walked away from the sport.

"Screw this," he declared. "It's time to get on with the rest of my life."

Text - Gerald Donaldson

Jacques back in F1 would be great for us all and the sport, I hope it will be for him. The way he is speaking of late sure seems like he has some unfinished business.


-----------------------------------------


Autosport forum 2010.01.10 - Tract1on

Some very brief history for those that dont know:

1996, Outstanding rookie year, most wins for rookie year (record held with Hamilton) almost won first race after putting the car on pole and took the championship with his experienced team mate Hill, down to the wire.
1997 Won the Championship.. we all know that. 7 wins, a 3rd, one 4th and 2x 5th's.
1998, Renault had left Williams and the new car was a dissapointment, he got a couple of podiums and finished 5th in the Championship behind the 2 Ferrari's and the 2 McLarens. His team mate Frentzen came 7th.
1999, first year in the new BAR team. The car was a DOG. He DNF'd the first 11 races! Finished 21st in the Championship. Neither Jacques or his team mate Zonta scored any points.
2000, the car was a little better and slightly more reliable, Jacques came 7th in the standings, behind the 2 Ferrari's, 2 McLarens, Fisi in the Benetton and Ralf Schumacher in the BMW. Team mate Zonta came 14th in championship.
2001, similiar to 2000, best of the rest 7th, got a couple of podiums. Team mate Panis came 14th in the championship. Dave Richards became new team manager (disliked Jacques)
Was voted "drivers" driver in either 2000 or 2001...
2002, car wasnt very good, JV came 12th, Panis 14th in championship.
2003, the car was unreliable, JV DNF'd 9 times and sat out the last race as Dave Richards wanted Sato in the seat. Finished 16th in the championship. Team mate Button finished 9th. Was clear that Dave Richards wanted Jacques out and favoured Button, Jacques was effectively dropped at the end of the season without time to find a ride for 2004.
2004, raced last 3 races for Renault, which was a mistake, he wasnt used to the Renault car and took him a while to get to grips with it, much like the Fisichella situation at Ferrari this year.
2005, took a while to get to grips with the new Sauber car, but after that was nip and tuck with Massa all year, finished 2 points apart in the championship. Massa in 13th place, Jacques in 14th.
2006, BMW took over Sauber, although JV had a contract they wanted to get rid of him but realised it would be expensive to pay him off so kept him onboard. Nip and tuck with Heidfeld before being dropped after a crash, for the last 6 races in favour of Kubica...

He was beaten by Button in 2003 imo because he was tired and sick of the crap at BAR. Dave Richards was pushing him out and he had just run out of energy and motivation.
2005 and 2006 he was a match for both Massa and Heidfeld.
Every other year he beat his team mate.
Jacques problem was that apart from 1996 and 1997 all the others cars he's driven have been mid- field at best or at worst complete DOGS!
« Utoljára szerkesztve: 2010. Január 11, 05:19 írta F1Andris »

2009. November 13, 05:20
Válasz #167

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Az autosport.com fórumában találtam ezt a post-ot. Igaz nem magyarul van de nagy igazságok vannak benne Villeneuve-el kapcsolatban.

2009.11.11 - marcotulio27

C´mon guys you´re soooo f***in´ boring!

I´ve been reading this forum for 10 years and even registered once, posted 30+ times to be able to check the live forum, and lost my pass... but that´s ok I like to get useful links and information this place is still awesone... felt compelled to register again so I could reply to this thread.

That said, there´re some endless rantings going on here, just try to put Jacques´ name in the middle of the argument (BTW, where´s se7en and Ross, they love to put JV down whenever they get a chance!) and people go nuts. I can understand that, its obviosly a waste of time trying jokes like ´Jacques who?´ when EVERYBODY know Jacques. Just as a start, he is the son of RACING LEGEND Gilles Villeneuve. AND a F1 World Champion like 18 other people in the world - 31 total but many already passed away - so I think he belongs to a club that accepts only 0.00000003% of the potencial applicants (Alive F1 World Champions X the rest of us 6 billion people who are not F1 WC).

If you consider the opinion of some posters here, JV must certainly be THE biggest loser ever, he could only be champion by luck, his VASTLY SUPERIOR car and he still made ´hard work out of it´ like the bashers that always quote the inexistant words of PH, he was fired like 10 times from his own team, from BMW, from NASCAR, from Peugeot... Ah the envy...

The bad perception JV gets is related to his last year at BAR, his return with Renault and his spell at Sauber/BMW. I´ll try NOT to dispute it all over and over again, just like to say a few things now that we can put things in perspective after all. Not to forget I hear all the time `he was beaten by every single team mate since Frentzen bla bla bla` so:

1) JENSON ´BOY BAND´ BUTTON
Well, he was widely known as a playboy in the early years, but developed into a Champion. Fast and smooth driver. They´re evenly matched in 2003, JV had bad reliability so Jenson got the points and there was the Richards situation. Very hard to asset huh? Was replaced by Sato in Japan after giving up on the last event of the year since he got to know his contract wouldn´t be renewed for 2004.

2) RETURN WITH ALONSO
Trulli was replaced by Jacques for the last three races of 2004. He did two tests and that was it, after almost a year out of the sport and with tyre war the cars were almost a full three seconds faster than the previous year. Yet he was .3 tenths shy of Alonso´s raw pace over a single lap in those three races, and by the end of the 3rd, the Brazilian GP that I had the pleasure to witness, he was lapping - race pace that is - less than .1 tenth of off Alonso (just go check fastest lap times). Fisichella couldn´t emulate that performance in TWO YEARS as Alonso´s teammate (haha), then we had Kovalainen (hahaha), Nelsinho (hahahaha) and finally Grosjean (hahahahahahahahaha). And when some reasonable people argued that `he had no time to adapt to the car`, the f***ers here claimed ´its al BS, he´s past his sell by date, he is useless, its all excuses` and so on. But now with the testing ban we could witness the Badoer experience, the Fisichella Ferrari experience (he can get a podium with a Force India and doesn´t score A SINGLE POINT IN A FERRARI? WTF? Liuzzi performed below expected as well, Grosjean, Alguersuari, pffffffff, Jacques still can drive circles around all these guys any given day. Its a known secret that Renault tried to keep Jacques for 05 and put Fisi on that Sauber, but things didn´t work out right. Can you imagine Alonso and JV as teammates in 05 and 06?

3) MASSA @ SAUBER
Massa was very erratic as a rookie, but was always VERY fast. Just ask Kimi, Badoer and Fisichella. And Schumacher as well. Villeneuve had a poor start to the year (yet he qualified 4th for the opening round and gave FA a hard fight, being passed and passing back at the following corner and all). Bashers say ´Felipe outscored Jacques` but the truth is JV was up in the table until the last race, and lost to Massa by a whopping ONE point. 9 to 8 if I´m not mistaken. And still all people talk about is the Monaco incident, which, IMHO, is totally a mistake from the team, JV was lapping faster and couldn´t lose time behind his own teammate. But Peter Sauber couldn´t run things the way he wanted, his team was Sauber-Ferrari and Felipe was Ferrari´s protegè. Still is. Thats why PS said he regreted signing Jacques, ´cause he couldn´t give a World Champion the support he deserved, the Sauber team was not that big at that time. Anyway Villeneuve fared quite well against a maturing Massa.

4) HEIDFELD @ BMW
Jacques was not supposed to be there from day one, but as BMW inherited all Sauber contracts, they just HAD to confirm him in the car. There was nothing really between him and Heidfeld, but as always ´Quick NiK´ is overlooked, he hasn´t won yet but he´s got EIGHT 2nd places. And Kubica isn´t any better than them both, as BMW can prove by themselves in http://www.bmw-sauber-f1.com/en/index.html#/news/~508|0/

So if Jacques can be .3 tenths shy of Alonso´s pace, and as fast as Button, Massa or Heidfeld, well, you do the math.
People also dispute JV abilities in setting the car up. And giving feedback. But the professionals who have actually worked with him are always full of praise of his techinal skills. Jacques left BAR at the end of 03 after five seasons, 04 Honda was a rocket who won a race in Buttons´hands yet JV´s replacement Takuma scored a big ZERO points all year long. Jacques worked with Renault just for three races, but his feedback at least had not hampered their speed the following season. Jacques was axed from BMW after two years, and they had very good 07 and excellent 08, but maybe its all just a big coincidence. What should this Jock Clear guy know anyway?

And after BMW and 06, let me see:

- He is still quite young at 38, you can´t call anyone with less than 45 old, WTF?

- He is very rich. Very very rich.

- He races all kind of amazing cars all over the globe. Sure for most people here (hello lunatics) he´s still a loser, a fluke, whatever, but I don´t think its a bad life at all, one weekend racing NASCAR trucks, or Nationwide, or even tasting the Cup cars @ Talladega, another weekend doing Le Mans for Peugeot with the 908, one of the most amazing racing cars (ah, nice time to add that JV had three outings with Peugeot, three podiums, one victory @ SPA and a runner up @ Le Mans.) Add to that some Seat Diesel Touring Car around SPA, some GT1 again @ SPA, SpeedCrap in Bahrein, Top Race in South America, and I can´t forget the two beatiful races @ Circuit Gilles Villeneuve with the #32 Braun. It really must suck being Jacques.

- He loves racing and still has the passion and the desire to prove himself again in F1. He DOESN´T NEED to do that. But still he wants it badly. If he can´t get a seat, its for reasons well beyond my humble comprehension.


farsailor

Havent posted in this forum but I read it alot.
I see this is a thread stiring up some emotions. As JV himself often does.
Frankly it's too frustrating not getting my opinion out this time.

What I don't get is how any racng fan can be againts JV in F1!?
Since I started following F1 in the late 90's I honestly have to say he is the most entertaining driver I've watched. Always pushing.
And sadly for me, I didn't even follow F1 when he won the championship..

To JVs defense or whatever you want to call it. What I get from JVs F1 career is this:
JV grabbed pole and lost the first race he attended due to a oil leak right? He took the championship fight right to the end against the much more experienced Hill.
He won the title and easily fended of Frentzen as a team mate.
In BAR he beat zonta and panis easily. He was simply "best of the rest" in the standings 2 years as I recall it, and then did farely good against Button considering the team that wanted him out.
In his comeback he lapped quicker than Alonso in the 3rd race. That is a great achievement from sitting out a year.
In Sauber it took Jacques a while before he came to grips with the Sauber. But I remember the swedish expert commentary said during the Imola race:
"I talked to Jacques yesterday, and finally he is able to set the car up the way he wants it, and the result shows it."
He then was faster than Massa the 2nd part of the season.
Jacques out qualified "Quick" Nick 7-5 before hanging his helmet up.
Maybe it is just that people dislike him so much that they ignore facts?
I know he has been out for a few years now, but the new regulations should suit JV better than anyone else.
Anyway I can't see why any racing fan should be against a JV comeback...
"a motivated JV is a scary thing."
cheers


Marco




Még egy érdekesség Villeneuve-el kapcsolatban!
Ejnye bejnye Jean Todt bácsi:


"Almost 10 years after the famous Formula One race at Jerez - when Michael Schumacher tried to collide into Jacques Villeneuve to win the World title - a new testimony gives us another view at what happened at the end of the 1997 F1 season.

According to Norberto Fontana, who was then racing for Sauber, Ferrari's sporting director Jean Todt came to Sauber's pits - the team was using Ferrari engines - and told every racer to stop Villeneuve from winning the race. His testimony is more than eloquent.

"It's been a while since that Jerez incident. I remember Jean Todt entering out pits and telling me and my teammate to stop Villeneuve from winning at any cost. Whoever was in front of him during the race, no matter if one lap behind overall, was to keep the Canadian - then driving for Williams Renault - from passing him no matter what (against F1 regulations)", said Fontana.

The man who only managed to drive 4 times for Sauber that year continues: "I remember I was in front of Jacques and he was 3 or 4 seconds faster than me. I tried to keep him from passing me, but it only lasted for 4 or 5 corners. When he managed to pass, Todt became very nervous on the pits. He never really thanked me for that; neither him, nor Schumacher. From that point on, I never talked to both of them".
« Utoljára szerkesztve: 2009. November 17, 18:53 írta F1Andris »

2009. November 11, 19:46
Válasz #166

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Igen, kb felér egy beismerő vallomással :) Nem volt sportszerű, és nem volt szép amit csinált, de megcsinálta..

2009. November 11, 18:59
Válasz #165

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
A hétszeres világbajnok elmondta, hogy ha visszatekerhetné az idő kerekét, akkor másképp cselekedne az 1997-es Európa Nagydíjon.

Schumacher abban az évben is versenyben volt a világbajnoki címért, méghozzá a Williams versenyzőjével, Jacques Villeneuve-vel együtt.

A szezon utolsó versenyét Jerezben tartották. A német versenyző egy pontos előnnyel érkezett a mindent eldöntő futamra. Schumacher a verseny túlnyomó részében vezetett, ám második boxkiállása után igencsak lelassult.

Villeneuve-öt pedig nem kellett kétszer kérni, az első adandó alkalommal megpróbált előzni. A 48. körben a Williams versenyzője a Dry Sack kanyarban bebújt Schumacher mellé, aki annak ellenére, hogy Villeneuve a belső íven, előnyösebb helyzetben volt, ráhúzta Ferrariját a Williamsre, így ütközés lett a vége.

A Ferrari versenyzője a kavicságyban ragadt, Villeneuve pedig végül a harmadik lett, Mika Häkkinen (ez volt a finn klasszis első Forma-1-es győzelme) és David Coulthard mögött, így megnyerte a világbajnokságot. Két héttel a verseny után az FIA fegyelmi bizottsága úgy döntött, a német versenyzőt a szándékosság gyanúja miatt elvette az 1997-ben szerzett összes pontját, illetve törölte a világbajnoki második helyét is.

„Mit változtatnék a karrieremben? Van pár olyan, amit ha újra átélhetnék, másképp cselekednék. Nagy valószínűséggel 1997-ben Jerezben is. Lett volna lehetőségem, hogy elkerüljem a történteket, és világbajnok legyek.  Azonban az ember ezekből a leckékből tanul.” – mondta a Shell-nek adott interjújában a német legenda.





Jacques Villeneuve az elmúlt időszakban többször is elutazott a Formula-1-es versenyek helyszínére, hogy tárgyalásokat folytasson a jövője kapcsán. Az 1997-es esztendő bajnoka jövőre ismét rajthoz akar állni, a lehetőségekről azonban egyelőre nem árul el semmit a sajtónak.

"Tárgyalásokat folytatok több csapattal is, de sajnos pontosabb felvilágosítást nem adhatok. Továbbra is szenvedélyes vagyok, és úgy érzem, hogy sokat tudok adni a sportnak." - idézi az Auto Motor und Sport a kanadai versenyzőt, akit a Lotusszal is összefüggésbe hoztak.

A pilóta úgy véli, hogy előnyre tehetne szert abból, hogy jövőre tilos lesz a tankolás a versenyek során. "Mindig is jól tudtam gazdálkodni a benzinnel és a gumikkal, így ez nekem való."





Villeneuve az utolsó szalmaszálba is belekapaszkodik, és jelenleg is 2010-es visszatérésén munkálkodik Abu Dhabi-ban. Nagyon tisztelem kitartása miatt, bár nagy valószínűség szerint nem lesz helye jövőre...





Valaki már megint nem tud pihenni!  ::-)







JV legutóbbi twitter bejegyzése, valamin dolgozgat a kis huncut ::-) :D:

Hi everyone,sorry I have not had much to say lol..working on "something!" ..u will be the FIRST to know if I can find something fun for 2010.

2009. Október 01, 20:19
Válasz #164

Replica

  • Felipe Massa
  • *****
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Hozzászólások: 1526
    • Profil megtekintése
Villeneuve nem tartozott az unalmas versenyzők közé, a BAR-ig nagyon jól teljesített, után viszont megtört a sorozatos sikertelenségek miatt. 1998-ban pl a gyenge Williamsel többször a dobogóra állt.

2009. Október 01, 18:15
Válasz #163

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Én csak az az időszakot mondhatom a részéről unalmasnak.

2009. Október 01, 18:01
Válasz #162

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Villeneuve-re sokmindent lehet mondani, de az "unalmas" nem illik rá!   happy

2009. Október 01, 17:40
Válasz #161

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Amikor a Bar Hondánál volt, a Renault-nál beugró és utána a BMW-nél se tudott nagy dolgot mutatni, tehát ő is részese volt ennek az unalomnak.

2009. Október 01, 16:58
Válasz #160

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
A korábbi világbajnok, Jacques Villeneuve véleménye szerint az egyetlen dolog, ami elromlott a modern Forma-1-ben, az az, hogy a jelenlegi versenyzők túl unalmasak.

A francia-kanadai még mindig keményen hajt, hogy jövőre visszatérhessen a száguldó cirkuszba, ezért több csapattal is kapcsolatban áll, emellett azonban úgy gondolja, hogy a jelenlegi F1-ből hiányoznak az olyan karakterek, amelyek még pár éve is jelen voltak.

„Az izgalom nagyfokú hiánya kap helyet" - mondta Villeneuve, aki múlt hét végén ellátogatott a Szingapúri Nagydíjra. „ők mind limonádék. A legjobb barátok. Nincsenek köztük gladiátorok. Amikor sportot nézek, küzdelmet akarok látni, gladiátorokat, akik ezt megvalósítják."

„Nem azt mondom, hogy meg kéne ölniük egymást, nem erről van szó, ugyanakkor teljesítményben szándékosan felül kéne akarniuk múlni egymást."

Villeneuve biztos benne, hogy egyáltalán nem segíti elő a Formula-1-be való visszatérését a tény, mely szerint egy csomó fiatal pilóta megfelelő anyagi háttérrel rendelkezik, ugyanakkor biztos benne, hogy a tapasztalata a végén hasznára lesz.

Habár a 38 éves volt F1-es pilóta úgy érzi, hogy az esélyei most jobbak, mint egy hónappal ezelőtt, világossá tette, hogy a híresztelések, miszerint aláírt a jövő évre, messze állnak a valóságtól.

„Nem jó, ha egy ilyen szöveget leírnak, mivel nem biztos. És ha mégsem valósul meg, akkor olyan leszel, mint egy idióta. Ennek alapján, nem vagyok híve ennek a szélsőséges határozottságnak, kivéve, hogy ha valós alapja van."

„Vannak lehetőségek, ugyanakkor egy csomó versenyző be akar jutni, és úgy tűnik, a csapatok sokkal elszántabbak a pénzszerzést illetően, mint a múltban voltak. Habár kemény idők járnak, úgy tűnik, minden második versenyzőnek van pénze. Ez igazán érdekes."

A tapasztalat fontosságáról Villeneuve így nyilatkozott: „A tapasztalt fickók azok, akik elöl vannak - és időnként (Sebastian) Vettel is."

„Annak alapján, ahogyan az autók és szabályok alakultak, úgy tűnik, hogy a tapasztalat ismét kiemelkedő fontosságúvá vált, vagyis annak mikéntje, ahogy a versenyző a mérnökeivel dolgozik. Minden egyes csapat, mely bízott a fiatal vérben, hátul van, és nagyon nehezükre esik növelni a sebességet. Nem bízhatsz többé az elektronikában. A csapatok pedig nem mondhatják azt a versenyzőiknek, hogy: 'Fogd be és vezess'. Többé ez már nem működik."

Villeneuve-nek volt néhány őszinte szava a Renault-botránnyal kapcsolatban is. Arra a kérdésre, hogy manapság a F1-es versenyzők elvesztették-e  a hatalmukat - utalva ezzel Piquet szándékos balesetére -, 1997 bajnoka így felelt: „ő nem a hatalmát vesztett versenyző, hanem olyan, aki gyenge, fiatal és teljesen idióta. Ezzel bebizonyította, hogy soha nem kellett volna a Formula-1 részévé válnia. Ez ennyire egyszerű."



Én olvastam az eredeti interjút, és za látszik, hogy a magyar portálok szeretnek mindig sarkosan fordítani! ::-) De részben egyetértek Jacques-al!

2009. Október 01, 10:00
Válasz #159

Replica

  • Felipe Massa
  • *****
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Hozzászólások: 1526
    • Profil megtekintése
Replica....ez Villeneuve topik...nem Ferrari(Kimi&Massa) O0 :D
Oké, akkor egy kis Villeneuve idézet.

"A Ferrarival kapcsolatban úgy érzem, hogy lassan kezdik hiányolni Felipe Massát, aki technikai irányvonalat mutatott a beállítási munkálatok során." - jelentette ki az 1997-es esztendő bajnoka.
 ;)

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek