Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: GP2 - karnyújtásnyira az F1-től  (Megtekintve 4665 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Szeptember 13, 11:24
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Idén szinte először néztem GP2 futamot, de mondhatom nagyon izgalmas volt. Rengeteg előzés és test-test elleni küzdelem volt. Természetesen az első sikán féktávján voltak a legszebb manőverek. Legközelebb is megpróbálom elcsípni a futamot! O0


A GP2 egy formaautó versenysorozat, ami 2005-ben indult a megszüntetett forma-3000 utódjaként, így most ez számít a forma 1 "előszobájának".

A GP2-ben minden csapatnak ugyanazt a karosszériát, motort és gumit kell használnia, ezzel mérséklik a csapatok költségeit, valamint így a versenyzők képességei kerülnek előtérbe, és nem a technikai különbségek.Tartalomjegyzék [elrejt]
1 Az autó
1.1 A karosszéria
1.2 A motor
1.3 A sebességváltó
1.4 A gumik
1.5 A többi alkatrész
1.6 Az autók teljesítménye
2 Bajnokok
3 Külső hivatkozások


Az autó

A 2005-ös szezonban minden csapat Dallara karosszériát, V8-as Renault motort és Bridgestone gumit használ.

A karosszéria

A Dallara által készített 585 kg-os, szénszálas karosszéria megfelel a forma 1-et is irányító FIA biztonsági előírásainak.

A motor

A 2005-ös szezonban a motor egy 4 literes, 580 lóerős, V8-as Renault motor. Ezzel egy GP2 versenyautó motorjának a teljesítménye körülbelül 70% egy forma 1-es motorénak. A szezon kezdete előtti tesztek szerint egy körön belül ez mindössze néhány másodperces lemaradást jelent a forma 1-es Renault motorhoz képest. A szabályok szerint egy motort csak 4000 versenyben megtett kilométer után lehet kicserélni. Ezzel is a költségeket, illetve a gazdagabb csapatok előnyét szeretnék csökkenteni.

A sebességváltó

A GP2-ben hat sebességes, félautomata sebességváltót használnak. Maga a váltó a forma 1-hez hasonlóan nem botváltó, hanem a kormányon elhelyezett kapcsoló.

A gumik

A gumikat a forma 1 egyik beszállítója, a Bridgestone szállítja. A GP2-ben a Bridgestone Potenza típusokat használják. A gumin meghatározott mintázatnak kell lennie, és vannak száraz és esős időben használható fajták is. (Az esőgumiknak az összetételén túl más a mintázata is.)

A többi alkatrész

A kipufogó 8 hengerből áll, és 1 csőben végződik. A féktárcsák szénszálasak, hogy ne kopjanak el olyan gyorsan, és így megfelelnek az FIA szigorú biztonsági előírásainak. Az elektronikai eszközöket a forma 1-ben is jelen lévő Magneti Marelli szállítja.

Az autók teljesítménye

A szezon előtti tesztek szerint a 2005-ös modell 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200 km/h sebességre. Az autó maximális sebessége 320 km/h, ezzel ez a leggyorsabb együléses versenyautó a forma 1-es autók után.



Nincsenek hozzászólások ebben a témában. Szeretnél Te az első lenni?
 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek