Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: WTCC  (Megtekintve 38367 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Március 09, 18:20
Válasz #45

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail

2010. Március 09, 08:59
Válasz #44

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Aha nagyon jól hangzik ez a hozzászólás, és valószínűleg van benne valami.

Ha jól mennek a dolgok a futamgyőzelem sem elképzelhetetlen!

Adam akkor légyszi a többi WTCC cikket is linkeld be ide, aztán akkor jól kibeszéljük majd a dolgokat! :victory:

2010. Március 08, 21:02
Válasz #43

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Érdekes egyébként, mert gyors kanyarokkal teli pályának tűnik, de mégse a BMW-k domináltak. :)

Következő helyszín ha minden igaz, Zandvoort lesz (Pueblát törölték az árvízhelyzet miatt) május elején, remélem, Norbiéknak ott össze fog jönni minden (pozitív értelemben szigorúan). :)
: 2010. március 08. - 20:55:32
Jó érzés olvasni egyébként külföldi oldalakon az ilyeneket :). Az előzmény annyi, hogy egy korábbi WTCC-s versenyző írt egy szezonelőzetest a pilótákkal kapcsolatban, s kihagyta Micheliszt, erre reagált az egyik olvasó:

"Having read Duncans preview - I feel he has missed out on 1 Independent driver who'll cause fireworks, and someone I rate very highly - Norbert Michelisz.

You don't win the Seat Eurocup if you're no good, and you don;t take an independent Seat into the top 10 in WTCC if you're no good. Norbert is my tip for an outside win"

2010. Március 08, 20:07
Válasz #42

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Ez is igaz... :yes:

Amúgy nagy bravúr volt diffúzor nélkül végigmenni és ilyen jó tempóban!

Brutálisan gyors kanyarkombinációk vannak ezen a pályán. Ha valahova akkor ide egyértelműen kell a diffúzor! ;)

2010. Március 08, 19:02
Válasz #41

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Mondjuk lehet, hogy így jobban járt mindenki, mert a TDI-k nagyon elkenték a privát csapatokat. Lásd pl. Norbit, diffúzor nélkül, illetve sérült kocsival is amikor a 2. futamon visszajött a turbónyomás, mennyire otthagyta Hernándezéket.

2010. Március 08, 17:53
Válasz #40

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Néztem a futamokat, és szerintem diffúzor nélkül, ismeretlen pályán változó körülmények között, ez a dupla pontszerzés egy kiváló eredmény!

Azért a privát csapatok egy kicsit kitoltak Zengőékkel, hogy Norbit a gyári versenyzők között tartják számon...




2010. Március 08, 17:41
Válasz #39

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Tele a gatya hátul :D

http://www.zengodensionteam.com/lazadas_sztrajk_hirig

Hajrá Norbi! ;)
: 2010. március 05. - 16:42:38
Akit esetlegesen érdekel :)

http://gphungary.hu/hirek/wtcc_2010curitiba_race12

2010. Február 20, 11:07
Válasz #38

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
Michelisz Norbi a WTCC-ben!

A Zengő Dension Team benevezte Michelisz Norbertet a 2010. évi autós gyorsasági világbajnokság (WTCC) valamennyi futamára, egy SEAT Leon TDI-vel! Világbajnok technika, egy Európa Kupa-győztes magyar fiú kezében.





Ezt a két mondatot olyan könnyű volt leírni, mint ma reggel felkelni, de, ami munka, kitartás van e mögött, évtizedes távlatokban, arról ritkán tudunk igazán megemlékezni, pedig fontos lenne. Ez a hír aligha születhetett volna meg, nagyon sok barátunk, sporttársunk segítsége nélkül, de Zengő Zoli kitartása nélkül végképp nem. Mindenki büszke lehet, hogy ezt leírhatom. A magyar autósport egyik történelmi pillanatában, azt kell, mondjam, hogy felnőttünk.
Norbert, arra kérlek, a hónap végén tömeg közlekedjünk ki Brazíliába a csapattal és kultúrátlan könnyülj el nekik!

Sokan kérdezték, hogy miért nincs több hír, írjak már valamit… nem hiszik el, de nem jött semmi ihlet, pedig most kellene lobogni, de nem? Igazuk van, rendben. De, közben legbelül magunkban érezzük mindannyian a csapatban, hogy komolyodunk, változunk. Felnövünk. Nem járkálhatok tovább a box utcában mint az előember a Duna Plázában, rácsodálkozva mindig, jéé, hát itt ez is, meg az is működik. Nahát! Meg színes és tiszta és húú, de gyors. Le kell zárnunk egy korszakot, hogy újra történelmet írhassunk, de újjá kell születnünk minden tekintetben.

Most őszintén, ha azt mondom, hogy tavaly szeptemberben már tudtuk, hogy Norbi megkaphat egy TDI-t, akkor elhitték volna? Vagy, hogy napi szintű telefon és email kapcsolatban vagyunk az éppen még a szezon végét taposó top versenyzőkkel, akik ott a tévében nagyon híresek? A hosszú gyereket megsütötte a nap? Körülbelül ez gondolták volna.

Tény, hogy egy-egy telefonbeszélgetés után a mai napig visszanézem, hogy jól láttam-e, hogy ki hívott. Ok, tudom, hogy ők is emberek, nem is vitatom, de nem lehet nem érteni, hogy egymás trancsírozására berendezkedett társadalmi viszonyaink között mégis csak olyan reménytelennek tűnt az elit kategóriába kerülés, mint Komár Lászlót valaha címszerepben látni egy Wagner operában. A fentiekből persze következik, hogy csapatunk számára van egy másik ugyanilyen TDI a konténerekben Brazília felé, amire két ex-gyári pilóta hajt. Értik, ők hajtanak, hogy Norbi csapattársai lehessenek, meg persze az autóra, ne legyünk irreálisak a helyértékünk tekintetében. Egy biztos, tényezők lettünk. A világon, összesen nyolc ilyen autó van. Ilyennel nyerték a vébét. Hat fog futni, ebből kettő nálunk. Azért ez nem rossz belépő, lássuk be.

 

Ne vegyék kötelező hajbókolásnak, de nagy segítségünkre volt névadó szponzorunk a Dension is. Az első pillanattól megértették, hogy merre tartunk és annak ellenére, hogy több remek ajánlatot is kaptak a nagyok mezőnyéből, minket választottak. ők is ugyanazt szeretnék, mint mi. Nem létezik, hogy hazai, de európai szemléletű összefogással nem lehet sikereket elérni. Egy SEAT EuroCup bajnoki címünk már van közösen. Tudjuk milyen a győzelem íze, erre hajtunk a nagyok között is, drukkoljanak!

Nem szeretnénk lehetetlen teherrel indulni, de az tény, a privát csapatok világbajnokságának elhódítása, valós célkitűzés lehet. A többi gyárral, privát csapatként nem különösebben lehet versenyezni, de az időmérők tartogathatnak meglepetéseket számunkra. Nem kérdés, az egyik csodabogár csapat leszünk, akárhogyan alakul. Norbival beszéltem, de szerencsére nem izgul jobban, mint egy átlagos szezonkezdés előtt, egyszerűen még fel sem fogja, hogy Ivan Müllereket, meg Tarquiniket verhet, vagy éppen velük szemben maradhat alul.

Óriási kaland lesz, életünk eddigi legnagyobb kalandja.
Ha nem hiszik, kapcsolják be március 6-án, 7-én az EuroSportot, szinte mindent élőben közvetítenek.

A Zengő Dension Team:

Csapat tulajdonos: Zengő Zoltán
Csapat menedzser: Juni György
Versenymérnök: Arnau Niubó Bosch
Csapat menedzser asszisztens: Szabó Ildikó
Versenyző: Michelisz Norbert
Vezetőszerelő: Jordi Martí
Versenyszerelő 1: Menczel Krisztián
Versenyszerelő 2: Szatmári Nándor
Versenyszerelő 3: Seres Roland
Versenyszerelő 4: Démi Béla
Junior versenymérnök: Bári Gergő

Versenyautó: SEAT Leon Tdi WTCC 2009. évjárat

Versenynaptár:
Márciús.7-Curitiba.Brazilía
Április.11-Puebla Amozoc.Mexikó
Május.2-Marrakech.Marokkó
Május.23-Monza.Olaszország
Juniús.20-Zolder.Belgium
Juliús.4{amerikai fűggetlenség napja}-Portimão.Portugália
Juliús.18-Brands Hatch.Nagy-britania
Augusztus.1-Brno.Csehország
Szeptember.5-Oschersleben.Németország
Szeptember.19-Valencia.Spanyolország
Október.31-Okayama.Japán
November.21-Macau.Macau
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2009. Október 07, 05:56
Válasz #37

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Magyar sikerrel zárult a SEAT Leon Európa Bajnokság. Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a magyar túraautózás legkiemelkedőbb eredményét érte el. Norbi a hat helyszínen megrendezett 12 futamból öt alkalommal haladt át elsőként a célvonalon.

A Poleman becenévre keresztelt versenyző az időmérő edzéseken is bizonyította, hogy vele számolni kell. A hat kvalifikációs edzésen négyszer volt ő a leggyorsabb. A kiváló magyar versenyző, csapatával a Túraautó Világbajnokságot (WTCC-t) célozta meg.



Először is gratulálok a győzelemhez. Milyen volt ez az utolsó futam San Marinóban, Imolában?
Nagyon szépen köszönöm, kiválóan zárult ez az imolai hétvége, mint ahogy a nézők is bizonyára láthatták. A kvalifikáció nem a tervek szerint alakult, de végül sikerült besöpörni a végső sikert. Talán pályafutásom eddigi legnagyobb hibájával kezdődött az időmérő edzés. Elkövettem egy buta hibát és ennek következtében kicsúsztam a sóderágyba, így nem tudtam mért kört teljesíteni. A versenyen emiatt az utolsó rajtkockából kellett indulnom. Akkor egy picit megingott bennem, hogy megnyerhetem a bajnokságot. A futam előtt volt egy 11 pontos előnyöm, de egy ilyen buta hiba miatt nem szerettem volna elveszteni. Végül egy kis szerencsével, meg kockázatot vállalva az első futamon sikerült feljönnöm a 22-ről a 7. helyre, ami azt jelentette, hogy sikerült egyrészt 2 pontot szereznem, valamint másnap, vasárnap a második futamon a 2. pozícióból várhattam a rajtot. Mert ugye nálunk a szabályrendszer az egy az egyben a túraautó világbajnokság szabályrendszere, ami azt jelenti, hogy az 1-8 helyezettet megfordítják a második futamra, így az első sorból indulhattam, és azt a futamot végül is sikerült megnyerni. Összességében ennél szebb koreográfiát magamnak sem gondolhattam volna, hogy a második futamot sikerül megnyerni és tényleg a dobogó tetejéről ünnepelhetem a bajnoki címet. Ráadásul nagyon sok szurkoló volt kint, így utólag visszagondolva ennél jobban nem is alakulhatott volna.

Nagyon határozottan és higgadtan versenyeztél az első futamon, ami meghozta a végső sikert számodra. A mezőny végéről a 7. helyre jöttél előre. Hogy tudtál ennyire nyugodt maradni, hiszen még a bajnoki címed is veszélyben forgott?
Nehéz volt higgadtnak maradni. Sok barátom volt kint, a szponzorok közül is sokan eljöttek és nyilván az időmérő után nekik elsősorban az lett volna az elvárásuk, hogy megint az első rajtkockából, esetleg az első sorból induljak. És tényleg azt a délutánt senkinek sem kívánom, amit az időmérőn átéltem, mert nagyon rossz volt. Sokat segített a csapat, és tényleg meg kell köszönjem a Zengő Motorsportnak, mert itt mutatkozik meg, hogy teljes vállszélességgel mögöttem voltak, és bíztattak, lelket öntöttek belém. Látták, hogy szükségem van rá, és az időmérő után sok mindenkivel nem akartam beszélni, úgyhogy el is vonultam egy csendesebb zugba és ott próbáltam rendbe tenni a fejemben azokat a dolgokat, amik miatt hibázhattam az időmérőn. Megpróbáltam teljes összeszedettséggel felállni a rajtrácsra és nagyon sokat segítettek a szurkolók, akik bíztattak, és skandálták a nevemet. Nélkülük nem is biztos, hogy ilyen simán ment volna.

A második futamon, Bárkovics Zoli mellől a 2. helyről rajtolhattál. Az első kör közepén meg is tudtad előzni Zolit és onnan már végig az első helyen autóztál. Ilyenkor mennyire tudod kikapcsolni azt, hogy körről körre közelebb kerülsz a végső győzelemhez? Egyáltalán gondoltál-e a bajnoki címre?
A tervem az volt, hogy Zolitól átveszem az első helyet, de Zoli nagyon jól elkapta a rajtot, így sajnos a kör közepéig várnom kellett, hogy támadási pozícióba kerüljek. Miután megelőztem picit szerencsém is volt, mert Zoli feltartotta a versenyzőtársakat, és ki tudtam magamnak autózni egy 1,5-2 mp-es előnyt. Legfőbb vetélytársam Pedala ekkor a 4.-5. helyen autózott. Tudtam, hogy egyre jobban szakítom le, így neki már nehéz lett volna megszerezni a győzelmet, mert azt tudni kell, hogy ő csak akkor lehetett volna bajnok, ha én kiesek a 2. futamon, ő pedig megnyeri azt. Mivel láttam, hogy már önerőből nem tud előkelő pozícióba kerülni, így álomszerűen zajlott az egész verseny. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a verseny második felétől már nem gondoltam arra, hogyha még ki is esek, akkor is megvan a bajnokság. Úgyhogy bár figyelnem kellett - mert a svájci versenyzőtársam, aki a 2. versenyen mögöttem maradt, végig nagyon keményen támadott- én is megpróbáltam az utolsó erőmet kipréselni, és arra gondoltam, hogy úgy szeretném megünnepelni a bajnoki címet, hogy a dobogó tetején állok. Nem akartam felesleges kockázatot vállalni. Így ha esetleg úgy alakult volna, hogy a versenyzőtársam támadási pozícióba kerül, akkor nem mentem volna bele semmiféle kakaskodásba. Igen, többször gondoltam arra, hogy ez egy különleges verseny, és ha most átmennék a célvonalon, akkor azzal nemcsak a futamot, de a bajnokságot is megnyerném.




Volt nagy ünneplés a verseny után?
A Zengő Motorsport két kamionnal vonult ki erre a versenyre. Nagyon sok vendég volt. Szerettük volna mindenkinek megköszönni, aki egész évben akár lelkileg akár anyagilag támogatott bennünket. Szombaton nagy volt az ünneplés, ahol én nem maradhattam fent sokáig, de a többiek nagyon jól érezték magukat. Vasárnap is volt ünneplés, de sajnos ott megint nem tudtam sokáig maradni, mert hétfőn reggel már itthon kellett lennem iskolai kötelezettségeim miatt. A verseny után mindkét nap azon volt a hangsúly, hogy a lehető legjobban érezzük magunkat. Nyilván én azért ilyenkor annyira nem tudom magam elengedni, mert nagyon sok dolog van, amire figyelni kell, még verseny után is. De ezen a hétvégén ünnepelhettem a legtöbbet.

Hogyan készülsz fel egy átlagos versenyhétvégére?
Általában, mivel idén sok új pályára kellett mennünk, ezért az elsődleges felkészülés mindig a pályából van. Megpróbálok minél több információt szerezni. Szimulátorra letöltöm a pályát, ami valamikor sikerül, valamikor nem. Az a baj, hogy ezek a plusz pályák már nincsenek olyan részletesen kidolgozva a szimulátoron, így sokkal nagyobb segítséget nyújt egy belsőkamerás felvétel. Ezen kívül fizikálisan próbálom magam folyamatosan jó kondícióban tartani. Konditerembe járok és kocogni szoktam.

Babonás vagy?
Igen. Van egy koreográfia minden verseny előtt, amit szigorúan betartok. Meghatározott sorrendben veszem magamra a tűzálló ruhákat. Ez a babona, amit tényleg mindig betartok. Hogyha nem tartom be, vagy esetleg elfeledkezek róla, később viszont eszembe jut, akkor visszamegyek a kamionba és átöltözök még egyszer.

 

Négy év alatt jutottál el idáig, minden kategóriát eddig, ahol elindultál, megnyertél. De mikor érezted azt először, hogy nemzetközi porondon is megállnád a helyed?
2006-ban kezdődött a versenyzői pályafutásom, akkor még a Suzuki Swift kupában kezdtem. Az első versenyem előtt is ugyanúgy izgultam, mint a mostani imolai futamon. Tavaly az első EuroCup futamomon tudatosult bennem, hogy valószínűleg európai porondon is megállnám a helyem. Az a hétvége felemás sikerrel zárult. Az időmérőn is csak a 10. helyet sikerült megszereznem, annak ellenére, hogy nagy hiba nem volt a körömben. De a szezon közepétől kezdve már sorozatban mindig első voltam az időmérő edzéseken. Onnantól kezdve tudtam, hogy önerőből is, - hogyha esetleg a technika ördöge, esetleg a versenyzőtársaim is úgy gondolják, hogy nem feltétlenül kell minden versenyen kilökniük, és ha én is összeszedem magam egy kicsit - minden versenyen ütőképes leszek. Az idei év elején sokan nem hittek benne, de én sejtettem, hogy végig versenyképesek leszünk, és a bajnoki címért is harcba szállhatunk.


A szimulátoros világból kerültél az autósportba. Mit gondolsz, melyek azok az erények, amelyeket magaddal hoztál a számítógép mögül?
Én azt gondolom, hogy a szimulátorozás nem tanít meg feltétlenül autót vezetni. Valami kis plusz tehetség kell az autóvezetéshez. Van arra példa, hogy valaki szimulátoron nagyon jó, aztán átültetik egy versenyautóba és ott is megállja a helyét. Arra is van példa, hogy valaki szimulátorban kiemelkedő, azután nem tudja megszerezni a jogosítványt, mert nincs érzéke az autóvezetéshez. A szimulátorozás legnagyobb előnye, hogy olyan fokú koncentrálóképességet fejleszt ki az emberben, ami pótolhatatlan valós körülmények között. A monotonitás tűrőképesség, amit az ember a szimulátoron megtanul. Én úgy gondolom, hogy a szimulátorozásnak ez a legnagyobb előnye.

Versenyzel még valahol az interneten? Esetleg összemérhetik tudásukat veled valahol a feltörekvő fiatalok?
Már nem versenyzem. Jellemzően, most már csak akkor ülök le a szimulátor elé, amikor tényleg egy új pályát kell begyakorolnom. Sajnos, az időm nem engedi meg azt, hogy felkészüljek komolyan egy bajnoki futamra. Ha lenne is egy órám arra, hogy leüljek egy versenyre, akkor kellő felkészülés hiányában már csak veszteni valóm lenne. Véleményem szerint a mostani magyar szimulátoros közösség a világ élvonalába tartozik. Továbbmegyek, Magyarországon van a világon a legkiélezettebb küzdelem az autó szimulátorok terén. Abban a bajnokságban ahol én versenyeztem 20 embert kapásból fel tudnék sorolni, akik versenyautóban is simán megállnák a helyüket.

Idén eddig megnyerted a hazai SEAT bajnokságot, és a SEAT Leon EuroCupot. A spanyol bajnokságban is versenyben vagy. Ott milyen esélyekkel indulsz a győzelemért?
A Spanyol bajnokságból két hétvége van még hátra. Az a sorozat is hat hétvégéből áll. Ott valamivel többen indulnak mint a EuroCupon. Ugyan nem olyan gyorsak a vetélytársak, de a spanyol mentalitás nagyon érződik rajtuk, és rendkívül agresszívek, úgyhogy ott sokkal nehezebb érvényesülni a mezőnyben. 40-45 közötti autó indul egy futamon. Jelenleg a második helyen állok a bajnokságban. Október közepén Jerezben lesz az utolsó előtti bajnoki forduló. November 1-jén pedig az utolsó, ami Barcelonában, a Forma-1-es pályán kerül megrendezésre. Ha lesz egy ki szerencsém és nem löknek ki, akár az egyik, akár a másik futamon, akkor önerőből meg tudom nyerni ezt a bajnokságot is.

Ha visszagondolsz az idei szezonodra, melyik a legkedvesebb pillanatod?
Nem is olyan meglepő, ha azt mondom, hogy most a legutóbbi hétvége, Imola. A dobogó tetejéről, nagyon megható élmény volt, egyrészt hallgatni a Himnuszt, másrészt pedig hallani a srácoktól a „Szép volt Norbi-t!". Azt, hogy a csapatnak is és a barátaimnak is könnybe lábadt a szeme, amikor fent álltam a dobogón, ez egy olyan pillanat, amire életem végéig emlékezni fogok. Azt látni, hogy ennyi embernek örömet tudtam okozni és ők izgultak értem, az megható élmény számomra.

Itthon hol és mikor találkozhatnak veled legközelebb a magyar szurkolók?
A Magyar bajnokságból még egy forduló van hátra. Erre a versenyre a Hungaroringen október 23-24.-én kerül sor. Úgy tervezem, hogy ott indulni fogok.

Október 31.-én lesz az utolsó versenyed idén. Mi lesz azután? Mik a terveid a jövő évre? Lesz-e WTCC-s indulás?
Jelenleg is gőzerővel dolgozunk azon, hogy jövőre összejöjjön a Zengő Motorsporttal együtt egy WTCC-ben(Túraautó Világbajnokság) szereplő magyar csapat. Erre meg is van az esélyünk. Rengeteg pénzről van szó, de számos olyan támogatót állítottunk magunk mellé idén is, akik nagyon szívesen azonosulnak akár a Zengő Motorsporttal, akár Michelisz Norberttel. Sajnos elsősorban pénzkérdése, hogy el tudunk-e indulni, de hogyha most kellene erre válaszolnom, akkor egyértelműen azt mondanám, hogy igen sikerülni fog. Egy titkon remélt álmom, hogy egy gyári autóban ülhessek, de hogyha ez nem valósul meg, akkor nagyon jó érzés lesz továbbra is a Zengő Motorsporttal együtt elérni a sikereket.

A WTCC-ben induló versenyzők, mennyire követik nyomon a kisebb kategóriák versenyeit? Pl. Valentino Rossi-t sokszor láttuk már a kisebb kategóriák rajtjánál nézelődni.
Igen, ők is figyelnek minket. Ivan Müller minden szabadedzésünket végig követi. Egyszer egy interjúban elmondta, hogy engem tart az EuroCup legkiemelkedőbb versenyzőjének, de Tarquini is nagyon sokszor ott van, és Ivan Müllerrel együtt figyelik, hogy a EuroCupban ki megy jól, esetleg kire kell nekik is figyelni, hogy jövőre bekerül melléjük a gyári csapatba. Valamint mivel Nicola Larini öccse, Andrea az én csapattársam, a Zengő Motorsportnál. ő rendszeres vendégünk nem csak a boxban, de a Zengő Motorsport sátrában is. Nagyon sokszor átjön és mivel Andrea nagyon keveset beszél angolul, így jellemzően ő segíti a mi kommunikációnkat. Így segít nekünk abban, hogy hatékonyabban tudjunk vele együtt dolgozni. Egyébként nagyon jó fej, és tényleg őszintén segít nekem. Azt mondja, hogy nagyon tetszik neki, amit lát, és mondta azt is, hogy jó versenyzőnek tart, nem szívesen versenyezne ellenem.

Ha ilyen társaságban mozogsz, akkor gondolom a szurkolók is megismernek a boxutcában?
Volt egy olyan érdekes eset, amikor én mehettem a Túraautó Világbajnokságon, és Nicola ott volt a sátrunkban. Lezajlott az időmérő, ami nagyon jól sikerült. Odajött a sátrunkhoz autogramot kérni egy fiatal srác, és Nicola Larininek mondta, hogy szóljon nekem, hogy adjak neki autogramot, tőle pedig nem kért. Úgyhogy akkor egy picit megsértődött. Ez is egy olyan élmény, amire életem végéig emlékezni fogok.

A WTCC-ben jelenleg több olyan versenyző is rajthoz áll, akik már megjárták a Forma-1-et. Larini, Zanardi és Monteiro is sokáig a Száguldó Cirkusz tagja volt és sok tapasztalatot gyűjtöttek ott.  Ha ennyire jóban vagytok Larinivel, akkor még a te autódat is segít beállítani?
Nem, nem. Az én autómat Nicola nem segít beállítani, mivel jellemzően Andrea mindig ugyanazt a beállítást kéri, amivel én megyek. Így az öccsének, Andrea Larininek segít finomra hangolni az autóját. Sok hasznos tippet ad, például azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljünk akkor, amikor bejárjuk a pályát, hogyan elemezzük ki pontosan a telemetriai adatokat.

Ha te kívánhatnál, kivel mérnéd össze legszívesebben tudásodat?
A Forma-1-et nagyon-nagyon szeretem. Közülük Alonsot és Hamiltont tartom a legjobb pilótának. Amennyiben Alonsoval lehetőségem lenne ugyanolyan körülmények között, ugyanazzal az autóval versenyezni, akkor vele szívesen összemérném magamat.

Legyen így! Köszönöm a beszélgetést. További sok sikert kívánok a pályafutásodhoz.
Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, és szurkolást is.







Úgy hallottam könnyen elképzelhető, hogy gyári Seat versenyző lesz. Nem lenne kis dolog! :o
: 2009. szeptember 21. - 17:39:48
Michelisz Norbi - Ez gyilok! O0

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=HIowu-BecQ8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=HIowu-BecQ8</a>

2009. Szeptember 20, 14:28
Válasz #36

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Franz Engstler's Driving School for Safety Car Drivers

Franz Engstler Autósiskolája Safety Car sofőrök számára

http://safety-car-hunter.com/

Ez mekkora  :8: :blum: :lol2:
: 2009. szeptember 15. - 20:13:49
Yess, Norbi megcsinálta!  :D ;) O0

http://www.markakupa.hu/a_futam_gyoztese_es_a_seat_leon_eurocup_gyoztese_michelisz_norbert

Nagy gratula, Norbi! Jövőre reméljünk, viszont láthatunk a Nagyoknál!  O0 ::-)

2009. Augusztus 16, 15:16
Válasz #35

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Konyhaasztaltól a túraautó-világbajnokságig - Michelisz Norbert interjú

Sosem lehet tudni, honnan érkeznek a legnagyobb tehetségek. Bár szakértők szerint az autósportot nem lehet elég korán elkezdeni, Michelisz Norbert húszéves korában még csak a konyhaasztalra szerelt szimulátor kormányát tekergette. Rögtön az első autóversenyzői szezonjában bajnok lett, most pedig rá figyel a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnye.

Michelisz Norbert éppen a napokban töltötte be a 25. életévét, versenyzői pályafutása azonban meglehetősen későn indult el. Kezdetben ő is csak a különböző számítógépes játékokkal próbálkozott, de ebben a műfajban is felkeltette a hozzáértők figyelmét. 2005-ben Wéber Gábor, akkori kétszeres Clio Kupa-bajnok beajánlotta egy tehetségkutató tesztre, ahol Norbi több fiatalemberrel együtt próbálhatta ki magát. Norbi ezen nem csak lényegesen jobb időt ért el a többieknél, hanem a Clio Kupa élmezőnyének idejét is megközelítette. Nem volt kérdés tehát, hogy versenyautóban a helye - a 2006-ban induló Suzuki Swift Kupa kiváló alkalmat kínált erre.

Első évében megnyerte a Suzuki Kupát, majd a következő évben a Renault Clio Kupát is. 2008-ban így jöhetett a magyarországi csúcs márkakupa-sorozat, a Seat Leon Szuperkupa, ahol első évében éppen csak lecsúszott a bajnoki aranyról. Csapatának hála már 2008-ban elindulhatott a Seat Leon Eurocupon, ahol az év végén zsinórban négy pole pozíciót szerzett, majd megnyerte a monzai futamot. Ennek jutalmaként meghívták a japán WTCC-futamra is, ahol már megmutatta gyorsaságát, de az igazán nagy kiugrásra 2009-ig várni kellett.

Michelisz Norbihoz érdekes viszony fűz: végignézhettem felfedezését, sőt elsőként számoltam be róla, ezután - élete első hazai futamán - a Pécs melletti hegyi versenyén legyőztem.

2007-ben már a Clio Kupában egy csapatban szerepeltünk, de mindketten a bajnoki címért szálltunk harcba. Év elején én álltam jobban, de a végén félelmetes teljesítménnyel ő lett a bajnok. Mégis szívesen gondolok vissza erre az évre, hiszen nagyon jó barátok lettünk, ráadásul egy csapatbajnoki címet is szereztünk. Tavaly már felkerült a nagyok közé, így újra csak a sikereit figyelem, és a tévé előtt drukkolok neki.

Szerencsére jól áll a szénája: futamokat nyer a túraautó-világbajnokság beugrójának szánt Seat Leon Eurocupon, sőt már a bajnokságot is vezeti. De nem ez a legnagyobb esemény az életében, hiszen kedvenc pályáján, Brands Hatchben ismét beugorhatott a nagyfiúk közé, a WTCC-be - ha már ott volt, legyőzte az összes privát versenyzőt, meg néhány gyárit. A Seat Sport főnöke kérte meg, ugyan engedje már el a tavalyi világbajnokot...

Nagyon érdekelt, ennyi siker után hogyan látja a pályáfutását, jövőjét. A villáminterjúnak tervezett beszélgetés kicsit hosszabbra sikeredett.


Gondolom, mindenki azt kérdezi tőled, milyen volt a WTCC-futamon, profik között versenyezni, de neked már volt egy ilyen kalandod tavaly. Akkor egy számodra ismeretlen pályán, a világ túlsó felén kellett bizonyítanod, idén szerencsésebb lett a "választás". Mennyivel volt ez jobb? Ugyanaz a csapat dolgozott veled?

Teljesen más a helyzet. Tavaly teljesen ismeretlenként utaztam ki egy olyan pályára, amit csak szimulátoron tudtam gyakorolni. Brands Hatch egy álom, ezt a pályát már az életből is ismertem, és a szimulátorban is talán ez a legjobban feldolgozott pálya, rengeteget tudtam gyakorolni. A csapat ugyanaz, sőt a mérnökkel azóta is folyamatos kapcsolatban vagyok. Nagyon jó srác: látom rajta, mindent megtesz, hogy bizonyíthassak, és ez nagyon sokat segít abban, hogy kihozzam magamból a maximumot. Nagyon várta, mikor dolgozhat ismét velem, és a Seat részéről is más a hozzáállás. Idénre megkaptam Coronel tavalyi kocsiját, ami már tényleg csak egy pár lóerővel gyengébb a mostaninál. (Tom Coronel Seattal indul a WTCC-ben, de nem gyári színekben, hanem a Sunred pilótájaként. 2006-ban megnyerte a nem gyári csapatok bajnokságát. - a szerk.)


Ha jól tudom, az autót is felújították, mielőtt tesztelhetted.

Igen, egy teljesen felújított autót kaptam, teljesen új karosszériával. Csak tesztelésre használták, versenyen soha nem ment még. Megkaptam tehát mindent, az autóra már nem foghattam volna, ha nem vagyok elég gyors.


Mondhatjuk, hogy élvezed a Seat Sport bizalmát. Ez a teszt sem egy mindennapi történet, hiszen korábban senki sem kapott gyári tesztlehetőséget a versenye előtt. Nagyon ki akartak már próbálni?

Nagyon sokat segített a verseny előtti teszt, amit a Seat Sporttól külön kaptam. Igen, ilyet még egyetlen Eurocup-versenyzőnek sem ajánlottak fel, de személyesen Puig úr (Jaime Puig, a Seat Sport vezetője) hívott meg, hogy jobban felkészülhessek Brands Hatchre. Tényleg száz százalékosan megadtak minden segítséget, egyáltalán nem volt megkülönbezett státuszban hozzám képest Coronel.


Hogy sikerült a teszt, mi volt a célja?

Alapvetően jól sikerült, az elsődleges cél tényleg a felkészülés volt. Készítettünk egy olyan beállítást, amin már csak finomítani kell Brands Hatchben. És emellett mellesleg tudtam kicsit gyakorolni, ők meg megnézték, hogy a gyári menőkhöz képest mire vagyok képes. A nap végén nagyon meg voltak elégedve velem. Én meg önbizalomtól duzzadva tudtam elutazni Angliába.

Mennyire örültél a pályának?

Nagyon, tavalyról ez volt a kedvenc pályám. Ha választani kellett volna, hogy hol ülnék szívesen WTCC-autóba, Brands Hatchet mondtam volna. Némi szerencse is kellett Portóban, hogy ez összejöjjön. Sőt, inkább úgy mondom, hatalmas szerencsém volt Portóban, de már éppen ideje volt, hogy szerencsém legyen. Tavaly nem egy első helyezést elbuktam defekt, vagy műszaki hiba miatt. Sajnos idén is volt már negatív emlékem, hiszen Brnoban az első futamon az utolsó előtti körben vezető helyről kaptam defektet.


Ahogy hallom, meg is kedvelt a jó öreg Coronel. Nem viselte rosszul,  hogy a magyar ifjonc folyamatosan veri a 2006-os privát bajnokot?

Igen, tavaly még más volt a helyzet, akkor még úgy érezte, hogy ő a gyorsabb. Idén azonban már az első szabadedzés után elvonult, nem állt szóba velem. Már érezhette, hogy az nem lesz túl fényes hétvége a számára, ráadásul pont ide hozta el a szponzorait. Az volt a jó, hogy már a szabadedzések alatt is mentünk referenciakört a kopott gumikkal is, és abból is az látszott, hogy sokkal gyorsabb leszek nála. Az első kanyar kivételével mindenhol vertem, általában ugyanott fékeztünk, mégis minden kanyarban hoztam rajta tizedeket, századokat. Tisztán, erőből győztem le, és nem igazán örült ennek.


Az első nap a gyári versenyzők elé kerültél. Hogy fogadták ezt a Seat Sportnál? Nekik mégiscsak a világbajnokság a legfontosabb, abba pedig úgysem tudsz még beleszólni, hiszen nem indulsz minden futamon.

Érzem a Seat Sport részéről a megkülönböztetett figyelmet és a törődést. Jaime Puig már csütörtökön becibált a bokszba, és felajánlotta még két mérnök segítségét. Megkaptam Tiago Monteiro mérnökét még pluszban, meg a versenyzők mérnökeinek a főnökét is. Minden edzés után mennem kellett az adataimmal hozzájuk, segítettek kielemezni az adatokat.

Ettől függetlenül nem számítottak erre. Próbáltak segíteni, de nem gondolták, hogy ennyire elöl leszek. Szerintem utólag ők is meggondolták, hogy érdemes volt-e ennyire támogatni, hiszen így azért sértettem az érdekeiket. Nem tehettem róla, de pont rossz helyen voltam, és mégiscsak én találtam el Yvan Müllert, aki emiatt csak két pontot tudott szerezni a szokásos nyolc-tíz helyett. (Yvan Müller a Seat gyári versenyzője, 2008-as bajnok).

Monteirót ezek után meg is verted. ő is rosszul viselte?

Érdekes, ő nem. Nagyon jó srác, amennyire azt hinnénk, hogy ex-F1-es versenyző, és nagy lesz az arca, teljesen más. Kedves volt, és abszolút nem zavarta a gyorsaságom. ő nem annyira gyors, de jól feltalálja magát ebben a közegben, jó marketingfigura, nagyon jól el tudja magát adni, ami ezen a szinten már fontos.


Ahogy tudom, Nicola Larinivel sem vagy rosszban. ő próbált rád vigyázni? (Larini a Chevrolet pilótája).

Igen, Nicola öccse, Andrea nálunk megy (Zengő Motorsport) a Eurocupban. ő jön át mindig segíteni, amikor telemetriázunk Andreával. Látja a köreimet, és azt is, hogy gyors vagyok. Ezért úgy gondolom, hogy tisztel, nem bántana. Egyébként ő is nagyon aranyos, ahogy néztem, igazi csapatjátékos.


Ha már itt tartunk: azért magyar csapatodnak elsősorban az a fontos, hogy a Seat Leon Eurocupban te legyél év végén a bajnok. Volt két Európakupa-futamod is a hétvégén, miközben nyilván a WTCC-ben is meg akartad mutatni, hogy mire vagy képes. Volt benned valamilyen fontossági sorrend, nyomás a csapat részéről, hogy az Európakupára figyelj inkább?

Zengő Zoli (a csapat tulajdonosa) próbálta felhívni a figyelmemet arra, hogy a Eurocup az elsődleges cél, de nem voltam biztos abban, hogy esetleg nem ez az utolsó alkalom, amikor WTCC-autóban ülhetek. Hivatalosan tehát az Eurocupra koncentráltunk, de nem hivatalosan azért én minden erőmet próbáltam a WTCC-be beleölni.


Azt láttam rajtad, hogy nagyon nem viselt meg a WTCC-kaland, stresszmentesen tudtad kiadni magadból, amit tudsz, mintha nem is törődtél volna vele. Úgy fogtad fel, hogy ez egy jutalomjáték, aminek minden percét élvezni kell?

Igazából egy hullámvasút volt. A WTCC időmérőig az Eurocup volt a fontos, arra koncentráltam. Aztán az időmérő olyan jól sikerült, hogy még lelkesebb lettem. Jó lett volna felmenni nyilatkozni a legjobb privátként Priaulx-val, Huffal, Menüvel, de helyette át kellett ülnöm a eurocupos autóba, és megnyerni a versenyt.

Valljuk be, a WTCC-futamok nem éppen álomszerűen alakultak. Az elsőben csodálatos helyről rajtoltál, aztán két kanyar múlva vége lett. Lehet, hogy életed egyik legnagyobb eredményétől estél el.

Ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondanom, számítottam rá, hogy nem fogom túlélni az első két kanyart. Gondoltam, hogy olyan lesz, mint tavaly az első Eurocup-futamon: letolnak, kiszorítanak. Nyílván az is benne volt, hogy én senkinek a versenyét, bajnokságát nem akartam elrontani, de ha látják rajtad, hogy óvatos vagy, akkor egyből ki is használják.


Ez történt. Lelkileg is megtörtek? Ugye másfél óra múlva ismét futam volt, arra ismét oda kellett állnod. Az első futam szerencsétlen ütközése miatt az már teljesen biztos volt, hogy addig nem tehetsz semmit, míg Yvan Müller el nem megy melletted. Hogyan álltál ehhez a futamhoz? Újra fel tudtál pörögni?

Igen, már a rajtnál úgy próbáltam indulni, hogy lehetőleg Yvan lerajtoljon. Ennek hála elment az egyik Volvo is, meg mindenki, így egyből a mezőny végén találtam magam, de nem nagy lemaradással. Már a futam előtt eldöntöttem, kockáztatni fogok, szerettem volna futni egy jó versenyt. Sajnos a nyolcas kanyar után kimentem egy előzésre, de a mellettem lévő autó pont kitakarta a Safety car táblát. Előttem Engstler annyira megijedt ettől, hogy nyomott egy satuféket, én meg egy kicsit lekoccoltam. Éppen csak összeértünk, neki nem is lett semmi baja, de nekem kitört a jobb első futómű. Nagyon sérülékeny ez a Seat.

Utána mi történt?

Bementem a bokszba, leszedték a kereket és azt mondták, nem lehet megcsinálni ennyi idő alatt. Aztán én mondtam, hogy nem szeretnék most kiszállni egy pár percig, át akarom gondolni, mi történt. Szerintem látták rajtam, hogy nagyon magam alatt vagyok, ezért megpróbálták megjavítani. Majdnem tökéletesre össze is rakták, csak a kormány állt ferdén. Hat körre visszaküldtek, hogy fussam meg a privátok között a leggyorsabb kört, azért is jár egy pont. Visszamentem és ez sikerült is.


Összegezve a hétvégédet, elég felemás kép alakul ki bennem. Életed legsikeresebb Eurocup hétvégéjén vagy túl, ezzel át is vetted a vezetést a bajnokságban, de a WTCC nem sikerült. Örülsz vagy szomorú vagy? A magyar csapatod és a Seat Sport hogyan reagált a teljesítményedre?

Ha magamból indulok ki, akkor, ha 100 pontot lehet adni egy hétvégére, én 95 pontot adnék erre. Nyílván a WTCC-futamok nem sikerültek, de azt elérntem, amiért kimentem. Bebizonyítottam, hogy versenyképes vagyok a gyári pilótákkal szemben, ami sokkal jobb, mintha csak átlagosan gyors lettem volna két 15. helyezéssel a futamban. Mondhatták volna, hogy ügyes vagy, de nem látszik az átütő erő. Nem akartam a többi eurocupos vendégpilótával azonos teljesítményt nyújtani, annál jobbra volt szükség.

A Eurocup fantasztikusan sikerült, pedig néha én is kételkedtem benne. A WTCC-autóból visszaülni nem egy szokványos érzés, hiszen ez az autó puhább, komfortosabb a WTCC Seatnál. A WTCC időmérő után kicsit féltem is, hiszen csak két bemelegítő köröm volt arra, hogy visszaszokjak a saját autómba. Sikerült, sőt vasárnap is elég sokat tudtam feljönni. Külön örülök még annak, hogy úgy érzem, végre esőben is jól be tudtam állítani az autót, és én is rengeteget fejlődtem, így már az esős versenyeken is nagyon erős a tempónk.

Ha már itt tartunk, elmondhatnád, hogyan lehetséges, hogy mióta Seatban ülsz, rengeteget fejlődtél. Wéber Gabi is ezt említette meg sikered kulcsának, amikor rólad beszélgettünk. Minek köszönhető ez? A csapatnak, a mérnököknek, a szimulátorozásnak? Érzed már, hogy lassan eljutsz a teljesítőképességed határáig, vagy még mindig sok tudsz javítani? Egyáltalán vannak még gyengéid?

Gyengéim? Jó kérdés: mit válaszoljak erre? Úgy érzem, hogy még mindig nem kezelem kellően jól a verseny közbeni helyzeteket, hiányzik a rutin. Én is érzem magamon, hogy sokat fejlődtem. Szerencsére közben megmaradt a nyugodtságom, hogy nem stresszelem túl a helyzeteket, de ez inkább az erősségem, és nem erre voltál kíváncsi.


Akkor máshogy kérdezem. Mentünk együtt egy bajnokságban, néztelek már eleget versenyen. Régebben elsősorban a kigyorsítás volt az erősséged. A féktávokon sokat fejlődtél?

Igen, tavaly rengeteget segített, hogy egy csapatban mentünk Wéber Gabival, ott volt referenciának, aki szerintem elég jól fékez. Gabinak a féktávjai nagyon erősek, év elején alapos lemaradásban voltam tőle, de úgy érzem, tavaly év végére sikerült behozni magam.


Melyik számít többet? Tavaly Wéber Gabival mentetek együtt, idén nélküle mész, de egyszerre három bajnokságban. Azt látom, hogy ettől a rengeteg versenykilométertől magabiztos lettél. Jól érzem?

Igen, én is ezt érzem magamon. Persze a tavalyi közös munka is rengeteget segített, de egy idő után már a saját lábamon is meg kell állnom. Persze hiányzik, hogy nem tudom a telemetriámat összehasonlítani az övével, de nagyon sokat segített ez a rengeteg versenykilométer, hiszen bizonyos dolgokat csak éles versenyben lehet tanulni. Nagyon jót tett nekem ez a sok bajnokság.


Akkor másnak is ezt ajánlanád, ha komoly nemzetközi karrierre vágyik?

Igen. Eddigi pályafutásom mindig nagyon szerencsésen alakult. Volt nagyon erős ellenfél, akihez mérni tudtam magam, volt hová fejlődni. A lépcsőkre is szükség volt, ahogy egymást követték. A Seattól kicsit tartottam, hiszen Gabi és Kiss Norbi nagyon erős ellenfélnek látszottak. Úgy voltam vele, ha velük nem sikerül harcolni, akkor abba is kell hagynom, hiszen nincs értelme mindig a második, harmadik helyen behozni az autót. Aztán sikerült őket néha megverni, egyre nőtt az önbizalmam, és a végén kevésen úszott el a bajnokság.

Ha már ezeket a neveket emlegeted: milyen csapat lenne egy Kiss, Wéber, Michelisz trió a Eurocupon? Van még a magyar mezőnyben olyan, akinek szerinted lenne ott keresnivalója? Nem csak a Seat Kupából, hanem a teljes mezőnyből.

Hát Gabinak és Norbinak abszolút ott a helye. Nyílván most én többet ülök az autóban, de szerintem némi gyakorlással ők is ezt a szintek tudnák hozni. A másik kérdésre két név jut eszembe: az egyik Hatvani Bálint, aki a megfelelő háttérrel nagyon gyors tud lenni, a másik pedig a tiéd. A Suzuki Kupából azért nem mondok neveket, mert szerintem, aki abban gyors tud lenni, nem biztos, hogy nagy autóval is gyors. Ilyen szempontból a Clio sokkal nehezebb eset, azzal talán még nehezebb gyorsan menni, mint a Seattal. A Suzuki élmenői közül is biztos van egy-két név, aki a Seatban kis gyakorlással jó lenne, de jelenleg én azt mondom, hogy Kiss Norbi, Wéber Gabi, Hatvani Bálint és Vida Jani kint is versenyképes lenne.


Mennyit számít nálatok, hogy nagyon tudtok autót állítani? Mind a hárman nagy szimulátorosok vagytok, mennyit ér az ott szerzett rutin?

Hát az rengeteget jelent, hogy magunkra tudjuk állítani az autót. A szimulátorokban annyi a baj, hogy rengeteget lehet állítani, de az igazi finomállításokat csak az életben lehet megtapasztalni. Teljesen más, ott érezned kell, milyen legyen az autó. Ilyen téren tavaly sok minden változott, hiszen év elején még Gabival egyforma beállítást használtam, aztán az év közepétől más irányba mentünk. Máshogy is vezetünk, ezért szükség volt erre, és be is jött. Egyre jobban éreztem az autót, és jöttek az eredmények is.

Ha valaki jó versenyző, az még nem elég, az autót be is kell tudni állítani. Ez nagyon nehéz: azt kell megérezni, hogy amit te jónak érzel, az gyors is legyen. Ebben rengeteget segít a telemetria. Év közben ebben is sokat fejlődtem, azt hiszem, most már ez is megy.

Beszéljünk a jövőről? Szinte már kötelező megnyerned a Eurocupot. Mi jöhet még?

Hát, most azon az úton haladok, hogy valamilyen módon jövőre be tudjak ülni egy WTCC-autóba. Nyílván még nincsenek konkrétumok, de szeretnék legalább egy privát csapatba bekerülni, ha a gyáriba nem sikerült. Sajnos ez nem csak attól függ, hogy valaki jó versenyző-e, itt már számít a politika. A magyar piac kicsi ehhez, de szerencsére már idén is olyan a támogatói hátterem, hogy az európai piacra koncentrálhatunk.


Idén már mondhatjuk, hogy profi háttérrel mész. Ezek szerint jövőre még tovább tudtok fejlődni?

Úgy gondolom, a csapat már felnőtt a feladathoz. Ha megnyerjük a Eurocupot, azzal bebizonyítjuk, hogy készek lennénk egy nagyobb kihívásra is. Inkább az anyagi háttér a nehezebb eset, hiszen a WTCC sokkal többe kerül. Annak nagyon örülök, hogy idén egy abszolút korrekt főtámogatóm van, ott állnak mögöttem, ami rengeteget segít a sikerek elérésében. Az is jó dolog, hogy ez egy dinamikusan fejlődő európai cég, így talán más külföldi cégek is meglátják bennünk a lehetőséget. A WTCC azonban ennél is többet követel, marketingrészről sokat kell fejlődnünk, fejlődnöm. Nem elsősorban magyar megjelenésekre gondolok, európai szinten kell eladhatónak lenni. Be kell kerülni a WTCC körforgásába, és megtalálni olyan szponzorokat, akiknek ez a bajnokság fontos.


Ha összejönne a nagy kaland, vagyis egy WTCC-idény bármilyen formában, akkor csak ott mennél, vagy akkor is egyszerre több bajnokságban?

Nem, a WTCC mellé már szerintem nem fér el más. Az annyi koncentrációt, edzést, figyelmet igényel, ami mellé nem férhet be más bajnokság. Persze régi álmom, hogy hosszú távú versenyeken is indulhassak, például a legendás Nordschleifén, de ez csak egy verseny egy évben, tehát szerintem bevállalható.


A cikk szerzője autóversenyző, a Renault Clio Kupa 2008-as bajnoka, az [origo] autó rovatának munkatársa.



















2009. Július 19, 15:50
Válasz #34

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Michelisz első futóműve oda lett... :-\

2009. Július 19, 15:45
Válasz #33

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Most kezdődik a második futam Brands Hatch-ben Norbival! O0

2009. Július 19, 15:40
Válasz #32

Moilanen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma 3000 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 163
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: Team Lotus (az igazi :P)
  • Kedvenc pilótád: Heikki Kovalainen
Mai Eurocup 2. futamán harmadik lett, s ha minden igaz, vezeti a bajnokságot! :D
Elküldve: 2009. Július 19. - 12:16:41
Idióta Coronel elintézte Norbi hétvégéjét, konkrétan úgy nekiment, hogy a második koccanás után kiszakadt Norbi jobb hátsója, majd keresztbe állt, s fel kellett adnia a futamot. Remélem, hogy Coronel Race 2-nél lefullad...
Az előzményket figyelembe véve az sem lepne meg, ha szándékos lett volna ez a húzás a holland kö**ög részéről...  :mad1:

2009. Július 19, 15:08
Válasz #31

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Ja értem! Néha nézem az eurosporton én is, de csak közben csípek el egy-egy futamot, és a kedvenc Prialux-nak nem igazán megy!

Nem tudom amikor ETCC volt, nekem sokkal nagyobb szám volt a túraautózás, de nem tudom elmondani miért... :closedeyes:

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek