Olasz nagydíj időmérő:
Talmácsi Gábor elmondta, hogy ugyan az időeredmények nem igazán mutatják ,de előrelépés történt a motor beállításait illetően, amelyen öt mérnök is dolgozik egyszerre, hogy a holnapi futamon minden sokkal jobb legyen.San-Marinoban napsütéses idő fogadta a pályára özönlő fanatikus GP szurkolókat, ahol a Misanoban elszállásolt csapatok arra panaszkodtak, hogy már a reggeli órákban alig lehetett eljutni a versenypályára a rengeteg autó miatt. Talmácsi Gábor számára sajnos nem indult jól a reggel, mivel a szabadedzésen nem úgy mentek a dolgok, ahogyan azt ő szerette volna. A beállításokkal rossz irányba indult el a csapat és a gondok hogy megoldódtak volna, hanem halmozódtak. Délutánra viszont javítottak a szerelők a motoron és Talma gyorsabb körökre volt képes. A kvalifikáció során többször is változtattak a motoron, melynek köszönhetően a magyar versenyző még a legutolsó körében is tudott javítani az addigi legjobbján. Holnapra van még bőven min dolgozniuk a mérnököknek, de a helyzet biztatónak tűnik. A verseny napjára összeállhat a motor, hogy Talma nagy csatát vívhasson a vetélytársakkal.
Talmácsi Gábor, 17. hely, 1.37.091„A főpróba nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, ettől még a versenyen összejöhetnek a dolgok. Ugyan az időeredmény nem mutatja, de úgy érzem most előreléptünk, és végre van fény az alagút végén. Öt mérnök dolgozik azon, hogy holnapra javítsuk a ma jelentkező hibákat, és a bemelegítő edzésen utolérjük a mezőnyt. A versenyen akkor már bármi lehet, nagyon motiváltnak érzem magam. Olasz a csapatom, nekik hazai pályán fontos egy jó szereplés, csak úgy, mint nekem és az összes magyar szurkolónak.”

Talma vagy nem Talma?Az elmúlt időben rengeteg kérdés merült fel Talmácsi Gábort illetően. Többen kétsége vonták a magyar versenyző tehetségét, míg mások a tapasztalathiánynak és a rossz technikai háttérnek tudják be az utolsó helyeket.„/…/Azt viszont tudni kell, hogy Randy De Puniet, Yuki Takahashi és Gábor motorja teljesen egyforma. ők mind a hárman ugyanazt a motorblokkot használják, mint például a Dovizioso, mivel most már nincsenek az úgynevezett régi erőforrások, ahol már nem az elektromos (penumatikus) szelepvezérlést használják. Mindössze annyi a különbség, hogy a Gábor motorjában a blokk 900 fordulattal kevesebbet tud, mint a gyári versenyzők gépeiben. Ezzel természetesen ugyanígy van pl. Randy De Puniet is. Valamint ezen felül más az elektronika. Egyébként a vázat és a motorblokkot tekintve Gábor gépe teljesen ugyan olyan, mint a gyári.” , mondta Stefano Favaro oldalunknak, a Scot Racing Team magyarországi csapatbemutatóján, még június közepén. Mindez tehát azt jelenti, hogy néhány hiedelemmel ellentétben Talmácsi nem azt a motort használja, amelyet egy évvel ezelőtt a Scot Honda olasz motorosa, Andrea Dovizioso. Már ha csak a versenygépek külsejét nézzük meg, már akkor igen szembetűnő különbségek figyelhetők meg Dovi 2008-as gépe és Talma mostani motorja között.

Térjünk azonban vissza az eredeti témához, vagyis ahhoz, hogy többen is azt hangoztatják, hogy Talmának vége, kész, ennyi volt a karrierje, míg a fanatikusok természetesen mindent pozitívan próbálnak megközelíteni. Nemrégiben egy igen „érdekes” cikk, Talmácsi méltatlan vergődése címmel (nol.hu/sport/talmacsi_meltatlan_vergodese), látott napvilágot, amely tovább fokozta az egyébként is feszült hangulatot. Az, hogy ez egyesek számára mennyire sértő volt (akit mellesleg nem Talmácsi Gábornak hívnak, hanem a motorshow1.hu riporterének/hírszerkesztőjének, „Dodornak”), arra jó bizonyíték a Talma körül forrnak az indulatok c. cikk, amely az alábbi link alatt (
www.motorshow1.hu/index.php) tekinthető meg. Hát…Dodor „irományához” talán csak annyit fűznék hozzá, hogy az a bizonyos brazíliai negyedik hely nem 2004-ben, hanem 2002-ben volt (Talma 2004-ben a brazil futamon kilencedik lett). A „Talma fikázók” elnevezést már végkép teljesen értelmetlen firtatni, inkább bízzunk benne, hogy ezen senki sem fog felháborodni/megsértődni…Dodor hozta a formáját (reméljük ő sem sértődik meg). Ami pedig az ingyen sütit illeti: Én személy szerint pontosan emlékszem, hogy a Scot Racing által tartott budapesti csapatbemutatón ki volt az, aki a legtöbb ingyen sütit tette a tényárjára és teli szájjal készített interjút Talmácsi Gáborral. Mindegy..elvégre nem lehetünk egyformák ugye?
Egy szó, mint száz: Mindkét fél (Talma fikázók – hogy Dodor választékos szókincsével éljek, és a Talma szurkolók) érvei bizonyos mértékben érthetőek. Úgy gondolom azonban, hogy a „Talma fikázók” nem Talmácsi Gábor, hanem az eredmények ellen vannak és ők is ugyanúgy szurkolnak a magyar fiúért, csupán náluk máshogy csapódik le ez az egész, mint a fanatikus szurkolókon, akik még a rosszban is képesek valami egészen különleges módon meglátni a jót. Talán nem egymásnak kellene esni és lehordani a másikat a sárga földig, más magyar motorosokkal példálózni és még sorolhatnánk, hanem mindenkinek ugyanúgy szurkolni és elismerni, hogy eljutott a MotoGP-be (nem csak Talmácsi Gáborról van szó). És, hogy mit is akarunk ezzel az egésszel mondani? Tök értelmetlen egymás nyakának esni, inkább örüljünk, hogy már nem csak egy, vagy kettő, hanem három fiúnk van ott a világ legjobbjai között. Mindazonáltal kissé érthetetlen, hogy a nol.hu egy olyan témában próbált cikket írni ami…hát hogy is mondjuk…nem éppen a szakterületük. Ezen felül, ha már magyarokról van szó, akkor a nol.hu és vele együtt a többi honlap, riporter, „agarafüle”…stb. vehetné a fáradtságot, hogy inkább a sikerekre hegyezné ki a tollát, amit a magyarjaink elérnek a MotoGP-ben.