A McLaren-Mercedes új orrelemet vetett be a Magyar Nagydíjon, amely újabb törésteszteket tett szükségessé. A szerelőknek túlórát, Heikki Kovalainennek pedig győzelmet jelentett az aerodinamikai újítás. A csapat nyolc új aerodinamikai-, és négy új mechanikai elemet szállított a Hungaroringre, amelyek újabb előrelépéseket jelentettek.
Egyes feltételezések szerint a Mercedes erőforrása 25 lóerővel nagyobb teljesítményű, mint a vetélytársak által használt aggregát. "Szép lenne." - hangzott Norbert Haug kommentárja.
A konkurencia úgy véli, hogy a Mercedes motor már az év elején is erősebb volt, de a nem megfelelő leszorító erő miatt nem tudták kihasználni ennek előnyeit. A legújabb fejlesztések révén a légellenállás növelése nélkül is jobb lett a tapadás. Ennek következtében gyorsabban tudják teljesíteni a kanyarokat, anélkül, hogy csökkenne a végsebesség.
A BMW technikai igazgatója, Willy Rampf kételkedve fogadja a feltételezéseket. "Ha a motor teljesítménye valóban ennyivel nagyobb, akkor azonos leszorító erő mellett az körönként négy tizedmásodpercet jelent."
Formula.hu