PÁLYAFUTÁSA:
A római születésű pilótára kifejezetten igaz a mondás, hogy mindig rossz időben volt a rossz helyen, legalább is ami a Forma-1-et illeti.
Természetesen a többséghez hasonlóan Fisichella is gokartozással kezdte pályafutását, előbb a junior, majd a felnőtt korosztályban is olasz bajnok lett, de később a világ- és Európa-bajnoki sorozatokban is felhívta magára a figyelmet.
1992-ben debütált az olasz Forma-3-as bajnokságban, ahol folyamatosan előrébb lépve a harmadik szezonjában bajnoki címet nyert, 21 évesen. 1995-ben amellett, hogy a Nemzetközi Túraautó Bajnokságban (ITC) vitézkedett, a Minardi csapat Forma-1-es tesztpilótája is volt. Reális esélye azonban nem volt a csapatba kerülésre, így elsősorban az ITC-re koncentrált. A következő idényben is maradt a kettős szerep, de ekkor már versenyen is bemutatkozhatott a száguldó cirkuszban, nyolc futamon vezette a Minardit.
Az ígéretes olaszt Flavio Briatore karolta fel, és 1997-ben a Jordan istállónál talált helyet neki, majd 1997-ben már saját csapatához, a Benettonhoz szerződtette. Ekkor már kezdett beigazolódni a fentebb említett rosszkor a rossz helyen frázis, hiszen az olasz sikercsapat leszállóágban volt, Michael Schumacher világbajnoki győzelmei után pedig Fisichella sem tudta sokkal előrébb tolni a Benetton szekerét.
Igazi klasszis csapathoz a négy éves szerződés lejárta után sem sikerült eligazolnia, ismét következett a Jordan, amely a középmezőnyhöz tartozott. 2004-ben a Sauberhez került, sokan Fisico utolsó nagy lehetőségeként emlegették ezt a szezont. Az áttörő siker azonban ezúttal is elmaradt. Flavio Briatore azonban még ekkor sem mondott le védencéről, és a gyári csapattá alakuló Renault egyik autójába az egyre korosodó olaszt ültette be.
A Renault roppant versenyképes volt, Fisico mégis rossz helyre került, hiszen Fernando Alonso nem engedte kibontakozni az olaszt, 2005-ben és 2006-ban is a spanyol lett világbajnok. 2007-ben Alonso távozott, elvileg eljött volna Fisichella ideje, ekkor viszont a Renault nem tudott partiban lenni a mezőnnyel. Az idény második felében ráadásul újonc csapattársa, Heikki Kovalainen is túlszárnyalta őt, így feltehetően véget ért az olasz renault-s, egyesek szerint pedig egész Forma-1-es pályafutása is.
Első Forma-1-es futam:
1996. 03. 10. - Ausztrál Nagydíj, Minardi
Első pontszerzés:
1997. 04. 27. - San Marinói Nagydíj, Jordan
Első győzelem:
2003. 04. 06. - Brazil Nagydíj, Jordan
Első pole pozíció:
1998. 07. 26. - Osztrák Nagydíj, Benetton
Legjobb világbajnoki helyezés: 4. (2006. - 72 pont)
FORMA-1 ELőTTI EREDMÉNYEI:
- 1984-1988 - olasz korosztályos gokartbajnokságok
- 1989 - gokart világszéria, 100-as kategória, 4. helyezett
- 1991 - gokart Európa-bajnoki sorozat, 100-as kat., 2. helyezett
- 1992 - olasz Forma-3, 8. helyezett
- 1993 - olasz Forma-3, 3. helyezett
- 1994 - olasz Forma-3, bajnok
- 1995 - ITC, 10. helyezett
- 1996 - ITC, 6. helyezett
FORMA-1-ES CSAPATAI:
- 1995 - Minardi, tesztpilóta
- 1996 - Minardi, 8 futam
- 1997 - Jordan
- 1998-2001 - Benetton
- 2002-2003 - Jordan
- 2004 - Sauber
- 2005-2007 - Renault
- 2008-2009 - Force India
Giancarlo Fisichella a Forma-1-ben:
Évad Istálló VB helyezés Pontok Rajtok Győzelmek Pole Leggyorsabb kör
1996 Minardi - 0 8 0 0 0
1997 Jordan 8. 20 17 0 0 1
1998 Benetton 9. 16 16 0 1 0
1999 Benetton 9. 13 16 0 0 0
2000 Benetton 6. 18 17 0 0 0
2001 Benetton 11. 8 17 0 0 0
2002 Jordan 11. 7 16 0 0 0
2003 Jordan 12. 12 16 1 0 0
2004 Sauber 11. 22 18 0 0 0
2005 Renault 5. 58 19 1 1 1
2006 Renault 4. 72 18 1 1 0
2007 Renault 8. 21 17 0 0 0
2008 Force India 0 18 0 0 0
2009 Force India 17. 0 9 0 0 0
Összesítés: 267 213 3 3 2