Két új Birkuc mod érkezett egy nap allat: FTR és Bikuc 2006-2009
-----------------------------------------------------------------------------
FTR V2Kisebb, gyorsabb, jobb és tökéletesebb: íme a Birkuc által megálmodott F1 Challenge best of pályaválogatás korszakalkotó, 2. szériás kiadványa!
Mielőtt bővebben szólnék a pályacsomagról, íme az újítások az előző verzióhoz képest:
-Abu Dhabi: FPS javítás (kisebb gépigény)
-Barcelona: ritkábban szedett boxutca ütközések ellen
-Fuji: rejtélyes bukkantók eltüntetve
-Hockenheim: ritkábban szedett boxutca ütközések ellen
-Hungaroring: a sikán megemelve, Mansell kanyar bukótere leaszfaltozva
-Indianapolis: már nem lehet átmenni a boxutcai épületeken
-Interlagos: FPS javítás (kisebb gépigény), és már nem lehet átmenni a boxutcai épületeken
-Istanbul: a gépek már nem várakoznak kicsit a boxbamenetel során
-MagnyCours: ritkábban szedett boxutca ütközések ellen
-Melbourne: alapos vérfrissítés és FPS javítás (kisebb gépigény)
-Monaco: lecserélve egy újra
-Monza: textúra frissítés
-Nürburgring: új menüikon, ritkábban szedett boxutca ütközések ellen
-Sepang: már nem lehet átmenni a boxutcai épületeken
-Singapore: már nem lehet átmenni sehol a kerítéseken
-Spa: ritkábban szedett boxutca ütközések ellen
-Suzuka: lecserélve egy újra
Először is, mi is az az FTR?
Mikor elkezdtem a pályákat konvertálni a különböző modernebb játékokból F1C -re, már akkor tervbe vettem hogy majd egy igazi csomagot is kiadok belőle, és mivel a csomag az egész világnak készült, így a világnyelvet vagyis az angolt használtam a névadáshoz, az eredmény pedig:
"F1C Tracks Renewal by Birkuc", röviden FTR!
Ez a kiadás immáron a 9., ami az 2.0 -ás verziószámot viseli (az 1.7 után a V2 -es számozásra való áttérés sem véletlen, de erről pár sorral lejjebb!), és bizony ez az a kiadás ami már valószínűleg elérte azt a bizonyos plafont, ugyanis úgy hiszem nagyjából sikerült minden pályából beszereznem a legeslegjobb verziót, és mindegyiket átültetni F1 Challenge -be, így mától a pályák terén biztosan nem kell szégyenkezniük az F1C játékosoknak!
A V2 széria, avagy mitől korszakalkotó ez a kiadás?
Az FTR már lassan másfél évre tekinthet vissza, 2008. április óta folyamatosan fejlődött, és most hogy hosszú idő után úgy tűnik nagyjából végre összeállt a nagy csapat, vagyis a tökéletes pályacsomag, elvégeztem rajta a speciális textúratömörítést is, amely által minőségromlás nélkül(!) a pályák mérete vagyis a gépen történő helyfoglalása csökkent (az egész csomagot tekintve majdnem a felére, ami az FTR -t használó modok számára roppant jó hír lehet), és még a gépigényük is kisebb lett. Ugyan voltak már korábban hasonló próbálkozások, de többségük finoman szólva is hagyott kívánnivalót, konkrétan általában minőségromlást is maga után, amit azonban megfelelő tudás birtokában ki lehet küszöbölni, jómagam konkrétan minden korábbinál hatékonyabb tömörítést kínálok, méghozzá garantáltan minőségromlás nélkül!
Mi van a csomagban?
Egyszerű, minden modern F1 pálya, az elmúlt 10 évből gyakorlatilag az összes.
az MMG rFactor pályák (8):
Barcelona, Hockenheim, Hungaroring, Istanbul, Melbourne, Montreal, Sepang, Silverstone
további konvertált pályák rFactor/GTR1-2/Race07 -ből (7):
Fuji, Indianapolis, Interlagos, Magny-Cours, Nurburgring, Sakhir, Spa Francorchamps
F1C -s verzión alapuló illetve arra megjelent pályák a legjobb frissítésekkel (6):
A1 ring, Imola, Monaco, Monza, Shanghai, Suzuka
és végül a 3 új 2008-2009 -es pálya:
Valencia, Singapore, Abu Dhabi
Mi is ez valójában?
Ha egy mondatban akarnám megfogalmazni: "a Birkuc pályák a nem Birkuc modot használóknak"
Akik Birkuc modot használnak, gyakorlatilag nincs is erre szükségük, ez a csomag azonban azoknak készült akik nem a Birkuc moddal játszanak, de kíváncsiak a konvertált pályákra illetve szeretnének velük játszani. Ez a csomag alapból működni fog az alap F1C -vel, valamint minden moddal ami sima évszámot használ pályafilternek!
Pályafilter?
Ha a pályákat esetleg nem látnád a játékban, akkor a mod amit használsz nem sima évszámot használ pályafilternek, de nincs más dolgod minthogy megnézed az adott mod egyik pályájának a GDB kiterjesztésű fájlában ezt a sort:
Filter Properties = XYZ
aztán fogod magad és ezt az értéket (XYZ) beleírod a pályáim GDB fájlába és máris működni fog!
Telepítés:
letöltés után csak csomagold ki a ZIP fájl teljes tartalmát a játék főkönyvtárába!
(IGEN, a terrain.ini fájlt is! ami azért kell hogy ne legyenek láthatatlan falak stb)
Most pedig nincs más hátra mint hogy jó játékot és ismerkedést kívánjak a pályákkal minden F1C játékosnak!
Link:
http://gphungary.hu/letoltes_link.php?id=11568&link=2292.257.872 byte
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------F1 Birkuc 2006-2009Nos, az érdemi munka már akkor befejeződött amikor a galériába feltöltöttem az utolsó képeket, tehát kb 2 hete. Azóta csak tesztelés folyt, illetve apró csiszolgatások, amíg várakoztam hogy végre lehetőségem legyen feltölteni, mert ehhez kellett (volna) egy megfelelő netkapcsolat is, amit végülis nem vártam meg, mert annyian várták már türelmetlenül, így ha nehézségek, és pár ősz hajszál árán is, de csak sikerült végül valahogy megosztanom veletek a munkámat.
Eljött az ideje hogy ismét villantsak valami olyat F1C -ben, ami merőben új, ami még nem volt: támadt ugyanis egy érdekes ötletem, miszerint a 2009 -es mod következő teljes kiadása nem egy szezonból álljon, hanem F1 Birkuc 2006-2009 néven 4 évadot tartalmazzon, természetesen mindegyiket a 2009 -es mod opcionálhatóságával felvértezve.
A nagy helyet úgyis a pályák foglalják, a 3 plusz évad nélkül is csak bő 100 MegaByte -al lenne kisebb a mod, a 2007 és 2008 szezonok megkapták a megfelelő vérfrissítést, és bekerült a 2006 is, mindez a tárhely és töltögetés szempontjából is roppant hasznos, 4 helyett 1 mod, ami nemcsak a folytatása a 2009 -esnek, de egyúttal teljes mértékben kiváltja illetve helyettesíti a már meglévő, különálló 2007 és 2008 -as Birkuc modokat is!
Azonban még mindig tartozom a magyarázattal, azt illetően mitől is lesz ez leginkább egyedi: ez ugyanis nem 1 mod, ami 4 szezont tartalmaz, hanem 4 mod, egy csomagban. A játékalap közös, és természetesen a pályák is, de az autók és pilóták, vagyis a szezonok teljesen elkülönülnek, olyannyira hogy mindegyik évadhoz külön indítófájl és 3DConfig is tartozik (utóbbit akár különböző módon állíthatjátok be mindhez), és amikor az egyiket elindítod, a játékban nem is látod a többi szezon autóit, így ez tulajdonképpen 4 játékot jelent 1 -ben, alapos helymegtakarítással. Továbbá az opcionálás is közös lett, tehát ha a "!Config" könyvtáron belül valamelyik parancsot lefuttatod, az mind a 4 szezonban aktiválódik egyszerre!
De talán elég is ha csak annyit mondok: a 4 szezont és 25 pályát tartalmazó, és azokat F1C -ben minden eddiginél magasabb szinten prezentáló, korszakalkotó mod telepítőjének mérete mindössze 550(!) MegaByte (és még a feltelepített tényleges helyfoglalásával is ráfér egy 700 megás CD -re), ugye hogy ez egy kihagyhatatlan ajánlat?
(Ha pedig csak a 2009 -es autókat és pályákat tettem volna bele, akkor kb 300 MegaByte lenne az egész mod)

Mindenekelőtt:
-sajnálatos módon a játék valószínűleg sohasem fog normálisan futni Windows 7 és Vista rendszereken, vagy szimplán sehogy
MEGOLDÁS: Windows XP telepítése egy másik vinyóra vagy partícióra!
-a játéknak számos extra, külső opcionálhatósága létezik, elsősorban profi és/vagy különlegességre vágyó játékosok számára, mindezeket a "!Config" könyvtárban találod, ahol egy külön leírás is van róluk, mindenképp érdemes körülnézni ott!
Változások és javítások a 2009 -es mod utolsó kiadása óta:
KÖZÖS:
-az opcionálhatóság (!Config könyvtár) közös lett vagyis minden aktiválás és/vagy változtatás egyszerre érvényes minden évadra, így ennek megfelelően a régebbi évadok opcionálhatósága is fel lett fejlesztve az F1 Birkuc 2009 utolsó kiadásának szintjére
-az alap car setup (autó finombeállítás) csomag optimalizálva
-új Safety Car
-Hungaroring: a sikán megemelve, Mansell kanyar bukótere leaszfaltozva
-Melbourne: alapos vérfrissítés és FPS javítás (kisebb gépigény)
-Monaco: lecserélve egy újra
-Suzuka: lecserélve egy újra
-Cosworth motorhangok a 2006 -os Williams és Toro Rosso -nak
-új külső motorhangok
2009:
-a 2. számú (távolról látható) sisakcsomag javítva
-BMW: kormányjavítás
-McLaren: az autó lecserélve újra, kormányjavítás
-Brawn: az autó lecserélve újra, kormányjavítás
-Ferrari: az autó lecserélve újra, kormányjavítás
-Toro Rosso: az autó lecserélve újra
-Toyota: az autó lecserélve újra, kormányjavítás
-Williams: kormányjavítás
2008:
-az F1 Birkuc 2008 ULTIMATE - Fix1 autócsomag hozzáadva
-jelentősen fejlesztett erőviszonyok (a gépek elleni játékhoz)
2007:
-az F1 Birkuc 2007 FINAL autócsomag hozzáadva
-jelentősen fejlesztett erőviszonyok (a gépek elleni játékhoz)
2006:
-az TBS 2006 autócsomag hozzáadva (alaposan fejlesztve!)
-jelentősen fejlesztett erőviszonyok (a gépek elleni játékhoz)

Legfőbb jellemzők:
-teljes játék, egyszerű telepítővel
-közepes gépigény
-teljesen magyar nyelvű (a kommentár is)
-teljes, reális szezonok (2006-2009): összes pálya, összes autó, összes pilóta
-az összes pálya az F1 közelmúltjából (a VB -ben természetesen az aktuális szezonéi szerepelnek)
-reális erőviszonyok, reális autó és versenyzőtudások
-reális gumifestések és motorhangok
-ki/be kapcsolható Speedometer (TV kijelző)
-ki/be kapcsolható League mód internetes ligákra hangolva, és levágás elleni akadályokkal teletűzdelve
-ki/be kapcsolható "boxszemélyzet bug" javítás: a kerekek okozzák a megfagyást, amik ezért nem jelennek meg tankolás közben, de a 2006 és 2007 szezon esetén elméletben tökéletesen működni fog a játék ennek kikapcsolt állapotában is
-váltható gameplay: EA Sports F1 Challenge és F1 2002, Realistic by Birkuc
-váltható fizika: Normál (2009), Pro és Old
-választhatunk két-két féle HUD képernyő és LCD szín közül
-váltható 2 féle kormánystílus: eredetiek és LCD-sek, utóbbiak egyformák minden autóhoz
-váltható 3 féle cockpit/sisak nézet: a hagyományos sisak nélküli, az egyszerűbb de extra LCD-t és tükröket tartalmazó, és egy 3D -s kialakítású
-a legtöbb extra beállítást a játék "!Config" könyvtárában találod, azokról bővebben leírást az ottani "!!! OLVASD EL !!!.txt" fájlban találsz
Pár tipp ami komolyabban csökkentheti a gépigényt:
-3dconfig 16 bit -re állítása
-a különleges effektek kikapcsolása a grafikai opcióknál
-a visszapillantó tükör kikapcsolása
egy gépkonfiguráció amit a játékhoz ajánlok kb a normális futáshoz:
CPU: Intel Pentium (nem Celeron) 2 GHz vagy AMD Athlon (nem Sempron) 2000+
RAM: 1 GB DDR
VGA: ATI Radeon 9600 128 MB vagy GeForce 6600 128 MB
Pár további gondolat - modpolitika:
-KERS: nincs, és nem is lesz, ennek 2 oka van - egyrészt mert csak kamu és merőben rossz megoldások kivitelezhetőek, másrészt csak 2 csapat használta huzamosabb ideig
-autók: elsősorban helymegtakarítás céljából nincsenek pálya szerinti aktualizációk, az egyetlen verzió pedig általában a legfrissebb változatot próbálja prezentálni
-pilóták: általában a szezon rajtjánál jelenlévők szerepelnek, esetleg akkor van eltérés ha az idény közben szereplő új arc több ideig szerepel mint elődje, de ez nem zárja ki azt hogy egy külön patch formájában nem jelennek meg a "beugrók"
-pályák: mindegyik a legfrissebb nyomvonalat követi, aktualizációra (2009 -es reklámtáblák és logók) viszont nem törekedtem, részben azért mert ez már nem 09 hanem 06-09 mod
Telepítés:
a szokásos önkicsomagolós telepítővel történik, uninstall nincs (minek szemeteljük tele feleslegesen a windowst nem igaz?), arra a sima törlés javallott, bár reméljük erre nem kerül sor!
A JÖVő:
Nos igen, minden mod megjelenésekor szinte az első hozzászólói kérdések között van a "hogyan tovább?", mire számítsunk az alkotótól a közeljövőben. Most hogy látszólag van már egy tökéletesnek tűnő kiadványom az F1 közelmúltjáról és jelenéről, talán végre közel teljes gőzzel koncentrálhatok a "Birkuc franchise" -ra vagyis a TBS -re is, amivel sajnos nem sikerült olyan ütemben haladnom az elmúlt hónapokban mint szerettem volna, ezért a megjelenését eltoltam év végére: bele fog kerülni az 1989 és 1992 szezonok, a tavaly május óta megjelent számos pályafrissítés, valamint pár új pálya is, és további apró módosítások, megpróbálom azt is a tökélyre fejleszteni. Az FTR -nek aligha lesz új változata mostanában, szerencsére azért mert egyszerűen nincs rá szükség. Magának a 06-09 modnak teljes kiadása szintén nem várható, és az a legvalószínűbb hogy már csak egy, a 2009 szempontjából FINAL -nek nevezett teljes kiadás lesz az idei év végén vagy a következő év elején, ellenben patch -ek elképzelhetőek, bár javító jellegűekre remélhetőleg nem lesz szükség, inkább csak fejlesztő jellegűek várhatóak.
Most pedig nincs más hátra mint hogy megköszönjem mindenkinek aki az elmúlt bő 2 évben bármilyen módon támogatott, vagy csak simán játszott valamelyik kiadványommal, és Ti pedig ne köszönjetek semmit, mert egy alkotó számára az a legnagyobb köszönet ha használják az alkotásait, úgyhogy hajrá:
Birkuc players, keep the spirit alive!
Jó játékot és versenyzést, remélem tetszeni fog!
Link:
http://gphungary.hu/letoltes_link.php?id=15121&link=1580.430.684 byte
BIR
K
UC