A Sauber F1 Team erősen kezdte a 2012-es idényt, és jelenleg 30 ponttal a konstruktőri pontverseny negyedik helyén áll. Hogy a folyamatos fejlesztésekkel sikerül-e a szezon további részében is fenntartani ezt a remek formát, az még a jövő zenéje, a svájci alakulatnál azt azonban már most elmondták, hogy nem engedhetik meg maguknak az idei év innovációjának, a Mercedes "W-csatornájának" másolását.
Bár még mindig érkezik panasz a Mercedes idei innovációjával kapcsolatban - már ami a jogszerű használatot illeti - ettől függetlenül valószínűleg a nagyobb alakulatok már hozzáláttak saját rendszerük építéséhez, hiszen az FIA zöld jelzést adott, és legálisnak minősítette azt.
A kisebb költségvetésű csapatok számára ez azonban hátrányt jelenthet, többek között a Peter Sauber csapatának is, akik Malajziában közel kerültek a győzelemhez.
"Ha most indítunk egy üres lappal, akkor nagyjából két hónap múlva készülnénk el. Meg kell kérdeznünk magunktól, hogy nem lenne-e jobb a hagyományos fejlesztési tervünkkel megpróbálni jobb köridőket elérni. Másrészt egy nagy csapat képes az ilyen fejlesztéseket a saját normális programjával párhuzamosan kezelni" - nyilatkozta a svájci csapat vezető tervezője, Matt Morris a német Auto Motor und Sportnak.
Az Auto Motor und Sport további technikai vonatkozásokat is feltárt, mégpedig azt, hogy a rivális csapatok egyre közelebb kerülnek a Red Bull-féle flexibilis első szárny megvalósításához.
Az utolsó barcelonai tesztnapon Sebastian Vettel sérült RB8-asáról készült fotókon egy egyfajta torziós rúd volt látható az első szárny belsejében. Egyes vélemények szerint ez a torziós rúd segítette a Red Bullt abban, hogy a szárnyak átmenjenek az FIA statikus terhelési tesztjén, de sebesség hatására hajlékonnyá válnak. Az FIA egyik bennfentes tagja szerint a szövetség is tud erről a torziós rúdról, és tesztelésre engedélyezték, ugyanakkor a nagydíjakra nem.