Eljött a régóta várt pillanat, és a vasárnapi futammal kezdetét veszi a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozata, amelynek mezőnyében ismét ott találhatjuk Győrfi Alent, hazánk egyetlen gyorsasági motoros Európa-bajnokát. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője nem kezdte rosszul a szezont, hisz a pénteki időmérőt követően eddigi legjobb rajthelyét érte el a 17. hellyel, ám Alen nem elégszik meg ezzel, és a második kvalifikációs tréningen mindenképpen szeretne a legjobb 15 közé bekerülni.A mai napon egy szabadedzéssel és az első időmérővel megkezdte idei szereplését Györfi Alen a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője nem véletlenül érezte, hogy a téli felkészülése jól sikerült, ugyanis több mint biztatóan szerepelt a délelőtti tréningen, és 1.55.770-es idejével a 24 fős mezőnyből a 14. helyen végzett.
"Az első szabadedzést összességében pozitívan zártam, hiszen az etap közepén megfutott időmmel 11. voltam, ám sajnos a váltókarom egy kicsit meggörbült, így nem tudtam normálisan visszaváltani. Mivel szerettem volna minél több kört megtenni az optimális beállítás érdekében, és a sérült váltó miatt többször is elhagytam a pályát, amiért nem tudtam javítani, és végül a 14. helyen zártam a tréninget" - fogalmazott a 22 éves motoros.
A csapat jó munkát végzett, hisz a kora délutáni időmérőre tökéletesen rendbe hozta Alen megsérült váltókarját. Ennek megfelelően a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője egyre gyorsabb köröket teljesített, és a kvalifikációs tréning felénél jöhetett a gumik cseréje.
"Mikor megkaptam az új gumikat, sikerült több mint fél másodpercet javítanom az időmön, így a tréning leintése előtt két perccel még a 12. rajthelyet tudhattam a magaménak. Ekkor szinte mindenki a pályán volt, és amíg többen képesek voltak javítani, addig én forgalomban töltöttem az idő nagy részét, így visszaestem a 17. helyre. A Honda beállításait tovább tökéletesítjük a délelőtti szabadedzésen, mert egyértelműen bennem van, hogy a legjobb 15-ből vághassak neki a vasárnapi futamnak" - értékelte a 2012-es szezon első időmérőjét Győrfi Alen.
Egy biztosan látszik már az első nap: Alen képes olyan időt teljesíteni, hogy Imolában már az első futamon megszerezze első bajnoki pontjait. Mint elmondta, szombaton arra is odafigyelnek majd, hogy friss gumikon akkor menjen ki a pályára, amikor még nincs akkora forgalom. Mindenesetre örvendetes, és bizakodásra ad okot, hogy a tavalyi, pénteken futott időeredményéhez képest majd két másodpercet javult.
Ezalatt kezdetét vette a Supersport világbajnokság idei második versenyhétvégéje is, ahol ismét Tóth Imérnek és Németh Balázsnak szurkolhatunk. Az edzések szerencsére újabb sikereket hoztak a magyar alakulatnak, ahol már Ausztráliában is születtek meglepően jó eredmények, igaz a gumiabroncsok rakoncátlan viselkedése okán ezeket egyik aszfaltbetyár sem tudta egységekre váltani. A biztató edzéseredmények után az első időmérőn sajnos Németh Balázs motorjával nem várt technikai gondok adódtak, Imi viszont remekül teljesített (kilencedik lett). Balázs a fent említett hiba (a szerelők a hátsó teleszkópnál lévő szenzor lelazulásáról beszéltek) ellenére is tizenegyedikként finiselt, ami ilyen körülmények között fantasztikusnak nevezhető.
"Az időeredményem és a helyezésem ugyan jó, de nem vagyok teljesen elégedett. A reggeli kuplung-csúszást nem sikerült orvosolnunk, mert ugyan szét lett szedve az alkatrész, de a kopottsága nem indokolta a cserét. Így ugyan az a kuplung került vissza és bizony az edzés vége felé már cserben is hagyott. Holnapra kicseréljük, úgyhogy ezzel nem lesz gond! A motorom erős, a futómű rendben, úgyhogy készen állok a további gyorsulásra!"- nyilatkozta Tóth Imi az edzés végén.
"Az időmérő elején használt hátsó gumival mentem ki, mert teszteltük az abroncsok tűrőképességét a vasárnapi futamra. Eleve hosszabb áttételeket használtunk, mert nem minden kanyarban jött ki jól a sebességfokozat. Az első box-kiállásnál láttuk, hogy a szenzor nincs a helyén, így azt gondoltuk, hogy ez avatkozik bele a motor működésébe, ez okozza a problémát. De mivel ennek javítása után is jelentkezett a gond és a motor nem forgott el rendesen, ki kellett állnom és konstatálnunk kellett, hogy bizony nem a szenzor a hibás. Ha sikerül megtalálnunk a hibát és orvosolni azt, bízom benne, hogy a második időmérőn tudok majd javítani!" - mondta Balázs a kvalifikáció után.
"Nagyon elégedett vagyok az első napunkkal! Nagy reményekkel érkeztünk Imolába, sikerült felednünk az Ausztrál futamot beárnyékoló gumiabroncs-gondot és újult erővel sorakoztunk fel! Tavaly nagyon jól szerepeltünk itt, igaz, a köridők szempontjából csak a warm up-ra melegedett be igazán mindkét versenyzőm. A futamon jól rajtoltak, Balázs pedig szépen feljött a pontszerzők közé, de sajnos nem bírta a motorja. Imi pedig hősiesen végigküzdötte a versenyt és újabb VB pontot hozott el a csapatnak! Remélem Balázs technikai gondjai a mai nappal befejeződtek és holnap tovább gyorsulnak majd a fiúk!" - mondta elégedetten id. Tóth Imre csapatfőnök.
Forrás: A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team / B. Molnár László, kommunikációs vezető
Forrás: Team Tóth