Az FIA elutasította a Lotus és a Red Bull Racing tiltakozását a Mercedes DRS által aktivált F-csatorna rendszerével kapcsolatban, és szabályosnak minősítette a berendezést.
A két istálló azt szerette volna, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség még a Maláj Nagydíj hétvégéje előtt tisztázza a kérdést, hiszen szerintük a Mercedes F-csatornája megszegi a szabályt, ami kimondja, hogy a versenyző nem aktiválhat olyan berendezést, mely hatással van a kocsi aerodinamikai tulajdonságaira (természetesen ez alól a DRS kivételnek számít).
A csütörtöki nap folyamán az FIA tárgyalóasztalhoz ült a három csapattal a sepangi paddockban. Végül a száguldó cirkusz irányító testülete nem változtatta meg álláspontját az esettel kapcsolatban.
A hivatalos indoklás szerint a berendezés szabályos, mivel az passzív, és a szabályok nem mondják ki, hogy a DRS nyitásával nem lehet más rendszert aktiválni.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, aki egyúttal az F1 műszaki részlegének is a vezetője, a múlt héten Ausztráliában elmondta: "Teljes mértékben passzív. Nincsenek benne mozgó alkatrészek, nincs kölcsönhatásban a felfüggesztéssel. Nincs kormányzás, semmi. Ezért nem látok olyan szabályt, ami tiltaná."
Így a Red Bull és a Lotus most két lehetőség közül választhat: vagy hivatalosa panasszal élnek a berendezéssel szemben a Maláj Nagydíj hétvégéjén, vagy elkezdik kifejleszteni a saját DRS által aktivált F-csatronájukat.
Norbert Haug a Mercedes-Benz motorsport igazgatója megerősítette, hogy csapata nem változtatott az autóin az Ausztrál Nagydíj óta.
"Ez a kocsi átment a gépátvételen, és zöld utat kapott" - nyilatkozta Haug Sepangban.