Michael Schumacher úgy gondolja, a Mercedes Sepangban már nem fog azokkal a problémákkal küzdeni, melyek az Ausztrál Nagydíjon megnehezítették a csapat dolgát.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén a Mercedes mindkét versenyzője bebizonyította, hogy a W03 valóban nagy előrelépés elődjeihez képest, de vasárnap már koránt sem alakultak tökéletesen a dolgok. Michael Schumacher váltóproblémáján kívül jelentős gumikopással szembesült az alakulat, és a leintést követően a csapatfőnök, Ross Brawn elismerte, hogy a Pirelli abroncsok túlzott degradációja miatt a versenytempó kissé alulmaradt a várakozásokhoz képest.
A csütörtöki sajtótájékoztatóan azonban Schumacher elmondta, hogy reményei szerint csapata megoldotta az "egyszeri" problémát.
"Néhány ezer kilométert megtettünk a téli teszteken, és soha nem voltak ilyen gondjaink. Melbourne-ben megértettük, hogy javítanunk kell a versenytempónkon, de rájöttünk a hibára, és elhárítottuk. Ez egy egyszeri eset volt."
A hétszeres világbajnok a vitatott DRS által aktivált F-csatorna (melyet az FIA egyébként másodjára is szabályosnak minősített) jelentőségét is igyekezett csillapítani, és elutasította azokat a feltételezéseket, hogy az időmérőn ez jelentős előnyt hoz az autók számára.
"Egészen biztos, hogy nem. Kétségtelen, hogy vannak olyan újításaink, amik a teljesítményt segítik, de nem gondolom, hogy ez hatalmas teljesítmény fölény lenne. Majd kiderül. Az alapvető pozitívum az, hogy határozottan sokkal jobb autónk van, mint tavaly. Még mindig sok a tanulnivaló, és meg kell értenünk, hogyan tudjuk kihasználni a maximális teljesítményét minden körülmény között. Ahogy azt a futamon is láttuk, különösen a versenytempónkon van még javítanivaló. Ha végigmegyek, akkor sem hiszem, hogy dobogóra tudtam volna állni Melbourne-ben - talán az ötödik hely lett volna a legjobb amit ki lehetett volna hozni belőle. De vannak jó ötleteink, hogy mit kell javítanunk Ausztrália után. Hogy ezzel felérhetünk-e a dobogóra, az egy másik történet, hiszen legalább négy autó van ami nagyon erős, a két McLaren és a két Red Bull."