Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Van-e még visszaút Massának a mélyülő gödörből  (Megtekintve 2143 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2012. Március 24, 13:10
Válasz #7

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Szerintem azért egy ütős autóval megmutatná Ő is. Tény, hogy Aló a sz@rból is többet hoz ki, mint azt remélik, de nem hiszem én sem, hogy csak rá építenének. Ha így megy Massának az is előfordulhat, hogy szezon közben leváltják.
Volt már erre példa nem egyszer! :) Az biztos hogy keresik(vagy már meg is találták) az utódját, mert ez a teljesítmény kevés ahhoz hogy helyet kapjon a csapatnál..

2012. Március 24, 12:43
Válasz #6

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Szerintem azért egy ütős autóval megmutatná Ő is. Tény, hogy Aló a sz@rból is többet hoz ki, mint azt remélik, de nem hiszem én sem, hogy csak rá építenének. Ha így megy Massának az is előfordulhat, hogy szezon közben leváltják.

2012. Március 24, 11:19
Válasz #5

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Én úgy gondolom, hogy Massa még mindig jó pilóta, viszont ez igazán akkor mutatkozna meg, ha lenne egy ütőképes vas alatta. így nem élvezi a versenyt, míg jó géppel felváltva nyernének futamot Aloval.

Az a baj hogy Massa jó autóval sem tud eredmény felmutatni, érdekes hogy tavaly , és előtte is Alonso villantott, míg Massa a béka segge alatt volt akkor is..
Massa vár a sültgalambra, arra hogy a csapata rakjon össze neki egy versenyképes autót, de ehhez neki is tenni kell vmit, kevésbé jó autóval eredményt elérni,mert lehet villantani rosszabb autóval is, tavaly neki is és Alonsónak is ott volt az esély, Alonso élt vele, Massa nem tudott..
Mindjárt az jön hogy mert a Ferarri Alonsora épít....butaság, az autók ugyan olyanok, az esély 50-50..

Hozzászólás összevonva: 2012. Március 24, 11:21
1-2 futamot várnék még azért, ha azokon is így muzsikál...

Várhatsz még egy darabig Tina, én 5ft nem tennék Massára, ne értsetek félre,nincs bajom Massával, anno szurkoltam is neki, és még most is szorítanák neki, ha lenne mikor, de ezzel a teljesítménnyel felejtős..

2012. Március 22, 21:29
Válasz #4

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
1-2 futamot várnék még azért, ha azokon is így muzsikál...

2012. Március 22, 08:46
Válasz #3

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Én úgy gondolom, hogy nincs. Lassan kiáll a rúdja a Ferraritól és ez érthető... Már azt sem mondhatni, hogy a középmezőnyben autózik.

2012. Március 21, 21:30
Válasz #2

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Én úgy gondolom, hogy Massa még mindig jó pilóta, viszont ez igazán akkor mutatkozna meg, ha lenne egy ütőképes vas alatta. így nem élvezi a versenyt, míg jó géppel felváltva nyernének futamot Aloval.

2012. Március 21, 16:53
Válasz #1

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Új szezon, új remények mondhatnánk, amikor is három és fél hónap állt a tavalyi idényt rossz szájízzel befejező versenyzők rendelkezésére, hogy mindent törölve tiszta lappal induljanak a 2012-es évnek.

Igaz, eddig csupán egyetlen futamon vagyunk túl, mégis nagyon úgy néz ki, hogy a téli pihenő sem segített Felipe Massa helyzetén, aki a melbourne-i idénynyitón is jóval formán alul teljesített. Ebben persze nem volt segítségére a Ferrari teljesen új alapokra épített, egyelőre kibogozhatatlanul bonyolultan működő, gyakran kezelhetetlen autója sem, amiről a csapattárs, a határokat feszegető Fernando Alonso is tudna mesélni a tesztek és a szombati időmérőn elkövetett kicsúszását követően. A spanyolok kétszeres bajnoka nyilvánvalóan kivételes képességeivel, apait-anyait beleadva hozta be a Ferrarit másnap az ötödik helyen - amire a mezőnyből kevesen lettek volna képesek, mégis ez a tisztes helytállás az, ami még inkább kiemeli Massa tehetetlenségét. Egy tizenhatodik hely az időmérőn, majd egy remek rajt után a vörösöknél hetedik évét megkezdő brazil ugyanis gyakorlatilag többet ment hátra, mint előre. Felmerül a kérdés, hogy ennek okai ténylegesen a rejtélyes gumi- és egyéb aerodinamikai problémák, avagy komoly mentális és lelki gondok húzódnak a harmincéves ferraris gyenge eredményeinek hátterében.

Ha visszatekintünk a dél-amerikai múltjára, a korábbiakban is jellemezte már egy-két ?fönt-lent állapot? Massa pályafutását. Eleinte minden kitűnően alakult, hihetetlenül sikeres út vezetett a Forma-1-ig. Felipe három egymást követő idény alatt lett brazil Formula Chevrolet bajnok, olasz és európai Forma Renault bajnok, majd Euro F3000 győztes, amivel már a csúcskategóriába kerülés előtt is begyűjtött néhány Ferrari bókot és nem volt nehéz magára vonni Peter Sauber csapatfőnök figyelmét sem.

A 2002-es F1-es debütálás a kissé vehemens vérmérséklet és az eldobott pontok miatt mégis gyengébbre sikeredett a vártnál, így a nyáron már Rubens Barrichello tanácsai kellettek a kissé elkámpicsorodott honfitárs motivációjának fenntartásához. A sokat megélt barát és a Ferrari mentőmellénye azonban kihúzta Massát a gödörből, és a maranellóiaknál töltött jótékony hatású tesztév révén begyűjtött tapasztalatok újra a Sauber versenyzői üléséhez segítették a már higgadtabban vezető pilótát. Onnantól ismét egyenes út vezetett felfelé, olyannyira, hogy két nagyon jó, svájciakkal megélt szezon után 2006-ban már jöhetett az éles bevetés az anyacsapat Ferrarinál. Nagy ugrás ide vagy oda, lelki problémák aligha gyötörték ekkor a brazilt, pedig Irvine és Barrichello örökébe lépve tisztán másodpilótának érezhette volna magát a nagy Schumi oldalán.

Massa azonban megértette a lényeget abszolút lelkes tanulásnak fogva fel a lehetőséget, ami meg is látszott az eredményeken: eme gondolkodás és a Schumacher mellett elsajátított leckék az első két győzelmet is meghozták Felipének. (Bár már ekkor kiderült, hogy a brazil megosztó személyiség, hisz az újságírók egy része - ki tudja, miért -, de már az első időkben is kétkedve, nem épp szimpátiával fogadta a fiatal pilóta teljesítményét.) Massa azonban erősebb volt, mint valaha, és hitét Kimi Raikkönen érkezése sem ingatta meg. A folyamatos fejlődés mellett aztán csapatjátékosként is bevált. A finnel első közös évükben, miután a dél-amerikai egy technikai probléma miatt Monzában kiesett a mcLarenes-ferraris versenyzők vb címért folytatott ádáz harcából, korrekten támogatta csapattársát - hazai pályán átadva a Kiminek bajnoki titulust érő győzelmet. Az, hogy 2008-ban egy fantasztikus sorozatot követően ő ellenben csak fél körig érezhette bajnoknak magát, nagyban fortuna fordulatos játékának eredménye.

A következő évi hungaroringi balesetétől azonban pályafutása legnagyobb, szinte már vég nélkülinek látszó mélyrepülése következett.

Ráfoghatjuk, hogy Massa a hajmeresztő incidensből, illetve annak utóhatásából egyszerűen nem jött ki 100%-osan, ráadásul épp ekkor bővült egy kissráccal a család is, aminek egy majdnem katasztrófa után még nagyobb jelentőséget tulajdonít még egy autóversenyző is. Lehet ez egy jó kifogás, hogy a Ferrari pártfogoltja azóta nem találja magát, belemegy egyes értelmetlen csihi-puhikba, de önmagában ez nem állja meg a helyét. Ez inkább csak egy plusz (illetve mínusz), de a jelenlegi helyzet úgy tűnik, egészen másnak a következménye. Mégpedig véleményem szerint Fernando Alonso érkezésének -, az állóvíz (vagy épp az addigi nyugalom) felkavarásának következménye.

Annál frusztrálóbb aligha van, amikor egy meglehetősen jó pilóta ? úgy véli - erősen bebetonozta magát egy elit csapathoz, majd jön egy új társ, egy Alonso, aki tudásával, kisugárzásával és hatalmas motiváló erejével gyakorlatilag pár nap alatt maga mellé állítja az egész Scuderiát. Merthogy feketén-fehéren ez történt. Nehéz, amikor pályán kívül a Ferrari vezérkara hirtelen a spanyol köré fonódik, miközben Massa kis családjával - kvázi idegenként - egy sarokban ülve húzódik meg, ahogy ez anno a téli, csapatépítő(!) szórakozáson, a Wrooom-on történt. Vagy amikor a balesetre egy évre rá az újra győzelem felé száguldó brazil fülére szólnak, hogy állj félre, mert Alonsonak van nagyobb szüksége a győzelemre. Amikor az esetet követően Massa a csapatfőnök Stefano Domenicalival egy autóban érkezik meg a Hungaroringre, az olasz vezér mintegy (ön)nyugtatására, hogy pilótája nehogy helytelenül cselekedjen. Valljuk be, ez nem csak egy ?majdnem bajnoknak?, de bárkinek demoralizáló lenne. Tavaly szűk körben tettem fel Felipének a kellemetlen kérdést, hogy miért lettél második számú pilóta, amire ő fejével barátja felé biccentett, aki kibökte, hogy mert ez van a szerződésében...

Ez is hozzátartozik a teljes képhez, még ha önmagában nyilván nem is lehet abszolút indok egy ekkora visszaesésre. Tény, hogy Fernando nagy bajnok, az is, hogy a kétszeres első a Renault-t is rögtön a maga képére tudta formálni ? Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella és ifjú Nelson Piquet legnagyobb bánatára; ezért a legegyszerűbb az lett volna, ha Massa észbe kap és 2010 után azt mondja, csapatot váltok, és nem maradok meg a köztudatban egy lesajnált versenyzőnek. Akkor még lett volna több lehetősége, most, ha ez az év is árnyékban telve megy el, aligha kell majd valakinek. Ez azonban az ő választása! Hogy ebből vezethet-e még felfelé az út? Massa jelenlegi gondolkodását tekintve nehezen elképzelhető. Ha változtat, talán.

Vannak ugyanis pilóták, akik bírják az ilyen jellegű strapát, és emelt fővel, nagyobb lelkizés nélkül járják a világot és harcolnak, ahogy teszi Mark Webber, vagy annak idején tette Eddie Irvine és a szabadabb kártyákkal induló, mégis Mika Häkkinen mellett egyértelműen csak ?második kedvenc? David Coulthard. És még lenne rá jó néhány példa, mert a nagy, karizmatikus bajnokok mellett nem egyszerű az élet. Még azonban egy világelső is járhat rosszul, a tavaly szintén mindenféle érzelmi kérdésekkel foglalkozó, gyenge évet záró Lewis Hamilton is lassan válaszút elé kerül a McLarent egyre inkább magával ragadó Jenson Button mellett. Még két-három gyengébb verseny, és ha nem hoz egy jó döntést, elmélyülhet az a gödör is. De ez már egy másik történet...
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek