Véget ért a Force India régóta húzódó jogvitája az Aerolabbal tervezőirodával, Mike Gascoyne-al és a Caterham F1-el, miután tegnap a Londoni Legfelsőbb Bíróság ítéletet mondott az ügyben.
Az Arnold bíró által meghozott döntés értelmében az indiai csapatnak távolról sem sikerült bebizonyítania, hogy az Aerolab a Force Indai fontos elemeit lemásolta a Team Lotus első Formula-1-es versenyautója, a T127-es tervezése során.
Egészen 2009 júliusáig az Aerolab Vijay Mallya alakulatának partnere volt, ám akkor a tervezőiroda felbontotta a silverstone-i bázisú gárda szerződést a kifizetetlen számlái miatt. A Caterham, amit akkor még Team Lotusnak hívtak, pedig néhány nappal később lépett együttműködésre az Aerolabbal.
A 14 napos meghallgatás a Londoni Legfelsőbb Bíróság központi törvényszékén, számos szakértő, köztük Frank Derie, az egykori Ligier istálló technikai igazgatóját, a Williams és a Toyota korábbi Formula-1-es tanácsadójának bevonásával zajlott.
Arnold bíró a bizonyítékok alapján az Aerolab javára döntött, és a kifiztetetlen számlák, 850 000 euró (mintegy 240 millió forint) megfizetésére kötelezte a Force Indiát.
Ugyanakkor az indiai istálló számára 25 000 euró (7 millió forint) kártérítést ítélt, a csapat szellemi tulajdonának felhasználásáért, melyhez az Aerolab a tervezési munka meggyorsítása érdekében nyúlt hozzá.
"A visszaélések, melyek bebizonyosodtak, főleg abból adódtak, hogy a tervezők CAD file-ok egyes részleteit a pillanatnyi előnyök érdekében lemásolták azért, hogy lerövidítsék a munkafolyamatot" - tette hozzá Arnold bíró.
Jean-Claude Migeot, az Aerolab ügyvezető igazgatója egy közleményben elárulta, megkönnyebbült, hogy végre döntés született az ügyben.
"Sokáig tartott, de rendkívül boldog vagyok, és megkönnyebbültem, hogy az 1Malaysia Racing Team [Team Lotus, majd Caterham F1] és Mike Gascoyne is tisztázta megát a vádak alól."
"Mindig is úgy éreztem, hogy az ügyet csak azért indította el a Force India, hogy elodázhassa az elvégzett munkánk kifizetését. Most, hogy a bíróság megvizsgálta a bizonyítékok gyakran rendkívül technológiai oldalát, és döntést hozott, az álláspontom mit sem változott."
"Két év pereskedés után végre ismét a jelenlegi, és jövőbeni Aerolab/FondTech projectekre koncentrálhatok" - írta Migeot.
A közeljövőben még egy meghallgatást vár a felekre, hogy eldöntsék, az ügy során felmerülő perköltséget kinek kell megfizetnie.