Az ausztrál hétvége pályán kívüli, nagy visszhangot kiváltó eseménye a Mercedes műszaki innovációja - az új értelmezés alapján kialakított passzív F-csatorna - körül kialakult vita volt, amely miatt a Red Bull és a Renault is azzal fenyegetőzött, hogy megóvja a versenyt.Végül a futam óvás nélkül ért véget, talán köszönhetően a Mercedes csalódást keltő eredményének, de úgy tűnik, a dolog tovább megy a következő futamra, a hétvégi Maláj Nagydíjra is.
A Red Bull és a Lotus csapatfőnökei, Christian Horner és Eric Boullier Ausztráliában ugyan nem váltották be fenyegetésüket, és nem óvták meg a futamot, ám a versenyt követően mindketten azonnali tárgyalásokat sürgettek az FIA műszaki vezetőivel, és a Mercedes csapatfőnökével, Ross Brawnnal, mert továbbra is kitartanak azon véleményük mellett, hogy a rendszer nem felel meg a jelenlegi műszaki szabályoknak.
"Szeretnénk egy asztalhoz ülni a Mercedesszel és az FIA-val, hogy megtaláljuk a megoldást" - nyilatkozta Boullier a versenyt követően az Auto Motor und Sport német lapnak.
Horner egyetért francia kollégájával: "Meglehetősen heves vitákra számítunk az elkövetkező öt napban."
A vita így Malajziában tovább folytatódik, mert az alakulatok rövidesen megérkeznek a szezon második futamának otthont adó sepangi pályára.
Az ausztrál hétvégét sikerrel záró McLaren nem folyt bele a dolgokba, sőt Martin Whitmars csapatfőnök egyértelműen kijelentette, hogy véleménye szerint a Mercedes rendszere teljesen szabályos: "Úgy gondolom, a rendszer legális."
Az Auto Motor und Sport szerkesztője, Tobias Gruner azt feltételezi, nem véletlen, hogy a McLaren nem kérdőjelezi meg a Mercedes innovációjának szabályosságát, mert arról értesült, hogy Wokingban már dolgoznak egy hasonló rendszeren.
"Az ok (Whitmarsh véleménye) egyszerű. Wokingban a mérnökök egy ideje már keményen dolgoznak a másoláson."