Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Forma 1 történelem  (Megtekintve 3057 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2012. Június 18, 14:15
Válasz #3

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Manapság elképzelhetetlen, egy Formula 1-es futam pódiumceremóniája pezsgőzés nélkül, pedig a sorozat több mint fél évszázados történetében ez nem mindig volt divat. A száguldó cirkusz első hivatalos pezsgője a Moët & Chandon volt. A céget még a XVIII. században alapították, és a későbbi örökösök, Paul Chandon-Moët, és Fréderic Chandon de Briailles - aki gróf volt-, imádták az autóversenyek világát. Járták a versenyek helyszíneit, és mindig vittek ajándékba palackos pezsgőket.


 Első ízben az 1950. évi Francia Grand Prix-re látogattak el, melyet történetesen éppen Reimsben tartottak, a vállalat székhelyének közelében. Moët-t ivott anno Fangio, Farina, Gonzalez, vagy említhetnénk akár Ascarit, Clarkot, Hillt is. Érdekes módon akkoriban csak a győztest ajándékozták meg. Ráadásul az F1 kezdetén még csak 750 ml-es üveg volt divatban, ám a későbbiekben már a négy literes került a figyelem fókuszába. Az ötvenes évek elején alighanem még a Moët örökösök sem gondolták, hogy az 1999-es szezon végéig az ő pezsgőiket locsolják a pilóták... Maga a pódium ceremónia csak a hatvanas évek végére alakult ki, és igazából ekkortól vált hivatalosan is elfogadottá, hogy az első három helyezett pezsgőt bonthatott. Nem véletlen, hogy mindez egybeesett a reklámkorszak nyitányával, hiszen ekkor ébredtek rá a szakemberek, hogy a hirdetések mennyire jól jönnek a szponzoroknak, így a Moët & Chandonnak is. Különlegesség, hogy a hatalmas zöld színű palack hagyományaival valamelyest szakítottak az 1996-os és az 1997-es esztendőben, ugyanis a cég marketingkutatói kitalálták, hogy a győztes egy igazi ezüstszínű palackot kapjon, ezüstszínű címkével. Ezt akkor adták oda a futamgyőztesnek, amikor már a helyezettek megkapták a serlegeiket így valamelyest nagyobb figyelem irányult az újításra. Az első ilyen palackot az 1996-os évadnyitón Damon Hill vehette át, míg az utolsót a finn Mika Hakkinen az 1997-es évadzáron Jerez-ben. Hogy miért csak két év lett az ezüstpalackos időszak, azt pontosan nem tudni, de akkoriban a Moët már fontolgatta távozását. Az akkor már 252. évében járó cég az 1999-es esztendő végén kiszállt az F1-ből. A megüresedett helyet a Mumm vette át, mely az elejétől fogva a maximumra törekedett. Neki- piacainak kiszélesítéséhez- szintén jól jött a Formula 1, ráadásul további tekintélyt és ismertséget szerezhettek, ami ösztönző erőként hatott. Ezt támasztja alá a 176 éves cég jelenlegi első emberének, Jean-Marie Barillére úr nyilatkozata: " Az F1-ben való részvétel a legjobban erősíti számunkra azt a vágyat, hogy egy jó és elfogadható kép alakuljon ki a Mumm-ról. Kihívás és érzelem jellemzi ezt a sportágat, de hiszem, hogy mi méltó párja vagyunk ennek."


 Mumm
 A Mumm- testvérek (Jacobus, Gottlieb és Philipp) egy igen előkelő, gazdag német borkereskedő család gyermekeinek születtek, többhektárnyi sáját szőlőskertjük volt a Rajna völgyében. 1827-ben a fiúk egy új élet reményében Reimsbe költöztek, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy szőlészettel és pezsgőkészítéssel foglalkozzanak. Melléjük társult egy régi barátjuk- Friedrich Giesler, így hozták létre a Mumm céget. A kis társaság irányítását nem sokkal később G. H. Georges Hermann vette át, ami a vártnál gyorsabban fejlődést és nem csak egy új stílust, de egy új minőséget is hozott. Ebben volt szerepe a cégnél dolgozó Cordon Rouge-nak. Ő volt az is, aki 1881-ben az Egyesült Államokba utazott, hogy beindítsa a Mumm- boltot. Már kezdettől fogva az exporthoz igazodó irányelvet képviselte, ami akkoriban nagy szó volt. Ebben az időben, hogy még nagyobb haszonra, és kiváló minőségre tegyen szert, a cég saját szőlőskertjei egy részét a legjobb szőlőfajtákkal népesítette be.A XIX. század végére a Mumm ugyanúgy a királyi udvarok élvezeti cikke lett, mint akár a Moët, legnagyobb piaca az Osztrák-Magyar Monarchia, Flandria, Németalföld, Poroszország, Skandinávia, és a Brit szigetek lettek.


 A XX. század elején a Mumm lett a vezető "pezsgőház" ugyanis 3 millió palackot adtak el világszerte. A háború utáni években több tulajdonodváltás után a világ második számú bor és szeszesital gyártójához került a márka, így nem meglepő hogy mára a Mumm jelen van a világ több mint száz országában. A határozott marketing stratégia és maximalizmusuk azt eredményezte, hogy 2000-re közel 8 millió palackot értékesítettek.
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2011. Szeptember 25, 18:05
Válasz #2

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Jó kérdés, hogy ez honnan indult el. Ezen még nem is gondolkoztam el. :)

2011. Szeptember 25, 16:47
Válasz #1

samsophie

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 1
    • Profil megtekintése
Sziasztok!
A kérdésem nem igen fért bele semelyik topic-ba, ezért indítottam el ezt az újat. Valaki nem tudja véletlenül, hogy mikor és miért kezdték el a futamok végén a pezsgővel locsolkodást? Nem találok erről semmit. Előre is köszi!

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek