Tilos használni a DRS-t az Eau Rouge-ban
A Formula-1-es pilóták nem használhatják a DRS rendszert a hétvégi Belga Nagydíjon az Eau Rouge-ban, az FIA biztonsági okokból döntött így.
Miután az utóbbi hetekben többször felmerült a kérdés, használni lehet-e a DRS-t a 180 mérföld/órás sebességgel teljesíthető kanyarban, az FIA hétfőn úgy döntött, a legjobb az lesz, ha nem engedélyezik a nyitott szárnyak használatát a pilóták számára.
Több pilóta aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy veszélyes lehet teljesen nyitott szárnnyal teljesíteni az Eau Rouge-t. Egy másik probléma is befolyásolta a döntést, néhány pilóta beismerte, fél attól, hogy nem tudja megállapítani a kanyar bejáratánál a DRS nyitva van-e - ez pedig egy olyan kanyarnál, mint az Eau Rouge, veszélyes lehet.
Az autó biztonsági rendszere, amely a DRS szárnyat lezárja, amikor a pilóta a fékre lép, az Eau Rouge-ban nem működik, mert a kanyar nagy sebességű.
A pilóták aggodalmát meghallgatva és a biztonsági kockázatokat kivizsgálva az FIA hétfő délután levelet intézett a csapatokhoz, melyben közölték, a DRS használata tiltott lesz a szabadedzésen és az időmérő edzésen az Eau Rouge-ban.
A versenyen ez nem jelent problémát, mert a DRS aktivációs zónája az Eau Rouge után kezdődik - a Raidillon egyenestől a Les Combes sikánig tart.