Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: Kiss Pál Tamás: Még sosem volt részem ilyen élményben  (Megtekintve 2103 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Július 06, 21:26
Válasz #1

DannyBug

  • F1 Bug Team
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 662
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Lotus, Sauber
  • Kedvenc pilótád: Kimi Raikkönen, Robert Kubica, Kamui Kobayashi,
A World Series by Renault 2010-ben negyedik alkalommal érkezett a Hungaroringre, az ingyenes családi autós hétvége rendkívül népszerű hazánkban, ráadásul idén Kiss Pál Tamás személyében magyar versenyzőnek is szurkolhattunk. A miskolci pilóta, aki a WSR-en a 2.0-s kategóriában állt rajthoz, megosztotta velünk élményeit szenzációs vasárnapi teljesítménye után.

Kiss Pál Tamás 19 pontos előnnyel vezeti a brit Forma Renault 2.0 kategóriáját, és csapata a Hungaroringen is sokat várt tőle. Szombaton azonban autójának elektronikai meghibásodása miatt a kvalifikáción és a futamon is hamar kiesett
 
Vasárnapra azonban kicseréltek minden elektronikát versenygépében, így már csak Tamáson múlt, meddig tud felkapaszkodni a 26. rajthelyről. A 10. helyig sikerült, majd egy másik pilóta büntetésének köszönhetően, a fiatalember még egy pozíciót előreléphetett.

A szép autóversenyzői karrier előtt álló 19 éves fiatalemberrel a második futam leintését követően beszélgettünk.

A szombati, balul sikerült nap után hogyan készültél a vasárnapi versenyre? Mi volt a taktika?
- Azt mondta a csapatom, hogy ’Have fun’, vagyis hogy szórakozzak jól, és ez azt jelenti - hiszen ismernek annyira -, hogy ha egy rossz nap után megvan a lehetőségem, akkor mindent megteszek annak érdekében, hogy előrébb végezzek, és így is próbáltam tenni. Talán egy kicsit túl agresszíven is mentem néhol, de a 10. helyre jó voltam.

Lehet már tudni, hogy pontosan mi történt az autóval szombaton?
- Biztosan elektronikai problémája volt, de pontosan nem tudjuk meghatározni, hogy mi, ugyanis minden elektronikát kicseréltek a kocsiban, úgyhogy ennek még utána kell járni. A legfőbb azonban az, hogy vasárnap minden működött az autóban. Remélhetőleg ez így is marad.



 
A balszerencsés szombatot nagyszerű vasárnap követte

Mennyire ismered az itteni versenyzőtársakat?
- Egyáltalán nem, ezért is volt egy picit nehéz a futam, mert nem tudtam, hogy mit várjak a többiektől, nem tudtam, mire számítsak, hogy ki mennyire vezet agresszíven, ki mennyire finoman, hol lehet bepróbálkozni.

Az eredmény után mire számítasz? Érkeznek majd a gratulációk a riválisoktól?
- Bízom benne, és úgy gondolom, hogy már most is sokan gratuláltak. Ezt hallottam a célegyenesben is, ami nagyon jó érzés volt, ugyanis ilyenben még sosem volt részem korábban. Örülök neki.

Mit szólsz a hazai közönséghez? A legtöbben igazából most ismertek meg, hiszen a valódi bemutatkozásod ezen a hétvégén volt.
- Így van. Először is örülök neki, hogy ennyien kijöttek, bízom benne, hogy jól szórakoztak. Én nagyon. Bízom abban is, hogy jövőre vagy bármikor, ha egy hasonló kaliberű versenyen lehetőségem adódik indulni, akkor még többen vagy legalább ugyanennyien kijönnek.

Nem kapcsolódik szorosan a versenyzéshez a kérdés, de hogy sikerült az érettségid?
- Három négyesem lett és két ötösöm. A matekom lett a legrosszabb, angolból ötösöm lett, ami úgy gondolom, hogy a kintlétnek köszönhető, illetve egy szakmai tárgyból lettem még ötös. Bízom benne, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy bekerüljek az egyetemre, és valamilyen úton-módon tudjak tanulni a versenyzés mellett.

Melyik egyetemre szeretnél bejutni?
- A Miskolci Egyetemre, műszaki menedzser szakra. Ez valamennyire közel áll a versenyzéshez, és ahhoz is, amit eddig tanultam, hiszen közgazdasági iskolába jártam.

Visszakanyarodva egy kicsit a matekhoz, számoltad a köröket a verseny vége felé, vagy azt kívántad, hogy még ne érjen véget?


 
Kiss Pál Tamás előre tör

- Egyáltalán nem. Annyira fel voltam doppingolva, hogy nem is volt sok időm nézni a táblát, hogy egyáltalán hányadik vagyok, vagy hány kör, hány perc van még hátra. Tudtam, hogy már nincs sok hátra, közeledik a vége, ezért próbáltam a lehető leggyorsabban és leghatározottabban előre menni.

Számoltad, hány ember mellett mentél el?
- Így utólag elég nehéz összeszámolni. Ha belegondolunk, hogy a 26. helyről rajtoltam, és a 10. lettem (Az interjú készítésekor a pilóta még nem tudta, hogy egyik versenyzőtársát megbüntették, így valójában a 9. lett. - a szerk.), akkor ez 16 kocsi. Ebből, ha jól tudom, hárman estek ki, de az még akkor is 13 autó.

Az autóban ülve mennyire hallottad, hogy szurkolnak neked? Mert a célegyenesben, a lelátókon nagyon nagy volt az üdvrivalgás, amikor elhaladtál a pályának azon a pontján.
- Sajnos egyáltalán nem hallottam semmit. Inkább a levezető körön lehetett ebből valamit is hallani, de élveztem minden egyes pillanatát.


Kiss Pál Tamás legközelebb augusztus 7-én és 8-án áll rajthoz a brit bajnokságban



Nincsenek hozzászólások ebben a témában. Szeretnél Te az első lenni?
 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek