Habár Fernando Alonso máris három motort használt a lehetséges nyolcból, Kínában ugyanazt a V8-ast kapja meg, amivel a bahreini idénynyitón is indult. A Ferrarinál úgy vélik, rájöttek az összes motorhiba okára.Fernando Alonso már az év első három nagydíjhétvégéjén használt hármat az egész szezonban rendelkezésére álló nyolc motor közül, de a Ferrarinál nem aggódnak az erőforrások megbízhatatlansága miatt.
Alonso autójában a bahreini idénynyitó időmérője után kicserélték a motort - igaz, csak elővigyázatosságból, mert túlmelegedett. Ezt szabadedzéseken még be tudják majd vetni. Egy harmadik pedig legutóbb, Sepangban ment tönkre, ki is ejtve Alonsót a versenyből röviddel a leintés előtt. A hétvégi Kínai Nagydíjon mégsem egy negyediket fognak beszerelni Ferrarijába, hanem ugyanazt, amivel az év első futamát is teljesítette.
A Scuderia motorprogramját irányító Luca Marmorini azt mondta, a bahreini és malajziai hibák más jellegűek voltak.
"Alaposan kielemeztük a történteket, és kiderült, hogy a két problémának nem volt köze egymáshoz" - idézi Marmorinit a Ferrari honlapja. - "Sepangban Fernando motorja strukturális meghibásodást szenvedett el, egy olyan fajtát, amilyennel a tél során egyáltalán nem találkoztunk. Úgy véljük, szerepet játszhatott benne az is, hogy a versenyzőnek a rajttól kezdve fennálló sebességváltási nehézségek miatt a szokásostól eltérő módon kellett használnia a motort."
"Emellett a Sauber istállónak is más okokból akadtak gondjai a motorokkal a legutóbbi versenyen. Véleményünk szerint az ő problémáik az elektronikus szenzorokra vezethetők vissza."
"Ausztráliában óvatosságból nem a bahreini versenyen használt motorokat szereltük az autóinkba, de Kínában újra azokat fogjuk, miután megbizonyosodtunk róla, hogy alkalmasak erre a célra, dacára annak, ami Sakhirban történt."
Erre részben az adhat lehetőséget, hogy a soron következő, sanghaji pálya nem gyilkolja a motorokat.
"Közepesként írnám le a terhelést, amit a motorok kapnak rajta" - erősítette meg Marmorini. - "Van ugyan egy nagyon hosszú egyenese, de semmi olyasmi, ami aggályos lenne az erőforrások szempontjából. És többnyire a levegő hőmérséklete sem túl magas, ez külön kíméli a motorokat."
Noha idén hangsúlyos szerephez jutott a fogyasztás, Marmorini szerint a körülmények miatt eddig nehéz felmérni, hogy ezen a téren milyen eltérések vannak az egyes gyártók motorjai között.
"Sajnos azt kell mondanom, idén még nem tudtunk tiszta képet kapni arról, hogy ebből a szempontból mennyire működik hatékonyan a csomagunk, mivel egyetlen olyan hétvége sem volt, amit nem befolyásolt az időjárás" - ismerte el. - "Esőben kicsit nehezebb szabályozni a fogyasztást, amely olyankor egyébként is veszít a jelentőségéből."
"Azt ki merjük jelenteni, hogy ezen a téren eddig tisztességes munkát végeztünk, mégpedig a tél folyamán elért eredményeinkre alapozva. Mégis tovább fogunk dolgozni, hogy javítsuk a motorjaink viselkedését. És ha lesz egy teljesen száraz hétvége, tisztább képet fogunk kapni arról is, hogy hol állunk."