Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Szabálytalan a McLaren hátsó légterelője?  (Megtekintve 3063 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Március 12, 17:23
Válasz #12

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Hát mit ne mondjak, elég érdekes megoldás. Ilyen elven akkor lehetne a boxból is lassan irányítani az autókat.

"A McLaren rendszerét azonban nem lesz egyszerű lemásolni, ugyanis a feltételezések szerint az orrelemen található nyílásból érkező légáramlatokat a pilótafülkén vezetik keresztül a hátsó szárnyhoz, így az egyenesben csökken a légellenállás. A pilóta a térdével azonban el tudja zárni a szelepet, amivel megszakíthatja ezt a légáramlatot, így a kanyarban az autó megfelelő tapadást biztosít."

2010. Március 11, 20:17
Válasz #11

Annamari

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1222
    • Profil megtekintése
    • Autó
    • E-mail
Szerintem semmi szabálytalan nincs a Mclaren légterelőjébe...csak egyesek nem képesek elviselni ha mások kitalálnak valami okosat....

így igaz;)
Hajráá Hami:)!! :clap1: :clap1:
*~!Hajrá Hamilton!~*      (/ http://annamariauto.eoldal.hu/)

2010. Március 06, 23:00
Válasz #10

Pepee

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1325
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren-Mercedes
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton
Szerintem semmi szabálytalan nincs a Mclaren légterelőjébe...csak egyesek nem képesek elviselni ha mások kitalálnak valami okosat....


2010. Március 06, 18:04
Válasz #9

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Most ezt nem tudom, Te hogy értetted. :) De alapjába véve ez Ferrariéktól megint egy érdekes megnyilvánulás volt, akár csak a McLaren diffúzoros dolga, amikor még nem is lehetett látni, de ők rámondták, hogy szerintük lehet szabálytalanra sikeredett. Na mind1, egy biztos: eddig Ferrari szurkoló voltam, de most már meggondolom, hogy érdemes-e ennek a jelenlegi bagázsnak szurkolni vagy sem.  :o

Semmi :) Fogalmazok röviden tömören : egyetértek!

2010. Március 06, 17:54
Válasz #8

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2010. Március 05, 01:11
Válasz #7

Sceurpien

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Remélem már alig bírjátok kivárni az évadkezdetig hátralévő pár
hetet, mert ha igen, akkor alapíts inkább saját autóverseny
csapatot. A honlap elég kezdetleges még, de fejlődőképes :)
http://www.pegamesatnet.hu/Rage/

2010. Március 05, 00:15
Válasz #6

nick

  • *****
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Hozzászólások: 586
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: Cuki Kimi
  • Kedvenc pilótád: Kimi Raikkonen
Szokták! :)

Legjobb védekezés a támadás! :)

A ferrarinal mindíg minden szabálytalan amit nem ők csinálnak!
Tavalyi évbe befürdőt az összes nagy csapat a diffúziós dologgal.(a kis csapatok pont ezzel a pici csalással voltak nagyon jók ,mi közbe a nagy csapatok vergődtek egy sort)A ferrari pont ezért leszeretné tisztázni a dolgokat előre .Ha már szereztek egy nagyon jó pilótát akkor a legjobb kocsi jár neki .Nem engedhetik meg maguknak hogy megint férre tervezzék az autót..
"Inkább minden nap 1 vodka, mint még 1 Forma-1 VB-cím!" Kimi Raikkonen
"Kimi alá inkább tank való mint F-1-es kocsi, mert azt nem tudja széthajtani." Mario Ilien
"...Kimi azonban egy kicsit lusta. Szeret bulizni és inni is." Alain Prost

2010. Március 04, 18:12
Válasz #5

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Szokták! :)

Legjobb védekezés a támadás! :)

A ferrarinal mindíg minden szabálytalan amit nem ők csinálnak!

Most ezt nem tudom, Te hogy értetted. :) De alapjába véve ez Ferrariéktól megint egy érdekes megnyilvánulás volt, akár csak a McLaren diffúzoros dolga, amikor még nem is lehetett látni, de ők rámondták, hogy szerintük lehet szabálytalanra sikeredett. Na mind1, egy biztos: eddig Ferrari szurkoló voltam, de most már meggondolom, hogy érdemes-e ennek a jelenlegi bagázsnak szurkolni vagy sem.  :o

2010. Március 04, 17:51
Válasz #4

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D


"Fogalmazzunk úgy, hogy a Ferrari kavarja a szart.

Szokták! :)

Legjobb védekezés a támadás! :)

A ferrarinal mindíg minden szabálytalan amit nem ők csinálnak!

2010. Március 04, 16:57
Válasz #3

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én erre ezt írtam egy másik fórumba (idézem szó szerint):

"Fogalmazzunk úgy, hogy a Ferrari kavarja a szart. Red Bull jogosan állíthat ilyet, ugyanis tavaly Adrian Newey is elkezdett tervezni egy dupla diffúzort, amit aztán bemutattak, hogy szabályos-e, mert a szabályok elvileg lehetővé teszik. maFI-nál mit mondtak? Hát persze, hogy szabálytalan! Aztán jött a Brawn, a Williams, meg a Toyota, hasonló megoldással, Brawn évad elején jó nagy előnyt szerzett a dupla diffúzorral. Úgyhogy Red Bull részéről érthető, mert nem akarnak úgy járni, mint tavaly, hogy a barom maFIA össze-vissza mond mindenkinek mindent. Ferrari meg egyszerűen szánalmas... Ha visszaemlékeztek, a Ferrarisok már a McLaren autóbemutatójának másnapján kijelentették, hogy a McLaren diffúzora szabálytalan. :D"

2010. Március 04, 16:36
Válasz #2

Pepee

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1325
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren-Mercedes
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton
Na megint kezdődik... :mad: Nem nagyon értek ezekhez a technikai dolgokhoz,de most mért kell mindig ezt csinálni.
Ha gyorsabb az egyik autó akkor már tuti,hogy szabálytalan...ugyan ez volt tavaly is csak a diffuzorral...akkor azokat a csapatokat támadták akiknek jó volt az autójuk.
Most pedig a Mclarent...


2010. Március 04, 10:51
Válasz #1

nick

  • *****
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Hozzászólások: 586
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: Cuki Kimi
  • Kedvenc pilótád: Kimi Raikkonen
A Red Bull Racing és Ferrari arra kérte az FIA-t, hogy tisztázza, szabályos-e a McLaren hátsó légterelője, amelyen egy bemetszés található. A szakértők szerint az újítás következtében 10 kilométeres óránkénti sebességgel gyorsabbak az autók az egyenesben.

Amennyiben az FIA szabálytalannak minősíti az elemet, a McLarennek új hátsó légterelőt kell felszerelnie az autókra, ami hátrányosan érintheti a két brit világbajnokot, Lewis Hamiltont és Jenson Buttont.

A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner a Daily Telegraph-nak elmondta: "Van egy megszakítás a McLaren hátsó szárnyán. Látható egy bemetszés a légterelőn (amely befolyásolja a légáramlatokat) amelynek következtében az egyenesekben gyorsabbak. Ezt még az első verseny előtt le kell rendezni. Megkértük az FIA-t, hogy tisztázza a dolgot." - mondta a szakember, majd hozzátette, hogy a Ferrari is izgatottan várja, hogy mi lesz a döntés.

Az elmúlt évben az úgynevezett dupla diffúzorok okoztak vitát, amelyeket elsőként a Brawn, a Williams és a Toyota használt. Akkor a Ferrari, a McLaren és Red Bull is fellebbezett a kérdéses elem ellen, a szövetség azonban szabályosnak minősítette.

A McLaren 2010-es hátsó légterelőjéről Horner nem tudta megmondani, hogy szabályos-e vagy sem, de közölte, hogy már ők is megkezdték az elem gyártását, így ha legális, a Red Bull is használni fogja.

A brit szakember hozzátette, hogy az elmúlt években sokat variáltak a hátsó szárnnyal, a légterelő megosztását azonban nem engedélyezték. "A kérdés az, hogy ez az elem egy okos tervezés eredménye vagy szabálysértés? ők (a McLaren) biztosak abban, hogy legális, tehát én is úgy gondolom, hogy megfelel az előírásoknak."

A Motorsport Aktuell úgy tudja, hogy nemcsak a McLaren hátsó légterelője, hanem a Ferrari felnije is felkeltette a sportbírók érdeklődését. A szabályok értelmében idéntől tilos a szénszálas anyagból készült keréksapkák használata, az olasz csapat azonban kihasználta az előírások adta lehetőséget, és integrált kerékburkolati elemet épített. Mivel a burkolat azonos anyagból készült, mint a felni, és annak részét is képezi, így szabályos az elem. Az első kerekeknél a koszorúszelvényes megoldást választották, míg a hátsó felninek a külső harmada fedett.

A kerékburkolat esetében az FIA hamar meghozta a döntését, és legálisnak minősítette az elemet, így várhatóan ez is bevett módszer lesz a Formula-1-ben .
"Inkább minden nap 1 vodka, mint még 1 Forma-1 VB-cím!" Kimi Raikkonen
"Kimi alá inkább tank való mint F-1-es kocsi, mert azt nem tudja széthajtani." Mario Ilien
"...Kimi azonban egy kicsit lusta. Szeret bulizni és inni is." Alain Prost

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek