A Red Bull Racing és Ferrari arra kérte az FIA-t, hogy tisztázza, szabályos-e a McLaren hátsó légterelője, amelyen egy bemetszés található. A szakértők szerint az újítás következtében 10 kilométeres óránkénti sebességgel gyorsabbak az autók az egyenesben.
Amennyiben az FIA szabálytalannak minősíti az elemet, a McLarennek új hátsó légterelőt kell felszerelnie az autókra, ami hátrányosan érintheti a két brit világbajnokot, Lewis Hamiltont és Jenson Buttont.
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner a Daily Telegraph-nak elmondta: "Van egy megszakítás a McLaren hátsó szárnyán. Látható egy bemetszés a légterelőn (amely befolyásolja a légáramlatokat) amelynek következtében az egyenesekben gyorsabbak. Ezt még az első verseny előtt le kell rendezni. Megkértük az FIA-t, hogy tisztázza a dolgot." - mondta a szakember, majd hozzátette, hogy a Ferrari is izgatottan várja, hogy mi lesz a döntés.
Az elmúlt évben az úgynevezett dupla diffúzorok okoztak vitát, amelyeket elsőként a Brawn, a Williams és a Toyota használt. Akkor a Ferrari, a McLaren és Red Bull is fellebbezett a kérdéses elem ellen, a szövetség azonban szabályosnak minősítette.
A McLaren 2010-es hátsó légterelőjéről Horner nem tudta megmondani, hogy szabályos-e vagy sem, de közölte, hogy már ők is megkezdték az elem gyártását, így ha legális, a Red Bull is használni fogja.
A brit szakember hozzátette, hogy az elmúlt években sokat variáltak a hátsó szárnnyal, a légterelő megosztását azonban nem engedélyezték. "A kérdés az, hogy ez az elem egy okos tervezés eredménye vagy szabálysértés? ők (a McLaren) biztosak abban, hogy legális, tehát én is úgy gondolom, hogy megfelel az előírásoknak."
A Motorsport Aktuell úgy tudja, hogy nemcsak a McLaren hátsó légterelője, hanem a Ferrari felnije is felkeltette a sportbírók érdeklődését. A szabályok értelmében idéntől tilos a szénszálas anyagból készült keréksapkák használata, az olasz csapat azonban kihasználta az előírások adta lehetőséget, és integrált kerékburkolati elemet épített. Mivel a burkolat azonos anyagból készült, mint a felni, és annak részét is képezi, így szabályos az elem. Az első kerekeknél a koszorúszelvényes megoldást választották, míg a hátsó felninek a külső harmada fedett.
A kerékburkolat esetében az FIA hamar meghozta a döntését, és legálisnak minősítette az elemet, így várhatóan ez is bevett módszer lesz a Formula-1-ben .