Ma 39 éves Pedro de la Rosa
Pedro eddig 71 nagydíjon vett részt, először 1999. március 7-én. Azon nagyon kevés pilóta közé tartozik, aki élete első futamán már pontot szerzett. Összesen 6 bajnoki pontot gyűjtött a régi pontozási rendszerben, majd az új számítási rend szerint további huszonkettőt.
Sok pályatársától eltérően de la Rosa pályafutását európai rádióirányítású autóversenyben kezdte. 1983 és 1987 között kétszer lett ennek a sorozatnak a bajnoka. Ezt követően elkezdett kartingozni. 1989-ben csa a Spanyol Formula Fiat Uno csapatához, akikkel 1989-ben megszerezte a bajnoki címet.
1990-ben de la Rosa a spanyol Formula Ford 1600 sorozathoz csatlakozott, ahol ebben az évben bajnok lett. Szintén részt vett a Brit Formula Renault versenybe is, ahol hat futam alatt két alkalommal léphetett dobogóra. 1991-ben a spanyol Formula Renault szériában három dobogós helyezéssel negyedik helyen zárta a viadalt. 1992-ben mind az európai, mind a brit Formula Renault sorozatnak is a ő lett a bajnoka. Bár a következő két évben nem ért el nagy eredményt, 1995-ben a japán Formula 3 sorozatot megnyerte, s a Macau Nagydíjon harmadik helyen ért célba. 1996-ban Pedro mind a Formula Nippon F3000, mind az All Japan GT Bajnokságban a nyolcadik helyen végzett. Később mindkét futamot megnyerte.
1998-ban csatlakozott de la Rosa az utazó cirkuszhoz, ahol a Jordan csapat tesztpilótája volt. 1999-ben az Arrowshoz szerződött, ahol első futamán megszerezte ebben a sorozatban az első pontját. 2000-ben javított teljesítményén, s mind a hockenheimi pályán, mind a Nürburgringen pontot szerzett. A következő két évre a Jaguarhoz szerződött, ahol sok problémája volt csapattárásával, Eddie Irvine-nal. 2001-ben szerzett 3 pontot, de a következő idényben nem ért el pontot érő helyet. Emiatt 2003-ban a visszavonuló Irvine-nal együtt elbocsátották.
A McLaren tesztpilótája lett, majd 2005-ben Juan Pablo Montoya vállsérülése miatt ő vezette a csapat egyik autóját a Bahrain Nagydíjon. Egyetlen leggyorsabb körét ezen a versenyen teljesítette.
2006. július 11-én bejelentették, hogy de la Rosa veheti át a megüresedett autót, ami Montoya amerikai NASCAR-ba történő távozása miatt maradt vezető nélkül. A 2006-os magyar nagydíjon Jenson Button után másodikként ért célba; életében először állhatott dobogóra. Az elején még kérdéses volt, hogy a szezon végéig marad-e, de néhány sikeres versenyzést követően kétség sem fért hozzá.
Hosszú találgatásokat követően kiderült, hogy Fernando Alonso mellett Lewis Hamiltoné lesz a másik autó.
2005-ben, mikor nem kellett versenyeznie, a spanyol Telecinco szakkommentátora volt. 2007-től a McLaren tesztpilótája.
2010. január 19-én Peter Sauber hivatalosan is bejelentette, szerződteti a spanyol versenyzőt, aki 2006 után ismét az F1 aktív mezőnyéhez fog tartozni.