Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: Pedro de la Rosa - Tesztpilóta  (Megtekintve 3064 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2011. Március 09, 19:39
Válasz #3

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6963
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Hivatalos: De la Rosa újra a McLaren tesztpilótája

Pedro de la Rosa 2009 év végén hosszú idő után elhagyta a McLaren-t, ahol 2003 óta dolgozott, mint teszt-és tartalékversenyző.

Pedro a Sauber F1 Team-hez csatlakozott, miután Peter Sauber versenyzői szerződést ajánlott a tapasztalt spanyolnak. De la Rosa természetesen azonnal elfogadta az ajánlatot és aláírt a svájci gárdához, ahol egészen a 2010-es Olasz Nagydíjig versenyezhetett.

Sauber a szintén tapasztalt német Nick Heidfeld-et ültette a helyére a szezon végiéig.

De la Rosa ezt követően a Pirelli tesztpilótája lett és az olasz gyártóval több fontos tesztet is lebonyolított Európában és azon kívül. Pedro nagyon szeretett volna magának versenyzőülést találni az F1-ben a 2011-es szezonban, ám végül ez nem valósult meg.

De la Rosa most visszaszerződött a McLaren csapathoz, ahol ismét teszt-és tartalékpilóta lesz.

f1-live.hu
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 26, 13:47 írta Márti »

2010. Február 24, 13:43
Válasz #2

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Ma 39 éves Pedro de la Rosa

Pedro  eddig 71 nagydíjon vett részt, először 1999. március 7-én. Azon nagyon kevés pilóta közé tartozik, aki élete első futamán már pontot szerzett. Összesen 6 bajnoki pontot gyűjtött a régi pontozási rendszerben, majd az új számítási rend szerint további huszonkettőt.

Sok pályatársától eltérően de la Rosa pályafutását európai rádióirányítású autóversenyben kezdte. 1983 és 1987 között kétszer lett ennek a sorozatnak a bajnoka. Ezt követően elkezdett kartingozni. 1989-ben csa a Spanyol Formula Fiat Uno csapatához, akikkel 1989-ben megszerezte a bajnoki címet.

1990-ben de la Rosa a spanyol Formula Ford 1600 sorozathoz csatlakozott, ahol ebben az évben bajnok lett. Szintén részt vett a Brit Formula Renault versenybe is, ahol hat futam alatt két alkalommal léphetett dobogóra. 1991-ben a spanyol Formula Renault szériában három dobogós helyezéssel negyedik helyen zárta a viadalt. 1992-ben mind az európai, mind a brit Formula Renault sorozatnak is a ő lett a bajnoka. Bár a következő két évben nem ért el nagy eredményt, 1995-ben a japán Formula 3 sorozatot megnyerte, s a Macau Nagydíjon harmadik helyen ért célba. 1996-ban Pedro mind a Formula Nippon F3000, mind az All Japan GT Bajnokságban a nyolcadik helyen végzett. Később mindkét futamot megnyerte.

1998-ban csatlakozott de la Rosa az utazó cirkuszhoz, ahol a Jordan csapat tesztpilótája volt. 1999-ben az Arrowshoz szerződött, ahol első futamán megszerezte ebben a sorozatban az első pontját. 2000-ben javított teljesítményén, s mind a hockenheimi pályán, mind a Nürburgringen pontot szerzett. A következő két évre a Jaguarhoz szerződött, ahol sok problémája volt csapattárásával, Eddie Irvine-nal. 2001-ben szerzett 3 pontot, de a következő idényben nem ért el pontot érő helyet. Emiatt 2003-ban a visszavonuló Irvine-nal együtt elbocsátották.

A McLaren tesztpilótája lett, majd 2005-ben Juan Pablo Montoya vállsérülése miatt ő vezette a csapat egyik autóját a Bahrain Nagydíjon. Egyetlen leggyorsabb körét ezen a versenyen teljesítette.

2006. július 11-én bejelentették, hogy de la Rosa veheti át a megüresedett autót, ami Montoya amerikai NASCAR-ba történő távozása miatt maradt vezető nélkül. A 2006-os magyar nagydíjon Jenson Button után másodikként ért célba; életében először állhatott dobogóra. Az elején még kérdéses volt, hogy a szezon végéig marad-e, de néhány sikeres versenyzést követően kétség sem fért hozzá.

Hosszú találgatásokat követően kiderült, hogy Fernando Alonso mellett Lewis Hamiltoné lesz a másik autó.

2005-ben, mikor nem kellett versenyeznie, a spanyol Telecinco szakkommentátora volt. 2007-től a McLaren tesztpilótája.

2010. január 19-én Peter Sauber hivatalosan is bejelentette, szerződteti a spanyol versenyzőt, aki 2006 után ismét az F1 aktív mezőnyéhez fog tartozni.

2008. Január 17, 14:02
Válasz #1

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése


Név: Pedro Martínez de la Rosa
Nemzetisége: spanyol
Rajtszáma:
Születési év: 1971. február 24.
Születési hely: Barcelona
Lakóhelye:
Magassága: 1,77 m
Testsúlya: 74 kg
Honlapja: www.pedrodelarosa.com


F1-es pályafutása
Bemutatkozása: Ausztrália, 1999
Csapata(i): Arrows(1999), Jaguar(2001-2002), McLaren(2005-2006,2007-2009teszt,2011teszt) Sauber(2010,2011) HRT(2012), Ferrari(2013-teszt)
Nagydíjak: 107 (105 rajt)
Győzelmek: 0
Dobogós helyezések: 1 
Pole-ok: 0
Leggyorsabb körök: 1
Pontok: 35
2012-es helyezése: 25. (0pont)
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 26, 13:48 írta Márti »


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek