Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 2010 autós újdonságai  (Megtekintve 2189 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. április 28, 16:15
Válasz #3

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
A McLaren ma főhadiszállásán Woking-ban a sajtónak bemutatta új autóját, az MP4-12C-t.

Ron Dennis, a McLaren első embere elárulta, hogy nem tervezik azt, hogy bármely sorozatban külön csapatot indítsanak az új konstrukcióval.



: március 18, 2010, 05:11:14 pm
Citröén Metropolis

Metropolis néven mutat be luxusautó-tanulmányt a Citroën a Sanghaji Autószalonon, az újdonság 5,3 méteres hosszával a nyújtott tengelytávú Mercedes S osztályon és Audi A8-on is túlnyúlik. Szélessége a Maybach 62-höz hasonlóan két méter, a tanulmány segítségével egy teljesen új piacot hódíthat meg a francia gyártó.

Globálisan már most is Kína a második legfontosabb piac a Citroën számára, luxuslimuzinnal azonban eddig nem volt jelen az országban. Pedig a kínaiak imádják a tágas, nagy méretű luxusautókat, az A8 L Pekingben mutatkozik be, ugyanitt debütál a nyújtott tengelytávú 5-ös BMW és a frissített Volkswagen Phaeton is.

A Metropolis az első olyan modell, amelyet a PSA sanghaji központja tervezett és fejlesztett, turbinaszerű könnyűfém felnijei 21 colosak, 265/35-ös méretű gumikkal. Alapjait a PSA 3-as platformja adja, melyre a C6 és a Peugeot 407 is épül, Kínában a Dongfeng Autóval együttműködve épít autókat erre a padlólemezre a PSA.




Hibrid hajtáslánc került a Metropolisba, egy szokatlan kialakítású, kétliteres, feltehetően turbós V6-os benzinmotort építettek a változó teljesítményű elektromotor mellé. Utóbbi 56-96 lóerővel segít be az igényektől függően, a kétliteres blokk 276 lóerőt és 375 Nm-es nyomatékot tud. Túltöltéssel, együttesen akár 466 lóerő is lehet az autó teljesítménye, a nyomaték 430 Nm-re ugorhat fel. Hétfokozatú duplakuplungos váltó gondoskodik az erőátvitelről, mind a négy kerék hajtott.


A Citroën szerint az autó teljesítménye egy négyliteres V8-asét idézi, miközben kilométerenként kevesebb mint 70 gramm szén-dioxidot bocsát ki. Várhatóan csak Kínában kerül piacra.
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2010. Március 02, 14:12
Válasz #2

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Bemutatkozott a KERS rendszerrel hajtott 599 GTB Fiorano
A Ferrari a Genovai Motor Show-n bemutatta legújabb tanulmány autóját (Ferrari HY-KERS), melynek alapjául a Ferrari 599 GTB Fiorano szolgált.

A tanulmány különlegessége, hogy azt a KERS rendszert használja, amit 2009-ben a Scuderia vitt pályára F60-as versenygépével a Forma-1-ben. Egy több mint 100 lóerő leadására képes elektromos motort szereltek az autóba. Ezzel pedig a széndioxid kibocsátását csökkentik.



2010. Január 03, 11:15
Válasz #1

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
Nehéz évet zárt az autóipar 2009-ben, a gyártók rengeteg új modell bemutatásával próbálnak kitörni a válságból. Jön az új Suzuki Swift, a terepjáró Dacia, a hibrid Honda sportkocsi, az elektromos Mitsubishi és a kéthengeres Fiat. Lássuk a legjelentősebb modelleket!

Alfa Romeo



A sportos olasz márka idén végre leváltja a kiöregedett 147-est a vadonatúj padlólemezre épülő Giuliettával. Csak ötajtós karosszériával forgalmazzák majd a 4,35 méter hosszú alsó-középkategóriás modellt, valamikor nyár elejétől, 1,4-es MultiAir benzinmotorokkal és a Multijet dízelek második generációjával, de a start-stop rendszer sem marad ki. A pár hónappal utána érkező QV elnevezésű sportváltozatba 1,75 literes turbómotor kerül 235 lóerővel és dupla kuplungos váltóval. Eltörpül a Giulietta fontossága mellett, hogy a Brera és a Spyder is megkapja az 1,75 literes, 200 lóerős turbómotort a 159-esből.

Aston Martin



A brit sportkocsigyártó tavasszal végre elkezdi árusítani a négyajtós Rapide-ot, amely a Porsche Panamera méltó kihívója lesz. Orrában a márka hatliteres, V12-es motorja teljesít majd szolgálatot, 470 lóerejével 5,1 másodperc alatt gyorsítja fel az Ausztriában készülő autót 100 km/órára. Vele szinte egyszerre érkezik a márka valaha volt legdrágább és leggyorsabb autója, a 700 lóerős One-77. Ára 1,3 millió euró lesz, végsebessége pedig eléri a 354 km/órát. Mégsem ez lesz a legérdekesebb újdonságuk. ősszel kezdik el ugyanis a Toyota iQ átszabott változatát árulni Aston Martin Cygnet néven. A kizárólag az Aston Martin tulajdonosok által elérhető miniautó közel kétszer annyiba fog kerülni, mint a Toyota-verzió, pedig csak igényesebben berendezett belső térével, és Aston Martinokra emlékeztető külsejével nyújt többet nála. Az 1,3 literes motorral hajtott városi szaladgálós legfontosabb feladata, hogy csökkentse a márka flottafogyasztását.

Audi



A Volkswagen prémiummárkája 2010-ben sem lustálkodik, legfontosabb újdonságuk a Volkswagen Polo alapjaira épített A1 lesz. A kisautóról eddig csak egy, a reklámfilm forgatásán készült fotó került föl a világhálóra. A Mini ellenfelének szánt háromajtós már a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozhat, de a szalonokba csak ősszel fog megérkezni. Motorjai a Polótól érkeznek, a csúcsot vélhetően az 1,4-es TSI jelenti majd 170 lóerővel az S1-ben. Év végén az ötajtós Sportback változatáról is lehull a lepel, azt azonban csak 2011-ben kezdik árusítani. Jóval hamarabb, már tavasszal megérkezik a kereskedésekbe az A8 új nemzedéke, a TT iránt pedig egy őszi modellfrissítéssel tartják fenn az érdeklődést. Érkezik még a vászontetős R8 Spyder is, nyár környékén, a kupéval azonos V10-es motorral, de 100 kilogrammal nehezebben, és természetesen magasabb árral. Év közben a Mercedes CLS ellenfelének szánt A7 szériaváltozatát is megismerhetjük.

BMW



A BMW-nél az új 5-ös sorozat tavaszi piaci bevezetése a legfontosabb esemény 2010-ben. A 4,9 méter hosszú felső-középkategóriás autó ősszel már kombiként is bemutatkozik, és valószínűleg hibridként is elérhető lesz. Talán az új M5-öst is megismerhetjük, ebben KERS-szel kiegészített biturbó V8-as benzinmotor váltja a régi V10-est. Szintén ősszel láthatjuk először az új X3-ast, amely az időközben megérkezett X1 miatt jóval nagyobb lesz a régi generációnál. Gyártását Ausztriából az Egyesült Államokba költözteti a gyár, technikai újdonságai közül a nyolcfokozatú automatikus váltó és a start-stop rendszer érdemel említést. Tavasztól lesz rendelhető a modellfrissítés utáni 3-as kupé és kabrió, akárcsak az enyhe hibrid 7-es, és a teljes hibrid X6-os. Nyáron az X5-ös is átesik az első fazonigazításon.

Citroën



Márciustól lehet megvásárolni az új C3-ast négyféle benzines és négyféle dízelmotorral, 60-tól 120 lóerőig. Mivel a tengelytáv és a magasság sem változott, belső méretnövekedésre nem nagyon lehet számítani, a minőség és a felszereltség viszont sokat javult. Az alapmodell 3,2 millió forinttól lesz elérhető légkondicionáló és menetstabilizáló nélkül. A Mini ellenfelének szánt háromajtós, DS3 nevű prémium kisautóra kicsit tovább kell várni, az ugyanis csak április-május környékén érkezik, egyelőre ismeretlen áron, ám a C3-nál jóval gazdagabb alapfelszereltséggel, erősebb motorokkal és sportosabb futóművel. ősszel modellfrissítésen esik át a C4 Picasso, lehet, hogy az új C4-est is megmutatják a Párizsi Autószalonon, amelybe a BMW-féle háromhengeres turbómotorokat is lehet majd kérni. A Mitsubishi i-MiEV elektromos mini Citroën emblémával, C-Zero néven már decemberben megérkezhet a kereskedésekbe.

Chevrolet



A General Motors olcsó márkája a januártól kapható új Sparkkal a vékony pénztárcájú vevőket szólítja meg, az alapmodell csak 2,3 millió forintba kerül. Modern formával és fiatalos utastérrel érkezik a koreai mini, motorkínálata egy egyliteres, 68 lóerős, és 1,2 literes, 81 lóerős blokkból áll. Mindkettő négyhengeres, 16 szelepes, és Euro 5-ös. A tíz centiméteres szélesség-, és háromcentis tengelytávnövekedés nemcsak az utastér helykínálatára, hanem a kanyarstabilitásra is jó hatással van. ősszel átesik a ráncfelvarráson a Captiva szabadidő-autó, az elavult Tacumát pedig a jóval vonzóbb, hétszemélyes, Cruze-alapokra épített Orlando buszlimuzin váltja. Elképzelhető, hogy a tengerentúlon már egy ideje kapható új Camaro Európában is elérhető lesz, elsősorban azért, hogy javítsa a márka megítélését.

Chrysler/Dodge/Jeep



Valószínűleg már januárban, Detroitban látható lesz az Fiat segítségével alaposan átdolgozott Chrysler 300C. Vadonatúj V6-os benzinmotort kap, de a kínálatban marad a V8-as HEMI is hengerlekapcsolással. A Dodge Caliber frissített változata már az év elejétől kapható lesz szebb utastérrel és a Volkswagen helyett a Mercedestől vásárolt, 170 lóerős, 2,2 literes közös-nyomócsöves dízelmotorral. 2010-ben kapható lesz a Mercedes ML alapjaira épített vadonatúj Jeep Grand Cherokee is, háromféle összkerékhajtással, hátul is független felfüggesztéssel és opcionális légrugózással.

Dacia



Az év egyik legnagyobb autós szenzációja lesz a Dacia szabadidő-autójának, a Dusternek a tavaszi megjelenése a kereskedésekben. Ez lesz az első autója a román márkának, amely elérhető menetstabilizáló rendszerrel is. A 4,31 méteres SUV annyiba fog kerülni, mint egy kisautó, de belül akkora lesz, mint egy kompakt, csomagtartójának befogadóképessége 475 és 1600 liter között változhat. A jól ismert Renault-motorokkal és a felárért rendelhető, Nissan Qashqai-féle összkerékhajtási rendszerrel kifejezetten jó ajánlatnak tűnik, valószínűleg már 4x4-es verziót is lehet majd kapni négymillió forint alatt. A legnagyobb érdeklődésre a 105 lóerős 1,5-ös dízelmotorral számíthat az Aro szellemi utóda.

Fiat



Februártól lehet megvenni az új Fiat Doblót Magyarországon, személy- és áruszállító változatban is. Előbbihez széria lesz a start-stop rendszer és a menetstabilizáló is, de a nagyobb helykínálatnak is lehet örülni. Mivel hazánkban még mindig nem nyílt meg az első Abarth-szalon, így itthon nem sok vizet fog zavarni a Punto Evo sportváltozatának megjelenése, a kéthengeres, 0,9 literes MultiAir motorok bevezetése a Fiat-csoport kisautóiban viszont felpezsdítheti a magyar keresletet is. Elképzelhető, hogy már idén elkezdik a fejlődő piacok számára tervezett olcsó kisautó gyártását a volt Zastava-gyárban

Ford



A Ford éve a buszlimuzinokról szól. Nyártól már kapható lesz a felfrissített, sportosabb külsejű S-Max és Galaxy, akár az új, 203 lóerős kétliteres turbómotorral és duplakuplungos váltóval is. ősszel érkezik meg a kereskedésekbe a már a következő Focus technikájára épülő C-Max és a 15 centiméterrel nyújtott tengelytávú, hétszemélyes, tolóajtós Grand C-Max. A kompakt egyterűkbe a szintén új, 1,6 literes benzines turbómotort is lehet majd választani 150-180 lóerővel, és dupla kuplungos váltóval. Idén a sikeres Mondeo is megkapja az EcoBoost motorcsaládot egy modellfrissítés keretében, az igazi szenzáció azonban év végére marad: akkor mutatják majd be ugyanis a vadonatúj Focus szériaváltozatát, amelyben debütálnak a háromhengeres turbómotorok. Tanulmányként már idén januárban látható lesz a Golf és az Astra kihívója.

Honda



 japánok 2009-ben az Insighttal robbantottak, 2010-re pedig az első szériagyártású hibrid sportkocsival, a CR-Z-vel készülnek. Aszfaltszaggató menetteljesítményeket kár várni a CR-X utódától, de 115 lóerős összteljesítmény, a villanymotor azonnal elérhető nyomatéka, a hatfokozatú kézi váltó és a kompakt karosszéria élvezetes vezethetőséget ígér. Nyárra ígérik a piaci bevezetését a Jazz padlólemezére épülő kupénak.

Hyundai



Már télen elkezdődik a ráncfelvarrás utáni Santa Fe árusítása a vadonatúj, 2,2 literes 197 lóerős dízelmotorral. Tavasszal érkezik a kereskedésekbe a Ford Kuga és a Volkswagen Tiguan vetélytársának szánt ix35, amely a Tucsont váltja a palettán. Az akár 184 lóerős dízelmotorral is rendelhető szabadidő-autót a Kia zsolnai gyárában gyártják majd. Még idén befut a Sonata 4,8 méter hosszú hatodik generációja, amely a korábbinál jóval sportosabb, kupészerű megjelenésével és korszerűbb motorjaival hódíthat. Várható még egy kis, i20-ra épülő buszlimuzin bemutatása is.

Jaguar



Tavasszal kezdik el forgalmazni a formabontó XJ luxuslimuzint, amely csak nevében emlékeztet klasszikus formájú elődére, de az alumínium térvázas konstrukció megmaradt. Leggyengébb motorja a 275 lóerős, háromliteres biturbó dízel, a legerősebb pedig az ötliteres, 510 lóerős kompresszoros V8-as benzines lesz.

Infiniti



A 2009-től már Magyarországon is jelen lévő japán luxusmárka nyártól végre elkezdi a dízelmotoros EX és FX modellek forgalmazását Európában. A Renault-tól származó háromliteres, V6-os, egyturbós blokk teljesítménye állítólag 265 lóerő lesz. ősszel érkezik a BMW 5-ös ellenfelének szánt új M limuzin, amely szintén megkapja a dízelt, de hibridként is készül majd.

Kia



Az új Sorento mellett 2010 első negyedévében már megvásárolható lesz 3,1 millió forintos alapárral az Opel Meriva és a Citroën C3 Picasso ellenfele, a Venga. A szlovákiai gyártású kis buszlimuzin méretéhez képest hatalmas utas- és csomagtérrel rendelkezik. Nyáron a háromajtós Pro Cee'd is megkapja az ötajtós modelleken tavaly már végrehajtott modellfrissítést és a start-stop rendszert. ősszel érkezik a Hyundai ix35 ikertestvére, az új Kia Sportage.

Land Rover



Bár annak idején Land Rover tanulmányként mutatták be, a kis LRX szériaváltozata már Range Rover emblémával kerül a szalonokba. A nagyobb Range Roverek egy új, négyliteres V8-as dízellel gazdagodnak 2010-ben.

Lexus



Valószínűleg ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatja be a Lexus első kompakt autóját, ami az idén Frankfurtban leleplezett Lf-Ch tanulmány szériaváltozata lesz. Az Audi A3 és a BMW 1-es sorozatának tehát új kihívója akad a kizárólag ötajtós karosszériával készülő japán prémiumautóval, értékesítése ősszel kezdődik. Nem is indul rossz esélyekkel, ugyanis a kategóriában egyedüliként hibrid hajtással is elérhető lesz, a technikát a Toyota Priusból veszik át, de a Lexus vélhetően néhány lóerővel erősebb lesz nála. A meglévő modellek is modellfrissítésen esnek át, az 560 lóerős V10-es motorral hajtott LF-A pedig megérkezik a szalonokba. Mindössze 500 példány készül majd a 300 ezer euróba kerülő szupersportkocsiból.

Mazda



Valószínűleg az új Mazda5-öt a Genfi Autószalonon mutatják be, de megvenni csak ősztől lehet a Mazda3-ra épülő kompakt buszlimuzint. Szerencsére megtartja a tolóajtókat, lesz benne start-stop rendszer, és megkapja a 2,2 literes dízelmotorokat is. A képen a régi típus látható.

Mercedes-Benz



2010-ben csak úgy ontja majd magából az újdonságokat a stuttgarti luxusmárka. Megjelenik a szalonokban az 54 millió forintba kerülő, sirályszárnyas ajtós SLS AMG, az E osztály kombi változata, a CLK kabriót váltó vászontetős E osztály kabrió, és a ráncfelvarrás után konzervatívabb külsejű R osztály. A nagy durranásokat mégis év végére tartogatják, ekkor mutatják be ugyanis a CL-t váltó S osztály kupét és a W212-es E osztályra épülő új CLS-t. Idén modellfrissítésen esik át a típuskínálat két ellentétes végén található Smart Fortwo és a Maybach is.

Mini



A BMW kisautó-márkája története első szabadidő-autóját mutatja be 2010-ben, a Countrymant. Az általunk elsőként látott Beachcomber tanulmány négy méternél alig hosszabb, ötajtós szériaváltozata a kisebb Minik megnyújtott padlólemezére épül, és végre annyi hely lesz benne, hogy családi autónak is beválhat. Orrában az ismert motorok dolgoznak majd, start-stop rendszerrel kiegészítve.

Mitsubishi



Idén mutatkozik be a nagyközönségnek a Mitsubishi kompakt szabadidő-autója, amely nagy valószínűséggel az RVR nevet fogja kapni. Állítólag már nyáron meg lehet majd vásárolni első- és összkerékhajtással is a Lancerre épülő SUV-t, amely a 2007-ben leleplezett cX tanulmány szériaváltozatának tekinthető. Az eggyel nagyobb Outlander ráncfelvarrás utáni változata Genfben debütál tavasszal, orrkiképzése jobban illeszkedik majd a márka legújabb formanyelvébe. ősszel jön a legérdekesebb modell, a teljesen elektromos i-MiEV. A lítium-ion akkumulátorokkal rendelkező miniautó egy feltöltéssel 130 kilométert tud megtenni, kár, hogy drágának ígérkezik előremutató technikája miatt.

Nissan



Nem szűkölködnek 2010-es újdonságokban a Nissannál sem. ősztől már meg lehet venni a világautónak szánt új Micrát, amely továbbra is főleg a nőket veszi célba gömbölyű idomaival. ősztől kapható lesz a Qashqai kistestvére, a szintén Nagy-Britanniában készülő Qazana is. A kis szabadidő-autó formája valószínűleg sokat szelídül majd az idén bemutatott tanulmányhoz képest, pont ezért nagy piaci sikerre számíthat. Jóval hamarabb, már tavasszal megjelenhet Európában a fura külsejű dobozautó, a Cube. 1,6-os benzin- és 1,5-ös dízelmotorokkal, manuális és CVT-váltókkal érkezik a tágas és fiatalos járgány. Vele szinte egyszerre jön a vászontetős 370Z Roadser, amely körülbelül 100 kilogrammal nehezebb a kupénál. Év végén talán már Európában is megvásárolható lesz a Tiida alapjaira épített elektromos autó, a Leaf. A tágasnak ígérkező kompakt modell lítium-ionos akkumulátorai 160 kilométeres hatótávot engedélyeznek.

Opel

A General Motors kötelékében maradt német autógyártó legfontosabb újdonsága a vadonatúj Meriva lesz 2010-re. A nyártól megvásárolható, 4,2 méter hosszú kompakt egyterű méreteivel már-már a kategória határait feszegeti, legfontosabb ismertetőjegyei az egymással szemben nyíló ajtók lesznek. Már év elején megérkezik a szalonokba a korszerűsített Corsa, a frissítés utáni Antarára és az Astra sportos kombijára azonban őszig kell várni.

Peugeot



Komoly konkurenciát kap a Volkswagen Scirocco a tavasztól már megvásárolható RC-Z-vel. A sportkocsi tömegközéppontja négy centiméterrel lesz alacsonyabban, mint az alapokat szolgáltató 308-asnál, a nyomtáv elöl 5,4, hátul 7,2 centiméterrel lesz szélesebb. 1,6-os, 200 lóerős turbómotor hajtja majd a csúcsváltozatot, így 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Vele szinte egyszerre érkezik a szalonokba a hétszemélyes kompakt buszlimuzin, az 5008, amelyről már menetpróbát is olvashattak nálunk. ősszel meg lehet már venni a Peugeot Iont is, az elektromos miniautó csak jelvényében fog különbözni a Mitsubishi i-MiEV-től és a Citroën C-Zerótól. Ugyancsak ősszel, a Párizsi Autószalonon leplezik le az új 408-ast, de ezt csak 2011-től lehet majd megvásárolni.

Porsche



Idén Detroitban mutatkozik be a Cayenne második generációja, amely az új Volkswagen Touareghez hasonlóan a Panamera módosított padlólemezére épül. Sokkal karcsúbb lesz az újdonság a régi modellnél, és ez nem csak a formájára, hanem a 250 kilogrammal kisebb tömegére is igaz. Az alapmotor az Audi 3,2 literes V6-osa lesz, ugyanezt találjuk majd a 2011-ben érkező benzines-elektromos változatban is, amely a Porsche első hibrid autója lesz. Természetesen az ismert V8-as benzinesek sem maradnak ki, ahogy a háromliteres dízelmotor sem.

Renault



A magyar piac szempontjából a négyajtós Fluence januári piaci bevezetése lesz a legfontosabb esemény a Renault-nál. A török gyártású autó tulajdonképpen a Mégane szedán változatának tekinthető, de attól eltérő orr-részt kap. 530 literes csomagtartója a nagycsaládoknak is elég lesz, kedvezőnek ígért árával felbolydíthatja az alsó-középkategóriás piacot. A kabriószezonra már a szalonokban lesz a Mégane kupé-kabriója, amely elődjénél elegánsabb farrésszel és korszerűbb motorkínálattal érkezik. Még nála is érdekesebb azonban a Twingo RS-re épülő kétüléses mini-roadster, amelynek tervezésénél az elérhető árat és a vezetési élményt tartották szem előtt.

Saab



Még nem tudni, talál-e vevőt a General Motors a svéd márkára, így az idén Frankfurtban bemutatottúj 9-5 sorsa is kérdéses. Ha minden jól alakul, akkor már az év első felében megjelenhet a piacon az öt méternél is hosszabb svéd limuzin, amely technikáját az Opel Insigniától kölcsönözte. Csak turbómotorokkal készül majd, az opciós listán a Haldex fejlett összkerékhajtási rendszere is jelen lesz.

Seat



A Volkswagen spanyol leányvállalata idén bemutatja az Ibiza kombiváltozatát, amely a kevés konkurens és a kategória legsportosabb formaterve miatt sikerre számíthat. Szinte ugyanúgy fog kinézni az Ibiza ST, mint a Frankfurtban bemutatott IBZ tanulmányautó, csak kisebb kerekekkel és hagyományos belső térrel. Év végén már kapható lesz a vadonatúj Alhambra is, amely továbbra is a Volkswagen Sharan ikertestvére marad, technikáját tekintve pedig az új Passatra épül.

Škoda



A csehek felvarrják a Fabia és a Roomster ráncait idén tavasszal, bemutatják az új Fabia RS-t is, duplakuplungos váltóval. Ez elődjével ellentétben már benzines motort kap, az 1,4-es, 178 lóerős, turbós-kompresszoros blokk a Seat Ibiza Cuprából lehet ismerős. Még a módosított Fabia megjelenése előtt, téltől megvásárolható lesz a Superb kombi, a középkategória legnagyobb csomagtartójával és hátsó lábterével.

Suzuki



Állítólag már 2010 végén megvásárolható lesz a Suzuki Swift új generációja, amelyet természetesen továbbra is Esztergomban gyártanak majd az európai piac számára. A premiert az októberi Párizsi Autószalonra időzítik. Alapmotorja 1,3-as helyett 1,2 literes lesz, és a start-stop rendszer is elérhetővé válik. A kémfotók alapján a jól sikerült külső nem változik majd számottevően, felismerhető marad a típus. Továbbra is bizonytalan a középkategóriás Kizashi európai bevezetése.

Toyota



Tavasszal modellfrissítést kap az Auris, a karosszéria csinosabb lesz, a belsőben pedig jobb minőségű anyagok jelennek meg. Az igazi érdekesség mégis a brit gyártású hibrid változat megjelenése, amely az aktuális Prius technikáját használja, azonban annál kevesebbe fog kerülni.

Volkswagen



Már télen megjelenik a szalonokban a valaha volt leggyorsabb Golf, a kétliteres, 270 lóerős turbómotorral hajtott, összkerékhajtású R-verzió. Öt lóerővel gyengébb az elsőkerék-meghajtású Scirocco R, de hasonlóan gyors. Később érkezik a Polo GTI, az emelt Cross Polo, és a kilométerenként csak 87 gramm széndioxidot kibocsátó, 3,3 literes átlagfogyasztású, háromhengeres dízellel hajtott Polo Bluemotion is. Fontosabb a magyar piac szempontjából, hogy év vége előtt megjelenhet a kereskedésekben az idei Év Autójának lépcsőshátú változata. Modellfrissítést hajtanak végre a Tiguanon és a Touranon, mindkettő jobban fog hasonlítani az aktuális Golfra, és igényesebb anyagok jelennek meg az utasterekben. Vadonatúj modellekből sem lesz hiány. Az első ilyen a nyáron érkező új Touareg, amely teljes hibridként is megvásárolható lesz 375 lóerős összteljesítménnyel, kedvező regisztrációs adóval és 200 g/km alatti széndioxid kibocsátással. Eltűnik a motorkínálatából a W12-es benzinmotor és a V10-es TDI, a hagyományos automaták mellett DSG-váltó is választható lesz. Ugyanarra a rugalmasan alakítható, moduláris padlólemezre épül majd az év végén érkező új Sharan és új Passat. A tolóajtós buszlimuzinnak állítólag Škoda változata is lesz, mérete nem változik számottevően. A középkategóriás Passat sportosabb formát kap mint korábban, alkatrészeinek 70 százaléka új fejlesztésű lesz.

Volvo



Téltől már kapható a C30 és a C70 ráncfelvarrás utáni változata, mindkét modell orr-része az új S60-éra hasonlít. Nyáron már megvásárolható lesz a vadonatúj S60 is, amelyből elődjével ellentétben kombi is várható V60 néven. Sokkal sportosabb vezethetőséget ígérnek a svédek, mint eddig, a motorkínálat feltöltött motorokból fog állni, az alapmotor a Fordtól származó 1,6 literes, turbós Ecoboost erőforrás. Világújdonság lesz a szériafelszerelésként adott Pedestrian Detection rendszer, amely felismeri az autó elé kerülő gyalogosokat, és automatikusan lefékezni az autót, ha a vezető nem reagál időben.
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek