Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: Sebastian Vettel  (Megtekintve 25213 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Október 19, 16:40
Válasz #45

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Lesz még alkalma vb lenni... Button-nek és Barri-nak már nem biztos, hogy lesz még egy ilyen alkalom.

Én is úgy gondolom!Nagyon jó versenyző, ha jó vasat tesznek alá jövőre is esélyesnek tartom!
Most biztos rossz neki, és valószínű h nem vígasztalja h harcolhat még a második helyért! :no_1:

2009. Október 19, 16:16
Válasz #44

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6963
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Lesz még alkalma vb lenni... Button-nek és Barri-nak már nem biztos, hogy lesz még egy ilyen alkalom.

2009. Október 19, 14:10
Válasz #43

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Küzdenie is kell...hátha láthatunk még egy kis csatát a végére!
Jót tenne a sportnak is...
Csípem ezt a vettel gyereket...szimpatikus a tavalyi monzai bravúr óta!
Igazából neki szurkoltam kicsit idén,persze nem úgy mint Kiminek, csak ha már Kimi nem szólhatott bele a küzdelembe...akkor Vettelt szívesen láttam volna Winner-ként!
Dehát majd talán jövőre!
Azért csak hajrá hajra:)
: 2009. szeptember 21. - 20:08:23
Vettel: Sajnálom, nagyon!

A Red Bull-Racing német versenyzője természetesen rendkívül szomorú volt az idei Brazil Nagydíj leintését követően.

Sebastian Vettel hiába lett ma 4. a 15. helyről rajtolva, világbajnoki álmai szertefoszlottak.

Legnagyobb riválisa, Jenson Button egy futammal a vége előtt behozhatatlan előnyre tett szert, és lett a Formula-1 legújabb világbajnoka.

Sebastian Vettel: Nem vagyok boldog, miért is lennék. Azt hiszem a verseny, és a világbajnokság tegnap az időmérő edzésen ment el. Nem tudtam jó helyre kvalifikálni magam, ami miatt rendkívül nehéz helyzetbe kerültem.

S.V: Nagyon sajnálom, de bízom benne, hogy még lesz esélyem a jövőben a bajnoki címre. Nem törtem meg, csupán csalódott vagyok, ami talán érhető is ebben a helyzetben. Jenson (Button) jó ellenfél volt, ő nyert.

S.V: Gratulálok neki, és a Brawn GP-nek, tényleg jól teljesítettek. A csapatomra sem lehet panasz, mindent megtettek, és azon voltunk, hogy sikerüljön. Sajnos nem sikerült, de mint mondtam, reménykedem, hogy jövőre is az esélyesek között lehetek.


2009. Szeptember 21, 16:56
Válasz #42

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
A Red Bull az elmúlt két versenyhétvégén motorkímélő programon tartotta Sebastian Vettelt, de az utolsó öt futamon már minden mindegy alapon küldi pályára a pilótát.

A valenciai Európa Nagydíj hétvégéjén Sebastian Vettel alatt egymás után két motor füstölt el, így a bajnoki esélyesnek számító németet a Red Bull motorkímélő programra állította - a pilóta mind Belgiumban, mind Olaszországban gyakorlatilag kihagyta a pénteki első szabadedzéseket.

Mivel az Olasz Nagydíjon Vettel csak egy pontot szerzett, csapattársa, Mark Webber pedig nullázott, míg a Brawn kettős győzelmet aratott, így a két versenyző igazából már csak matematikailag maradt esélyes. A Red Bull nem is óvatoskodik tovább, már úgysem árthat sokat a kilencedik friss motor miatt járó tízhelyes rajtbüntetés.

"Már nem sokat nyerünk vele, ha óvatosan állunk a versenyzéshez" - nyilatkozta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.

Bár Vettel még Monza után is azt mondta, hogy az utolsó leheletéig küzd majd, a csapat tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már a múlt héten búcsút intett a bajnoki reményeknek, a felelősséget pedig elsősorban a motorszállítóra, a Renault-ra hárította.


2009. Július 22, 21:48
Válasz #41

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
PÁLYAFUTÁSA:
 
Sokan az új Michael Schumachert látják Sebastian Vettelben, aki ugyan kézzel-lábbal hadakozik ezen összehasonlítás ellen, ám azzal bizonyára ő is egyetért, hogy nem éppen a legrosszabb dolog, ha az embert egy hétszeres világbajnokhoz mérik.

A legújabb német pilótageneráció kiválósága hét éves kora óta a versenyzésnek él, és szép eredményeket tud felmutatni már eddigi pályafutása alatt is. A legtöbb szakember egyetért abban, hogy szép jövő vár a fiatalemberre a Forma-1-ben is, amit Vettel első szezonjában igazolt is.

A német pilóta már igen korán belátta azt, hogy nem elég csupán a pályán gyorsnak lenni, éppen ezért a fitness tréningeket is igen komolyan vette, de a versenyzés technikai oldalát is kitanulta, tehát profinak készült már igen fiatalon. Az elszánt munkának nem is maradt el az eredménye, hiszen a pályán szinte verhetetlen lett. 2004-ben, második Forma BMW-s évében a sorozat az ifjú titán nevétől volt hangos, a 20 futamból tizennyolcat megnyert, így bajnoki címe egy percig sem volt kérdéses. Ezek után mindenki szuperlatívuszokban beszélt a többnyire fülig érő szájjal közlekedő Sebastianról, aki a folytatásban sem okozott csalódást az őt nagyra tartóknak, az F3-ban is folytatta a remeklést.

Már ekkor felkeltette a Red Bull érdeklődését, de a BMW is mankót tartott a hóna alá. A két márkával való kapcsolata a mai napig sem szakadt meg. 2005. átmeneti sikereket hozott számára a Forma-3 európai szériájában, „csak” az év legjobb újonca címet tudta elhódítani debütáló évében, de a Williams-BMW színeiben Jerezben átesett az F1-es tűzkeresztségen. A következő idényben is riogatta az F3-as mezőnyt (az európai szériában Paul Di Resta mögött második lett összetettben), de mellette vendégszerepelt a Renault World Series-ben is (Misanóban mindkét futamot megnyerve mutatkozott be, de ezután már csak Belgiumban állt rajthoz ebben a szériában, ott is csak az első futamon), valamint három alkalommal is tesztelt az akkor már BMW Sauber néven futó istállóval.

2006. második felében viszont már élesben is megmutathatta magát a nagyok közt, Törökországban már ő volt a németek pénteki harmadik pilótája (ekkor a pénteki szabadedzéseken egyes csapatok korlátozás nélkül alkalmazhatták tartalékversenyzőiket), és remek eredményekkel hívta fel magára a figyelmet, a második szabadedzésen például az egész mezőnyt elverte. A hátralévő négy versenyhétvégén is szerepet kapott péntekenként, és ekkor már mindenki számára egyértelmű volt, hogy a szőke fiú hamarosan a Forma-1-nek is meghatározó egyénisége lesz.

2007-nek a BMW Sauber hivatalos tesztpilótájaként vágott neki, mellette pedig a WSR-ben versenyzett, ám még ebben az évben bekövetkezett számára a nagy áttörés. A BMW pilótája, Robert Kubica Kanadában csúnyán összetörte magát, így az USA-ban nem indulhatott, és Vettel ugrott be helyette. Ha már arra járt, felállított egy rekordot, hiszen 8. helyével és 20 évesnél néhány nappal zsengébb életkorával minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzője lett.

A csoda ezzel még nem ért véget számára, hiszen a Red Bull kiscsapatánál, a Toro Rossónál a Magyar Nagydíj előtt kirúgták Scott Speedet, és Vettelt ültették a helyére, miután a BMW hosszas huzavona után átengedte a tehetséget. A vigyori zseni a vörös bikák egyre kevésbé lomha versenygépével is csodát tett, Kínában a negyedik helyen végzett. 2008-ra is szerződése van a Toro Rossóval, ahol a Champ Car mezőnyét tönkreverő Sébastien Bourdais oldalán harcolhatott a gárda felvirágoztatásáért.

Ezt maximálisan meg is tette, hiszen ki gondolta volna, hogy a kiscsapat pole pozíciót és futamgyőzelmet ünnepelhet majd! Olaszországban azonban mindenkinél jobban boldogult az esőben és egész hétvégén megállíthatatlan volt. Ezen felül is több remek eredményt szállított, és a nyolcadik helyig meg sem állt összetettben. 2009-től már az „anyacégnél”, a Red Bull Racingnél vezet, ahol a 2008 végén visszavonuló David Coulthardot váltotta.


Első Forma-1-es futam:
2007. 06. 17. - Amerikai Nagydíj, BMW Sauber

Első pontszerzés:
2007. 06. 17. - Amerikai Nagydíj, BMW Sauber (8. helyezés - 1 pont)

Első győzelem:
2008. 09. 14. - Olasz Nagydíj, Toro Rosso

Első pole pozíció:
2008. 09. 13. - Olasz Nagydíj, Toro Rosso

Legjobb világbajnoki helyezés: 8. (2008 - Toro Rosso)

Rekordok:
- legfiatalabb pontszerző
- legfiatalabb pole pozíciós
- legfiatalabb futamgyőztes
 
FORMA-1 ELőTTI EREDMÉNYEI:
 
- 2003 - Forma-BMW, 2. helyezett
- 2004 - Forma-BMW, bajnok
- 2005 - Forma-3 európai széria, 5. helyezett
- 2005 - Forma-1-es teszt a Williams BMW-vel (1 alkalom)
- 2006 - Forma-3 európai széria, 2. helyezett
- 2006 - Renault World Series, 3 verseny, 2 győzelem
- 2006 - Forma-1-es teszt a BMW Sauberrel (3 alkalom)
- 2007 - Renault World Series, 5. helyezett (négy nagydíjon vett részt)
 
FORMA-1-ES CSAPATAI:
 
- 2006 - BMW Sauber - tesztpilóta
- 2007 - BMW Sauber - tesztpilóta + 1 futam
- 2007 - Toro Rosso (7 futam)
- 2008 - Toro Rosso
- 2009-2010 - Red Bull Racing
 
Sebastian Vettel a Forma-1-ben:
 
Évad Istálló VB helyezés Pontok Rajtok Győzelmek Pole Leggyorsabb kör
2007 BMW Sauber/Toro Rosso 14. 6 8 0 0 0
2008 Toro Rosso 8. 35 18 1 1 0
2009 Red Bull Racing 2. 47 9 2 3 1
Összesítés: 41 26 1 1 0
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2009. április 25, 19:11
Válasz #40

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én idén mindenféleképpen számítok egy Williams-Rosberg győzelemre. Most sztem nem fogják azt csinálni, mint tavaly, h elkezdik fejleszteni az év 2. felében a kocsit. Bízom Rosbergben, ő is megérdemelne már régóta egy győzelmet. ;)

2009. április 22, 18:24
Válasz #39

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6963
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Persze ki van éhezve a sikerre, de szerintem elég szánalmas, ha valaki csak úgy tud VB lenni, hogy a nála jobb pilóták ki vannak iktatva.

Mert a három VB aki mellette most csak bukdácsol torony magasan jobb Buttonnál.
Így nyerni nem nagy dicsőség. Ez inkább szégyen.

Főleg, hogy Vettel idén le fogja nyomni...  :declare:

Igen így nem lenne jó, és az első 2 futamon nem volt ellenfele, de azért még korai lenne leírni a többieket. Mclaren is bármikor ott lehet, Renault, BMW és a red Bull is ott lehet, ha tudják tartani a lépést a fejlesztésekkel, így nehéz dolga lesz a végén Buttonak. Nem hiszem, hogy olyan könnyű dolga van már most.. :D Mondjuk azt nem értem, hogy miért csak vettel és a Toyota neki az ellenfél? Remélem lesznek még idén meglepetések.

2009. április 22, 13:34
Válasz #38

Szabi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 793
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én értem, de Vettel akkor is tud, csak nem ismered be. :)

2009. április 22, 13:33
Válasz #37

bagoly701

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 544
    • Profil megtekintése
Hallod Szabi azzal kezdtem, hogy nem azért vagyok szkeptikus Vettelt illetően mert Hamiltonos vagyok.

2009. április 22, 00:27
Válasz #36

Freedom

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • GP2 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 320
    • Profil megtekintése
Bocsi Freedom, de én nem tehetek róla, de nekem meg ő nem szimpi. :) Elismerem, hogy nagy tehetség stb., de valahogy nem szimpi, de még nem is szállt el, de majd eljön az a korszak is... :D

Egyáltalán nem biztos, hogy el fog szállni, várjuk meg a végét.

Az, hogy neked nem szimpi tök jó dolog. Gondolj bele milyen unalmas lenne, ha mindannyian azonos véleményen lennénk minden pilótáról  ;)

Vettel-ben én egyenlőre még egy nagy gyereket látok. Sokat fog ő még változni, ebben szinte biztos vagyok.

Button meg szeretene vb lenni idén, hiába kivan éhezve a sikerre, ami érthető. Elég sokat szenvedett már.

Persze ki van éhezve a sikerre, de szerintem elég szánalmas, ha valaki csak úgy tud VB lenni, hogy a nála jobb pilóták ki vannak iktatva.

Mert a három VB aki mellette most csak bukdácsol torony magasan jobb Buttonnál.
Így nyerni nem nagy dicsőség. Ez inkább szégyen.

Főleg, hogy Vettel idén le fogja nyomni...  :declare:

A valaha élt legjobb Forma 1-es pilóta!

2009. április 21, 20:08
Válasz #35

Szabi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 793
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Persze Hamiltonos vagyok, de nem azért nem fogadom el Vettelt, mert Hamiltonnál mutatott eddig jóval kevesebbet. Hanem úgy vagyok vele, hogy már sokszor istenítettek valakit 1-2 bravúr miatt, amiket aztán az illető rendszeresen nem tudott megismételni. És olyankor csend van. Persze az autó is számít, de most pl a Kínain nem véletlen volt ott az élen mindkettő Red Bull. És ez általánosságban is igaz. A Palikék ott magyaráztak, hogy most aztán elvesznek a technikai különbségek, csak a pilóták számítanak, mégis az első hat, az három csapat lett. Véletlenül sem hat különböző.  A másik meg az, hogy tudom én, hogy ügyes a Vettel, de kicsit túl van értékelve. Szerintem nem jobb pl Kubicánál sem, akinek most sz*r a gépe, de mikor kicsit jobb, rendszeresen ott van a dobogón, ha még harmadikként is.
Az esőmenőségről meg, szerintem esőben legkönnyebb megőrizni a pole pozíciót, hozzáteszem a jó rajt után. Akár Hamilton, akár Vettel valaki.

Az hogy Hamis vagy, nem jelenti azt, hogy más pilóták tehetségét semmibe se kell venni.Vettel nagyon ott van, és nem gondolsz abba bele, hogy Hami rögtön a Mekiből indult, Vettelnek meg szépen fel kell építenie a pályáját.
Elküldve: 2009. április 21. - 19:46:41
Ja, és hozzáteszem, Bagoly, emlékezz csak vissza tavalyi Brazil nagydíjra!Vettel jól megelőzte Hamit....

2009. április 21, 18:42
Válasz #34

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Persze Hamiltonos vagyok, de nem azért nem fogadom el Vettelt, mert Hamiltonnál mutatott eddig jóval kevesebbet. Hanem úgy vagyok vele, hogy már sokszor istenítettek valakit 1-2 bravúr miatt, amiket aztán az illető rendszeresen nem tudott megismételni. És olyankor csend van. Persze az autó is számít, de most pl a Kínain nem véletlen volt ott az élen mindkettő Red Bull. És ez általánosságban is igaz. A Palikék ott magyaráztak, hogy most aztán elvesznek a technikai különbségek, csak a pilóták számítanak, mégis az első hat, az három csapat lett. Véletlenül sem hat különböző.  A másik meg az, hogy tudom én, hogy ügyes a Vettel, de kicsit túl van értékelve. Szerintem nem jobb pl Kubicánál sem, akinek most sz*r a gépe, de mikor kicsit jobb, rendszeresen ott van a dobogón, ha még harmadikként is.
Az esőmenőségről meg, szerintem esőben legkönnyebb megőrizni a pole pozíciót, hozzáteszem a jó rajt után. Akár Hamilton, akár Vettel valaki.

Utosó mondatodhoz még mindig a Fuji GP-t tudom hozzáfúzni. Hamilton pole-ból indult, Webber meg Vettel hátulról, SC előtt mégis fél mp-cel gyorsabbak voltak mind a ketten Hamiltonnál. ;)

Egyébként bármilyen hihetetlen, 2007 év elején neki szurkoltam, egészen a Monaco-i Nagydíjig... :)

2009. április 21, 07:27
Válasz #33

bagoly701

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 544
    • Profil megtekintése
Persze Hamiltonos vagyok, de nem azért nem fogadom el Vettelt, mert Hamiltonnál mutatott eddig jóval kevesebbet. Hanem úgy vagyok vele, hogy már sokszor istenítettek valakit 1-2 bravúr miatt, amiket aztán az illető rendszeresen nem tudott megismételni. És olyankor csend van. Persze az autó is számít, de most pl a Kínain nem véletlen volt ott az élen mindkettő Red Bull. És ez általánosságban is igaz. A Palikék ott magyaráztak, hogy most aztán elvesznek a technikai különbségek, csak a pilóták számítanak, mégis az első hat, az három csapat lett. Véletlenül sem hat különböző.  A másik meg az, hogy tudom én, hogy ügyes a Vettel, de kicsit túl van értékelve. Szerintem nem jobb pl Kubicánál sem, akinek most sz*r a gépe, de mikor kicsit jobb, rendszeresen ott van a dobogón, ha még harmadikként is.
Az esőmenőségről meg, szerintem esőben legkönnyebb megőrizni a pole pozíciót, hozzáteszem a jó rajt után. Akár Hamilton, akár Vettel valaki.

2009. április 20, 17:58
Válasz #32

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én nem tudom mit láttok ebben a Vettelben. Valaki világosítson már fel, mert én olyan hülye vagyok, hogy az eredményekből ítélem meg a teljesítményt. És azok alapján...még ha a málé száját nem is nézem...

Példa: ott volt Rosberg 2006-ban. ő is viszonylag jól ment, főleg az legelején, ahol ugye rögtön az első versenyen megfutotta a leggyorsabb kört. Aztán ő valahogy eltűnt némileg eredmények tekintetében, holott ő is egy kiváló pilóta. Vettel alig ismerve a 2007-es BMW-t, beugorva Kubica helyére, rögtön pontot szerzett. Majd jött a Magyar Nagydíj, ahol ismét lehetőséget kapott, immár a Toro Rosso színeiben - ami azért kezdetben nem volt egy erős csapat. Majd jött a Japán GP, ahol is már a dobogóért küzdött egy olyan autóval, ami azért nem igazán odaillett abban a szezonban. Következő futamon pedig (Kína) 4. helyen ért célba, lealázva csapattársát, Liuzzit. Tavaly pedig megint olyat művelt azzal az autóval, amivel az A csapat se volt nagyon képes - nyerni. Bár igaz, hogy gyengébb volt egy lehelletnyivel a Renault motor, azonban az egyik teszten beültették az RBR-es kocsival, amivel megfutotta ugyanazt az időt, mint a Ferrari motorossal... Ugyanakkor ott volt Bourdais, akit úgy tartottak számon, hogy elég nehéz lesz legyűrnie Sebnek. Mégis sikerült neki...

Ahogy látom, Hamilton-szurkoló vagy, illetve írtad, hogy eredmény alapján tudod megítélni a teljesítményt. Az ominózus, eső áztatta 2007-es Fuji GP-n Vettel fél mp-cel volt gyorsabb az esőmenőként számon tartott Hamiltonnál. ;) :) Ezt most nem azért írtam így, hogy megsértselek, de ugye köztudott, hogy így tartják számon Lewist.

2009. április 20, 17:54
Válasz #31

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Sebi jó arc és kész!  ;)

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek