Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 1999: Mika Hakkinen másodszor  (Megtekintve 2751 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 16:48
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:45
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
1999: Mika Hakkinen másodszor



Az 1999-es esztendővel a Formula-1-es világbajnokság ötvenedik évada vette kezdetét. Az év szezon kezdete ismét a McLaren alakulatának fölényéről árulkodott, habár a második futam végéig a Ferrari versenyzője, Eddie Irvine állt a világbajnoki ranglista élén.

Michael Schumacher Imolában megszerezte első futamgyőzelmét az új évad során, amivel átvette a vezetést az összetettben. A Monte Carlo utcáin rendezett megmérettetés a Ferrari kettős győzelmével ért véget, így Mika Häkkinen visszaszorult a harmadik helyre a világbajnoki tabellán. Barcelonában és Montrealban a finn versenyző diadalmaskodott, míg Schumacher versenye Kanadában a betonfalnak csapódva ért véget. A Magny Coursi eső áztatta pályán sokak meglepetésére Heinz-Harald Frentzen diadalmaskodott, aki szinte az utolsó csepp üzemanyagot is kihasználta autójából.

Az Angol Nagydíjat megelőzően Häkkinen előnye tizenkettő pont volt német riválisában szemben. A futam során Michael Schumacher Formula-1-es pályafutása legsúlyosabb balestét szenvedte el, amikor a pályát övező gumifalnak csapódott. "Olyankor csak lázasan gondolkodik az ember, hogy mit tehetne annak érdekében, hogy lelassítsa az autót. Minden olyan gyorsan történik, hogy nem marad más választásod, mint kivárni mi fog történni." – nyilatkozta Schumi a balestét követően.

Három héttel később Hockenheimban Häkkinen 320 kilométeres óránkénti sebességgel csapódott a falnak, aki sérülések nélkül úszta meg az ütközést. "Amikor a falhoz közeledtem, Michael jutott az eszembe." – ismerte be a finn pilóta. Egyes szakértők úgy vélték, hogy Häkkinen balesetét az okozta, hogy a McLaren-Mercedes szerelői a Bridgestone mérnökei által javasolt guminyomásnál alacsonyabbra állították be Häkkinen kerekeit. Azt követően, hogy Coulthard Ausztriában nekiütközött csapattársának, kemény bírálat érte a versenyistállót. "Soha nem találkoztam még egy olyan csapattal, mint a McLaren, akik ilyen keményen küzdenek azért, hogy ne szerezzék meg a világbajnoki címet." – tette közre Jackie Stewart, akinek csapata a Nürburgringen megszerezte a Stewart-Ford alakulatának első győzelmét, Johnny Herbert révén. Huszonhat esztendővel korábban Jackie Stewart ezen a helyszínen szerezte meg huszonhetedik, és egyben utolsó Formula-1-es győzelmét.

Eddie Irvine szintén csatlakozott a kritikusok sorába. "Mika Häkkinen mindent elkövetett annak érdekében, hogy nekem ajándékozza a világbajnoki címet. De nem fogadtam el." – hangzott Irvine kissé cinikus megjegyzése az évad végén.

Habár a Ferrari istállónál Michael Schumacher volt az első számú versenyző, Irvinennak köszönhetően a világbajnokság egészen az utolsó futamig nyitott volt. A Ferrari pilótájának Ausztriában szerzett győzelmével sokakban elismerést keltett, habár többen vitatták, hogy a diadalban a Schumachert helyettesítő Mika Salo is nagy szerepet játszott. Az évadzáró futamon Häkkinen megszerezte ötödik futamgyőzelmét, amivel egyben sikerült megvédenie bajnoki címét, míg a Ferrarinak meg kellett elégednie a konstruktőrök trófeájával. "Higgyék el, ez egy nagyon nehéz évad volt a számomra." – nyilatkozta Häkkinen a sajtó munkatársainak.

A Nemzetközi Automobil Szövetséget gyakran bírálták szigorú és sokak által értelmetlennek vélt előírásai miatt, azonban azt még a kritikusok is elismerték, hogy Michael Schumacher balesete - amennyiben az néhány esztendővel korábban következik be- a pilóta életébe is kerülhetett volna. A jubileumi évad során több súlyos baleset is történt, amelyek ezúttal nem végződtek tragédiával. Pedro Diniz a Nürburgringen szenvedett súlyos balesetet, amiért a pilóta kishíjján az életével fizetett. A küzdelmet az élről feladni kényszerülő Frentzen boldog volt, hogy kollegájának nem esett baja.

A Formula-1 száguldó cirkuszának artistái szerencsésnek mondhatták magukat, hogy egyetlen pilótatársuk sem vesztette életét, míg Amerikában több halálos áldozattal járt a küzdelem. A CART bajnokság két pilótáját is elvesztette, a 24 esztendős Greg Mooret és a három évvel idősebb Gonzalo Rodriguezt.

Számos pilóta ennek ellenére elégedetlen volt a Formula-1 reneszánszával, ahol néhány foknyi hőmérséklet különbség megváltoztathatja az autó tulajdonságait. Az, hogy az elkövetkezendő ötven esztendőben mennyiben változik meg a Formula-1 világa, létezni fog-e a világbajnokság, még a jövő zenéje…

VILÁGBAJNOK: Mika Häkkinen

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek