Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: 1987: Harc a Williams-en belül  (Megtekintve 825 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 13:28
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:26
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
1987: Harc a Williams-en belül

Annak ellenére, hogy a Williams istállónak az 1986-os esztendőben "csupán" a konstruktőrök bajnoki címet sikerült megszereznie, az új évadban mégis őket tartották a legesélyesebbnek a világbajnokságra.

Mansell és Piquet továbbra is egy csapatban versenyeztek, de barátság az új évadban sem szövődött kettőjük között. Minden más csapatnál - szinte kivétel nélkül- új pilótákat szerződtettek. Rosberg helyét a McLaren alakulatánál Stefan Johansson vette át, miközben a Ferrari Berger és Alboreto mellett döntött. Berger: "Amikor én a csapathoz kerültem elképzelhetetlen volt, hogy egy pilóta dominánsabb legyen a márkánál, így Michael Schumachernek akkoriban esélye sem volt volna az scuderiánál."

A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy vélte, hogy a turbómotorok túl nagy sebességet eredményeznek, és a fejlesztésük is igen költséges, így az 1989-es évadtól szívó motorokat írtak elő. Az átállásra a csapatoknak két év állt rendelkezésre. Ösztönzésképpen a változtatások bevezetésére, létrehozták a Jim Clark-kupát. Ennek eredményeként a Cosworth DFV szívó-motorokat épített; amit a Tyrrell, March, AGS valamint a Lotus csapatok használtak. A Renault visszavonult, a Honda a Lotus-szal közös csapatban folytatta részvételét a világbajnoki sorozatban. A Benetton Ford motorokat kapott, s Berger helyére Boutsen-t szerződtették Teo Fabi csapattársaként.

A Pirelli visszavonulását követően a Goodyear lett a Formula-1 egyetlen gumiszállítója.

Az évadnyitó futam Rio de Janeiróban került megrendezésre, ahol a címvédő Alain Prost haladt át elsőként a célvonalon a McLaren Porsche volánjánál. Május 3-án Imolában bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Mansell diadalmaskodott, s átvette a vezetést a világbajnokságban. Csapattársa, Nelson Piquet a hírhedt Tamburello kanyarban balesetet szenvedett, amely az egész évadban hátráltatta a Williams versenyzőt.

Spa-ban Mansell és Piquet az első sorból indulhattak, azonban Streiff és Palmer összeütközését követően a versenyt le kellett állítani. Később Senna és Mansell is karamboloztak, míg Piquet nem tudta befejezni a versenyt, így Prost egy újabb győzelemmel lett gazdagabb.

A Monacói futam során Mansell a mezőny éléről kényszerült feladni a küzdelmet, miután autójának motorja megadta magát. Monte Carlo utcáin Ayrton Senna megszerezte első győzelmét az 1987-es esztendőben. Ez volt Senna pályafutásnak ötvenedik megmérettetése, s egyben az ötödik győzelme is. Teljesítményét a Kelet-Amerikai Nagydíjon sikerült megismételnie, így ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára.

Franciaországban Mansell nem talált legyőzőre, aki az első rajtkockából indulva diadalmaskodott. Silverstoneban a Honda motorok játszották a főszerepet, ahol a Williams, és a Lotus Honda versenyzői szerezték meg az első négy pozíciót. A Hockenheimban megrendezésre került futamot összesen hét pilótának sikerült befejeznie, és Piquet győzedelmeskedett Johansson és Senna előtt.

A Hungaroringen Mansell az első rajtkockából vághatott neki a futamnak, azonban autója meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet, így Piquet intették le elsőként a kockás zászlóval.

Az Osztrák Nagydíjat kétszer is meg kellett szakítani, a boxutcában történt balesetek miatt, s végül Mansell győzött Piquet előtt. Monzában Piquet kevéssel lemaradva Manselltől szerezte meg a Pole Position-t, majd a versenyt is elsőként sikerült befejeznie, míg Senna második, Mansell harmadik lett. A Portugáliában rendezett futam nagy része alatt a Berger állt a mezőny élén, ám végül Prost győzött, Piquet harmadikként haladt át a célvonalon.

A következő verseny Mexikóban került megrendezésre, amit egy baleset miatt - melyet Wawrick sérülés nélkül úszott meg- újra kellett indítani. Mansellnek sikerült újból elsőként célba érnie, őt Piquet követte.

1976 óta először rendeztek futamot Japánban, ezúttal Suzukában.
A pénteki edzés során Mansell balesetet szenvedett, aminek következtében autója a levegőbe repült, majd a kerekein ért földet. Sid Watkins nem engedélyezte a pilóta indulását a hátralévő futamokon: "Nigel állapotba nem teszi lehetővé, hogy elinduljon a futamon."

Mansell világbajnoki esélyei ezzel meghiúsultak, míg Nelson Piquet megnyerte a világbajnokságot. Ez volt a brazil pilóta harmadik, s egyben utolsó világbajnoki címe a Formula-1-ben.

Japánban és Ausztráliában Berger két győzelemmel lett gazdagabb, azonban az osztrák pilóta ennek ellenére csak az ötödik helyre tudott felzárkózni a világbajnokságban.


VILÁGBAJNOK
: Nelson Piquet



 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek