Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 1970: Jochen Rindt, a posztumusz világbajnok  (Megtekintve 1658 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 11:20
Válasz #3

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
1.Futam Dél Afrika{Kyalami} Március.7 80 laps x 4.104 km - 328.320 km

1 Jack BRABHAM Brabham Ford Cosworth 80  1h 49m 34.600s  ( 179.775 km/h )
2 Denny HULME McLaren Ford Cosworth 80  1h 49m 42.700s  ( +08.100s )
3 Jackie STEWART March Ford Cosworth 80  1h 49m 51.700s  ( +17.100s )
4 Jean-Pierre BELTOISE Matra Matra 80  1h 50m 47.700s  ( +1m 13.100s )
5 John MILES Lotus Ford Cosworth 79   
6 Graham HILL Lotus Ford Cosworth 79   
7 Henri PESCAROLO Matra Matra 78   
8 John LOVE Lotus Ford Cosworth 78   
9 Pedro RODRIGUEZ BRM BRM 76   
10 Jo SIFFERT March Ford Cosworth 75   
11 Peter De KLERK Brabham Ford Cosworth 75   
12 Dave CHARLTON Lotus Ford Cosworth 73  Puncture
13 Jochen RINDT Lotus Ford Cosworth 72  Engine

Kiesők:
John SURTEES McLaren Ford Cosworth 60  Engine
Jacky ICKX Ferrari Ferrari 60  Engine
George EATON BRM BRM 58  Engine
Johnny SERVOZ-GAVIN March Ford Cosworth 57  Engine
Piers COURAGE De Tomaso Ford Cosworth 39  Accident
Bruce McLAREN McLaren Ford Cosworth 39  Engine
Mario ANDRETTI March Ford Cosworth 26  Overheating
Rolf STOMMELEN Brabham Ford Cosworth 23  Engine
Jackie OLIVER BRM BRM 22  Gearbox
Chris AMON March Ford Cosworth 14  Overheating

Leggyorsabb kör: John SURTEES  McLaren Ford Cosworth  1'20''8   6 laps 182.851 km/h

Első sor: 1. J.STEWART March Ford Cosworth   1'19''3
          2. C.AMON    March Ford Cosworth   1'19''3
          3. J.BRABHAM Brabham Ford Cosworth 1'19''6
 
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2009. Augusztus 20, 10:00
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 09:58
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
1970: Jochen Rindt, a posztumusz világbajnok



Mivel a 60-as években gyakran történt halálos baleset a pályákon, újabb biztonsági intézkedéseket hoztak. Ez az esztendő egy szomorú eseményről is emlékezetes maradt; a F1 történetében először –és remélhetőleg utoljára- avattak posztumusz világbajnokot.

Jochen Rindtet négy héttel a balesetét követően nyilvánították világbajnokká, aki ekkor már nem volt az élők sorában. Az 1970-es évadban több újonc versenyző is bemutatkozott a Formula-1-ben. Monte Carlóban Ronnie Peterson, Zandvoortban Francois Cevert és Clay Regazzoni, Brands Hatch-ben Emerson Fittipaldi. A tizenhárom futamon öt csapat hét különböző versenyzője győzedelmeskedett. A bajnoki címet végül Jochen Rindt szerezte meg, aki Monacóban, Franciaországban, Angliában és Hockenheimban győzedelmeskedett.

Az évadnyitó futamot Kyalamiban rendezték, amelyen Jack Brabham játszotta a főszerepet. Teljesítménye még azokat is meglepte, akik azt javasolták neki, hogy vonuljon vissza. Egy hónappal később Jarama versenypályáin bőgtek fel a motorok, ahol Jackie Stewart és Brabham között hatalmas csata alakult ki, amelyből a March versenyzője került ki győztesen, miután a Brabham Cosworth V8-as motorja nem bírta a megterhelést.

Május második hétvégéjén Monacóba érkezett a Formula-1- mezőnye. Rindtnek az egész hétvége folyamán problémái voltak az autójával, azonban egy hatalmas hajrában mégis sikerült megelőznie az élen álló Jack Brabhamet. Néhány körrel a verseny vége előtt a kettőjük közti különbség 1,5 másodpercre csökkent, ami ugyan arra nem volt elegendő, hogy a szűk pályán megelőzze, azonban arra igen, hogy egy hibába hajszolja "Black Jack"-et, aki egy eltévesztett féktáv miatt veszítette el küzdelmet.

A számos tragikus baleset miatt, a GPDA bojkottálta a Balga Nagydíjat, ami végül csak a jó időjárásnak köszönhetően került megrendezésre. A Spanyolországi verseny kishíjján tragédiával végződött, amikor Jacky Ickx és Jackie Olivier összeütköztek, aminek következtében Ickx súlyos égési sérüléseket szenvedett. Június 2-án újabb tragikus hír rázta meg a motorsport kedvelőit: Bruce McLaren Goodwoodban egy tesztelés során életét veszette. Az, hogy a McLaren csapat a szerencsétlenség ellenére, még a mai napig is fennáll, többek között Denis Hulme, Teddy Mayer, Phil Kerr és Tyler Alexander érdeme.

Spa-ban BRM versenyzője, Pedro Rodriguez haladt át elsőként a célvonalon, Amon és Beltoise előtt, míg a Brabham volánjánál ülő Rolf Stommelen az ötödik helyet szerezte meg. Pedro Rodriguez a Formula-1-es világbajnokság mellett, sportautó versenyeken is részt vett, ahol Jo Schifferttel vívott emlékezetes csatákat. A Porsche nem támogatta, hogy Schiffert a Ferrarihoz szerződjön, akiknek be kellett érnie a March csapat, akiknek a színeiben egyetlen pontot sem szerzet az 1970-es esztendő során. A svájci pilóta az évad végén egy lehetőséget kapott arra, hogy a BRM-nél, Rodriguez csapattársaként versenyezzen.

Zandvoortban Jochen Rindt Jacky Ickx-szel viaskodott, amíg a belga egy kerékcserét követően visszaesett a harmadik helyre. Ickx csapattársa Gianclaudio, ismertebb nevén Clay Reggazoni a negyedik helyet szerezte meg, akinek ez volt az első Formula-1-es versenye. A futam végén végül Jochen Rindtet intették le elsőként a kockás zászlóval, azonban győzelmét egy tragédia árnyékolta be. A svájci versenyző, Piers Courage a nagy küzdelemben elvesztette uralmát autója felett, ami felborult, maga alá temetve a pilótát, aki halálos égési sérüléseket szenvedett. Frank Williams számára nagy megrázkódtatást jelentett barátja elvesztése.

Rindt Franciaországban egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, amivel éltében először átvette a vezetést a világbajnokságban. Az osztrák versenyző a hatodik rajtpozícióból vághatott neki a megmérettetésnek, mivel az edzés során egy felcsapódó kő eltalálta a felsőajkát, ami igen fájdalmas sebet ejtett. Két esztendővel később, Helmut Marko egy hasonló eset miatt kényszerült befejezni pályafutását, akinek a szemét találta el egy felverődő kavics. A Clermont-Ferrand-ban megrendezésre került futamon a Ferrari versenyzőjének technikai problémákkal kellett szembenéznie, míg az újonc Jean-Pierre Beltoise az abroncs és a benzinpumpa meghibásodása miatt kényszerült feladni a küzdelmet.

Az Angol Nagydíjon Ickx hét körön keresztül uralta a mezőnyt, azonban a Ferrarija ismét felmondta a szolgálatot, szabad utat adva ezzel Rindt és Brabham küzdelmének. Az utolsó körben Brabham előnye tizenhárom másodperc volt, azonban az utolsó néhány száz méteren elfogyott az üzemanyag az autójából, így Rindt haladhatott át elsőként a célvonalon. A versenybírók azonban szabálytalanságot véltek felfedezni a győztes autóján. A Lotus hátsó terelőszárnya nem felelt meg az elvárásoknak. Eltérés 0,2 centiméter volt. Rindt eredményét törölték, azonban Colin Chapman óvást nyújtott be, mivel úgy vélték, hogy az akkor állítódott el, amikor a győztes autót a magasba emelték. A szárny magassága az újra le- és felszerelését követően 79,80 centiméter volt, így megtarthatták a diadalért járó pontjaikat, amelyek a végelszámolásnál sors döntőek voltak.

Négy héttel a Német Nagydíjat megelőzően a GPDA azt követelte a Nürburgring illetékeseitől, hogy változtassanak a pálya biztonságán, mivel ellenkező esetben nem állnak rajhoz. Ilyen rövid idő alatt nem sikerült eleget tenni a kérésnek, ezért a versenyt áthelyezték a Hockenheimi pályára, amely jelentős változtatásokon ment keresztül a biztonság érdekében. Az aerodinamikai elemekre egyre nagyobb hangsúlyt fektettek, így kihasználva a szélárnyék nyújtotta előnyöket, Rindt és Ickx egymást váltották az élen. A 100000 néző jelenlétében rendezett versenyt Jochen Rindt nyerte hét tizedmásodperccel Jacky Ickx előtt. Mialatt mindenki a győztest ünnepelte, Rindt ezekkel a szavakkal mondott köszöntet Colin Chapmannek: "A te autóddal egy majom is megnyerte volna a mai versenyt."

Hazai versenyén nem volt szerencséje az osztrák versenyzőnek, aki a motor meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Rindt két legnagyobb riválisa, Jack Brabham és Jackie Stewart szintén nem szereztek pontot, így az Olasz Nagydíjat megelőzően Jochen Rindt 45, Brabham 25, Stewart és Ickx 19-19 ponttal rendelkeztek. Ekkor még senki nem kételkedett abban, hogy mainzi születésű fiatalember a hátralévő négy futamon újból győzni tud.

Az 1970. szeptember 5-én megrendezésre került Olasz Nagydíjon minden megváltozott. A verseny ötödik körében, a Parabolica bejáratnál Rindt elveszette az uralmat autója felett, ami a szalagkorlátnak csapódott. Az ütközés erejének következtében a pilóta előrecsúszott, a kormánymű Rindt légcsövének ütközött. Nagyon sok időbe telt, amíg sikerült kiszabadítaniuk a sérült versenyzőt az autóból, akinek az életét már nem lehetett megmenteni.

Kanadai győzelmét követően már csak egyedül Ickx veszélyeztette Jochen Rindt világbajnoki címét. Watkins Glennben problémák adódtak a Ferrarival, így végül meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel, míg a Lotus új versenyzője, Emerson Fittipaldi megnyerte a versenyt.

Mivel Jacky Ickx nem tudott győzni, a világbajnok Jochen Rindt lett, aki a Formula-1 egyetlen olyan versenyzője, akit halála után nyilvánítottak világbajnokká.

Az évad utolsó futamán a nézők áttörték a kerítéseket, és a pálya szélén sorakoztak fel. A csapatfőnökök attól tartottak, hogy a közönség a boxutcát is elárasztják. Jack Brabham pályafutása utolsó versenyén tizenhárom körrel a megmérettetés vége előtt feladni kényszerült a küzdelmet. Az 1970-es Formula-1-es szezon Jacky Ickx győzelmével ért véget, aki hihetetlen nagy boldogságot okozott Rindt özvegyének azzal, hogy Amerikában nem tudott győzni.Jochen Rindt az életével fizetett a világbajnoki címért.


VILÁGBAJNOK: Jochen Rindt



 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek