Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 1971: Jackie Stewart újra  (Megtekintve 1661 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 10:41
Válasz #3

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
1.Futam Dél Afrika{Kyalami} Márciús.6 79 laps x 4.104 km = 324.216 km

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=txkRVL1NbDg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=txkRVL1NbDg</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=yf2lzSQkBHg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=yf2lzSQkBHg</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=4Vlmm6heQSo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=4Vlmm6heQSo</a>

1  Mario ANDRETTI Ferrari Ferrari       79  1h 47m 35.500s  ( 180.804 km/h )
2  Jackie STEWART Tyrrell Ford Cosworth   79  1h 47m 56.400s  ( +20.900s )
3  Clay REGAZZONI Ferrari Ferrari         79  1h 48m 06.900s  ( +31.400s )
4  Reine WISELL Lotus Ford Cosworth       79  1h 48m 44.900s  ( +1m 09.400s )
5  Chris AMON Matra Matra                78  
6  Denny HULME McLaren Ford Cosworth     78  
7  Brian REDMAN Surtees Ford Cosworth    78  
8  Jacky ICKX Ferrari Ferrari             78  
9  Graham HILL Brabham Ford Cosworth     77  
10 Ronnie PETERSON March Ford Cosworth   77  
11 Henri PESCAROLO March Ford Cosworth  77  
12 Rolf STOMMELEN Surtees Ford Cosworth 77  
13 Andrea De ADAMICH March Alfa Romeo    75

KIesők:
Emerson FITTIPALDI Lotus Ford Cosworth   58  Engine
John SURTEES Surtees Ford Cosworth      56  Oil line
François CEVERT Tyrrell Ford Cosworth   45  Accident
Howden GANLEY BRM BRM                   42  Driver ill
Pedro RODRIGUEZ BRM BRM                 33  Overheating
Jo SIFFERT BRM BRM                      31  Overheating
Dave CHARLTON Brabham Ford Cosworth     31  Valve
John LOVE March Ford Cosworth           30  Differential
Jackie PRETORIUS Brabham Ford Cosworth  22  Camshaft
Peter GETHIN McLaren Ford Cosworth      7  Fuel leak
Jo BONNIER McLaren Ford Cosworth        5  Suspension
Alex SOLER-ROIG March Ford Cosworth     5  Engine
    
Leggyorsabb kör:  Mario ANDRETTI Ferrari 1'20''3   73 laps 183.990 km/h

Első sor:  1. J.STEWART Tyrrell Ford Cosworth 1'17''8
           2. C.AMON      Matra               1'18''4
           3. C.REGAZZONI Ferrari             1'18''7

Bajnokság állása a futam útán:
1. Mario ANDRETTI 9.00
2. Jackie STEWART 6.00
3. Clay REGAZZONI 4.00
4. Reine WISELL   3.00
 


 
« Utoljára szerkesztve: 2009. Augusztus 20, 11:06 írta Ivancia »
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2009. Augusztus 20, 10:05
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 10:03
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
1971: Jackie Stewart újra



Jack Brabham 126 Formula-1-es futam, és három világbajnoki címet követően visszavonult a versenyzéstől. Saját csapatot alapított, ahová Graham Hill is leszerződött. A March anyagi okokból arra kényszerült, hogy megváljon főbb versenyzőitől.

Schiffert a BRM-hez igazolt Rodriguez mellé, mialatt Cris Amon a sikeresnek ígérkező Marta-Simca versenyistállónál folytatta pályafutását.

Mario Andretti a Ferrarinál Ickx, valamint Regazzoni csapattársa lett. Egyes csapattulajdonosok (Mosley, Rees és Herd) „bérbe adták” autóikat a tehetősebb pilótáknak, ennek köszönhetően öt új versenyző Alex Soler-Roig, Skip Barber, Nanni Galli, Mike Beuttler és Niki Lauda is megjelent a Formula-1 mezőnyében. Andrea de Adamich az egész esztendőben az Alfa Romeo támogatását élvezte.

A BRM versenyistálló számára szomorú hírrel kezdődött az évad. Ignatio Giunti január 10-én a Ferrari 312 sportautójának tesztelésekor életét vesztette. Az esetért Jean-Pierre Beltoise-t tették felelőssé, akinek szuperlicenszét szeptember 9-ig visszavonták. A január 24-én megrendezésre került Argentin Nagydíjon Rolf Stommelen győzedelmeskedett, elért eredményét azonban nem vették figyelembe a végelszámolásnál. Stommelennek komoly nézeteltérései voltak a csapattal, így szóba került az is, hogy menesztik a német versenyzőt.

Kyalamiban a nagy abroncsgyártó vállalat, a Goodyear bordázatlan gumikkal látta el a csapatokat, azonban hamarosan a Firestone is az úgynevezett Slick gumikat bocsátott a versenyistállók rendelkezésére. A Dél-Afrikai Nagydíjon Mario Andretti győzedelmeskedett, valamint megnyerte a Kaliforniában megrendezésre került Questor GP-t, míg Clay Regazzoni a Race of Champions elnevezésű megmérettetésen vitte el a pálmát.

Április 18-án Barcelonában bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Jackie Stewart a Tyrrell-Cosworth volánjánál győzedelmeskedett. Monte Carloban Jackie Stewart a Pole Positionról indulva rajt-cél győzelmet szerzett, a második helyet Ronnie Peterson szerezte meg, akinek teljesen mindegy volt, hogy milyen autó áll a rendelkezésére, midig megpróbálta a legtöbbet kihozni belőle. ő volt az 1971-es esztendő felfedezettje, mialatt Jacky Ickxs számára nagy csalódást hozott az idény. Mindössze egy győzelmet szerzett Zandvoortban, ahol hatalmas csatát vívott Pedro Rodriguez-zel. Az eső áztatta pályán a Firestone abroncsok jobban üzemeltek, mint a Goodyear papucsok. A négy kerék meghajtású, Lotus 65B-t Dave Walker vezette, aki a huszonkettedik rajtpozícióból indulva öt kör alatt a tizedik helyre jött fel, azonban amikor Graham Hillt próbálta megelőzni, kicsúszott a pályáról. Chapman ezt követően a Lotus 72 megépítésére összpontosított, amely az 1971-es esztendőben nem volt versenyképes.

A Francia Nagydíjat ezúttal a Paul-Richard-i versenypályán rendezték, ahol Steward és Cevert értek első-illetve másodikként célba.

Pedro Rodriguez júliusban egy Nürnberg közeli versenypályán, a Norisringen halálos balesetet szenvedett. Amikor az élre kívánt törni, egy lassan haladó autó egy fához szorította. A Ferrari 512M lángra lobbant, s nem sokkal azt követően, hogy kiszabadították autójából, belehalt sérüléseibe. Egy igen bátor pilótát veszített el a sportvilág. Az 1962-ben elhunyt Ricardo Rodriguez testvére, Pedro a hosszúpályás versenyeket kedvelte, 1963 és 1965 között a Mexikó-illetve az USA Nagydíjakon állt rajtoz. őt és testvérét tehetős szüleik egészen fiatal koruk óta nagy teljesítményű autókkal kényeztették. Már a Forma-1-ben való szereplése előtt is bebizonyította tehetségét, több előkelő helyet szerezve, majd a Formula-1-ben való szereplése alatt számos győzelemmel szerzet hazájának büszkeséget. Kabalája, egy vadászsíp minden versenyén nála volt, azon a bizonyos júliusi napon is, amikor életét vesztette.

Nagy riválisa, Jo Schiffert mindössze három héttel élte túl őt. Schiffertet megbízható és gyors pilótának tartották, már a pályafutása elején. Néhány korabeli versenyzőtársához hasonlóan ő is nagy sikereket ért el sportautó kategóriában. Forma-1-es pályafutása 1962-ben kezdődött a Lotus csapatnál, első győzelmét hat évvel később az Angol Nagydíjon szerezte meg egy Lotus-Ford volánjánál. Elmondása szerint ez volt az első versenyképes autó, amellyel Forma-1-es pályafutása során versenyzett. Az 1971-es évadban Ausztriában egy újabb győzelmet szerzett. A Brands Hatchben megrendezésre került a versenyen Schiffert autója technikai okokból kicsúszott, a pilóta bent égett a BRM roncsaiba.

Steward Silverstone-ban egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, a Nürburgringen ismételten Cevert előtt ért célba, megismételve ezzel 1969-es teljesítményét. Siffert Ausztriai, valamint Peter Gethin Monzai győzelmével e BRM-nek sikerült revansot vennie. Niki Lauda első versenyén nem kellett nagy feltűnést, mialatt úgy látszott, hogy Amon (Matra-Simca) végre megszerzi első győzelmét, azonban az utolsó körökben egy néző tévedésből eltérítette, így hatodik lett. A Monza-i versenypályán nem volt szokatlan esemény, hogy akár tíz versenyző is a vezető pozícióért küzdött.

Az 1971-ben megrendezésre került Olasz Nagydíj az egyik talán legizgalmasabb ilyen versenyek közé tartozott. Ezen a versenyen szerezte meg Peter Gethin egyetlen győzelmét. A tizenegyedik rajtpozícióról indult, ahonnan a mai körülmények között szinte elképzelhetetlen a győzelem. A mezőny annyira szoros volt, hogy Gethin és a Pole Postion-ról rajtoló Amon között alig több mint egy másodperces különbség volt. A negyedik sorból induló Clay Regazzoni (Ferrari) az első kör végén, már a mezőny élére került. A verseny során egymást felváltva nem kevesebb mint 15 autó vezetett.

A negyedik körben Ronnie Peterson (March) megelőzte a Ferrarit, amivel átvette a vezetést. Jackie Stewart (Tyrrell) és Jo Siffert is lehagyták a Ferrarit, így a kör végére Regazzoni negyedik volt. Peterson-nak négy körül keresztül sikerült megtartania vezető pozícióját, mialatt a tizedik helyről rajtoló François Cevert, Stewart csapattársa az ötödik helyre hozta fel autóját. Ekkor Jacky Ickx, és a két BRM-pilóta Dan Ganley és Peter Gethin előtt autózott. Amon motorja túlmelegedett, ennek következtében visszaesett a kilencedik helyre. Peterson visszaszerezte az első helyet Stewarttól, akit először Regazzoni, majd Cevert is megelőzött. Az élen továbbra is felváltva vezettek a pilóták, és az élmezőnytől hátrébb levő csoportra szintén ez volt jellemző. A verseny negyedén túlvoltak a pilóták, amikor a két Ferrari és Stewart már kiestek a versenyből, azután megoszlott a mezőny: az élen haladó három versenyzőtől (Peterson, Cevert, Hailwood) nyolc másodperccel volt lemaradva Gurney, Siffert és Amon csoportjától. Hamarosan elkezdtek felzárkózni az él-csoporthoz; a fél távolság megtételekor először Hailwood majd Siffert vette át a vezetést. Amon, aki Peterson, Cevert és Hailwood mögött volt, a 27. körben megelőzte őket. Ekkor még 18 kör volt hátra. Az egyenesekben a Matra igen gyors volt, és már-már azt gondolták, hogy végre sikerül nyernie. Chris Amon még hét körön keresztül vezetett, azonban a nem sokkal a cél előtt visszaesett. Gethin felzárkózott az élcsoporthoz. A nézők felugrottak helyükről, amikor Peterson Cevert, Hailwood és Gethin előtt kezdte meg az utolsó kört. A Lesmo-kanyarban Cevert vette át a vezetést, Gethin akkor a harmadik helyen volt. A Parabolica-kanyarhoz érve áthajtva a pázsiton megelőzte Petersont. A célegyenesen 0,61 másodperces különbséggel haladt át Gethin, Peterson, Cevert, Hailwood és Ganley. Gethin előnye 0,01 másodperc volt. A Formula-1 történetében ez volt a leggyorsabb, legszorosabb verseny.

A Watkins Glenn-i fináléban Cevert első győzelmét ünnepelhette, miután Stewart az abroncsok meghibásodása miatt visszaesett az ötödik helyre; azonban világbajnoki címe már biztos volt. Peterson, aki jó eredményeinek köszönhetően második lett a világbajnokságban, egyben az év felfedezettjének is számított.

Cevert számára az 1971-es év csalódást jelentett; már 1960 óta nem sikerült csapatának egyetlen versenyt sem megnyernie.


VILÁGBAJNOK: Jackie Stewart


 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek