Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: MotoGP 2010 Kibeszélő  (Megtekintve 34246 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Június 12, 18:08
Válasz #86

Forma1 Girl

  • Michael Schumacher
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 912
  • Kockás Zászló
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mercedes Gp Petronas
  • Kedvenc pilótád: Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Robert Kubica, Felipe Massa, Vitalij Petrov, Karun Chandhok
Én h őszinte legyek nem non szeretem a Moto Gp-t de amennyire tudom figyelemmel követem az eseményeit az egyik bátyám non szereti én maradok az F1-nél!:)
"Hogy jó győztes légy, még jobb vesztesnek kell lenned." Michael Schumacher
"Mindannyiunk célja legjobbnak lenni a legjobbak között." Michael Shumacher
"Vannak kellemesebb dolgok is, mint 120-szal fék nélkül egy gumifal felé száguldani." Michael Schumacher

2010. Március 09, 22:26
Válasz #85

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
A Digi Sportnál a MotoGP.

Az RCS & RDS távközlési cég, a Digi Sport tulajdonosa bejelentette, hogy megvásárolta a MotoGP, a Moto2, illetve a 125 köbcentiméteres kategória versenyeinek exkluzív közvetítési jogait Magyarország területére a 2010-es, 2011-es, 2012-es és 2013-as szezonokra. A Digi Sport már több rangos sorozatot közvetít Magyarországon, például a labdarúgó Bajnokok Ligáját – írja a Világgazdaság.

2009. Szeptember 29, 17:01
Válasz #84

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Remélem, hogy Talmáék is találnak valamit az új mérnökkel a hétvégi estoril-i futamon, és végre fel tudja venni a mezőny tempóját, és küzdhet a top 10-be jutásért! ::-)

2009. Szeptember 06, 13:53
Válasz #83

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Olasz GP végeredménye:
 
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44’32.882
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 44’35.298
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 44’45.282
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 44’59.212
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 44’59.421
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 45’1.168
7. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 45’3.066
8. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 45’4.639
9. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 45’4.791
10. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 45’11.229
11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 45’19.555
12. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 45’24.923
13. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 45’36.080
14. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 45’55.229



Jó szurkolást a futamon!



Neketek amúgy nem hiányzik az Eurosportos MotoGP közvetítés Böröczki Pepiékkel? Nem igazán szeretem az m1-en nézni. Az időmérőt meg csak közben tudom elcsípni a DSF-en 10 percenként 20 perc reklám, szóval nézhetetlen...

Az Euosport mindig mutatta a warmup-ot is és az előkészületeket. Nem is vagyok annyira benne a GP témában manapság, amit sajnálok!



El is felejtettem hogy lesz a hétvégén Motogp! Azt hittem verseny nélkül maradunk! :)

Talma látszólag még mindig nem találja a helyes irányt, remélem valamit találni fognak a hétvégén!



http://www.moto-live.com/
: 2009. szeptember 05. - 10:44:18
Valentino Rossi számára kétségkívül meghozta a szerencsét az új festésű sisakja, amit a hazai versenyére készíttetett. A „Doki” Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo előtt szerezte meg a rajtelsőséget. Talma utolsó lett.

A misanoi versenyhétvége várva várt kvalifikációja magyar idő szerint 13:55-kor vette kezdetét. A san-marinoi pálya környékén kiváló időjárási körülmények uralkodtak, vagyis meleg (28 fok), napos idő. Az első tíz perc szokás szerint úgymond a bemelegítéssel telt. Több versenyző is például bolyba összeállva vonatozott egy kicsit, viszont kis idő után mindenki elkezdte a maga útját járni. A tréning megkezdése után 10 perccel, Valentino Rossi állt az élen 1.35.728-al, aki mögött Toni Elias (1.36.243) és Andrea Dovizioso (1.36.257) következett. Ez a felállás azonban nem sokáig tartott, hiszen mindenki folyamatosan gyorsult. Egyedül Rossi elsősége volt biztos. Talmácsi eközben az utolsó előtti pozícióban motorozott 1.37.702-es időeredményével.

Negyven perccel a leintés előtt már Jorge Lorenzo állt az élen (1.35.200), viszont a spanyoltól csak ötvenegy ezreddel maradt el a csapattárs, Valentino Rossi, akihez képest szintén egy tizeden belül volt Alex De Angelis. A negyedik helyen egyébként Dani Pedrosa, míg az ötödiken Loris Capirossi következett. Az Indianapolisban a dobogó legalsó fokát megszerző Nicky Hayden, legjobb Ducatisként, csak a kilencedik volt ekkor, Talma pedig továbbra is az utolsó előtti pozícióban állt, majd három tizeddel Canepa előtt, és két és fél tizeddel Espargaro mögött, vagyis egy Pramac Ducati szendvicsben. Érdekesség egyébként, hogy ekkortájt a negyedik és a hetedik helyezett fél másodpercen belül motorozott, csak úgy, mint a nyolcadik és a tizennegyedik hely közötti pilóták.

A tréning feléhez érkezve továbbra is Lorenzoé volt az első hely, még mindig azzal a bizonyos 1.35.200-as időeredménnyel. A spanyol mögött ekkor még egyelőre Rossi sem tudott javítani így a „Doki” még mindig „csak” második volt a már feljebb említett ötvenegy ezredes hátrányban. Eközben Gábor sajnos az utolsó helyre csúszott vissza, majd fél másodperces hátrányba kerülve ezzel Canepához képest. A top10 sorrendje egyébként a következőképpen festett 30 perccel az edzés megkezdését követően: Lorenzo, Rossi, Angelis, Pedrosa, Capirossi, Dovizioso, Elias, Puniet, Hayden és Edwards.

Húsz perccel a vége előtt már Valentino Rossi állt az élen 1.34.974-el. A „Dokit” Lorenzo követte, aki viszont még mindig nem tudott jobb köridőt teljesíteni az 1.35.200-as időeredményétől, habár ennek ellenére mégis csak alig több mint két tizeddel volt elmaradva olasz csapattársától. A harmadik pozícióban továbbra is makacsul tartotta magát Alex De Angelis, aki mögé viszont Colin Edwards zárkózott fel a mezőny második feléből, ezzel Dani Pedrosát lejjebb tolva az ötödik helyre. Közben Gábor még mindig az utolsó pozícióban toporgott, négy tizeddel Canepa mögött. A magyar motoro ugyan folyamatosan próbált gyorsulni, de ez sajnos nemigen jött össze a 2007-es 125-ös világbajnoknak.

Az utolsó tíz perchez érkezve továbbra is Rossié volt a legkiválóbb időeredmény, másfél tizeddel Pedrosa és Lorenzo, valamint négy tizeddel Angelis előtt. Időközben ekkor már a legjobb Ducatis már Mika Kallio volt, aki a tízedik pozícióba kapaszkodott fel, Dovizioso mögé és Hayden elé. Talma ezalatt továbbra is az utolsó helyről próbálkozott az előrébb lépéssel, azonban sajnos eredménytelenül. A „tűzijáték” ideje alatt egy kis ideig úgy tűnt, hogy Lorenzo és Pedrosa is képes lehet legyőzni Rossit, viszont az olasz végül is vissza tudott vágni mid a két spanyolnak, így a „Dokié” lett a pole. A második pozícióban tehét Dani Pedrosa, a harmadikon Jorge Lorenzo végzett. A második sorban csupa meglepetés született, hiszen Elias lett a negyedik, Edwards az ötödik, míg Hayden a hatodik helyre kvalifikálta magát. Talma ugyan az edzés végére javított, de sajnos így sem tudott 1.37 alá menni, így maradt az utolsó, nyolc tizeddel Canepa mögött.


Az időmérő edzés végeredménye:

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1.34.338
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1.34.560
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1.34.808
4. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1.34.907
5. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1.35.184
6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1.35.223
7. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1.35.343
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1.35.492
9. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1.35.554
10. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1.35.561
11. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 1.35.601
12. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1.35.785
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1.35.790
14. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1.36.070
15. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1.36.228
16. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1.36.264
17. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 1.37.091
« Utoljára szerkesztve: 2009. Szeptember 06, 19:30 írta F1Andris »

2009. Szeptember 04, 21:51
Válasz #82

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
San Marinó Nagydíj


Az első szabadedzés végeredménye:

1 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'35.304
2 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'35.430
3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'36.080
4 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini HONDA 1'36.096
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team HONDA 1'36.316
6 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'36.350 7
7 Mika KALLIO FIN Ducati Marlboro Team DUCATI 1'36.419
8 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'36.508
9 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'36.588
10 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team DUCATI 1'36.608
11 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP HONDA 1'37.056 25
12 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini HONDA 1'37.057.4
13 Aleix ESPARGARO SPA Pramac Racing DUCATI 1'37.126
14 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'37.134
15 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing DUCATI 1'37.306
16 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team KAWASAKI 1'37.454
17 Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP HONDA 1'37.869 2

2009. Augusztus 30, 23:59
Válasz #81

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Hétvégén kerül megrendezésre az indianapolis-i Motogp futam!








: 2009. augusztus 28. - 16:25:30
A 2008-as káosz után egy évvel minden a legnagyobb rendben, a legideálisabb időjárási viszonyok mellet zajlott Indianapolisban. A helyszínre kilátogatók, és a TV előtt szurkolók a 125-ben egy új futamgyőztest a 250-ben pedig a megtáltosodó, és a világbajnoki címért ismét bejelentkező Marco Simoncellit éltethették. A királykategóriában pedig egy nem mindennapi eseménynek, Valentino Rossi kiesésének lehettek szemtanúi. 

125cc:
A huszonhárom körös viadalt a világbajnoki pontverseny éllovasa Julian Simon kezdhette meg a legkedvezőbb pozícióból, a startot azonban alaposan elrontotta és az első kör végén csak a kilencedik helyen haladt. Nála is balszerencsésebb volt a második kockáról induló Sandro Cortese, aki nem sokkal a rajt után bukott, igaz a motorra még visszapattant, de az élmezőny ekkor már messze járt. A sort ekkor a villámrajtot vevő Nicolas Terol vezette Bradley Smith, Simone Corsi és Pol Espargaro előtt. Pár perccel később Julian Simon gyújtotta be a rakétákat, és tizennyolc körrel a vége előtt már az ötödik helyen haladt. Később a hatodik helyen álló Efren Vazquez kapott egy áthajtásos büntetést, mivel a bírák szerint kiugrott a rajtnál. Ezt követően egy ötfős (Terol, Espargaro, Corsi, Smith és Simon) boly alakult ki az élen, akik már több mint kilenc másodperccel vezettek a hatodik helyet megöröklő Marquez előtt. Öt körrel a kockás zászló lendülése előtt az élen nem változott semmi, a hátsóbb régiókban azonban zajlott az élet, Sergio Gadea Andrea Iannonéval folytatott csatája a pálya mellet ért véget, igaz a spanyol pilóta (tetemes hátrányt összeszedve) visszatért a pályára. Később Randy Krummenacher dobta el a vasat, a pályamunkások azonban hamar eltakarították az ideális íven álló Aprilliát. A győzelemért folytatott csata két körrel a leintés előtt indult meg, az addig vezető Nicolas Terol hibázott és csak a negyedik helyért (amit végül meg is szerzett) vívhatott Simonnal. A versenyt végül pályafutása során először a tizennyolc éves Pol Espargaro nyerte, Smith-t és Corsit lehagyva. A pontversenyben továbbra is a spanyol Julian Simon vezet.

250cc:
Mike di Meglio 250-es pályafutása során először indulhatott Pole Pozícióból a rajtot viszont nem ő, hanem a hétvégén brillírozó Jules Cluzel kapta el a legjobban. Mögöttük Simoncelli és Aoyama haladt, egészen addig a pillanatig amíg di Meglio el nem rontott egy kanyart és vissza nem csúszott az ötödik helyre. Huszonkét körre a vége előtt már a Gilera olasz versenyzője vezette a versenyt, Aoyama és a visszaeső Cluzel előtt, ebben a körben egy magyar szempontból szomorú esemény is történt, amikor a Tóth csapat versenyzője Mattia Pasini eldobta a vasat. Ifjabb Tóth Imre sem járt jobban, igaz öt helyet javított a start után azonban egy kisebb csetepaté után a huszonegyedik pozícióba esett vissza.  A hatodik körben di Meglio is megelőzte a lassuló Cluzelt, és az időközben meglépő Simoncelli és Aoyama nyomába indult, pár perccel később Cluzel egy bukás után a versenyt is feladni kényszerült. A követező körökben lenyugodotak a srácok, egyedül Hector Barbera vitt egy kis színt a versenybe, aki az elrontott start után tizennégy körrel már az ötödik helyen haladt, előtte a di Megliót támadó (és később meg is előző) Alvaro Bautista száguldott.  A verseny végén már nem történt semmi rendhagyó, Simoncelli több mint egy másodperces előnnyel megnyerte a versenyt, a pontvadászatot továbbra is vezető Hiroshi Aoyama, és Alvaro Bautista előtt. A negyedik helyet di Meglio, az ötödiket pedig a Hector Barberát megelőző Roberto Locatelli szerezte meg. Németh Balázs remek versenyt futott, a pontszerzésről azonban (egy hellyel) lecsúszott. Tóth Imre a tizenhetedik helyen ért célba. 

MotoGP:
Dani Pedrosa hű maradt önmagához és a legjobban kapta el a rajtolt a királykategória futamán, tetette mindezt úgy, hogy ő indulhatott az első helyről. Mögötte Valentino Rossi, és csapattársa Jorge Lorenzo haladt. Talmácsi Gábor remekül startolt, a magyar világbajnok az utolsó pozícióból a tizenkettedik helyre „lőtte fel magát". Öt körrel a verseny indulása után az élen is beindult az élet, Dani Pedros eldobta elesett, és a győzelem sorsának eldöntését ismét a két Yamahásra hagyta. Két körrel később meg is indult a küzdelem, Lorenzo a célegyenes végén megelőzte márkatársát, ezt követően mindenki legnagyobb meglepetésére a Doktor eldobta a Yamahát! A kicsúszás után (ami a feltételezések szerint egy „hupli" miatt történt) Rossi még visszaállt a versenybe, azonban pár kör elteltével a depóba kormányozta Yamaháját. Percekkel később lenyugodtak a kedélyek, Lorenzo toronymagasan vezetett a Gresini - Hondás de Angelis előtt, akit a „hazai színekbe burkolt" Ducatival Nicky Hayden követett. A hazaiak világbajnoka ekkor Andrea Doviziosóval vívott késhegyre menő csatát, a másik amerikai Colin Edwards előtt. A finis előtt nem sokkal a Kawasakis Marco Melandri is a kavicságyban fejezte be a száguldást, a futam végén pedig Dani Pedrosa gyújtotta be a rakétákat, aki a bukásból visszatérve a tízedik helyet szerezte meg. A huszonnyolc körös derbit végül Jorge Lorenzo nyerte, Alex de Angelist és a bronzérmet megvédő Nicky Haydent megelőzve. Talmácsi Gábor ismét nem tudta tartani a lépést a középmezőnnyel, a verseny végén visszaesett az utolsó (tizennegyedik) helyre, ám a kieséseknek köszönhetően ismét pontokat gyűjtött.  A világbajnokságot továbbra is Valentino Rossi vezeti huszonöt ponttal csapattársa előtt.

Felvázolták a Moto1 alapjait: Az MSMA és az FIM vasárnap reggel úgy döntött, hogy elfogadják a szövetség által felvázolt tervet, azaz 2011-től bevezetik az egységes széria 1000-es motorokat. Az első évben a gyárak még használhatják a 800-as prototípus erőforrásokat, míg a szatellit csapatok az említett homogén (a 800-asokkal megegyező teljesítményű) motorokkal szállnak majd harcba. Bővebb információkat, (újabb tárgyalások után) az egy hónap múlva esedékes Portugál Nagydíjon kapunk majd.


2009. Augusztus 18, 23:30
Válasz #80

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én meg azon a véleményen vagyok, hogy csak így lehet belőle világbajnok. Mert egyszer majd sikerül. És próbálkozni kell. Különbenis egy versenyző nem érheti be "eggyel rosszabb" eredménnyel. Akkor nem volna versenyző.


Igaz, rosszul fogalmaztam meg. Úgy akartam írni, hogy amíg nem lesz türelmes, s állandóan elveszti a hidegvérét (főleg ebben a sportágban, ahol azért nem kicsit fontos), addig nem fogja tudni megverni Rossit. :)

Kallio meg no comment, vicc ez a gyerek, amit művel. Most is ő ment neki Melandrinak, aztán amikor Melandri odament hozzá megkérdezni, hogy mi volt ez, még ellökte magától "menj a francba" címszóval.

2009. Augusztus 18, 18:27
Válasz #79

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Szépen felrakták a Ducati-t a gumifalra! :)

2009. Augusztus 18, 17:42
Válasz #78

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2009. Augusztus 17, 21:03
Válasz #77

tapaty

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 554
  • f?szakács
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én azon az állásponton vagyok, hogy amíg Lorenzo bukik, és nem éri be az eggyel rosszabb eredménnyel, addig nem lesz se nagy motoros, se világbajnok.

Én meg azon a véleményen vagyok, hogy csak így lehet belőle világbajnok. Mert egyszer majd sikerül. És próbálkozni kell. Különbenis egy versenyző nem érheti be "eggyel rosszabb" eredménnyel. Akkor nem volna versenyző.
Hungarian Rubens Barrichello Fansite
http://www.barrichello.eu

2009. Augusztus 17, 16:17
Válasz #76

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Cseh Nagydíj képekben:












2009. Augusztus 17, 05:33
Válasz #75

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Egyébként néhány évvel ezelőtt Biaggi csinált ilyeneket amikor Rossival harcolt a a bajnoki címért. A tempója meglett volna hozzá hogy megverje de mindig hibázott éles helyzetben...

2009. Augusztus 16, 22:33
Válasz #74

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Én azon az állásponton vagyok, hogy amíg Lorenzo bukik, és nem éri be az eggyel rosszabb eredménnyel, addig nem lesz se nagy motoros, se világbajnok.

2009. Augusztus 16, 15:17
Válasz #73

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Lorenzo bukott, Rossi nyert Brno-ban! Ezzel valószínűleg Rossi megnyerte az idei világbajnokságot! O0

2009. Augusztus 16, 11:18
Válasz #72

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
A gyorsasági motoros világbajnokság a német és a brit megálló után, ismét egy klasszikus helyszínére érkezett. A nyári szünet után ugyanis a csehországi Brnóban bőgnek fel a motorok, azon a pályán, ahol 1950 óta rendeznek versenyeket, melyek 1965 óta (egy - két kivétellel) a világbajnoki pontversenybe is beleszámítanak. A verseny a magyar rajongóknak is különleges, mivel hazai Nagydíj híján a legtöbben ide látogatnak ki, hogy közelebbről is megcsodálják a világbajnokság résztvevőit.

125cc:
A legkisebbek kvalifikációját a ravasz Andrea Iannone nyerte, aki az utolsó percekben besorolt az élen álló Nicolas Terol mögé, és a spanyol szélárnyékát kihasználva megfutotta a negyvenöt perces tréning leggyorsabb körét. Az Ongetta olasz versenyzőjét (ahogy azt már említettük) Nicolas Terol követi, míg a harmadik helyet az olasz nevű, de német színekben versenyző Sandro Cortese zsebelte be.  Az első sor utolsó rajtkockáját a világbajnoki pontversenyben élen álló Julian Simon sajátította ki, csapattársát (és egyik legnagyobb riválisát) Bradley Smith-t, és a feltámadó Stefan Bradl-t megelőzve. Mögé az Aspar - Aprilia harmadik versenyezője, az edzés végén megtáltosodó Sergio Gadea kvalifikált. Az edzés egyik legérdekesebb momentuma a németek ifjú titánjainak „harca" volt, ami a szó szoros értelmében döntetlennel végződött, miután Marcel Schrötter (17.) és Jonas Folger (18.) ugyanazt az időt futotta meg!

Stoner nélkül:
A királykategória 2007-es bajnoka a hét elején bejelentette, hogy megromlott egészségügyi állapota miatt hiányozni fog a következő három Nagydíj rajtrácsáról. Döntését a Spanyol Nagydíjon kezdődő rejtélyes betegségével (az ausztrál versenyző több alkalommal elgyengült a futamok alatt) magyarázta. Az orvosok azóta vérszegénységet állapítottak meg nála, sőt a legtöbb szakember szerint a világbajnok erőnléte egy - egy verseny után egy ötvenéves emberével megegyező. A Ducati sztárja a Cseh Nagydíj előtt orvosaival közösen hozta meg a döntést, de azt is elmondta, hogy a két hónapos szünet után minden eddiginél erősebben szeretne visszatérni. Casey Stonert a Pramac Ducati versenyzője Mika Kallio fogja pótolni, az ő helyére pedig a Superbike világbajnokságban remeklő Michel Fabrizio ül.

MotoGP:
A Cseh Nagydíj programja kivételesen nem a 250-esekek, hanem 800-asok edzésével folytatódott, amit végül Valentino Rossi nyert meg. Igaz a doktor az utolsó percekben eldobta a vasat, de leggyorsabb (pályarekordot érő) körét már nem tudták túlszárnyalni. Az említett körrekord megdöntéséhez Rossi csapattársa Jorge Lorenzo került legközelebb, a spanyol azonban öt századmásodperccel kikapott olasz márkatársától. A harmadik helyet a Repsol Honda sztárja Dani Pedrosa szerezte meg, a szintén gyári (de a Gresini csapat színeit viselő) Hondával vitézkedő Toni Elias-t megelőzve. A Honda spanyoljait a Yamaha amerikai versenyzője, Colin Edwards követi, ő pedig az előző verseny győztesét Andrea Dovizioso utasította maga mögé. Talmácsi Gábor ugyan nagy reményekkel vágott neki a hétvégének, azonban a csapatnak mindmáig nem sikerült megtalálnia az optimális beállítást, sőt a Scott - Honda versenyzőjének a tapadással is meggyűlt a baja. A magyar versenyző talán ezért is szorult a rajtrács legvégére, az idei első MotoGP-s versenyére készülő Michel Fabriziótól hatvankilenc ezreddel elmaradva.


250cc:
A negyedliteresek ezúttal az órarend végére szorultak, azonban ez egy cseppet sem befolyásolta a középkategóriában versengőket. Akik a 125-ösökhöz hasonlóan egymás szélárnyékára vadásztak, az utolsó percekben mindenki egy gyorsabb versenyző felvezetésére várt. A mezőny annyira felgyülemlett, hogy a vezető Simoncelli a bokszba menekül társai elől. A ki nevet a végén-t végül mégis az olasz nyerte, a világbajnoki pontvadászatot vezető Hiroshi Aoyamát legyűrve. A harmadik rajtkockát a hétvégén megtáltosodó Hector Barbera szerezte meg, honfitársát Alex Debont megelőzve. Az ötödik leggyorsabb időt a francia Mike di Meglio futotta, őt a 250-es veterán Roberto Locatelli követi, a Gilera olasz versenyzője honfitársát, a Tóth csapatban remeklő Mattia Pasinit utasította maga mögé. Alakulatunk másik motorosa ifjabbik Tóth Imre a huszonkettedik pozíciót szerezte meg. Sokkal jobban teljesített a másik magyar, az hétvégén folyamatosan gyorsuló Németh Balázs (Balatonring Team) aki a tizennyolcadik leggyorsabb kört futotta.

Átigazolási hírek Csehországból:
A nyári szünetben felvetődött pletykák és találgatások közül nem egy valósággá vált a Cseh Nagydíj hetében. Először Aspar Martinez jelentette be, hogy a 2010-ben debütáló csapata egyetlen motorosa Hector Barbera lesz. A spanyol csapatvezető valószínűleg „B tervét" váltotta valóra az igazolással, ugyanis az eredeti terv Alvaro Bautista megszerzése lett volna. Igen ám, de a legfrissebb hírek szerint a spanyol versenyző a Suzukival áll tárgyalásban, és amennyiben a felek megegyeznek, a 2006-os 125-ös világbajnok két évre kötelezi el magát a kékeknél. Ezt követően a Honda gyári (Repsol) csapata tett bejelentést pilótái kiléte felől, a narancsosok ezúttal nem változtatnak és a Pedrosa - Dovizioso párossal vágnak neki a 2010-es esztendőnek. A mai napon pedig Marco Melandri hazatérése vált hivatalossá, miután Fausto Gresini bejelentette, hogy a Kawasaki versenyzője jövőre (2007 után) visszatér csapatához. Marco döntésében nagyban szerepet játszott jelenlegi csapatának bizonytalan anyagi helyzete, a hírek szerint ugyanis a Kawa 2009 végén végleg elhagyja a MotoGP-t.

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek