Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: A legnagyobb győzelmek  (Megtekintve 1747 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Június 22, 14:28
Válasz #1

Mihály Schumacher

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 29
    • Profil megtekintése
A legnagyobb produkciókat azok a pilóták vitték véghez, akik a hátsó fertájból rajtoltak. Ezeket az emlékezetes futamokat foglaljuk most össze.
 
A Monacói Nagydíj előtt az időjósok azt jelezték előre, hogy esős futamra van kilátás, ami a kipörgésgátlók mellőzésével, és a hercegségi szalagkorlátokkal óriási izgalmat ígér. így az első rajthelyekért ádáz küzdelem lesz, ebben biztosak lehetünk. Az utóbbi években ugyanis felértékelődött az időmérő edzésen elért pole pozíció, hiszen az edzéselsőség már maga fél győzelem. Ha csak az utóbbi három évet nézzük, akkor megállapíthatjuk, hogy 59 futamból 33-szor az a pilóta nyert, aki az első helyről indult. Ennek ellenére láthattunk ezek közül is nagyszerű csatákat. De azért a legnagyobb produkciókat mégiscsak azok a pilóták vitték véghez, akik a hátsó fertájból rajtoltak.


 Kimi Fisicót előzve tette fel a koronát élete futamán 2005-ben Suzukában

Amikor történt: 1960 - Argentín Nagydíj
Aki véghezvitte: Bruce McLaren
Ahonnan indult: 13. rajthely
Nem igazán mondhatnánk, hogy érdemtelenül nyert az új-zélandi a mezőny kellős közepéről, hiszen a célbaérkezők közül 8-on átverekedte magát, és csak négyen estek ki előle. A verseny nagy részében Jo Bonnier (BRM) és Stirling Moss (Cooper) váltotta egymást az első helyen, mígnem a 13 körrel a vége előtt Bruce átvette a vezetést, és ki sem engedte azt a kezei közül a kockás zászló leintéséig.

Amikor történt: 1961 - Francia Nagydíj
Aki véghezvitte: Giancarlo Baghetti
Ahonnan indult: 12. rajthely
Ez a futam a kilencedik helyről induló Dan Gurney (Porsche) és a 12. helyről rajtoló Baghetti (Ferrari) híres oda-vissza előzgetéseiről híresült el. A verseny nagy részét Phil Hill vezette, de az 52 körös futam 41. körében Baghetti magához ragadta a vezető pozíciót. Ezt követő bő 10 körben nem kevesebbszer, mint nyolc alkalommal cserélt gazdát az első kiléte Gurney és Baghetti személyében. És az 52. körben éppen az olaszon volt a sor, így ő diadalmaskodott. Az előle rajtolók közül 7 célbaérkezőt előzött, és csak 4-en estek ki a futam során.

Amikor történt: 1962 - Belga Nagydíj
Aki véghezvitte: Jim Clark
Ahonnan indult: 12. rajthely
A skótnak gyengül sikerült az edzésnapja, így csak a 12. rajthelyet szerezte meg a rajtrácson, de a futamon már nem volt kérdés, hogy ki a jobb. A 32 körös régi Spa-i pályán rendezett futam 9. körében már ő vezetett, mint ahogy a futam hátralévő részében végig. Nem véletlen, hogy a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződött 3 perc 55 másodperccel, ami átlagban 215,45 km/h-s átlagsebességet jelentett. Előle egyedül Ireland esett ki, a többieket mind a pályán alázta Jim! Fenomenális!

Amikor történt: 1973 - Dél-Afrikai Nagydíj
Aki véghezvitte: Jackie Stewart
Ahonnan indult: 16. rajthely
A 25 fős mezény 16. rajthelyéről győzni nem semmi. Stewart-nak azonban csak kis vasárnapi autókázás volt.  A rajt után 4-en estek ki előle, így az első körökben már előre léphetett pár pozíciót. De mindez semmit nem von le az érdemeiből, ugyanis a 79 körös verseny 7. körében már átvette a vezetést, amit a verseny végéig őrzött. Ezek a skótok aztán tudnak nyomulni! Ez a futam méh Hailwood mentési akciójáról is elhíresült, mikor Regazzonit próbálta kimenteni az égő autóból.

Amikor történt: 1977 - Osztrák Nagydíj
Aki véghezvitte: Alan Jones
Ahonnan indult: 14. rajthely
A futamot a harmadik helyről rajtoló Andretti vezette 11 körön át, mígnem motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot. Ekkor James Hunt örökölte tőle a vezető helyet, melyet 32 körön át őrzött. Csakhogy őt is utolárte a Ford motor halála. Ekkor már csak 11 kör volt hátra és az addigi második Alan Jones (aki a 14 rajthelyről indult) vezethette a mezőnyt a kockás zászló felé. Az előle rajtolók közül 7 versenyzőn verekedte át magát a futam során, és csak 6-an estek ki.

Amikor történt: 1982 - USA Nagydíj - Detroit
Aki véghezvitte: John Watson
Ahonnan indult: 17. rajthely
A Hunt korszak után és a Mansell éra előtt John Watson volt az, akitől a legtöbbet várták a brit drukkerek. John egyik legnagyobb versenyét 82-ben Detroitban futotta, ahol az edzésen csupán csak a 17. helyre tudta magát kvalifikálni 3,3 másodperccel elmaradva a pólozó Prosttól. A rajta kívül 10 célbaérkező közül hatan indultak előle. A versenyt eleinte Prost vezette, majd Keke Rosberg állt az élre, de a 36. körben a gumifaló versenyen az addig spóroló Watson vette át a vezetést. És nyert! a 17. rajthelyről! Lehet ezt überelni?

Amikor történt: 1983 - USA Nagydíj - Long Beach
Aki véghezvitte: John Watson
Ahonnan indult: 22. rajthely
Az előző kérdésre a válasz: IGEN! John Watson saját rekodját döntötte meg Long Beach-en, mikor a 22. rajthelyről rajtolt, csakhogy ezt akkor ő még nem tudta, hiszen oly távolinak tűnhetett neki az esetleges futamgyőzelem. A 28 fős mezőnyből csupán csak 26-an nyertek képesítést a versenyre, így inkább a kieséshez volt közelebb a McLaren pilótája, mintsen az első rajtsorhoz. 1,8-ra volt a kieséstől, és 3,9-re a pole-tól. Igaz, hogy a mezőny fele kiesett a 75 körös futam alatt, de így is 11 versenyzőt maga mögött kellett tudnia Watsonnak a győzelemhez. És sikerült neki! Mindezt a 22 rajthelyről!

Amikor történt: 1989 - Magyar Nagydíj
Aki véghezvitte: Nigel Mansell
Ahonnan indult: 12. rajthely
Méghogy nem lehet a Hungaroringen előzni? Kérdezzék meg a jó öreg Nigel-t, ő majd rácáfol! Ahogy azt tette 89-ben is a magyar közönség előtt a Ferrari 640-esével. Nemhogy a fél mezőnyön verekedte át magát, hanem a brillírozo Sennát is megelőzte egy csodálatos manőverrel. Felejthetetlen pillanat! És még rátett egy lapáttal: 26 másodpercet is vert a teljes mezőnyre! Na kié volt a leggyorsabb kör?

Amikor történt: 1995 - Belga Nagydíj
Aki véghezvitte: Michael Schumacher
Ahonnan indult: 16. rajthely
Schumiék elszámolták magukat edzésen, ahogy ezt sok más csapat is megtette, (ugyanis az edzés korai szakaszában el kezdett esni az eső). Kivéve a Ferrarit, így Berger és Alesi indulhatott az élről. De Schumi a hazai pályáján így is tönkre verte a mezőnyt. Egyedül csak Hill tudta követni a németet, akivel 5-ször cseréltek helyet a vezető helyen a boxkiállások során. No és a Ferrarik? Elektronika és a felfüggesztés nem adott esélyt nekik...

Amikor történt: 1996 - Monacói Nagydíj
Aki véghezvitte: Olivier Panis
Ahonnan indult: 14. rajthely
Mondhatnánk Panis jókor volt jó helyen, hiszen minden esélyes pilóta kiesett előle a kaotikus hercegségi versenyen: Schumacher szalagkorlátnak futott már az első körben, csakúgymint Barrichello. Berger váltóhiba miatt állt ki, Brundle kicsúszott, Hill-t a motorja büntette, Alesinél a felfüggesztés rakoncátlankodott, Villeneuve balesetbe keveredett. Panis meg nyert. Szerencsétlenségére, hiszen a futam utáni hercegségi állófogadásra nem volt smokingja, mit felvegyen. Ezt a pechet!

Amikor történt: 1999 - Európa Nagydíj
Aki véghezvitte: Johnny Herbert
Ahonnan indult: 14. rajthely
A 96-os Monacói futam 99-es kivonata.  Johnny Herbert és a Stewart Team ezúttal a szerencsés.

Amikor történt: 2000 - Német Nagydíj
Aki véghezvitte: Rubens Barrichello
Ahonnan indult: 18. rajthely
Rubens győzelmét két embernek köszönhette a Német Nagydíjon: Ros Brawn-nak, aki futam közben változtatta meg Barrichello stratégiáját a esős körülmények miatt. Míg a többiek plusz egy boxkiállással számoltak, addig Rubens hosszú etapokat teljesített. Sikeresen. És így fél mezőnyön átverekedve győzött. No és ki volt a másik, kinek sokat köszönhetett? Hát az az elbocsájtott Mercedes gyári dolgozó, aki keresztülrohant a pályán, és így az addigi előnyüket kukába dobhatták az addig fölényesen vezető McLarenesek. ennek ellenére szép győzelem volt!

Amikor történt: 2005 - Japán Nagydíj
Aki véghezvitte: Kimi Raikkönen
Ahonnan indult: 17. rajthely
Nem csak Kimi, de Fernando és Michal Schumacher is a hátsó sorokból indult, köszönhetően az esős edzésnek.  Kimi már a rajtnál letudott 5 versenyzőt, majd a 10. kör végére már a kilencedik helyen autókázott. Az első elnyújtott boxkiállását a 26. körben tudta le, míg a többiek 3-4 körrel korábban látogatták meg a szerelőiket. Kiállás előtt a második, majd utána a 6. helyen volt a finn.A következő kiállását is rendkívül elnyújtották a Mekisek, hiszen az 53 körös verseny 45. körében hívták ki másodszor Kimit. Ekkor már az első helyen autózott 5 kötrön keresztül, majd Fisichella Renault-ja mögé tért vissza a pályára, akit 7 kör alatt be is fogott, majd az utolsó kör elején parádésan meg is előzte az elmélázó rómait. Mestermunka! Amolyan Kimis klasszissal!

Amikor történt: 2006 - Magyar Nagydíj
Aki véghezvitte: Jenson Button
Ahonnan indult: 14. rajthely
Jenson első és máig egyetlen győzelmét egy szenzációsan izgalmasra sikeredett futamon szerezte meg, teljesen megérdemelten. A 14. helyről rajtolva már többeket lehagyott a rajtnál, és a 3. körben már a hetedik helyen tanyázott. A 27. körben már a második volt, majd Alonso 50. körben való kiesése után át is vette a vezetést. Kimi Liuzzival ütközött. Fisichella kicsúszott, Alonso kerékrögzítésnek köszönhetően feladta a versenyt, míg Schumi a felniig kopott gumijaival küszködött. Button pedig a háromkiállásos stratégiájának köszönhetően ki is használta a lehetőséget, és hozta a kötelezőt. Végre! Százvalahány futam után ideje volt.
 
 


Nincsenek hozzászólások ebben a témában. Szeretnél Te az első lenni?
 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek