Talmácsi sírt, űrhajózott, majd remekelt
A királykategóriához méltó helyen, a belvárosi New York palotában tartott sajtótájékoztatót ma délután Talmácsi Gábor és új csapata, a Scot Racing Team.
A legutóbbi sajtótájékoztató fagyos hangulatára már semmi sem emlékeztetett, Talmácsi saját bevallása szerint nem volt még soha ilyen boldog, mint most, hogy bemutatkozhatott a MotoGP királykategóriájában. Ez egyébként látszott rajta. A 2007-es év világbajnoka elmondta: menedzserével, Stefano Favaróval az utolsó pillanatig kételkedtek a szerződéskötés sikerében, hiszen a Moto GP történetében még sosem történt ilyen gyors ”átigazolás”.
- Elsírtam magam, amikor megtudtam, hogy a királykategóriában fogok versenyezni! – vallotta be Talma.
Favarro maratoni, 12 órás tárgyalás után szerzett meg minden engedélyt a Hondától és másfél órával a pénteki, első szabadedzés előtt vált egyértelművé, hogy Gábor motorra ülhet Barcelonában.
A nyugalom és profizmus mintaképét megtestesítő motoros előbb sírt egy kicsit, majd megebédelt és elindult a boxutcába. Negyedórája volt megismerkedni a mérnökökkel és tíz perce volt rá, hogy bensőségesebb viszonyba kerüljön új motorjával.
- Ezt követően felültem a gépre, és sikerült elindulnom, ami már önmagában is nagy teljesítmény, higgyék el. Miután kikapcsoltam a boxprogramot és kihajtottam a boxutcából, nem mertem gázt adni három-négy körön át, olyan erős és gyors volt a motor, mintha egy űrhajót vezetnék. Egy szörnyre ültem rá, de végül a barátommá vált...
A csapat és a versenyző is egyetértett abban, hogy utolsó helyen célba érni Barcelonában egy pillanatig sem lebecsülendő eredmény, hisz tesztelés és edzés nélkül vágott neki Talma a futamnak. Sőt, Gábor minden várakozást felülmúlt, hisz’ a 250-es kategóriából a királyba váltó versenyzők, első tesztjeiken általában hat-nyolc másodperccel vannak lemaradva a mezőnytől, míg Talmácsi ezt az időt rögtön öt másodpercre redukálta, a verseny végén két másodperc körüli időre is le tudta szorítani lemaradását.
Cirano Mularoni, a Scot Rracing Team tulajdonosa és Alberto Martinelli, a csapat sportigazgatója is bevallotta, nem hittek benne, hogy Talmácsi ilyen eredményt tud produkálni élete első királykategóriás futamán. A csapat szóvivői elmondták: igazán sajnálták, hogy 2006-ban nem tehettek hasonló bejelentést Gáborral kapcsolatban, hisz a 2007-es évadot Talma már másik csapatnál folytatta. Az akkori együttműködés előnye, hogy már nem kellett ismerkedésre pazarolni az időt, tisztában voltak vele, hogy Talmácsi tehetséges, profi és emellett példaértékű a hozzáállása. Nem lesz vele gond.
A szerződés egyelőre a 2009-es évadra, plusz egy évre szól. Az előző megállapodásnál legnagyobb problémát jelentő médiajogok fölött Favarro nagy örömére az új csapatnál semmiféle vita nem volt. Talmácsi azonban a Hondánál is csak egy motorral dolgozhat, lévén új csapatának összesen két motor áll rendelkezésére, és ez belátható időn belül nem is változik.
Talmácsi mindenesetre boldog és ez nekünk is bizakodásra adhat okot. A következő futamon már szeretne beleszólni a versenybe, de nem fogja siettetni a dolgokat, szeretne lépésről lépésre haladni a siker felé. Egy dologban azonban biztos: ha az élete mégiscsak úgy alakulna, hogy vissza kellene térnie a másik két kategória valamelyikébe, inkább abbahagyná a versenyzést, mert ez a kategória ”maga a motorozás”!