Szombat délután négy órakor elkezdődött a 24 órás nürburgringi pályaverseny. A BMW Team Hungary with EfficientDynamics elnevezésű csapatnak, köztük Palik Lászlónak a rajt pillanatában technikai gondja akadt, így a kék-fehér színű BMW 120d csak néhány perces késéssel tudta követni a mezőnyt.
A Palik László, Walter Csaba, Vida János, Wéber Gábor összeállítású egység kocsija lefulladt, s végül a pályamunkások tolták be a versenygépet. A probléma az volt, hogy az időmérőn a kategóriájának ötödik helyén végzett csapat a második boly helyett csak jóval a harmadik után vághatott neki a viadalnak. „Tönkrement az akkumulátor” – árulta el a hiba okát Palik László, a BMW Team Hungary tagja. „Ugyan gyorsan orvosoltuk a problémát, de elveszítettük az időmérő edzésen megkaparintott kategória ötödik helyezésünket, s pillanatok alatt a tizenegyedikek lettünk. Innen kezdtük meg a felzárkózást. Az első hat órában Walter Csaba, Wéber Gábor, valamint én vezettem az autót, s amikor este tíz tájékán a csapat negyedik tagja, Vida János beült a BMW-be, már az ötödikek voltunk.”
Éjfélre azonban már száztíz pozíciót javított a csapat összetettben. Miután sorrendben Walter Csaba, Wéber Gábor, Palik László és Vida János is két-két órát vezette a BMW 120d jelű autót, a százhetvenharmadikról a hatvanharmadik helyre küzdötte fel magát a kategóriájában továbbra is ötödik csapat. A pilóták elmondása szerint óriási a forgalom a 25 kilométer hosszú Nordschleifén, és bizony rengeteg a kicsúszás és a karambol. Ezért az aszfalton sok helyen törmelékek, valamint olajfoltok nehezítik a haladást, ráadásul éjjel a sötétben még nehezebb észrevenni az akadályokat.
Forrás: Palik Racing Team