Robert Kubicának az a véleménye, hogy azok a pilóták, akiknek autóiban működik a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer), óriási előnyben vannak a többiekkel szemben, hiszen a rendszer a rajtnál, az előzéskor, de a pozíciók védésekor is nagy segítséget jelent.A 2009-es bajnokság első két futamán a Ferrari, a Renault, a McLaren-Mercedes versenygépein kívül még a BMW Saubernél Nick Heidfeld autójában működött a szerkezet, a csapattárs, Kubica F1.09-eséban azonban nem volt benne a több tízkilós rendszer.A lengyel pilóta Heidfelddel ellentétben ugyanis magas, így testsúlya is nagyobb, ha pedig még a nehéz KERS is bekerülne négykerekűjébe, akkor autójában nem nagyon lehetne variálni az ideális súlyelosztás elérése érdekében felhasználható plusz súlyokkal. Kubica egyébként úgy látja, hátrányban van azokkal szemben, akiknek versenygépében működik a rendszer, hiszen a szerkezetet használók többek között könnyebben tudnak előzni, ami kiderült az idény első két nagydíján is.
"Szerintem különböző versenyhelyzetekben előnyös a KERS úgy, mint előzéskor, illetve amikor véded a pozíciódat, de egész biztos, hogy a rajtnál is"- nyilatkozta Kubica a BMW hivatalos internetes oldalán. "Láthatták Melbourne-ben, hogy a KERS használata különbséget jelent. Ha a Fernando Alonso és Timo Glock közötti helyzetet vesszük, akkor Fernando sokkal lassabb volt, de minden egyenesben működésbe hozta a rendszert, és Timónak nem volt lehetősége megelőzni őt."
Érdekes, hogy Alonso egyébként éppen arra panaszkodott, hogy Ausztráliában nem sok értelme volt az energia-visszanyerő rendszer használatának.