Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: F1 nosztalgia: Azok a régi szép idők! :)  (Megtekintve 16839 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

2009. április 24, 12:50
Válasz #66

moniii

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • GP2 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 484
    • Profil megtekintése
nah joo en azert nem hianyolom azokat az utkozeseket... :closedeyes:
moniii:)

2009. április 23, 22:22
Válasz #65

Hill

  • **
  • Információ Nem elérhető
  • Gokart versenyző
  • Hozzászólások: 124
    • Profil megtekintése


kemény rajt Spa '98...



...és egy rendkívüli eredmény abban az évben(jó kis futam volt ;))
Damon Hill 1992-1999 F1 pilóta | 1. Verseny: 1992 Silverstone (Brabham-Judd) | 1. Gy?zelem: 1993 Hungaroring (Williams-Renault) | Utolsó Gy?zelem: 1998 Spa Francorchamps (Jordan Mugen Honda) | Utolsó Verseny: 1999 Suzuka (Jordan Mugen Honda) | Világbajnok: 1996 Williams - Renault

2009. április 12, 13:03
Válasz #64

Pepee

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1325
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren-Mercedes
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton
1950 – egy népszerű világbajnokság kezdete


1947 októberében egy párizsi autószalonban a Federation Internationale de Automobile tagjai megállapodtak az autósport legmagasabb osztályára vonatkozó előírásokban, szabályokban.

Ekkor kapta a napjainkban is használatos Formula-1 elnevezést is, és évről évre új előírások, szabályok léptek életbe, ami - általában - a sport népszerűségének növelését eredményezte. A Formula-1 kezdeteiben még nem fektettek nagy hangsúlyt a pilóták, nézők biztonságára, így a Formula-1 áldozatinak száma szinte évről évre nőtt.

Az első évadban induló nyolc csapatból, a három olasz versenyistálló egymás ellen is versengett a hazai közönség megnyeréséért.

A világbajnokság első évében megrendezésre került hét futamból a legjobb négy eredményt vették figyelembe az összesítésnél. Az első versenynaptárban hat Nagydíj (Angol-, Monaco-, Svájci-, Belga-, Francia- és Olasz Nagydíj) szerepelt.

A minimális versenytáv háromszáz kilométer volt, vagy minimum három óra verseny. Az egyetlen Európán kívüli verseny az Indianapolisi 500 mérföldes verseny volt, ami szintén a világbajnoki sorozathoz tartozott, amely azt a célt szolgálta, hogy a tengeren túl is felkeltse az emberek érdeklődését.

1950 és 1960 között az Indy 500 mindig szerepelt a versenynaptárban, de ezalatt a tizenegy év alatt mindössze egy versenyző állt rajthoz a európai versenyzők közül Indianapolisban, ő nem más, mint Alberto Ascari volt, a híres Antonio Ascari fia.

A legelső történelmi versenyre, a Forma-1-es világbajnoki sorozat első futamára 1950. május 13-án került sor Nagy-Britanniában. Ezen a futamon a 150.000-es közönség előtt, a későbbi világbajnok Giuseppe Farina diadalmaskodott Luigi Fagioli és Reg Parnell előtt.

A második megmérettetést egy tömegkarambol tett emlékezetessé, A Monte Carloban megrendezésre került futam első körben Farina a vizes pályán elvesztette uralmát autója felett, megpördült, majd keresztbe állt az úton. Gonzalez nem tudta kikerülni, és a két autó összeütközött. Fagioli még időben észrevette az akadályt, ám a vizes pályán az ő autója is keresztbe állt a pályán. Rosier, Manzon, Schell, Graffenried, Trintignant, Harrison és Rol is részesei lettek a karambolnak. A balesetben senki nem sérült meg, a futamot megszakították.

Az Indianapolisi 500 mérföldes futamot a Svájci Nagydíj követte, ahol Farina egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, míg Belgiumban ismét Fangio játszotta a főszerepet, így mindkét versenyző számláján két-két győzelem szerepelt.

Az 1950-es esztendőben a világbajnoki cím sorsa a legutolsó megmérettetésen dőlt el, Monzában. Fangio - 26, Fagioli - 24, míg Farina - 22 ponttal rendelkezett az utolsó megmérettetést megelőzően.

Miután Fangio és Farina egy nagyobb teljesítményű autóval vettek részt a megmérettetésen, Fagioli-nak nem sok esélye volt a győzelemre. Fangio esélyei is hamar semmisség váltak, amikor a váltó megadta magát. A célvonalon Farina haladt át elsőként, aki ezzel megszerezte a világbajnoki címet.

A Ferrarinál ezen idő alatt egy új fejlesztésű motoron dolgoztak, amely a világbajnokságon kívül rendezett futamokon igen jól szerepelt. A népszerű és kedvelt volánzsonglőr, Alberto Ascari több megmérettetésen is rajthoz állt a többek által vitatott versenygéppel, ám egyetlen világbajnoki futamon sem gördült ki az aszfaltra.


2009. április 11, 22:38
Válasz #63

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Elég csak ránézni erre a képre, és az ember egyből rájön milyen fantasztikus hangulatú versenyek voltak 40-50 évvel ezelőtt.


2009. április 11, 22:35
Válasz #62

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Verstappen számára kezd meleggé válni a helyzet. (1994)


2009. április 11, 22:33
Válasz #61

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Schumacher balesete a Silverstone-i versenyen 1999-ből.


2009. április 11, 22:31
Válasz #60

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Lehet hogy egy kicsit érdemesebb lett volna magasabbra állítani az autó hasmagaságát, nekem úgy tűnik hogy egy kicsit eléri az aszfaltot...

Gugelmin (1991)


2009. április 11, 22:28
Válasz #59

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Ez a Ferrari sem mehetne már át a mostani szigorú törésteszteken. :o
Elképesztő hogy élve ki lehetett szálni ezekből a roncsokból...


2009. április 11, 22:26
Válasz #58

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Gilles Villeneuve Monaco utcáin "festői" környezetben.


2009. április 10, 19:16
Válasz #57

Pepee

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1325
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren-Mercedes
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton
Régen is voltak kiváló pilóták, most emlékezzünk meg Mike Hawthornról:

A britek első Forma-1-es világbajnoka:

Nagy-Britannia első Forma-1-es világbajnoka tragikusan fiatalon hunyt el, Mike Hawthorn mindössze 29 évet kapott az élettől. A vadóc, örökké mosolygós pilóta 1958-ban hódította el az egyéni trófeát, majd rögtön ezután be is jelentette visszavonulását.

A csokornyakkendőjéről is ismert, a franciák által csak Pillangónak becézett brit 1929. április 10-én született Mexborough-ban és az Alexandra Roadon élt. Mivel édesapja rajongott az autókért és a motorokért, a kis Mike sorsa már gyerekkorában megpecsételődött.


Édesapja, Leslie mérnök volt, jómaga is versenyzett, szabadidejében pedig motorokat szerelt, később azonban nemcsak hobbiszinten foglalkozott utóbbival, hanem kilépett a munkahelyéről, a doncasteri erőműtől és onnantól kezdve főmunkaidőben a motoriparban tevékenykedett. A Hawthorn család a Brooklands versenypálya közelébe, Farnhambe költözött, és Leslie Hawthorn a motoros Paddy Johnstone-nal 1931-ben megnyitotta a Tourist Trophy garázst, amely hamarosan rendkívül népszerű lett a környéken.


Édesapja autók és motorok iránti szeretetét a kis Mike is örökölte, és a kisfiú az iskolai szünetekben minden egyes szabad percét apja műhelyében töltötte, ahol az alkalmazottaknak is próbált segíteni. A pilóta nyolcéves volt, amikor apja elvitte magával a Brooklands pályára egy versenyre, ahol Leslie egyébként gyakran dolgozott, főképp Riley-kat hangolt be. Az ott látottak olyan hatással voltak a kisfiúra, hogy akkor eldöntötte, ő is versenyző lesz.


Hawthorn még az iskolát is otthagyta a versenyzésért

Mike Hawthorn a Barfield Előkészítő Iskolába járt Runfoldban, és nagyon vidám tanulónak tartották őt, de csak átlagos diák volt, a tanulás helyett sokkal jobban érdekelte a sport. 1942-ben egy nagyon drága iskolában, az Ardingly nevű intézményben folytatta tanulmányait Haywards Heath közelében, ahol hófehér bőre és szőke haja miatt Hógolyónak csúfolták. Hawthorn 1946 nyarán ott hagyta az iskolát, hogy minden idejét az autóknak és a motoroknak szentelje.

Mike ezután Guildfordban Dennis Brosnál kezdett tanoncoskodni, ahová egy apja által újjáépített 1939-es 250 köbcentis OHV Triumph típusú motorral járt, egy évvel később azonban összespórolt annyi pénzt, hogy vegyen egy 350 köbcentis BSA motort. A motorral benevezett egy versenyre, amelyet meg is nyert, majd később is többször részt vett hasonló eseményen. Hawthorn végül kilépett Dennistől, és idejét a tanulásnak szentelte, mérnök-hallgató lett, ám mivel nehéznek találta, felhagyott tanulmányaival. Édesapja ekkor belátta, hogy fiából sosem lesz mérnök, és végül maga is elismerte, fiának versenyeznie kell. Mike eleinte Riley-val versenyzett, és mivel rögtön sikeres lett, 1951-ben feljebb lépett, és már egy Forma-2-es Cooper Bristolt vezetett.

Hawthorn 1952 tavaszáig hétköznapi ruhákban versenyzett, általában sportzakóban és nyakkendőben. Abban az évben, a húsvétkor a goodwoodi pályán rendezett első együléses versenyén vett fel először fehér overallt, amelyhez csokornyakkendőt kötött. Utóbbi a védjegyévé vált.

Első F1-es nagydíján pontot szerzett

Hawthorn 1952-ben debütált a Forma-1-ben, méghozzá a Belga Nagydíjon és bár egy kör hátrányban fejezte be a küzdelmet, negyedikként intették le a versenyen, amiért három világbajnoki pont ütötte a markát. Abban az évben július 19-én rendezték a Brit Nagydíjat, amelyen a dobogóra állhatott, ugyanis harmadik lett, majd az augusztusi holland viadalon ismét negyedik lett. Így összesen tíz világbajnoki pontja volt, amellyel az ötödik lett a pontvadászatban.

Ebben az évben azonban történt más is az életében, a Jaguarnak dolgozó Lofty England ugyanis felfigyelt rá. Lofty augusztus 2-án megnézte az ifjabbik Hawthornt Borehamben, és amikor látta, hogy Mike az esős futamon megelőzi a ferraris Villoresit, rögtön tudta, hogy ezt a fiatal, versenyzésre született tehetséget meg kell szereznie. Mike Hawthorn néhány nappal később már Loftyék autóját vezette, és a géppel öt kör alatt megdöntötte a silverstone-i pályán a körrekordot. Lofty közölte is a pilóta édesapjával, hogy a következő évre leszerződteti a fiatal tehetséget. Az akkor 23 éves Hawthorn azonban nemcsak a Jaguar figyelmét keltette fel, hanem a Ferrariét is, amely ugyancsak szerződést kínált neki 1953-ra azt követően, hogy egy baleset miatt már nem tudott rajthoz állni 1952-ben. Az ifjú brit pedig vállalva azt is, hogy a ferraris kontraktus miatt semmilyen formában sem vezethet Jaguart, aláírta szerződését az olasz autógyárral. Lofty-val azonban továbbra is jó kapcsolatot ápolt.

1953-ban Hawthorn tehát Enzo Ferrari alkalmazottja lett, és első versenyén Argentínában a negyedik helyet szerezte meg, majd Zandwoortban ismét negyedikként intették le. Belgiumban csak a hatodik pozícióig jutott, július elején a franciország Reimsben azonban senki sem bírt Hawthornnal és a brit megszerezte első győzelmét a Forma-1-ben. A pilóta a pódiumon állva annyira meghatódott, hogy amikor meghallotta a himnuszt, elsírta magát. Ebben az évben több elsőséget már nem ünnepelhetett, mert bár Németországban és Svájcban is felállhatott a dobogóra, Nagy-Britanniában az ötödik, míg Olaszországban a hatodik helyen végzett. Hawthorn a világbajnoki pontversenyben a negyedik lett, vagyis javított egy évvel korábbi helyezésén.

A következő esztendőben is csak egy győzelmet aratott a sorozatban, a szezonzárón Spanyolországban nyert a Ferrarival, összetettben pedig tovább javított világbajnoki eredményén, 1954-ben a harmadik lett 24,64 (!) ponttal. Abban az évben több tragédia is érte Hawthornt, a pilóta súlyosan megégett egy óriási balesetben a Ferrarival Szirakúzában, majd édesapját kellett eltemetnie, aki autóbalesetben életét vesztette. Tetézte a bajait, hogy fizetését szinte teljes egészében arra kellett költenie a szőke sofőrnek, hogy meggyógyuljon, ráadásul hazájában azzal vádolták, hogy el akarja kerülni a katonai szolgálatot. Hawthorn ekkor komolyan elgondolkozott azon, hogy befejezi versenyzői pályafutását, és csak az apja által ráhagyott műhellyel foglalkozik. Végül nem így döntött, de azt elhatározta, hogy nem újítja meg a Ferrarival kötött szerződését, hanem felkereste barátját, Lofty Englandet.





« Utoljára szerkesztve: 2009. április 11, 22:23 írta F1Andris »


2009. április 08, 17:39
Válasz #56

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Az itt látható felvételeken a Forma-1 legendája az argentín Juan Manuel Fangio látható.

Fangio nem kevesebb mint 5 világbajnoki címet nyert (1951, 1954, 1955, 1956, 1957), amely a maga idejében egy utánozhatatlan, és megdönthetetlen rekord volt. Ráadásul Fangio több márkával is felért a csúcsra, ami egészen elképesztő. (Alfa Romeo, Mercedes, Ferrari, Maserati)










Ezen a képen sok évvel F1-es pályafutását követően Senna-nak ad át trófeát.




2009. április 08, 17:23
Válasz #55

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Régebben nem voltak ritkák az olyan estek amikor az autók mind a 4 kereke elhagyta az aszfaltot, és ilyenkor "repültek" a versenygépek, sajnos a mai kiváló minőségű versenypályák már nem teszik lehetővé az ilyen mozzanatokat. Kár... :-\

A képen Clay Regazzoni a Ferrari egykori kiválósága. (1974)




Denny Hulme (1967)


2009. április 08, 05:52
Válasz #54

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Alesi-t üldözi Senna az 1993-as Portugál Nagydíjon.




2009. április 08, 05:50
Válasz #53

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Gilles Villeneuve vezetési stílusa, ő az egész verseny folyamán hozta ezeket a dolgokat! happy


2009. április 08, 05:40
Válasz #52

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Jack Brabham akkoriban még ilyen festői környezetben száguldozhatott. (1959)

« Utoljára szerkesztve: 2009. Május 02, 19:38 írta F1Andris »

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek