Ma 29 éves Felipe MassaFelipe Massa kilencéves korában kezdett el gokartozni São Paulóban. Első szezonjában a negyedik helyen végzett a Paulista Micro A gokartbajnokságban. További hét éven keresztül gokartozott, legnagyobb sikere a brazil gokartbajnokságon megszerzett harmadik hely volt 1997-ben.
1998-ban kezdett el autókkal versenyezni a brazil Forma Chevrolet sorozatban. Első szezonjában az ötödik helyen végzett, a következőben ő lett a bajnok – tíz futamon három futamgyőzelemmel.
2000-ben Európába érkezett, hogy az olasz és az európai Forma Renault sorozatban versenyezzen. Mindkét sorozatban azonnal megnyerte a bajnokságot – a Cram Competition színeiben nyolc versenyt nyert a szezon során.
2001-ben a Forma–3000-es Euro-szériában folytatta a pályafutását, ahol a Draco Competition-nel nyolc futamból hatot nyert meg, és ez természetesen a bajnoki címet is jelentette számára. Néhány verseny erejéig részt vett az Európai Túraautó Bajnokságban (ETC) is az Alfa Romeóval. A teljesítményére felfigyelt a Forma–1-es Sauber Petronas csapat, amely tesztelési lehetőséget ajánlott neki, és 2002-re leszerződtette a csapatába.
A 2002-es szezonban Massa 4 pontot szerzett, és a bajnokság tizenkettedik helyén végzett a Sauber színeiben. A csapattársa, Nick Heidfeld a tizedik lett 7 ponttal. A brazil versenyző gyors volt, ám sokszor hibázott, megpördült, így 2003-ra nem kapott újabb szerződést. A Ferrari vezetői azonban úgy vélték, hogy tehetséges, így felkarolták, és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év sokat jelentett a fiatal brazil pilóta számára: sikerült csökkentenie a hibaszázalékát, és fejlődött az autó műszaki megértése, beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének a fia, Nicolas Todt vállalta.
2004-ben a Ferrari ösztönzésére a Sauber ismét leszerződtette Massát versenyezni. Ebben a szezonban 12 pontot gyűjtött, és a tizenkettedik helyet szerezte meg a bajnokságban. A csapattársa, Giancarlo Fisichella 22 ponttal a tizenegyedik lett.
2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál, és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte: Massa 11 ponttal a tizenharmadik, Villeneuve 9 ponttal a tizennegyedik lett.
A 2005-ös szezon során a Ferrari egyik versenyzője, Rubens Barrichello váratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki a 2006 végéig szóló szerződését a csapatnál, hanem a Hondához szerződik. A Ferrari számára kézenfekvő helyettes volt Massa, akinek évek óta egyengették a pályafutását. A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon már a második rajtkockából indulhatott Schumacher mellől. A versenyen egy kipördülés majd a boxkiállásnál történt problémák miatt csak a kilencedik lett. Malajziában rajtbüntetés miatt a 21. helyről indulva az ötödik helyen ért be a csapattársa előtt. Az első dobogós helyezését az Európa Nagydíjon érte el. A szezon második felében beérte a pontversenyben Fisichellát, és a harmadik helyen végzett a világbajnokságban 80 ponttal. Massa az évben sokszor segített a csapattársának, Michael Schumachernek megnyerni a versenyt, ő maga Törökországban szerezte meg a pályafutásának az első győzelmét, majd Interlagosban, hazai pályán is nyert. Ezen a futamon a Ferrari megengedte, hogy Massa a hagyományos piros helyett nemzetiszínű overallban versenyezhessen. Miután Michael Schumacher Monzában bejelentette a visszavonulását, a csapat egyúttal nyilvánosságra hozta a 2007-es pilótafelállását: Massával 2008-ig szerződést hosszabbítottak, míg a brazil csapattársa a finn Kimi Räikkönen lett.
2007-ben a csapattársa, Kimi Räikkönen világbajnok lett, ő pedig a 94 ponttal a 4. helyen végzett a bajnokságban. Ausztráliában technikai problémák miatt az utolsó helyről kényszerült indulni, a versenyen a hatodik lett. A Maláj Nagydíjon a pole-ból indult, de mindkét McLaren megelőzte. Amikor vissza akarta előzni Hamiltont, kicsúszott az egyik kanyarban, és Heidfeld mögé az ötödik helyre esett vissza. A verseny végéig nem is tudott javítani a pozícióján. A gyenge kezdés után a Bahreini hétvégén egyértelműen dominált: a pole-ból megnyerte a versenyt, majd ugyanez következett Barcelonában is. Monacóban nem tudta tartani a McLarenek tempóját, a harmadik lett. Kanadában Giancarlo Fisichella-val együtt kizárták, mert nem vették figyelembe a boxkijáratnál a piros lámpát. Ezt egy harmadik, majd egy második hely követte az Egyesült Államokban és a Francia Nagydíjon. Silverstone-ban a boxutcából kellett rajtolnia, mert az autója lefulladt a rajtnál. A verseny végéig az ötödik helyre jött fel. A kaotikus Európa Nagydíjat sokáig vezette, míg az utolsó körökben meg nem előzte Fernando Alonso. A Hungaroringen csak a 13. helyen végzett pont nélkül. Törökországban az első helyről indulva nyert a csapattársa előtt. Monzában már a 10. körben búcsúzni kényszerült a felfüggesztés hibája miatt, majd Belgiumban a második lett Räikkönen mögött.
A Japán Nagydíjon a Ferrari versenyzői intermediate gumiabroncsokkal rajtoltak el a kötelező esőgumik helyett, emiatt ki kellett állniuk kereket cserélni, és mindkét versenyzőnek ezzel elszálltak a győzelmi esélyei. Massa, aki még boxutcaáthajtásos büntetést is kapott, az utolsó körben látványos csatát vívott Kubicával a hatodik helyért, amit meg is szerzett. Kínában a harmadik lett Räikkönen és Alonso mögött. Az utolsó Brazil Nagydíjon a két McLarenes és a finn csapattársa volt esélyes az egyéni világbajnoki címre, a brazil már nem. Massa megszerezte a pole pozíciót, de a versenyen elengedte a csapattrását, és ezzel hozzásegítette őt a világbajnoki címhez. A hazai pályán versenyző brazil a második lett. A Ferrari megnyerte a konstruktőri világbajnokságot, miután a Mclarent kizárták a konstruktőri bajnokságból.
Három futamgyőzelmet szerzett, Bahreinben, Spanyolországban és Törökországban nyert, hatszor indult a pole pozícióból.
Massa 2008-ban hat futamot nyert meg (Szahír, Isztambul, Magny-Cours, Valencia, Spa-Francorchamps, Interlgos) és ugyanennyiszer rajtolt a pole pozícióból.
A 2008-as Ausztrál Nagydíjona rajt után az első kanyarban önhibájából kipördült, később műszaki hiba miatt kiesett, pedig a 4. helyről indult. A Maláj Nagydíjon a pole-ból indult, de a második pozícióban műszaki hiba miatt megpördült, így kiesett. A verseny után többen bírálták Massa teljesítményét, mondván, hogy nem képes megfelelően uralni az autót. Választ adva a kétkedőknek a soron következő Bahreini Nagydíjon messze a leggyorsabb volt a szabadedzéseken, és alig maradt le az első rajtkockáról. A versenyen már a rajtnál az élre állt, azonnal lerajtolta Robert Kubicát, és magabiztosan nyert első 2008-as pontjait megszerezve. A következő nagydíjon a harmadik helyről indulva a második lett Räikkönen mögött. Törökországban, ahol a megelőző két évben megnyerte a versenyt, ismét jó esélyekkel indult. Az időmérőn megszerezte a pole-pozíciót, a versenyen a harmadik helyről induló Lewis Hamilton végig a nyomában volt. Hamilton a könnyebb autójával az első boxkiállás után meg is előzte, de nem tudott elegendő előnyt szerezni ahhoz, hogy előtte maradjon. Massa zsinórban harmadszor is menyerte a Török Nagydíjat, és felzárkózott a világbajnokság második helyére Räikkönen mögé, ahonnan visszaszorult a harmadikra a Monacói Nagydíj után. A hercegségben megnyerte az időmérő edzést, és az esős futamot is vezette az elején, de a hibájának (kicsúszott a Saint Dévote kanyarban) és a csapat boxutcai bakijának köszönhetően csak a harmadik lett.
A Kanadai Nagydíjon jelentős hátrányba került, amikor a biztonsági autós időszak alatt végrehajtott tömeges boxkiállások során Räikkönennel együtt állt ki, de őt nem tudták megtankolni. Räikkönen ekkor kiesett, mert Hamilton a boxutca kijáratánál hátulról nekiütközött. Massa a következő körben kénytelen volt újra kiállni üzemanyagért. A mezőny végéről szép előzésekkel (egy alkalommal a hajtűkanyarnál egyszerre két autót is megelőzött(Barrichello-t és Kovalainent)) az 5. helyre tudott feljönni. Az így szerzett pontjaival először az évad során Räikkönen elé került a pontversenyben. A futamot megnyerő Robert Kubica azonban mindkettejüket megelőzte. Franciaországban a pole Räikkönené lett. Massa a versenyen a második helyen haladt, amikor a csapattársa kipufogóproblémák miatt lelassult, és így megelőzhette, és így megnyerte a futamot. Massa a pályafutása során először állt az élre a világbajnoki pontversenyben. 1993 óta először fordult elő, hogy brazil van az élen a világbajnokságban.
A Brit Nagydíjon a csapat hibája miatt csak a 9. rajthelyet szerezte meg, és az első körben megpördült, így visszaesett az utolsó helyre. A verseny alatt végig szenvedett, rengetegszer pördült meg, és a versenyt csak az utolsó, 13. helyen kétszeres körhátrányban fejezte be. Ezzel a világbajnokságban utolérte a versenyt megnyerő Hamilton, és a negyedik helyen célbaérő Räikkönen, így hármas holtverseny alakult ki.
A pontversenyben így Hamilton vette át a vezetést. Bár három-három győzelme, egy-egy második, egy-egy harmadik, egy-egy ötödik és egy-egy tizenharmadik helye volt Massa-nak és Hamiltonnak is, Massa a másik két futamon kiesett, Hamiltonnak viszont volt egy 10. helye Franciországban, így jobb eredmény volt, mint Massa-nak.
A Német Nagydíjon a második rajtkockát szerezte meg, a versenyen a harmadik lett, mivel megelőzte a honfitársa, Nelsinho Piquet, aki a biztonsági autós fázis előtt állt ki a boxba rengeteg pozíciót nyerve ezzel.
A Magyar Nagydíjon a 3. helyről lerajtolta a két McLarent, majd a verseny nagy részében vezetett, de 3 körrel a vége előtt a motorja füstölve megadta magát. Massa teljesítette a verseny 90%-át, ezért értékelték a 17. helyre. A világbajnokságban visszaesett a 3. helyre csapattársa mögé, aki a versenyen a harmadik lett.
Az Európa Nagydíjon az új valenciai pályán rajt-cél győzelmet aratott, ami teljes mértékben kárpótolta a Hungaroringi fiaskóért. Ezzel a győzelemmel 6 pontra jött fel Hamilton mögé. A Belga Nagydíjat Räikkönen kicsúszásának és Hamilton 25 másodperces büntetésének köszönhetően megnyerte.
Az esős Olasz Nagydíjon a 6. helyről indult, és ugyanitt fejezte be a versenyt maga mögött tartva Lewis Hamiltont.
Szingapúrban, a Forma–1 első éjszakai nagydíján megszerezte a pole-pozíciót. A futamon az élen haladt, amikor Nelsinho Piquet balesete miatt beküldték a pályára a biztonsági autót, ami mögül mindenki egyszerre jött ki tankolni. A jelzőrendszer hibájából túl korán indult el, és magával rántotta az üzemanyagtömlőt, amit a boxutca végéig húzott. Csak jelentős időveszteséggel tudott visszaállni, majd boxutcaáthajtásos büntetést kapott, ráadásul a verseny végén meg is pördült, így pont nélkül tizenharmadikként fejezte be a versenyt. A versenyen Hamilton a harmadik lett, és így hét pontra növelte az előnyét.
A Japán Nagydíjon csak az 5. helyről indulhatott. A verseny elején a rajtnál visszaeső Hamilton megelőzte, de összeütköztek a sikánnál, és Hamilton meg is pördült. Hamilton a mezőny végére tudott visszaállni, míg Massa továbbhaladt, de nem sokkal később boxutcaáthajtásos büntetést kapott Hamilton meglökéséért. A mezőny hátsó feléből kapaszkodott vissza, amikor ütközött a boxból éppen kihajtó Bourdais-val. Ezúttal ő állt keresztbe a pályán, de folytatni tudta a versenyt, és a leggyorsabb kört is megfutva a 8. helyen ért célba. Massa a nagydíj után tagadta a felelősségét mindkét esetben.[3] A 6. helyen célbaérő Bourdais az ütközésért utólag 25 másodperces büntetést kapott, ezzel visszaesett a 10. helyre, így Massa feljött a 7. helyre 5 pontra csökkentve a hátrányát a pontot nem szerző Hamiltonnal szemben. A Kínai Nagydíjon a 3. helyről indult, ebben a pozícióban versenyzett végig, míg nem a verseny vége előtt nem sokkal Räikkönen elengedte, így a 2. helyen ért célba. A futamot Hamilton nyerte meg, így az utolsó, Brazil Nagydij előtt a brit előnye 7 pont volt. Massa könnyedén győzött a hazai versenyén, míg Lewis Hamiltont az utolsó körökben megelőzte Sebastian Vettel, Hamilton így a hatodik helyre szorult vissza, és ebben a befutási sorrendben a brazil lett volna a világbajnok. Hamiltonnak sikerült az utolsóelőtti kanyarban megelőznie a száraz pályára való gumikkal küszködő Timo Glockot, így a brit egy pont előnnyel megnyerte a 2008-as világbajnokságot. Massa a második lett 97 ponttal.
2009-ben számos szabályt gyökeresen megváltozatattak a sportágban (slick gumik visszahozatala, szélesebb első, keskenyebb, magasabb hátsó szárny, szezon közbeni teszttilalom, 18000-es fordulatszám korlátozás, engedélyezett KERS, amelyet a Ferrari beépített autóiba). Számos nagycsapat, köztük a Ferrari, a McLaren, a BMW, nem tudott jól alkalmazkodni az új szabályokhoz. Massa az első négy versenyen nem tudott pontot szerezni: Ausztráliában és Kínában technikai probléma miatt kiesett. Malajziában a csapat hibája miatt a 16. helyről indult. Az eső miatt korán leintett versenyen a 9. helyig ért fel, így nem ért el pontot. A Bahreini Nagydíj a 14. pozícióban fejezte be, messze a pontszerző helyektől. Spanyolországba a Ferrari számos újítással érkezett, Massa negyedik lett az időmérőn.
A verseny nagy részében a 3. helyen autózott, de a futam végén jelezték neki, hogy kevesebbet tankoltak neki az utolsó kiállásánál, mint amennyivel befejezhette volna a versenyt. A brazilnak így vissza kellett vennie a tempóból, végül a 6. lett csak. Utólag kiderült, hogy elég üzemanyaga volt a brazilnak a futam befejezéséhez. Monacóban 4. lett csapattársa, Räikkönen mögött és megszerezte a leggyorsabb kört is. Az isztambuli és silverstone-i pontszerzése után jó rajtjával, majd a jó boxstratégiával először állhatott dobogóra a Nürburgringen.
A Magyar Nagydíj időmérő edzésének második szakaszában a pálya gyors részén, a négyes kanyar előtt egy, a Rubens Barrichello autójának hátsó felfüggesztéséből elszabadult rugó, sisakjának ütközött. Massa szinte fékezés nélkül csapódott a gumifalba. Ezután a pályakórházba, majd a budapesti Állami Egészségügyi Központba (a korábbi Honvéd Kórházba) szállították, ahol homlok- és arccsonttöréssel megműtötték.
2009. augusztus 3-án hagyta el a budapesti kórházat, ő és családja magánrepülőgéppel brazil otthonukba repültek.
Először arra az álláspontra jutott az olasz istálló hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fogja helyettesíteni, az egész szezonban. Schumacher mugellói tréningje után erős nyaki fájdalomra panaszkodott és ezzel a terapeuták sem tudtak mit kezdeni. Így az olasz Luca Badoert ültették be két versenyre (Európai Nagydíj, Belga Nagydíj), de nem bizonyult elég gyorsnak. Végül a Ferrari leszerződtette a Force India pilótáját, Giancarlo Fisichellát az utolsó öt versenyre és megkapta a 2010-es tesztpilótai ülést is.
Isten éltesse