Coughlan elnézést kért
A McLaren-Mercedes menesztett főtervezője, Mike Coughlan elismerte, hogy röviden belepillantott a 780 oldalas Ferrari dossziéba, ugyanakkor leszögezte, hogy nem használta fel az információkat az MP4-22-es konstrukcióhoz, ahogyan Jonathan Neale, és az a két mérnök sem (Patrick Lowe és Rob Taylor) akik mindössze két fényképet tekintettek meg.
Az autosport.com nyilvánosságra hozta Coughlan eskü alatt tett vallomásának részleteit. A szakember elmondta, hogy Stepney számára hatalmas csalódást jelentett, hogy a csapat Mario Almondot nevezte ki technikai igazgatónak és elkeseredésében fordult a konkurenciához.
"Stepney március 1-én vette fel velem a kapcsolatot, öt év után először. Felhívott, és közölte velem, hogy elégedetlen a pályafutásával. De március közepéig semmiféle technikai információt nem osztott meg velem." – jelentette ki a menesztett mérnök, aki elárulta, hogy elsőként olyan vázlatokat kapott, amelyek az F2007-es illegálisnak vélt elemeit tartalmazták.
Az információ elektronikus levél útján került a McLarenhez, amely a csapaton belül, majd az FIA felé is továbbításra került. Ennek következtében a Nemzetközi Automobil Szövetség módosított a szabályokon (a padlólemezeket szigorúbb tesztelésnek vetették alá).
Stepney és Coughlan április végén Barcelonában találkoztak, majd ezt követően a repülőtérre indultak, ahol Stepney átadta a 780 oldalt tartalmazó dossziét. Coughlan elmondta, hogy ugyan elfogadta a mappát, de nem tulajdonított neki nagy jelentőséget. Összesen legfeljebb két órát töltött az adatok tanulmányozásával.
"Nem metodikusan tekintettem bele az anyagba, és nem is néztem meg mindent. De nagyon sajnálom, hogy elfogadtam a dokumentumokat Stepneytől. Már tudom, hogy nem lett volna szabad ezt tennem. Szeretnék bocsánatot kérni a Ferraritól. Sajnálom, hogy ilyen helyzetbe hoztam a McLarent és a feleségemet. A McLaren-Mercedes nem használta fel az adatokat az autóhoz."
A WMSC a mai ülés során a tényeket és a folyamatokat elemzi, amelyekben Coughlan vallomása fontos szerepet játszhat. A Motorsport Világtanács csak abban az esetben szankcionálhat, ha bebizonyosodik, hogy a McLaren-Mercedes felhasználta az adatokat
forrás: formula.hu