A Ferrari vadi új kasztnit vet be Silverstone-ban
Az olasz gárda idei második javítócsomagját veti be a Brit Nagydíjon, melytől jelentős javulást várnak.
A Ferrari érthetetlenül hagyta maga mögött Törökországot, hiszen a szabadedzések biztató eredményei ellenére Felipe Massa csak az ötödik helyen ért célba úgy, hogy a verseny második felére jelentősen belassult az F60-as.
Massa így nyilatkozott az esettel kapcsolatban:
"Törökországban folyamatosan hátrafelé haladtunk egész hétvégén, a szabadedzések során versenyképesek voltunk, a versenyre viszont jelentősen belassultunk a többiekhez képest. A lényeg az, hogy sikerült megfejtenünk, mi is történt valójában: túl kevés volt a leszorító erő a rendkívül magas aszfalthőmérséklet miatt. A hátsó szárnyat meredekebbre kellett volna állítanunk. A hőmérséklet-emelkedéssel folyamatosan csökkent a gumik tapadása."
A Ferrari mindemellett új alkatrészek bevetését is tervezi a Brit GP-n, melyek segítségével vissza akarnak kapaszkodni a közvetlen élmezőnybe, ahol Spanyolországban és Monacóban is voltak.
Új első futóművet vetnek be az F60-asokon, ugyanis a Silverstone-i pálya a sodrós kanyarjainak köszönhetően teljesen más uttartást követel. De nem csupán ez az egyetlen fejlesztés a Brit GP-re szállított versenyautókon: új első vezetőszárnyat kapnak a kocsit, valamint a kerékfedő idomok is vadi újak lesznek.
Az autókba ismét beszerelik a KERS-t, ami meglepő, hiszen köztudott Silverstone-ban kevesebb előnyt nyújt a kinetikus energiaátalakító rendszer. Sőt, egyes mérnökök szerint hátrányt jelent, mert a gyors kanyarokban a súlyfelesleg megbonthatja az autók balanszát.
A Breit GP-vel kezdődően ezentúl Massa is megkapja a 15 kilóval könnyebb karosszériát, melyet Kimi már Barcelona óta használt.
A Ferrari nem bíz semmit a véletlenre, hétfőn egy egyenesfutási tesztet is lebonyolított Fioránóban. Ahol Massa volt a tesztelő, mivel Marc Gené pihenőt kapott a Le Mans-ban aratott győzelmét követően.