Nagyon örülök ennek az eredménynek! Grat Webber. Vettel is jól ment, de a legjobban Alonso, azért lehet, hogy könnyű volt az autó, és még sokat kell dolgozni azon a diffúzorón, de már látszik az eredménye, és remélem holnap nagyon sok pontot fognak elvinni, bár nem akarok rögtön itt újóngni, mert lehet hogy semmi nem lesz holnap, de nagyon drukkolok.
Szombati nyilatkozatok!
BMW-Sauber: Teljes csalódottság az időmérő utánA BMW-Sauber alakulat számára nem igazán jól alakul a helyzet a Kínai Nagydíj hétvégéjén. Már a szabadedzéseken is gondjuk akadt a versenyzőknek, és sajnos a gumiabroncsokkal kapcsolatos problémák kihatottak a szombati kvalifikáción nyújtott teljesítményükre is. A tapadás elégtelensége miatt Sem Heidfeld, sem pedig Kubica nem tudta kihozni az F1.09-es autókból a maximumot, és végül a BMW német pilótája a 11-dik, míg lengyel kollégája csak a 18-dik pozíciót volt képes elérni.
Nick Heidfeld, 11. hely
„Az időmérő második szakaszában elért első és egyben leggyorsabb köröm volt a lehető legjobb eredmény, amit ezúttal az autómból ki tudtam hozni. Bíztam benne, hogy az időmérő előrehaladtával jobb és jobb köridőt tudok majd teljesíteni, hiszen a pálya állapota is folyamatosan javult. De sajnálatos módon a helyzet másképpen alakult, és a gumijaimnak nem volt elegendő tapadása. Az egyik legnagyobb feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk ennek a pontos okát. Mindössze egy századmásodperccel maradtam csak le az első tíz közé jutástól."
„Bízom benne, hogy a Spanyol Nagydíjra előirányzott aerodinamikai fejlesztéseink segítenek majd a teljesítményünk javulásában. A legfontosabb dolgunk jelenleg az, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a helyzetből, és talán holnap még az időjárás is kedvez majd számomra, hiszen az eső igazán jól jönne. Igyekszünk egy igazán jó stratégiát összeállítani a vasárnapi futamra. Mivel nem tudtam az első tízben végezni, ezért szabadon dönthetek az üzemanyag-mennyiséggel kapcsolatban."
Robert Kubica, 18. hely
„Az autómnak nem volt elegendő tapadása, és emiatt egyáltalán nem volt egyszerű azt vezetni. Nem vagyok elégedett a szuper-lágy gumikkal. A ma reggeli szabadedzést követően nem gondoltam volna, hogy ilyen rossz helyzetben leszek, és hogy a szuper-lágy, valamint a keményebb összetételű gumiabroncsok között ennyire nagy lesz a különbség. Mindezek mellett az eredményhez hozzátartozik az is, hogy 12-es kanyarban hibáztam a fékezés során, ami miatt időt is veszítettem."
Mario Theissen, BMW Motorsport igazgató
„A mai időmérőnk miatt rendkívül csalódott vagyok. A szabadedzésen gyűjtött adataink is már megmutatták számunkra, hogy az autóink nem egészen jól tudnak teljesíteni ezen a pályán. Mindkét pilótánk küszködött a tapadás hiánya miatt, és egyelőre nem tudtuk ezt a problémát megoldani, és emiatt a versenyzőink nem igazán tudtak tökéletes kört megtenni. A teljesítményünk sajnos rányomta a bélyegét a megszerzett rajtpozícióinkra is, de igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy egy jó versenystratégiával javítsunk a helyzetünkön."
Toyota: Trulli egy kicsit csalódottCsalódottan zárta a Toyota a Kínai Nagydíj időmérő edzését. Jarno Trulli ugyan bejutott a harmadik szakaszba, de ott csak a hatodik helyet szerezte meg. Az olasz pilóta ennél többre számított. Timo Glocktól ezúttal elpártolt a szerencse. A német pilóta nem csak hogy nem jutott túl a második szakaszon, ahol a 14. helyet szerezte meg, hanem a nap elején még a sebességváltóval is gondjai akadtak. Mivel a váltót cserélni kellett, a szabályok értelmében öt rajthelyes büntetést kap, így csak a 19. helyről vághat majd neki a holnapi Kínai Nagydíjnak.
Jarno Trulli: "Nehéz időmérő volt és egy kicsit csalódott is vagyok az eredmény miatt, mert a ma reggeli szabadedzés után úgy gondoltam, hogy megvan a tempónk az élre kerüléshez. De valahogy, ahogyan történt az Ausztráliában is, eltűnt a tapadás a ma reggel és a délután között. Ezután valami hiányzott, az autó már nem volt olyan jó, és nagyon keményen kellett nyomnom, hogy egyáltalán bekerüljek a harmadik szakaszba. Mégis, elégedett voltam az utolsó körömmel, és végülis a hatodik hely elfogadható eredmény. Holnap jó versenyünk lehet, eső is lehetséges, ami megkeverheti a dolgokat.
Timo Glock: "Ma reggel gondjaim voltak a sebességváltóval három-négy körrel a szabadedzés kezdete után, ami miatt számomra az egész edzésnek vége volt. Ezért keveset voltam a pályán az időmérő előtt. Az autó máshogy viselkedett ma a tegnapihoz képest, és már az első szakaszban is nagy kihívás volt vezetni. Nem sikerült egy jó kört összehoznom, és tudtam, hogy nem lesz könnyű bejutni a harmadik szakaszba, mert az idők nagyon szorosak voltak. Csúszós volt a pálya, nem tudtam elég magabiztosan vezetni az autót az utolsó körömben, és hibáztam is, szóval ezzel vége is volt. A büntetés emellé azt jelenti, hogy az utolsó sorból indulunk, szóval már csak az esőben reménykedhetünk."
Renault: Működik az átalakított diffúzor!Fernando Alonso a második helyet szerezte meg a Kínai Nagydíj időmérő edzésén. Ebben nagy segítségére volt, hogy a Renault új diffúzorral lépett pályára, illetve, hogy az autóból kiszerelték a KERS-t. Csapattársa, Nelson Piquet nem használta az újításokat, minden bizonnyal ennek is köszönhető, hogy a brazil pilóta csak a 16. helyig jutott.
Fernando Alonso: "Az autó gyors volt ma reggel, a harmadik szabadedzésen, de csak három körünk jutott az új alkatrészek tesztelésére. Az, hogy ma délután sikerült megszerezni a második rajtkockát, óriási motiváló erőt jelent a csapatnak. Hihetetlen, és most először láttam ilyen elképesztő erőfeszítést. A csapat napi 24 órát dolgozott az elmúlt hetekben, hogy ezeket az alkatrészeket létrehozzák, és ma elérkezett az idő a használatukra. Szóval nagy köszönet illet mindenkit Enstone-ban, és a mérnököket és szerelőket is, akik nem sokat aludtak a múlt éjjel, hogy az autó kész legyen. Emellett három Renault motoros autó alkotja az első hármat, szóval köszönet a motor csoportnak is Viry-ben. Elégedettek lehetünk a mai eredménnyek, és nagyon várjuk már a holnapi versenyt, ahol remélhetőleg sikerül majd néhány pontot szerezni."
Nelson Piquet: "Nyilvánvalóan nem kaptam meg azokat az alkatrészeket, amiket Fernando igen, de még így is csalódott vagyok, hogy nem sikerült a második szakaszba jutnom, mert az autó nagyon jól működött ma reggel, és az éjszaka során javítottunk is néhány dolgon. Tudom, hogy kemény verseny lesz a holnapi, de remélhetőleg működik majd a taktikánk és előrébb juthatok a futam során."
Brawn: Barrichello kemény csatát jósolA Kínai Nagydíj időmérő edzésén szoros csatát követően Rubens Barrichello a negyedik, míg Jenson Button az ötödik rajthelyet szerezte meg. Az idei év meglepetéscsapata most először szorult ki az első sorból, amiben az ellenfelek felzárkózása mellett valószínűleg az is közrejátszott, hogy mindkét pilóta autója alulkormányzott volt.
Rubens Barrichello: "Jól teljesítettem a mai időmérőn, de az is látható, milyen gyorsan fejlődik a Forma-1. Habár meglepődtünk, hogy milyen gyorsak a Red Bullok, ez egyben remek versenyt is jelent az élen. Nehéz lesz megverni őket, de hisszük, hogy jó a taktikánk. Jenson is és én is tudjuk, hogyan kell itt a dobogón végezni, szóval reméljük, hogy holnap ezt ismételhetjük."
Jenson Button: "Az autónk jó, de volt néhány autó, ami gyorsabb volt a mai időmérőn, mint amire számítottunk. Mindenki láthatta a második szakaszban, hogy a gyors kanyarokban nagyon erős volt a Red Bull, és mi akkor már tudtuk, hogy kemény csatát vívunk majd. Érdekes lesz látni, hogy a különböző taktikák hogyan működnek verseny közben. Természetesen szívesebben lennénk a rajtrács elején, de mindent beleadunk majd a holnapi versenyen, és meglátjuk mi történik."
Ross Brawn: "Keményebb volt a mai időmérő Sanghajban, mint amit az első két versenyen tapasztalhattunk. Mindig mondtuk, hogy az ellenfeleink gyorsan utolérhetnek bennünket, és ma ennek egyértelmű bizonyítékát láthattuk. Az autónk jól működik ezen a pályán, ám az utolsó körök során Jenson is és Rubens autója is túlságosan alulkormányzott volt. A negyedik és az ötödik hely is jó teljesítmény a rajtrácson, és várjuk a holnapi kihívást. Gratulálok a Red Bullnak az első pole pozíciójukhoz egy olyan szezonban, ami úgy tűnik, nagyon izgalmas lesz."
A Ferrari versenyzői a hibrid rendszert hiányoljákA Ferrari nem volt elégedett a Kínai Nagydíj kvalifikációs edzése után, ahol Felipe Massa hibázott és a tizenharmadik rajtpozíciót tudta megszerezni. Kimi Räikkönen pályára léphetett a harmadik etapban is, legjobb ideje azonban csak a nyolcadik helyre volt elegendő. A finn pilóta valamennyi szett gumiját elhasználta, így a legjobb tíz csatáját használt abroncsokkal teljesítette.
Kimi Räikkönen: "Természetesen nem vagyok elégedett a nyolcadik hellyel, de a jelenlegi erőviszonyok mellett ezzel kell beérni. Mindent kihoztam az autóból, de sajnos a harmadik időmérő etapban nem volt már felhasználható új szett gumi. Ennek tükrében annak is örülök, hogy sikerült néhány vetélytársat magam mögött hagyni. Továbbra sem vagyunk elég gyorsak, körülbelül egy másodperces a hátrányunk a vetélytársakkal szemben. Bízom benne, hogy hamarosan megkapjuk az új elemeket, de addig is mindent ki akarok hozni a rendelkezésemre álló csomagból. Remélem, hogy sikerül pontokat szerezni. Nem tudom, hogy milyen teljesítményt tudtam volna nyújtani a hibrid rendszerrel, emiatt talán előnyös lett volna, ha legalább az egyik autóban használtuk volna."
Felipe Massa: "A második időmérő etapban az első nekifutásom még jól sikerült, de a másodikban hibáztam, elhagytam a pályát, és emiatt nem jutottam tovább. Amikor kijöttem a boxból, forgalomba kerültem, így nem tudtam megfelelően felmelegíteni a gumiakt. Ennek ellenére a pontszerzés lesz a cél a versenyen, de még javítani kell az autó fejlesztésén. A hibrid rendszer hiánya ezúttal hátrányt jelentett, így ezen a területen is dolgozni kell."
McLaren: Idén először a top 10-benTöbb aerodinamikai elem módosításával készült a McLaren a Kínai Nagydíjra, ahol az időmérő edzésen az idei évben először került versenyzőjük a harmadik szakaszba. Lewis Hamilton autóján új első terelőszárnyat használt, valamint a diffúzoron is jelentős változások voltak megfigyelhetők, bár a csapat bevallása szerint még csak egy átmeneti konstrukcióról van szó. A brit végül a 9. rajthelyet szerezte meg, de panaszra nem lehet oka, hiszen folyamatos fejlődés eredményeként jutott idáig. Csapattársa, Heikki Kovalainen az új diffúzor mellett a régi első szárnyelem használata mellett döntött, ami után meg kellett elégedjen a 12. rajthellyel.
Lewis Hamilton: "Lépésről lépésre haladunk előre. Köszönet a srácoknak a gyárban, amiért ilyen fantasztikus munkát végeztek, és elkészítették az új alkatrészeket, minden apró darab abban segít, hogy elkapjuk az élen állókat. Még mindig nagy út áll előttünk, de mindenképpen úgy érzem, hogy a gyógyulás útjára léptünk."
Heikki Kovalainen: "Nagyon sokat javítottunk az autónkon ezen a hétvégén. Nem volt szerencsés, hogy nem sikerült gyorsabbnak lennünk a második szakaszban, de nagyon örülök, hogy Lewisnak végülis sikerült bejutnia a harmadik etapba. Habár a 12. hely nem igazán mutatja meg a valós tempómat, egyértelműen látszik, hogy a megfelelő irányba haladunk. Jó taktikával, és az első körben remélhetőleg az eddiginél több szerencsével a célom az lesz, hogy megszerezzem az első pontjaimat az idei évben."
Martin Whitmarsh: "Lewis 9. helye azt jelenti, hogy az idén első alkalommal jutottunk a harmadik szakaszba, és demonstrálja azt az erőfeszítést, amit a McLaren Technology Centre-ben az MP4-24-es fejlesztésére fordítunk. Nyilvánvaló, hogy még sok dolgunk van, és nem leszünk elégedettek addig, amíg nem kerülünk vissza az élre, de ez az eredmény bátorító, és nagyon fontos lépés az egész csapat számára. Lewis körei, különösen az első és a második etapokban félelmetesek voltak, mindenképpen méltók egy bajnokhoz. Habár Heikkinek nem sikerült javítania a 12. helyen, ő is és a mérnökei is fantasztikus munkát végeztek az autó beállításával. A kemény munka eredményeként igazán otimistán vágunk neki a holnapi versenynek, a cél az, hogy mindkét autónk pontot szerezzen."
Vettel az élre repítette a Red BulltA Red Bull Racing fennállásának legjobb időmérő edzését teljesítette Kínában, Sebastian Vettel első és Mark Webber harmadik rajtpozíciójának köszönhetően. A jó szereplésben a kevesebb benzin-mennyiség is szerepet játszott, a csapat mégis elégedett lehet a versenyzők munkájával.
Sebastian Vettel: "Nagyon boldog vagyok, hogy az időmérő utolsó pillanatában sikerült megszerezni az első rajtkockát. Minden etapban csak egy nekifutásom volt, de mint láthattuk nem is kellett több a sikerhez. Mivel problémák voltak az autóval, nem akartunk túl sok kört teljesíteni. Az autó jól megy, Mark minden etapban kétszer ment ki a pályára, és végig az élen harcolt. Nem aggódtam, hogy egy körön kell kihozni mindent, de tudtam, hogy nem engedhetek meg magamnak semmi hibát. Boldog vagyok, hogy az első rajtpozícióból indulhatok. Szeretnék köszönetet mondani a szerelőknek és a csapatnak, akik keményen dolgoztak. A verseny hosszú lesz, de remek pozícióból indulhatok."
Mark Webber: "Remekül teljesítettünk. A csapat keményen dolgozott az elmúlt hetekben, így kicsit sajnálom, hogy nem tudok az első sorból rajtolni, de Fernando is remek munkát végzett. Szorosabb csatával számoltam, de majd meglátjuk, hogy ki milyen benzinmennyiséggel ment. A csapat remek munkát végzett, az autó jó és megfelelő tapadást biztosít. Mindent beleadok, de Sebastian megnehezíti a dolgomat."