Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Kína, Shanghaj 2009-04-19  (Megtekintve 17270 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. április 18, 19:08
Válasz #42

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Én Alonso-nak szurkolok, bár tudom könnyű a Renault, de akkor is bravúr amit véghez vitt, csak rá kell nézni a csapattársra...

2009. április 18, 18:06
Válasz #41

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Lehet, hogy Vettel fiatal és teheséges, de Webber is gyors, és tapasztalt és inkább akkor webber nyerjen futamot, mert ő jobban megérdemelné, mint a Vettel,a ki úgy is ott lesz a Ferrarinál pár éven belül.  :dry:

2009. április 18, 17:01
Válasz #40

fish

  • **
  • Információ Nem elérhető
  • Gokart versenyző
  • Hozzászólások: 53
    • Profil megtekintése
Ugylátszik a Red Bullnál Vettel az 1. számú pilóta.Eddig az idei 3 időmérőből mindhármon Vettel volt a könyeb, vagyis mindhárom időmérőn előnyel indult Webberhez képest.Bár ezt előre lehetet tudni,hogy Vettelt fogják támogatni, mert ő híres és nagy kedvenc és a mai f1-be ez számít leginkáb nem a képeség.A Brawnoknak nagy esélye van a futam megnyeréséhez, mert 5-6 körrel  nehezebbek voltak az időmérőn a Red Bullokhoz képest és ehezképet nemvoltak sokkalasabak mint a Red Bullok.A futamon 5-6 körrel később jönek ki tankolni, vagyis 5-6 körön keresztül mennek úgy az extrakönnyű autóval, miközben a Red Bullok teletankal lesznek.

2009. április 18, 15:51
Válasz #39

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Nagyon örülök ennek az eredménynek! Grat Webber. Vettel is jól ment, de a legjobban Alonso, azért lehet, hogy könnyű volt az autó, és még sokat kell dolgozni azon a diffúzorón, de már látszik az eredménye, és remélem holnap nagyon sok pontot fognak elvinni, bár nem akarok rögtön itt újóngni, mert lehet hogy semmi nem lesz holnap, de nagyon drukkolok. :)




Szombati nyilatkozatok!

BMW-Sauber: Teljes csalódottság az időmérő után

A BMW-Sauber alakulat számára nem igazán jól alakul a helyzet a Kínai Nagydíj hétvégéjén. Már a szabadedzéseken is gondjuk akadt a versenyzőknek, és sajnos a gumiabroncsokkal kapcsolatos problémák kihatottak a szombati kvalifikáción nyújtott teljesítményükre is. A tapadás elégtelensége miatt Sem Heidfeld, sem pedig Kubica nem tudta kihozni az F1.09-es autókból a maximumot, és végül a BMW német pilótája a 11-dik, míg lengyel kollégája csak a 18-dik pozíciót volt képes elérni.

Nick Heidfeld, 11. hely

„Az időmérő második szakaszában elért első és egyben leggyorsabb köröm volt a lehető legjobb eredmény, amit ezúttal az autómból ki tudtam hozni. Bíztam benne, hogy az időmérő előrehaladtával jobb és jobb köridőt tudok majd teljesíteni, hiszen a pálya állapota is folyamatosan javult. De sajnálatos módon a helyzet másképpen alakult, és a gumijaimnak nem volt elegendő tapadása. Az egyik legnagyobb feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk ennek a pontos okát. Mindössze egy századmásodperccel maradtam csak le az első tíz közé jutástól."

 

„Bízom benne, hogy a Spanyol Nagydíjra előirányzott aerodinamikai fejlesztéseink segítenek majd a teljesítményünk javulásában. A legfontosabb dolgunk jelenleg az, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a helyzetből, és talán holnap még az időjárás is kedvez majd számomra, hiszen az eső igazán jól jönne. Igyekszünk egy igazán jó stratégiát összeállítani a vasárnapi futamra. Mivel nem tudtam az első tízben végezni, ezért szabadon dönthetek az üzemanyag-mennyiséggel kapcsolatban."

 

Robert Kubica, 18. hely

„Az autómnak nem volt elegendő tapadása, és emiatt egyáltalán nem volt egyszerű azt vezetni. Nem vagyok elégedett a szuper-lágy gumikkal. A ma reggeli szabadedzést követően nem gondoltam volna, hogy ilyen rossz helyzetben leszek, és hogy a szuper-lágy, valamint a keményebb összetételű gumiabroncsok között ennyire nagy lesz a különbség. Mindezek mellett az eredményhez hozzátartozik az is, hogy 12-es kanyarban hibáztam a fékezés során, ami miatt időt is veszítettem."

Mario Theissen, BMW Motorsport igazgató

„A mai időmérőnk miatt rendkívül csalódott vagyok. A szabadedzésen gyűjtött adataink is már megmutatták számunkra, hogy az autóink nem egészen jól tudnak teljesíteni ezen a pályán. Mindkét pilótánk küszködött a tapadás hiánya miatt, és egyelőre nem tudtuk ezt a problémát megoldani, és emiatt a versenyzőink nem igazán tudtak tökéletes kört megtenni. A teljesítményünk sajnos rányomta a bélyegét a megszerzett rajtpozícióinkra is, de igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy egy jó versenystratégiával javítsunk a helyzetünkön."



Toyota: Trulli egy kicsit csalódott

Csalódottan zárta a Toyota a Kínai Nagydíj időmérő edzését. Jarno Trulli ugyan bejutott a harmadik szakaszba, de ott csak a hatodik helyet szerezte meg. Az olasz pilóta ennél többre számított. Timo Glocktól ezúttal elpártolt a szerencse. A német pilóta nem csak hogy nem jutott túl a második szakaszon, ahol a 14. helyet szerezte meg, hanem a nap elején még a sebességváltóval is gondjai akadtak. Mivel a váltót cserélni kellett, a szabályok értelmében öt rajthelyes büntetést kap, így csak a 19. helyről vághat majd neki a holnapi Kínai Nagydíjnak.


Jarno Trulli
: "Nehéz időmérő volt és egy kicsit csalódott is vagyok az eredmény miatt, mert a ma reggeli szabadedzés után úgy gondoltam, hogy megvan a tempónk az élre kerüléshez. De valahogy, ahogyan történt az Ausztráliában is, eltűnt a tapadás a ma reggel és a délután között. Ezután valami hiányzott, az autó már nem volt olyan jó, és nagyon keményen kellett nyomnom, hogy egyáltalán bekerüljek a harmadik szakaszba. Mégis, elégedett voltam az utolsó körömmel, és végülis a hatodik hely elfogadható eredmény. Holnap jó versenyünk lehet, eső is lehetséges, ami megkeverheti a dolgokat.


Timo Glock: "Ma reggel gondjaim voltak a sebességváltóval három-négy körrel a szabadedzés kezdete után, ami miatt számomra az egész edzésnek vége volt. Ezért keveset voltam a pályán az időmérő előtt. Az autó máshogy viselkedett ma a tegnapihoz képest, és már az első szakaszban is nagy kihívás volt vezetni. Nem sikerült egy jó kört összehoznom, és tudtam, hogy nem lesz könnyű bejutni a harmadik szakaszba, mert az idők nagyon szorosak voltak. Csúszós volt a pálya, nem tudtam elég magabiztosan vezetni az autót az utolsó körömben, és hibáztam is, szóval ezzel vége is volt. A büntetés emellé azt jelenti, hogy az utolsó sorból indulunk, szóval már csak az esőben reménykedhetünk."



Renault: Működik az átalakított diffúzor!

Fernando Alonso a második helyet szerezte meg a Kínai Nagydíj időmérő edzésén. Ebben nagy segítségére volt, hogy a Renault új diffúzorral lépett pályára, illetve, hogy az autóból kiszerelték a KERS-t. Csapattársa, Nelson Piquet nem használta az újításokat, minden bizonnyal ennek is köszönhető, hogy a brazil pilóta csak a 16. helyig jutott.


Fernando Alonso: "Az autó gyors volt ma reggel, a harmadik szabadedzésen, de csak három körünk jutott az új alkatrészek tesztelésére. Az, hogy ma délután sikerült megszerezni a második rajtkockát, óriási motiváló erőt jelent a csapatnak. Hihetetlen, és most először láttam ilyen elképesztő erőfeszítést. A csapat napi 24 órát dolgozott az elmúlt hetekben, hogy ezeket az alkatrészeket létrehozzák, és ma elérkezett az idő a használatukra. Szóval nagy köszönet illet mindenkit Enstone-ban, és a mérnököket és szerelőket is, akik nem sokat aludtak a múlt éjjel, hogy az autó kész legyen. Emellett három Renault motoros autó alkotja az első hármat, szóval köszönet a motor csoportnak is Viry-ben. Elégedettek lehetünk a mai eredménnyek, és nagyon várjuk már a holnapi versenyt, ahol remélhetőleg sikerül majd néhány pontot szerezni."

Nelson Piquet: "Nyilvánvalóan nem kaptam meg azokat az alkatrészeket, amiket Fernando igen, de még így is csalódott vagyok, hogy nem sikerült a második szakaszba jutnom, mert az autó nagyon jól működött ma reggel, és az éjszaka során javítottunk is néhány dolgon. Tudom, hogy kemény verseny lesz a holnapi, de remélhetőleg működik majd a taktikánk és előrébb juthatok a futam során."



Brawn: Barrichello kemény csatát jósol

A Kínai Nagydíj időmérő edzésén szoros csatát követően Rubens Barrichello a negyedik, míg Jenson Button az ötödik rajthelyet szerezte meg. Az idei év meglepetéscsapata most először szorult ki az első sorból, amiben az ellenfelek felzárkózása mellett valószínűleg az is közrejátszott, hogy mindkét pilóta autója alulkormányzott volt.

Rubens Barrichello: "Jól teljesítettem a mai időmérőn, de az is látható, milyen gyorsan fejlődik a Forma-1. Habár meglepődtünk, hogy milyen gyorsak a Red Bullok, ez egyben remek versenyt is jelent az élen. Nehéz lesz megverni őket, de hisszük, hogy jó a taktikánk. Jenson is és én is tudjuk, hogyan kell itt a dobogón végezni, szóval reméljük, hogy holnap ezt ismételhetjük."

Jenson Button
: "Az autónk jó, de volt néhány autó, ami gyorsabb volt a mai időmérőn, mint amire számítottunk. Mindenki láthatta a második szakaszban, hogy a gyors kanyarokban nagyon erős volt a Red Bull, és mi akkor már tudtuk, hogy kemény csatát vívunk majd. Érdekes lesz látni, hogy a különböző taktikák hogyan működnek verseny közben. Természetesen szívesebben lennénk a rajtrács elején, de mindent beleadunk majd a holnapi versenyen, és meglátjuk mi történik."

Ross Brawn: "Keményebb volt a mai időmérő Sanghajban, mint amit az első két versenyen tapasztalhattunk. Mindig mondtuk, hogy az ellenfeleink gyorsan utolérhetnek bennünket, és ma ennek egyértelmű bizonyítékát láthattuk. Az autónk jól működik ezen a pályán, ám az utolsó körök során Jenson is és Rubens autója is túlságosan alulkormányzott volt. A negyedik és az ötödik hely is jó teljesítmény a rajtrácson, és várjuk a holnapi kihívást. Gratulálok a Red Bullnak az első pole pozíciójukhoz egy olyan szezonban, ami úgy tűnik, nagyon izgalmas lesz."



A Ferrari versenyzői a hibrid rendszert hiányolják

A Ferrari nem volt elégedett a Kínai Nagydíj kvalifikációs edzése után, ahol Felipe Massa hibázott és a tizenharmadik rajtpozíciót tudta megszerezni. Kimi Räikkönen pályára léphetett a harmadik etapban is, legjobb ideje azonban csak a nyolcadik helyre volt elegendő. A finn pilóta valamennyi szett gumiját elhasználta, így a legjobb tíz csatáját használt abroncsokkal teljesítette.

Kimi Räikkönen: "Természetesen nem vagyok elégedett a nyolcadik hellyel, de a jelenlegi erőviszonyok mellett ezzel kell beérni. Mindent kihoztam az autóból, de sajnos a harmadik időmérő etapban nem volt már felhasználható új szett gumi. Ennek tükrében annak is örülök, hogy sikerült néhány vetélytársat magam mögött hagyni. Továbbra sem vagyunk elég gyorsak, körülbelül egy másodperces a hátrányunk a vetélytársakkal szemben. Bízom benne, hogy hamarosan megkapjuk az új elemeket, de addig is mindent ki akarok hozni a rendelkezésemre álló csomagból. Remélem, hogy sikerül pontokat szerezni. Nem tudom, hogy milyen teljesítményt tudtam volna nyújtani a hibrid rendszerrel, emiatt talán előnyös lett volna, ha legalább az egyik autóban használtuk volna."

Felipe Massa: "A második időmérő etapban az első nekifutásom még jól sikerült, de a másodikban hibáztam, elhagytam a pályát, és emiatt nem jutottam tovább. Amikor kijöttem a boxból, forgalomba kerültem, így nem tudtam megfelelően felmelegíteni a gumiakt. Ennek ellenére a pontszerzés lesz a cél a versenyen, de még javítani kell az autó fejlesztésén. A hibrid rendszer hiánya ezúttal hátrányt jelentett, így ezen a területen is dolgozni kell."



McLaren: Idén először a top 10-ben

Több aerodinamikai elem módosításával készült a McLaren a Kínai Nagydíjra, ahol az időmérő edzésen az idei évben először került versenyzőjük a harmadik szakaszba. Lewis Hamilton autóján új első terelőszárnyat használt, valamint a diffúzoron is jelentős változások voltak megfigyelhetők, bár a csapat bevallása szerint még csak egy átmeneti konstrukcióról van szó. A brit végül a 9. rajthelyet szerezte meg, de panaszra nem lehet oka, hiszen folyamatos fejlődés eredményeként jutott idáig. Csapattársa, Heikki Kovalainen az új diffúzor mellett a régi első szárnyelem használata mellett döntött, ami után meg kellett elégedjen a 12. rajthellyel.

Lewis Hamilton: "Lépésről lépésre haladunk előre. Köszönet a srácoknak a gyárban, amiért ilyen fantasztikus munkát végeztek, és elkészítették az új alkatrészeket, minden apró darab abban segít, hogy elkapjuk az élen állókat. Még mindig nagy út áll előttünk, de mindenképpen úgy érzem, hogy a gyógyulás útjára léptünk."

Heikki Kovalainen: "Nagyon sokat javítottunk az autónkon ezen a hétvégén. Nem volt szerencsés, hogy nem sikerült gyorsabbnak lennünk a második szakaszban, de nagyon örülök, hogy Lewisnak végülis sikerült bejutnia a harmadik etapba. Habár a 12. hely nem igazán mutatja meg a valós tempómat, egyértelműen látszik, hogy a megfelelő irányba haladunk. Jó taktikával, és az első körben remélhetőleg az eddiginél több szerencsével a célom az lesz, hogy megszerezzem az első pontjaimat az idei évben."

Martin Whitmarsh: "Lewis 9. helye azt jelenti, hogy az idén első alkalommal jutottunk a harmadik szakaszba, és demonstrálja azt az erőfeszítést, amit a McLaren Technology Centre-ben az MP4-24-es fejlesztésére fordítunk. Nyilvánvaló, hogy még sok dolgunk van, és nem leszünk elégedettek addig, amíg nem kerülünk vissza az élre, de ez az eredmény bátorító, és nagyon fontos lépés az egész csapat számára. Lewis körei, különösen az első és a második etapokban félelmetesek voltak, mindenképpen méltók egy bajnokhoz. Habár Heikkinek nem sikerült javítania a 12. helyen, ő is és a mérnökei is fantasztikus munkát végeztek az autó beállításával. A kemény munka eredményeként igazán otimistán vágunk neki a holnapi versenynek, a cél az, hogy mindkét autónk pontot szerezzen."



Vettel az élre repítette a Red Bullt

A Red Bull Racing fennállásának legjobb időmérő edzését teljesítette Kínában, Sebastian Vettel első és Mark Webber harmadik rajtpozíciójának köszönhetően. A jó szereplésben a kevesebb benzin-mennyiség is szerepet játszott, a csapat mégis elégedett lehet a versenyzők munkájával.

Sebastian Vettel: "Nagyon boldog vagyok, hogy az időmérő utolsó pillanatában sikerült megszerezni az első rajtkockát. Minden etapban csak egy nekifutásom volt, de mint láthattuk nem is kellett több a sikerhez. Mivel problémák voltak az autóval, nem akartunk túl sok kört teljesíteni. Az autó jól megy, Mark minden etapban kétszer ment ki a pályára, és végig az élen harcolt. Nem aggódtam, hogy egy körön kell kihozni mindent, de tudtam, hogy nem engedhetek meg magamnak semmi hibát. Boldog vagyok, hogy az első rajtpozícióból indulhatok. Szeretnék köszönetet mondani a szerelőknek és a csapatnak, akik keményen dolgoztak. A verseny hosszú lesz, de remek pozícióból indulhatok."

Mark Webber: "Remekül teljesítettünk. A csapat keményen dolgozott az elmúlt hetekben, így kicsit sajnálom, hogy nem tudok az első sorból rajtolni, de Fernando is remek munkát végzett. Szorosabb csatával számoltam, de majd meglátjuk, hogy ki milyen benzinmennyiséggel ment. A csapat remek munkát végzett, az autó jó és megfelelő tapadást biztosít. Mindent beleadok, de Sebastian megnehezíti a dolgomat."
« Utoljára szerkesztve: 2009. április 18, 16:00 írta Cole »

2009. április 18, 15:37
Válasz #38

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Alonso a legkönnyebb!

Bár Sebastian Vettel szerezte meg a pole pozíciót a Kínai Nagydíj szombati időmérőjén, az FIA által nyilvánosságra hozott súlyadatokból kiderül: nem ő volt a leggyorsabb. Ezt a jelzőt ezen a hétvégén ismét a Brawn-Mercedes autói érdemelték ki.

Vettel a Q3-ban ugyan 3 tizeddel jobban teljesített, mint Rubens Barrichello, aki csak 4. lett, de vasárnap 17 kilogrammal kevesebb üzemanyaggal indul küzdelembe. A Motorsport-Total.com internetes híroldal értesülései szerint tíz kilogrammal több üzemanyag körönként 0,365 másodperc hátrányt jelent, tehát Barrichello és csapattársa, Jenson Button az üzemanyag mennyiségeket figyelmen kívül hagyva nagyjából három tizeddel voltak gyorsabbak a pole pozíciót megszerző Red Bullnál. Jelentős előnyről tehát nem lehet beszélni.

 

A legkönnyebb az időmérő 3. szakaszában az előzetes várakozásoknak megfelelően Fernando Alonso volt, a kétszeres világbajnok pilótának a holnapi versenyen valószínűleg már a 10. körben tankolnia kell. Vettel-t a 13., míg csapattársát, Mark Webbert a 14. körben várják első alkalommal a boxba, úgy tűnik tehát, hogy a Red Bull az összesen 56 körös futamon három kiállásos stratégiára épít. Elképzelhető azonban az is, hogy két kiállás mellett döntenek, egy hosszú és két rövid etappal.

 
Barrichello autója az időmérőn kicsivel nehezebb, mégis hajszállal gyorsabb volt, mint Button-é. A két versenyző a 18. illetve 19. kör környékén áll ki majd tankolni. Az első 10 közül szombaton a legnehezebb autóval Lewis Hamilton körözött. A leghosszabb ideig várhatóan Nelson Piquet marad kinn a pályán, aki azonban csak a 17. rajthelyre kvalifikálta magát.


A Kínai Nagydíj rajtja előtti súlyok:Rajtpozíció   Pilóta   Csapat   Összsúly
1   S. Vettel   Red Bull   644
2   F. Alonso   Renault   637
3   M. Webber   Red Bull   646,5
4   R. Barrichello   Brawn   661
5   J. Button   Brawn   659
6   J. Trulli   Toyota   664,5
7   N. Rosberg   Williams   650,5
8   K. Räikkönen   Ferrari   673,5
9   L. Hamilton   McLaren   679
10   S. Buemi   Toro Rosso   673
11   N. Heidfeld   BMW   679
12   H. Kovalainen   McLaren   697
13   F. Massa   Ferrari   690
14   K. Nakadzsima   Williams   682,7
15   S. Bourdais   Toro Rosso   690
16   N. Piquet   Renault   697,9
17   R. Kubica   BMW   659
18   A. Sutil   Force India   648
19   T. Glock   Toyota   652
20   G. Fisichella   Force India   679,5



Kiállások várható menetrendje:
 
Kör   
Versenyző

10:    
Fernando Alonso

13:    
Sebastian Vettel

14:    
Mark Webber, Adrian Sutil

15:    
Nico Rosberg

16:    
Timo Glock

18:    
Jenson Button, Robert Kubica

19:    
Rubens Barrichello

20:    
Jarno Trulli

24:    
Kimi Räikkönen, Sébastien Buemi

26:    
Lewis Hamilton, Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella

27:    
Kazuki Nakajima

30:    
Felipe Massa, Sébastien Bourdais

32:    
Heikki Kovalainen

33:    
Nelson Piquet

2009. április 18, 11:18
Válasz #37

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Szombati pillanatok






















2009. április 18, 11:13
Válasz #36

Szabi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 793
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Igen ez a nap a Renault-é volt!

2009. április 18, 11:12
Válasz #35

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
A Toyota erős szóval pontszerző helyre feljöhet Glock.

Azért ez a Red Bull részsiker reményt adhat a többi csapatnak is. A Renault is mekkorát villantott ma? :o

2009. április 18, 11:10
Válasz #34

Szabi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 793
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Vettel most belehúzott,mindenből kihozza a legjobbat!Sajnálom hogy Kimi csak 8, de legalább(ha eggyel is)de megelőzte Hamit.Massával nem tudom hogy mi van, de most se jutott be a Q2-be.A ferka lehet megint valamit elcs*szett.A dobogó is elég érdekes, a legyőzhetetlennek tartott Brwan Gp nincs rajta.Alonso is hozta a formáját, de Piqet.....
Ja és Glock vajon feltud jönni a 19 helyről, a büntetés miatt?

2009. április 18, 10:21
Válasz #33

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Jól van, azért alakul a helyzet. Jók a Red Bullok, és Alonso is gigabrutál a Renault-val!
Igaz lehet hogy a Brawn-ban túl sok a benya és csak azért gyengélkedtek egy kicsit...


2009. április 18, 10:00
Válasz #32

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Kínai időmérő

A sorrend:

1. S. Vettel RED B 0 13. 1:36.565 1. 1:35.130 1. 1:36.184
2. F. Alonso REN B 0 11. 1:36.443 7. 1:35.803 2. 1:36.381
3. M. Webber RED B 0 3. 1:35.751 2. 1:35.173 3. 1:36.466
4. R. Barrichello BGP B 0 2. 1:35.701 3. 1:35.503 4. 1:36.493
5. J. Button BGP B 0 1. 1:35.533 4. 1:35.556 5. 1:36.532
6. J. Trulli TOY B 0 9. 1:36.308 5. 1:35.645 6. 1:36.835
7. N. Rosberg WIL B 0 5. 1:35.941 8. 1:35.809 7. 1:37.397
8. K. Räikkönen FER B 0 6. 1:36.137 9. 1:35.856 8. 1:38.089
9. L. Hamilton MCL B 0 4. 1:35.776 6. 1:35.740 9. 1:38.595
10. S. Buemi STR B 0 8. 1:36.284 10. 1:35.965 10. 1:39.321
11. N. Heidfeld BMW B 0 12. 1:36.525 11. 1:35.975
12. H. Kovalainen MCL B 0 14. 1:36.646 12. 1:36.032
13. F. Massa FER B 0 7. 1:36.178 13. 1:36.033
14. T. Glock TOY B 0 10. 1:36.364 14. 1:36.066
15. K. Nakajima WIL B 0 15. 1:36.673 15. 1:36.193
16. S. Bourdais STR B 0 16. 1:36.906
17. N. Piquet REN B 0 17. 1:36.908
18. R. Kubica BMW B 0 18. 1:36.966
19. A. Sutil FOR B 0 19. 1:37.669
20. G. Fisichella FOR B 0 20. 1:37.672

Rendkívül izgalmas és érdekes időmérőt láthattunk ma is. Talán egyedül a Q1 nem tartogatott nagy meglepetéseket, hiszen már úgyis megszoktuk, hogy egy "nagy név" rögtön az elején kipotyog. Ezúttal Robert Kubicától búcsúztunk idejekorán, Piquet, a 2 Force India és Bourdais mellett. Kubica keményen küzdött a kocsival, valószínűleg a beállításai nem voltak jók, illetve nem tett jót a lengyel hétvégéjének az sem, hogy most kellett kipróbálnia a KERS-et, ami szintén időbe került. Lehetséges, hogy emiatt nem sikerült megfelelően beállítani a BMW-t.

A második etap aztán már újdonságokat is tartogatott számunkra: a Red Bull felvette a harcot a 2 Brawn-nal, sőt! Sikerült náluk jobb időt autózni, Vettelnek és Webbernek is. KImi és Massa a szakasz elején futott egy-egy elég gyors kört, Kimi valamivel jobbat, hiszen a 9. helyen mehetett tovább a legjobb tízes küzdelmébe. Felipe ismét nem bizonyult túl versenyképesnek, így kiesett. A Ferrari becsületét Kimi mentette meg. A Top 10-esbe hatalmas bravúrral az újonc Sebatien Buemi is befért!

Már javában köröztek a pilóták a mindent eldöntő 10 percben, de a Q2-t nyerő Seb Vettel még sehol sem volt. A Red Bull és az ifjú német úgy döntöttek, csupán egyetlen gyors körre bízzák a rajthelyüket. Végig nézték, ahogy a többiek püfölik egymást a jobb pozíciókért, Kimi szépen feljött a 6. helyre, majd kiküldték Sebit a pályára. A kis német pedig nem ijedt meg a kihívástól, és már-már szemtelen gyorsaságával és ügyességével megszerezte a polepozíciót! Csapattársa, Mark Webber, holnap mögüle, a 3. rajtkockából várhatja a rajtot, míg a 2. helyre Fernando Alonso hozta be a hétvége során eddig gyengélkedő Renaultját.

2009. április 17, 23:29
Válasz #31

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
Szerencse, ó hagyjuk, Kimit elkerüli rendesen! Szóval abban nem bízok, Most hiába bízok Kimiben mikor tudjuk, hogy az autó olyan lassú mint a csiga.  Látjuk Alo is hogy szenved és aztán ő is kihozza a maxot a gépből, ráaádsul nyomja rendesen a kers gombot, de még akkor sem megy, úgy mint  a ferkának. Mondom talán Európa lesz a megoldás, és akkor javuló tendenciát mutat a Ferrari.


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2009. április 17, 22:37
Válasz #30

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Ismerjük Kimit, nem egy feladós típus,  ő a maximumot fogja nyújtani, ameddig bírja az autó, addig kimi kinyomja még a szemét is,bízzunk Kimiben, bízzunk a szerencsében!! :thumbsup:

2009. április 17, 22:17
Válasz #29

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
Hát erre csak annyit, gratulálok Buttonak a világbajnoki címéhez, és a Brawn-nak a konstruktőri címhez! Szép volt fiúk!!!
Nagyon szomorú és lehangoló nézni ahogyan szenvednek a világbajnokok, főleg a ferka, ennyire nem voltak a béka segge alatt! Sajnos már kedvem elment az egészhez, már nem is vároma futamokat, ennyire nem érdekel, mert a ferka nem fejlődik hanem romlik! Hát akkor ennyit érnek azok az új aero újítások. nem találok szavakat hogy mennyire nem jó ez a Ferrari! én nem tudom mire fel bíznak a Ferrariban annyian?, hogy feltámadnak? Talán még egy év kell nekik, hogy leamortizálják még jobban, szóval bízakodó a 2010 év is! O0 De azért hajrá Kimi! csórikám... :'(


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2009. április 17, 17:05
Válasz #28

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Pénteki nyilatkozatok:

A Ferrari hibrid rendszer nélkül lassabb

A Ferrari úgy határozott, hogy Kínában egyik versenyző sem használja a hibrid rendszert, amely nemcsak megbízhatósági problémát okoz, esőben veszélyes is. A pénteki edzésnap végén Felipe Massa a plusz lóerők hiányára panaszkodott, míg Kimi Räikkönen nem tapasztalt nagy változást.

Felipe Massa: "A technika miatt nehéz helyzetben vagyunk, de ha arra gondolunk, hogy mi történt azokkal, akikhez közel álltunk és hogy milyen a mindennapi élet Abruzzóban (a földrengés sújtotta régió) más szemszögből látjuk a dolgokat. Bízom benne, hogy a Luca di Montezmolo által javasolt 'Abruzzo nel cuore' (Abruzzo a szívünkben) felirattal segíteni tudunk az embereknek, hogy kevésbé érezzék egyedül magukat. Ami a pályán történeteket illeti, úgy gondolom, hogy még inkább korlátozottak a lehetőségek. A hibrid rendszer nélkül versenyzünk itt, így csökken a teljesítmény, és az aerodinamikai tapadás sem olyan, mint a legjobb autónál. Keményen kell dolgozni az autó fejlesztésén, de tudjuk, hogy nehéz lesz ledolgozni a hátrányt. A gyenge teljesítmény egyetlen ellenszere a kemény munka."

Kimi Räikkönen: "Az autó egyensúlya nem olyan rossz, és nem igazán éreztem a hibrid rendszer hiányát. Egyszerűen lassúak vagyunk azokhoz a csapatokhoz képest, akik az élen harcolnak. Fejleszteni kell az autót, mert jelenleg nem tudunk harcba szállni a bajnoki címért. Nem adjuk fel, és az egész csapat keményen dolgozik, hogy újra nyerő helyzetben legyünk. Ez egy erős csapat, amely tudja, hogy hogyan kell kimászni ebből a helyzetből. A szuperlágy gumik sokkal jobbak, mint Melbourne-ben voltak."



A McLaren-Mercedes új fejlesztéseket vitt Kínába

A McLaren-Mercedes versenyzői elégedettek a legújabb fejlesztésekkel, amelyek jelentős teljesítmény javulást biztosítanak, és lehetővé teszik, hogy a pontszerző helyezésekért szálljon harcba a csapat. A délutáni edzésen Heikki Kovalainen a kilencedik, Lewis Hamilton a tizenharmadik legjobb időt teljesítette.

Heikki Kovalainen: "Elégedett vagyok a legújabb fejlesztések teljesítményével. Az autóm egyensúlya még nem tökéletes, de mindenképpen stabilabb ezen a versenypályán."

Lewis Hamilton: "Az új elemekkel az autó stabilabb és nagyobb a leszorító erő is. Sikerült előrelépést tenni. Az autó sokkal jobb a kanyarokban is, ami jó kiinduló pont a folytatáshoz. A szuperlágy gumikkal konstans teljesítményt tudtam nyújtani,  és az elhasználódása sem vészes. Összességében jó napunk volt, de a közepesen gyors és a gyors kanyarokban még nem tökéletes az autó egyensúlya."



A Renault mindenképpen javítani akar

Fernando Alonso a közepes gumikkal teljesítette a pénteki program nagy részét, a szuperlágy keveréket csak az utolsó tizenkét körben használta. Legjobb idejét (1:37.638) is ezzel a keverékkel teljesítette a szabadedzés végén. Csapattársa, Nelson Piquet hasonló programot teljesített, aki a tizenhatodik (1:37.273) helyen állt a nap végén. A Renault istállónál egyedül a brazil versenyző használta a hibrid rendszert.

Fernando Alonso: "Annak ellenére, hogy az időtábla végén állunk, nincs ok az aggodalomra, mivel a pénteki napot arra szántunk, hogy felkészítsük az autót a versenyre. A harmadik szabadedzésen az időmérőre összpontosítunk, így bizakodó vagyok a folytatást illetően. Be kell jutnunk az időmérő harmadik etapjába, mint Malajziában is, és annyit pontot szerezni, amennyit csak lehetséges. Ma a megfelelő beállításokat kerestük, de a köridőket elnézve bizakodóak lehetünk."

Nelson Piquet: "Délelőtt nem voltak túl jók a pályaviszonyok, de a nap folyamán egyre jobb lett a tapadás. A két edzés között sikerült előrelépéseket tenni, de még mindig nem tökéletes az autó és a beállításokkal sem vagyok teljesen megelégedve. Sok munkánk lesz, hogy ki tudjuk hozni a maximumot az időmérőből."



Tovább folytatja remeklését a Brawn-Mercedes

A Kínai Nagydíj pénteki napján tovább folytatta remek szereplését a Brawn-Mercedes csapata. Habár a délelőtti tréningen Lewis Hamilton letaszította a trónról a világbajnoki éllovas csapat versenyzőit, délutánra 'helyreállt a rend', s Jenson Button Rosberget megelőzve végzett az élen. Rubens Barrichello mindkét edzést a harmadik pozícióban zárta.

Jenson Button:
Első szabadedzés: 2., 1:37.450 (+0.116), 18 kör
Második szabadedzés: 1., 1:35.678 (+0.000), 35 kör

„Az utolsó néhány etap alatt az autó egyensúlya sokat javult, miután korábban kicsit küzdöttünk azzal, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Sokat foglalkoztunk a különböző keverékű abroncsokkal, hogy megállapítsuk, miképp viselkednek a hosszabb etapokon. Látszólag óriási volt a forgalom a pályán, így az okozta a legnagyobb gondot, hogy tiszta pályán körözhessünk. Hasznos első napon vagyunk túl, de még vár ránk némi munka, hiszen holnap elégedettnek kell lennünk a balansszal az időmérőre."

Rubens Barrichello:
Első szabadedzés: 3., 1:37.566 (+0.232), 19 kör
Második szabadedzés: 3., 1:35.881 (+0.202), 35 kör

„Ismét pozitív napon vagyunk túl és jó munkát végeztünk ma, melynek köszönhetően sikerült jó beállításokat találni a hétvégére. Főként az abroncsokra fókuszáltunk, szerettünk volna tiszta képet kapni arról, miképp tudjuk kihozni a legjobbat a lágyabb keverékből. Különféle dolgokat próbáltunk ki, délután azonban az utolsó etapon küzdöttem egy kicsit a tapadással. Jelenleg még kicsit piszkos a pálya, de folyamatosan tisztulni fog majd a hétvége folyamán."

Ross Brawn (csapatfőnök):

„Produktív napot zártunk, ami lehetőséget adott nekünk arra, hogy véghez vigyük a tervezett programot és megfelelően kiértékeljük az opciós abroncsokat. Főként a lágyabb keverékre összpontosítottunk, és megállapítottuk, hogy ezzel a legkifizetődőbb dolgozni az időmérőn és a versenyen. Bár nem vagyunk teljesen elégedettek az egyensúllyal, az autó kiválóan üzemelt a hűvösebb körülmények között, ami annak köszönhető, hogy a verseny hat hónnap korábban zajlik, mint az elmúlt években."



Williams: Rosberg remekelt, Nakajima szenvedett

Vegyes eredményekkel zárta a pénteki napot a Williams alakulata. A grove-i székhelyű istálló német versenyzője, Nico Rosberg szokásához hűen remekelt a délutáni tréningen, hiszen minimális hátránnyal végzett a második helyen.
Csapattársa, Kazuki Nakajima vele ellentétben szenvedett az autó beállításaival, de bízik benne, hogy a holnap időmérő edzésre már minden rendben lesz.

Nico Rosberg:
Első szabadedzés: 7., 1:37.860 (+0.526), 24 kör
Második szabadedzés: 2., 1:35.704 (+0.025), 36 kör

„Érdekes nap volt ez számunkra. Sokat tanultunk, különösen az abroncsokról és arról, hogy hogyan lehet kihozni belőlük a legjobbat. Ez nagyon fontos dolog számunkra jelenleg, bár meglehetősen egyenletes teljesítményt tudunk nyújtani valamennyi pályán. Most a versenyre készülünk és nem szeretnénk nagy meglepetéseket látni. Úgy tűnik, tanultunk a tavalyi hibáinkból."

Kazuki Nakajima:
Első szabadedzés: 19., 1:38.730 (+1.396), 25 kör
Második szabadedzés: 7., 1:36.377 (+0.698), 32 kör

„Kicsit nehezen alakult a mai napom. A gumik elég furcsán viselkedtek délelőtt, bár délutánra javult kissé a helyzet. Küzdöttem azzal is, hogy megtaláljam a megfelelő egyensúlyt. Most arra kell koncentrálom, hogy javítani tudjak a holnapi időmérőre. Meglátjuk, mennyire sikerül."



Versenyképesek voltak a Red Bull autói a pénteki napon

Elégedetten nyilatkoztak a Kínai Nagydíj pénteki edzésnapját követően a Red Bull Racing versenyzői. A délutáni tréningen a csapat ausztrál versenyzője, Mark Webber a negyedik helyen végzett, míg csapattársa, Sebastian Vettel közvetlenül mögötte az ötödik helyen zárt.

A csapat a megszokott protokollhoz hasonlóan az autó beállításaival, valamint az abroncsok összehasonlításával volt elfoglalva. Webber napja ezzel együtt nem volt problémamentes, hiszen az RB5-s konstrukció felfüggesztésével akadtak problémái.

Mark Webber:
Első szabadedzés: 5., 1:37.752 (+0.418), 20 kör
Második szabadedzés: 4., 1:36.105 (+0.426), 32 kör

„Összességében jó napon vagyunk túl. Sajnos a második edzésen volt egy kis problémánk a hátsó felfüggesztéssel, melynek kijavítása sok időt vett igénybe, így a tervezettnél korábban be kellett fejezni a programunkat. Mindazonáltal sikerült hasznos információkat gyűjteni az autóval kapcsolatban. A legfőbb feladat a csapatok és a versenyzők számára, hogy jól boldoguljanak a különböző keverékű abroncsokkal. Mint azt láthattuk, a legnagyobb kérdés a gumik szemcsésedése, de hála a jó égnek van sisakom és sisakrostélyom, ami megvédi a szememet a leváló gumidaraboktól!"

Sebastian Vettel:
Első szabadedzés: 12., 1:38.274 (+0.940), 20 kör
Második szabadedzés: 5., 1:36.167 (+0.488), 22 kör

„A megszokott abroncs-összehasonlítást hajtottuk végre ma, ami nagyon fontos a vasárnapi verseny miatt, hiszen nagy kihívást jelent a pálya ezen a téren. A srácok kiváló munkát végeztek, az autó hibátlanul működött, ami mindig nagyszerű a pénteki napon. Malajziával ellentétben végre száraz pályán körözhettünk, szóval tökéletes feltételek álltak a rendelkezésünkre. Meglátjuk, mire megyünk holnap. Nagyon élvezem a pályát."



A BMW-Sauber a versenyre fókuszált a pénteki edzésen

A BMW-Sauber a megszokottak szerint a versenyre készült a pénteki edzésnapon. A kínai versenypályán nemcsak Nick Heidfeld, Robert Kubica is pályára vitte a hibrid rendszert, amely nem okozott problémát.

Robert Kubica: "A szokásos pénteki programot teljesítettük, hogy megismerkedjünk a pályaviszonyokkal és a gumikkal. A szuperlágy keverék nagyon sérülékeny, a közepeset nehéz munkára bírni. Ma használtam először a hibrid rendszert egy versenyhétvége keretén belül, így a beállításokra fókuszáltam. Most a telemetriai adatok kielemzése következik."

Nick Heidfeld: "Mint minden pénteki edzésen, most is a gumikat teszteltem a versenyre, de sajnos nem úgy funkcionálnak, mint szeretném. Javítani kell az autóm egyensúlyi beállításain is."

Willy Rampf: "Ezúttal is a versenyre összpontosítottunk, és sikerült teljesíteni a tervezett programot. Egyelőre nem lehetünk elégedettek. Nick és Robert is használta a hibrid rendszert, és nem merült fel semmi probléma."



Toyota: Nem túl drámai a helyzet az abroncsokat illetően

Vetélytársaihoz hasonlóan a Kínai Nagydíj pénteki edzésnapján a Toyota csapata is megtette a szükséges előkészületeket a szombati időmérő edzést, valamint a másnapi versenyt illetően.

A kölni székhelyű gárda mindkét versenyzője el tudta végezni a tervezett programot, habár Jarno Trullit a délelőtt folyamán egy kisebb elektronikai hiba hátráltatta. A csapat délelőtt az új aerodinamikai elemek kiértékelésével foglalkozott, míg délután a lágyabb keverékű abroncsok teljesítményét mérték fel.

Jarno Trulli:
Első szabadedzés: 6., 1:37.764 (+0.430), 19 kör
Második szabadedzés: 6., 1:36.217 (+0.538), 42 kör

„Dolgos pénteki napon vagyunk túl. A délelőtt folyamán volt egy technikai problémánk, ami egy kis pályaidőbe került, de be tudtuk fejezni a tervezett programot, melynek keretein belül a beállítások és az abroncsok kiértékelésével voltunk elfoglalva. A pályafeltételek nem voltak túlságosan fantasztikusan reggel, de folyamatosan javult a nap során. Összességében még nem vagyok teljesen elégedett az autó egyensúlyával és tempójával, így remélem, hogy ma este ki tudjuk elemezni a gyűjtött adatokat és holnap jobbak lehetünk. Aztán remélhetőleg vasárnap meg tudunk célozni egy erős eredményt."

Timo Glock:
Első szabadedzés: 8., 1:37.894 (+0.560), 21 kör
Második szabadedzés: 8., 1:36.548 (+0.869), 40 kör

„Összességében minden rendben ment. A pálya délelőtt elég trükkös volt, mert nem volt sok tapadásunk. Kicsúsztam a pálya koszos részére is és össze kellett szednem az autót. A nap folyamán sokat válogatottunk a beállítások között. A második szabadedzés jobban sikerült és az autót jobbnak éreztem. Szóval azért van még mit tenni holnap, hogy jó irányba haladjunk tovább. De mindent egybevetve nem volt ez rossz kezdése a hétvégének."



Sokat fejlődött a Toro Rosso Malajzia óta

Sikerült előrelépéseket tennie a Toro Rosso csapatának a Kínai Nagydíj első napján.

A faenzai kiscsapat versenyzői az istálló hivatalos sajtóközleményében elárulták, hogy az autó megfelelően üzemel a sanghaji aszfaltcsíkon, az abroncsokra azonban a továbbiakban is nagy figyelmet kell fordítani.

Sebastien Bourdais:
Első szabadedzés: 10., 1:38.195 (+0.861), 24 kör
Második szabadedzés: 10., 1:36.800 (+1.121), 34 kör

„Úgy tűnik, jól kezdődik számunkra a hétvége. Sikerült fejlődnünk abban a tekintetben, hogy megértsük az autót és hogy a legjobbat hozzuk ki belőle. Van még mit tenni, különösen az opciós abroncsok kapcsán. Voltaképpen kissé meglepett, hogy milyen jól kitartanak, és egyértelműen több van bennünk egy körnél. Nem azt mondom, hogy 30 körön keresztül fent tudjuk hagyni, de sokkal jobbak, mint vártuk. Nyilvánvaló, hogy azok a módosítások, melyek Malajzia óta helyet kaptak az autón, jól működnek."

Sebastien Buemi:
Első szabadedzés: 13., 1:38.307 (+0.973), 26 kör
Második szabadedzés: 15., 1:37.219 (+1.540), 34 kör

„Ez volt az első alkalom, hogy körözhettem ezen a versenypályán, így a hétvége előtt rengeteg időt töltöttem a Red Bull Technology szimulátorában, ami egyértelműen nagy segítség volt. Azt tervezem, hogy a jövőben többet használom majd. Nehéz számszerűsíteni, de biztosan sokat segít. Volt reggel egy technikai problémám, ami némi időmbe került, de aztán minden visszazökkent a normális kerékvágásba és délután képesek voltunk előrelépéseket tenni. Versenyképesebbnek tűnünk, mint Malajziában és határozottan javulunk. Nem tudtam tökéletes kört futni ma, szóval úgy gondolom, hogy holnap jobb lehetek. Kedvelem a pályát: nagyon jó, nagyon új, minden nagyszerű."



Sikerrel kezdődött a Force India kínai hétvégéje


A Force India istálló jól kezdett Kínában, mindkét versenyző teljesíteni tudta a tervezett programot, amely a beállítási munkálatokat és az abroncsok összehasonlítását foglalta magába. Adrian Sutil a tizenegyedik és a tizenegyedik, míg Giancarlo Fisichella a tizenhetedik és a húszadik legjobb időt teljesítette.

Adrian Sutil: "Nagy különbséget jelent, hogy az év ezen időszakában versenyzünk itt. Megszoktuk, hogy itt harminc fokos meleg van, de az alacsonyabb hőmérsékleteknek köszönhetően könnyebb dolgunk van annak ellenére, hogy tovább tart felmelegíteni a gumikat. A közepes gumikeverék rendben van a hosszabb etapok során, de egy körön nehéz boldogulni vele. A szuperlágy egy körön jobb, és a hosszabb etapok során sem olyan rossz, mint előzetesen gondoltuk. Minden jól ment, sikerült teljesíteni a tervezett programot, és az egyensúly is rendben van. Elégedett vagyok a pozíciómmal, és úgy gondolom, hogy sikeres volt a kezdet."

Giancarlo Fisichella
: "Nem vagyok túlzottan elégedett a mai nappal, mivel az autóm egyensúlya nem tökéletes. Nem tudok konstans teljesítményt nyújtani és egyelőre nem barátkoztam meg a beállításokkal. A jelenlegi hőmérsékletek mellett a gumik nem okoznak problémát. Már nagyjából tudjuk, hogy milyen irányba fogunk elindulni, hogy előrelépéseket tegyünk."



Formula.hu

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek