A Toyota duóját diszkvalifikálták az időmérő után
Timo Glock és Jarno Trulli a rajtrács végéről vághat majd neki a vasárnapi Ausztrál Nagydíjnak, amennyiben a Toyota szabályos autót tud biztosítani nekik, ugyanis az időmérő utáni mérlegelésen hajlékony szárnyak miatt megbukott a TF109-es modell.
Glock a hatodik, Trulli pedig a nyolcadik helyen végzett a mai időmérő edzésen, ám a stewardok törölték eredményeiket, mert a mérlegelésen hajlékony elemeket találtak a TF109 hátsó szárnyán.
"A stewardok jelentést kaptak a technikai delegátustól, miszerint a 9-es, és a 10-es rajtszámú autók hátsó szárnyának felső elemei extrém flexibilitást mutatnak, és így nem felelnek meg a 2009-es Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelyében foglaltaknak" – állt az FIA közleményében.
"A stewardok meghallgatták a Panasonic Toyota Racing magyarázatát, és vizsgálatot indítottak a kérdéses autók ellen. A stewardok egyetértettek a technikai delegátussal abban, hogy a vitatott autók nem tesznek eleget a 2009-es Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelyében foglaltaknak."
"A stewardok ezután döntöttek úgy, hogy törlik a 9-es, és a 10-es rajtszámú autók időmérő eredményeit."
Mindez azt jelenti, hogy Glock és Trulli a mezőny végéről lesz kénytelen elrajtolni a holnapi versenyen, amennyiben a Toyota szabályos autót tud biztosítani számukra – amivel vélhetően nem lesz gond.
Hamilton a rajtrács végéről kezdi meg a futamot
A világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton a rajtrács végéről lesz kénytelen nekivágni a vasárnapi Ausztrál Nagydíjnak, miután csapata úgy döntött, kicseréli a váltót a brit pilóta autójában.
Hamilton egyetlen kört sem teljesített az időmérő edzés második etapjában, ugyanis egy váltóhiba lépett fel nála az első etap végén.
Bár a McLarennek lett volna arra lehetősége, hogy az FIA technikai delegátusának felügyelete mellett belenyúljon a váltóba, és megjavítsa a hibás alkatrészeket, a csapat végül úgy döntött, annak ellenére is kicseréli a teljes egységet, hogy az tíz rajthelyes büntetést von maga után.
Az idei szabályok értelmében, egy váltónak legalább négy futamhétvégét kell kibírnia, és mivel Hamilton amúgy is a 15. helyről indulhatott volna, a rajtbüntetés szinte semmit nem jelent.