A Renault főmérnöke, Pat Symonds szerint a 2008-as szezon második felében a francia csapat minden riválisát felülmúlta a fejlesztések során, és az alakulat elérte az idény közben kitűzött célját is. A szakember elmondta, 2009 előtt hatalmas lendületet adott az istállónak az elmúlt néhány futamon mutatott jó teljesítmény.Az enstone-i gárda számára rosszul indult a szezon, és sokáig úgy tűnt, hogy idén is csak a középmezőnyben végezhet a csapat. Szingapúrban azonban Fernando Alonso nyert, majd Fudzsiban duplázni tudott, a francia alakulat pedig a negyedik helyre lépett fel a konstruktőrök között, amit már el sem veszíthet.
Kellemetlen volt az, ahogyan kezdtük ezt az évet, hiszen jóval hátrébb voltunk, mint azt vártuk, és ha a helyzet ilyen maradt volna, akkor nagyon elcsüggedtünk volna. Voltak okai ennek, de ebben a különleges esetben a tények, és nem azok okai számítanak"- idézte Pat Symonds főmérnököt az autosport.com.
"Az a mód, ahogyan megfordítottuk a szituációt, óriási lendületet adott nekünk, mivel bebizonyítottuk, hogy felül tudjuk múlni versenytársainkat a fejlesztésekben, és vitathatatlanul felülmúltuk azokat is, akik vezetik a világbajnokságot, mert sokkal közelebb kerültünk hozzájuk"- vélte a szakember, aki szerint ez a fejlődés üzenet is egyben a riválisoknak a következő évre.
Symonds ezt követően azzal folytatta, hogy összességében elégedett amiatt, hogy az idény közben kitűzött céljaikat sikerült elérniük: "Szeretem nagyon magasra tenni a lécet, az a cél pedig, amit a szezon közepén állítottunk fel, vagyis hogy a negyedik helyen fejezzük be a bajnokságot, és a miénk legyen a harmadik leggyorsabb autó, nem volt olyan ambiciózus, mint amilyet én normális esetben elfogadnék"- mondta Symonds.
A Renault főmérnöke biztos abban, hogy a hétvégi szezonzárón, Brazíliában is remekül szerepelhet majd a csapat: "Ha megnézik az elmúlt néhány versenyt, akkor láthatják, hogy az autó jól teljesített az egymástól nagyon különböző pályákon is. Ám mint ahogyan az erősségeink, a gyengeségeink is megvannak"- vélte Symonds, aki elárulta, hogy a 12-es kanyar kijáratánál, és az első kanyarnál lehetnek kellemetlen perceik Interlagosban.
"Mindazonáltal az autónak elég jónak kellene lennie a gyors 3-as és 5-ös kanyarokban, és összességében úgy vélem, hogy fenntarthatjuk azt a versenyképességet, amit az elmúlt néhány futamon mutattunk"- szögezte le a szakember.