16
F1 Hírek / Alonso a taktikának köszöni pozíciójavításait
« Dátum: 2011. Március 29, 18:31 »
Az Ausztrál Nagydíj nyilvánvalóvá tette a Ferrari számára, hogy fejlődésre van szükségük a világbajnoki álmok megvalósításához, azonban pozitívumként értékelték, hogy az időmérőn tapasztalt hátrányuk csökkent, és a 150 ° Italia megbízhatónak bizonyult.
A Ferrari többször átkeresztelt autója a csapat várakozásaihoz képest gyengén szerepelt Melbourne-ben, ahol Fernando Alonso a 4., Felipe Massa pedig a 9. helyet szerezte meg - bár a Sauberek kizárásával jelen állás szerint a 7. helyre ugrott előre.
Az 5. rajtkockából induló spanyol az első kanyarban kialakult tumultus miatt visszaesett középmezőnybe, azonban néhány előzésnek, illetve a jól időzített kerékcseréknek köszönhetően visszaküzdötte magát a 4. helyre. "A rajtnál volt egy kis keveredés: jól indultam el, azonban (Jenson) Button jött felém, és muszáj volt kihúzódnom, hogy elkerüljem az ütközést. A stratégiánk megfelelőnek bizonyult, a segítségével sikerült javítanom néhány pozíciót" - fogalmazott.
"Ma megint úgy tűnt, hogy (Sebastian) Vettel egy másik bolygóról jött, a többiekhez viszont közelebb kerültünk - nem annyira, mint pénteken, de legalább nem voltak olyan messze, mint a tegnapi időmérőn" - mutatott rá a pozitívumokra, hozzátéve: talán ha nem kerül forgalomba, az első három helyezetthez hasonlóan két kiállással teljesítheti a versenyt.
A ferraris többször is felidézhette a tavalyi, rosszemlékű Abu Dhabi-i Nagydíj pillanatait, amikor a verseny alatt a bombaformában autózó Vitalij Petrov mögött találta magát. A második kerékcserék után sikerült is az orosz elé kerülnie, aki azonban már nem látogatott ki a boxba, így végül Alonso lemaradt a dobogóról - azonban elmondása szerint nem fogta el nosztalgikus hangulat.
"Hogy Abu Dhabi után megint Petrov mögött végeztem? Igaz, de ez puszta véletlen, és jelenleg sokkal kielégítőbb érzés, hogy sikerült magam mögött tartanom (Mark) Webbert, aki szerintem komolyabb ellenfél lesz a világbajnoki küzdelemben, mint az orosz"- mutatott rá. - "Jó helyzetben vagyunk a világbajnoki cím szempontjából, de csak akkor, ha a továbbiakban nem a 3-4. helyen végzünk majd. Fejlődnünk kell, ezzel tisztában vagyunk, de még korai lenne megjósolni, hogy mi fog történni."
A 9. helyen befutó Felipe Massa a rajtnál megelőzött Jenson Buttonnal vívott ádáz küzdelmet, akit később a sportfelügyelők szabálytalan előzés miatt megbüntettek. "A csata Buttonnal? Nagyon szoros volt: amikor a sikánt levágva megelőzött, számítottam rá, hogy megbüntetik" - nyilatkozta a brazil, aki elárulta, futam közben határoztak úgy, hogy már a második kerékcserénél felrakják a keményebb keveréket. Ez azonban utólag hibás döntésnek bizonyult, mivel a verseny vége előtt 9 körrel beiktatott utolsó boxkiállás miatt veszített néhány helyet.
"Munkához kell látnunk, hogy megértsük, mi is történt, mivel szerintem nem sikerült megmutatnunk a valós teljesítményünket" - figyelmeztetett a versenyző. Szintén azonnali lépéseket sürgetnek a csapat vezetői, akik nem tagadták: csalódottan távoznak Melbourne-ből.
"Az egyik fő terület a leszorítóerő nagysága az autó elején: rá kell jönnünk, hogy a pályán miért nem azt láttuk, ami az adatok alapján elvárható lett volna. A kevés pozitívumok egyike a megbízhatóság, főleg amit a motort és a KERS-et illeti" - mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.
"Sok munka vár még ránk, ez nem kétséges. A hétvégén a 150 ° Italia nem volt olyan versenyképes, mint szerettük volna. A Red Bull, illetve a McLaren a versenyen és az időmérőn is gyorsabb volt nálunk" - tette hozzá a Chris Dyert váltó vezető versenymérnök, Pat Fry.
A Ferrari többször átkeresztelt autója a csapat várakozásaihoz képest gyengén szerepelt Melbourne-ben, ahol Fernando Alonso a 4., Felipe Massa pedig a 9. helyet szerezte meg - bár a Sauberek kizárásával jelen állás szerint a 7. helyre ugrott előre.
Az 5. rajtkockából induló spanyol az első kanyarban kialakult tumultus miatt visszaesett középmezőnybe, azonban néhány előzésnek, illetve a jól időzített kerékcseréknek köszönhetően visszaküzdötte magát a 4. helyre. "A rajtnál volt egy kis keveredés: jól indultam el, azonban (Jenson) Button jött felém, és muszáj volt kihúzódnom, hogy elkerüljem az ütközést. A stratégiánk megfelelőnek bizonyult, a segítségével sikerült javítanom néhány pozíciót" - fogalmazott.
"Ma megint úgy tűnt, hogy (Sebastian) Vettel egy másik bolygóról jött, a többiekhez viszont közelebb kerültünk - nem annyira, mint pénteken, de legalább nem voltak olyan messze, mint a tegnapi időmérőn" - mutatott rá a pozitívumokra, hozzátéve: talán ha nem kerül forgalomba, az első három helyezetthez hasonlóan két kiállással teljesítheti a versenyt.
A ferraris többször is felidézhette a tavalyi, rosszemlékű Abu Dhabi-i Nagydíj pillanatait, amikor a verseny alatt a bombaformában autózó Vitalij Petrov mögött találta magát. A második kerékcserék után sikerült is az orosz elé kerülnie, aki azonban már nem látogatott ki a boxba, így végül Alonso lemaradt a dobogóról - azonban elmondása szerint nem fogta el nosztalgikus hangulat.
"Hogy Abu Dhabi után megint Petrov mögött végeztem? Igaz, de ez puszta véletlen, és jelenleg sokkal kielégítőbb érzés, hogy sikerült magam mögött tartanom (Mark) Webbert, aki szerintem komolyabb ellenfél lesz a világbajnoki küzdelemben, mint az orosz"- mutatott rá. - "Jó helyzetben vagyunk a világbajnoki cím szempontjából, de csak akkor, ha a továbbiakban nem a 3-4. helyen végzünk majd. Fejlődnünk kell, ezzel tisztában vagyunk, de még korai lenne megjósolni, hogy mi fog történni."
A 9. helyen befutó Felipe Massa a rajtnál megelőzött Jenson Buttonnal vívott ádáz küzdelmet, akit később a sportfelügyelők szabálytalan előzés miatt megbüntettek. "A csata Buttonnal? Nagyon szoros volt: amikor a sikánt levágva megelőzött, számítottam rá, hogy megbüntetik" - nyilatkozta a brazil, aki elárulta, futam közben határoztak úgy, hogy már a második kerékcserénél felrakják a keményebb keveréket. Ez azonban utólag hibás döntésnek bizonyult, mivel a verseny vége előtt 9 körrel beiktatott utolsó boxkiállás miatt veszített néhány helyet.
"Munkához kell látnunk, hogy megértsük, mi is történt, mivel szerintem nem sikerült megmutatnunk a valós teljesítményünket" - figyelmeztetett a versenyző. Szintén azonnali lépéseket sürgetnek a csapat vezetői, akik nem tagadták: csalódottan távoznak Melbourne-ből.
"Az egyik fő terület a leszorítóerő nagysága az autó elején: rá kell jönnünk, hogy a pályán miért nem azt láttuk, ami az adatok alapján elvárható lett volna. A kevés pozitívumok egyike a megbízhatóság, főleg amit a motort és a KERS-et illeti" - mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.
"Sok munka vár még ránk, ez nem kétséges. A hétvégén a 150 ° Italia nem volt olyan versenyképes, mint szerettük volna. A Red Bull, illetve a McLaren a versenyen és az időmérőn is gyorsabb volt nálunk" - tette hozzá a Chris Dyert váltó vezető versenymérnök, Pat Fry.