Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - ToreTTo

Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22
61
MotoGP / Elkezdődött a gyakorlás
« Dátum: 2012. Március 19, 14:16 »
Szombaton kezdetét vette Gyutai Adrián felkészülése a 2012-es motoros évadra, melyben az Erópa Bajnokság előszobájának tartott Alpok Adria Kupán indul harcba, reményeink szerint a futamgyőzelmek, valamint a dobogós helyezések megszerzéséért. A fent említett gyakorlás a Kecskeméti Gokart Stadionban került megrendezésre, ahol több hobbimotoros és gokartos is pályára lépett, megnehezítve ezzel főszereplőnk dolgát (a kicsúszásoknak köszönhetően rengeteg por és homok került a pályára). A baráti hangulatú körözgetésen, ahol a korábban szintén motorversenyzőkét tevékenykedő édesapa, Gyutai Attila segítette motorosunkat, sajnos nem sikerült megdönteni a korábban felállított egyéni pályacsúcsot, a paksi sportoló azonban hasznosnak nevezte a kiruccanást, hiszen majd száz kört futott a MetalCom Adrenalin H-Moto Team Hondájával. A felkészülés március 22-én folytatódik, ezúttal már a Hungaroringen, ahol Adrián csapattársai, a Superstock 1000-es világbajnokságon induló Györfi Alen, valamint Nagy Győző és Kis Viktória is pályára lépnek, a Budapesti Motorkiállításon (március 31 - április 1) pedig minden kedves érdeklődő találkozhat cikkünk főszerelőjével.

Gyutai Adrián nyilatkozata: "Az első motoros edzésre március 17-én került sor a Kecskeméti Gokart Stadionban. Nagyon élveztem, hiszen öt hónapja ültem utoljára motoron, és eddig nem tudtam edzeni sajnos. Az első két pályára lépésnél még csak tapogatóztam, ami ilyenkor természetes, viszont a nap végére már úgy gondolom, hogy sikerült egy jó ritmust felvennem és körről körre kezdtem visszarázódni. Sajnos a tavalyi időmet nem tudtam megdönteni, de azt figyelembe véve, hogy rengetegen motoros volt pályán, és azt hogy azt az időt tavaly év végén sikerült megfutnom, és most öt hónap kihagyás után is csak pár tizeddel mentem rosszabbat, nem rossz, elégedettek vagyunk. A téli felkészítés alatt a szerelőim módosították a vázat és a futóművet, ami nagyon jól működik, de az új, erősebb blokkot csak a március végi hungaroringi teszten fogom csak kipróbálni. Igazából itt fog kiderülni, hogy hova fejlődtünk tavaly óta, és itt kezdjük meg felépíteni azt az alapot, amiből lépésről lépésre előrébb tudunk jutni, és ami a legfontosabb, hogy egyre közelebb az EB mezőny elejéhez. Az első verseny előtt még egy slovakiaringi és remélhetőleg egy pannoniaringi tesztelés is lesz, hogy április 22-ére teljesen felkészülten érkezzünk az első Alpok-Adria futamra.Végül pedig szeretném megköszönni a MetalCom Adrenalin H-Moto Teamnek és a szponzoroknak a támogatást valamint a bizalmat."

62
F1 Hírek / Rosberg szerint gyorsan orvosolható a gumikopás
« Dátum: 2012. Március 19, 14:12 »
Nico Rosberg szerint csapata a Mercedes gyorsan orvosolni tudja majd a túlzott gumikopás okozta problémákat, melyek tönkretették a versenyét Ausztráliában.

A brackley-i csapat komoly esélyesnek tűnt a melbourne-i dobogóra, hiszen Michael Schumacher és Nico Rosberg a harmadik és negyedik helyen fordultak az első kanyarban.

Ám a futam után az Ezüstnyilak csalódottan hagyták el Ausztráliát, mivel Schumacher sebességváltó probléma miatt már a 11. körben kiállni kényszerült, míg Rosberg egyre hátrébb csúszott a mezőnyben a gyors gumikopásnak köszönehtően, mielőtt az utolsó körben összeütközött volna Sergio Pérezzel.

Bár a Mercedes jelenlegi helyzetét nem könnyíti meg, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon rendszerint a pálya karakterisztikájából és a magas hőmérsékletből fakadóan az abroncsok elhasználódása kulcstényezőnek számít, Rosberg azonban biztos benne, hogy csapata néhány változtatással orvosolni tudja a problémát.

"Sok mindent tehetünk" - nyilatkozta a német. "Még nagyon az elején járunk, és nagyon sok új alkatrész van az autón. A kocsi és az események megfelelő kielemzésével, okos beállításokkal, fejlődni tudunk."

"Sepang egy teljesen más pálya, és a körülmények is eltérőek lesznek. Szóval minden nagyon másképp nézhet majd ki."

Ugyanakkor Rosberg úgy gondolja, hogy az Mercedes rossz egyensúlya leginkább a verseny során fellépő nehézségeiknek köszönhető.

"Sok minden történt a futamon, és sajnos az autó szempontjából nem ott voltunk, ahol szerettünk volna lenni."

"Azt hiszem, az egyensúlyunk nem voltunk elég jó, és jobban koptattunk a gumikat, mint a többiek. Szóval ezzel kell most foglalkoznunk, és rájönnünk, hogy mit tehetünk ellene. Biztos vagyok benne, hogy a következő hétvégén vissza fogunk vágni."

"Nagyszerűen rajtoltam, amit a mérnökömnek köszönhetek, aki nagyszerű munkát végzett, hogy a hetedik helyről a negyedikre kerüljek. Szuper volt, de innentől kezdve minden sokkal nehezebb volt. Ahogy Ross [Brawn] mondaná: ?tovább és fel? a következő versenyre."

63
A Formula-1 rendezői egyre másra jelzik a sport kereskedelmi és televíziós közvetítési jogait birtokló FOM-nak, és annak vezetőjének, Bernie Ecclestone-nak, hogy anyagi gondokkal küzdenek. A fehér lovagot igen nehéz meggyőzni arról, hogy csökkentse a jogdíj összegét, így néhány európai pálya már el is hagyta a szériát, és több is veszélybe kerülhet anyagi problémák miatt. Koreának azonban a jelek szerint sikerült egy új megállapodást kicsikarni .


 Az új helyszínek a magasabb díjak miatt kedvezőbb üzletet jelentenek Bernie Ecclestone számára, hiszen ezek a pályák majdnem kétszer annyit fizetnek, mint az európai helyszínek. Dél-Korea 2010-ben igen kaotikus előzmények után debütált a szériában, és már az első futam után jelezték, hogy kissé elszámították az üzleti tervet, ami leegyszerűsítve annyit tesz, hogy komoly nehézségekbe ütközik a vállalt jogdíj megfizetése.

Ecclestone tavaly még hallani sem akart az összeg csökkentéséről, sőt a New Jersey-vel megkötött megállapodás után egyenesen úgy fogalmazott, hogy azt sem bánja, ha Korea nem rendez több versenyt.

Most azonban úgy tűnik sikerült az érintett feleknek megállapodniuk mind a rendezési díj, mind a televíziós közvetítések jogdíjának mérséklésében. A koreai szervezők tavaly a futam után fordultak ismét a FOM vezéréhez, hogy segítsen csökkenteni a futamrendezés veszteségeit, ami számításaik szerint elérte az 56 millió dollárt.

Az új megállapodás szerint a rendezők évente nagyjából 20 millió dollárt spórolhatnak, mivel mindent figyelembe véve 10 százalékkal csökkentek a díjak, ami összegszerűen azt jelenti, hogy idén már nem 36 millió dollár lesz a futamrendezés költsége, és a televíziós jogdíj is drasztikusan csökken évente, egészen 2016-ig, a szerződés lejártáig. A két tétel jelentős csökkenése nagy megtakarítást jelent, így ez elkövetkező években minden bizonnyal továbbra is ellátogat a széria a távol-keleti országba.

"A sikeres tárgyalásoknak köszönhetően jelentős összeget tudunk majd megtakarítani már ebben az évben is" - nyilatkozta Kang Hyo Seok, a koreai F1-es futam szervezőbizottságának igazgatója. Az igazgató elismerte, hogy a megtakarítások után is veszteségre számítanak, de a jelenlegi nehéz helyzetből keresik a kilábalás lehetőségét.

A koreai pályával talán a legnagyobb gond az lehet, hogy a helyszín kijelölésénél nem vették figyelembe a jó megközelíthetőséget, így a pályára sokaknak órákat kell utazniuk, miután a jelenlegi infrastruktúra még messze nem úgy áll, hogy az aszfaltcsík közelében szállodák fogadhatnák akár a csapatokat, akár a vendégeket. Ezek az eredeti tervben is pár év múlva készültek volna el, ám nagy kérdés, hogy ennek finanszírozására lesz-e pénz akkor, amikor maga a verseny már jelenleg is igen komoly veszteségeket termel.

64
Az ausztrál hétvége pályán kívüli, nagy visszhangot kiváltó eseménye a Mercedes műszaki innovációja - az új értelmezés alapján kialakított passzív F-csatorna - körül kialakult vita volt, amely miatt a Red Bull és a Renault is azzal fenyegetőzött, hogy megóvja a versenyt.Végül a futam óvás nélkül ért véget, talán köszönhetően a Mercedes csalódást keltő eredményének, de úgy tűnik, a dolog tovább megy a következő futamra, a hétvégi Maláj Nagydíjra is.

A Red Bull és a Lotus csapatfőnökei, Christian Horner és Eric Boullier Ausztráliában ugyan nem váltották be fenyegetésüket, és nem óvták meg a futamot, ám a versenyt követően mindketten azonnali tárgyalásokat sürgettek az FIA műszaki vezetőivel, és a Mercedes csapatfőnökével, Ross Brawnnal, mert továbbra is kitartanak azon véleményük mellett, hogy a rendszer nem felel meg a jelenlegi műszaki szabályoknak.

"Szeretnénk egy asztalhoz ülni a Mercedesszel és az FIA-val, hogy megtaláljuk a megoldást" - nyilatkozta Boullier a versenyt követően az Auto Motor und Sport német lapnak.

Horner egyetért francia kollégájával: "Meglehetősen heves vitákra számítunk az elkövetkező öt napban."

A vita így Malajziában tovább folytatódik, mert az alakulatok rövidesen megérkeznek a szezon második futamának otthont adó sepangi pályára.

Az ausztrál hétvégét sikerrel záró McLaren nem folyt bele a dolgokba, sőt Martin Whitmars csapatfőnök egyértelműen kijelentette, hogy véleménye szerint a Mercedes rendszere teljesen szabályos: "Úgy gondolom, a rendszer legális."

Az Auto Motor und Sport szerkesztője, Tobias Gruner azt feltételezi, nem véletlen, hogy a McLaren nem kérdőjelezi meg a Mercedes innovációjának szabályosságát, mert arról értesült, hogy Wokingban már dolgoznak egy hasonló rendszeren.

"Az ok (Whitmarsh véleménye) egyszerű. Wokingban a mérnökök egy ideje már keményen dolgoznak a másoláson."

65
F1 Hírek / Domenicali: A boxkiállásokon mi voltunk a leggyorsabbak
« Dátum: 2012. Március 18, 16:39 »
A Scuderia Ferrari számára nagyon nehezen indult a szezonnyitó hétvége, hiszen a szombati kvalifikáción egyik autója sem került be a legjobb tízbe. A vasárnapi futam végén azonban Fernando Alonso ötödik helyének köszönhetően a maranellóiak 10 pontnak örülhettek, ami ugyan nem egy álomszerű eredmény, azt azonban megmutatta, hogy az F2012 versenytempója nem is olyan siralmas, mint az sokan gondolták.

Fernando Alonso és Felipe Massa a 12. illetve a 16. helyről vághatott neki a 2012-es szezon első versenyének, és remek rajtot követően már az első körben pontszerző helyeken autóztak. Massa egy baleset miatt feladni kényszerült a melbourne-i futamot, ám spanyol csapattársa egészen az ötödik helyig küzdötte fel magát a két McLaren és a két Red Bull mögé.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali ugyan elismerte, hogy egy ötödik hellyel még nem lehetnek elégedettek, ugyanakkor méltatta a kétszeres bajnok teljesítményét, és kiemelte a csapat boxutcában mutatott hatalmas előrelépését is.

"Természetesen nem lehetünk elégedettek az ötödik hellyel, de tekintettel arra, ahogy tegnap alakultak a dolgok, Fernando eredménye pozitív, és elsősorban a spanyol pilóta szupertehetségének köszönhető. Felipe vasárnapi rossz eredménye a szombati nap következménye: már ekkor is gond volt az autó egyensúlyával, aminek leginkább a gumikopással fizette meg az árát. Ez meglehetősen kellemetlen, mert nagyon jól kezdett, és az első tízben végezhetett volna. Tudjuk, hogy az autónk ezen a hétvégén nem olyan volt, mint amit erre a szezonra terveztünk, ugyanakkor azt is láthattuk, hogy a mai nap kicsit másabb volt, mint a tegnapi, különösen ami Fernandót illeti, aki az első etapban nem volt messze az élmezőnytől."

"A Safety Car nem segített rajtunk, és egy viszonylag semleges hajrát teljesítettünk, mert Fernando tempója nem volt elég versenyképes, és azzal foglalatoskodott, hogy maga mögött tartsa Pastor Maldonadót. Szeretném kiemelni a csapat teljesítményét, melyet a boxkiállások alatt nyújtott. Miután az adatok már megnéztük, elmondhatom, hogy mi voltunk a leggyorsabbak. Azért említem ezt nagyon szívesen, mert ezen a területen is nagyon sokat dolgoztunk, és már 2011 második felében jobb volt a helyzet, de ma egy nagy lépést tettünk előre. Tudjuk, hogy növelnünk kell az autó teljesítményét, de itt Ausztráliában láthattuk is, hogy néhány csapat nagyon közel van egymáshoz, így nem nagy a különbség. Azt is tudjuk, hogy melyek azok a főbb területek, amiken dolgoznunk kell - elsősorban a tapadás és a végsebesség - , és amennyire csak tudjuk, fel kell gyorsítanunk a fejlesztési munkákat, hogy minél előbb a legjobbak között legyünk."

Pat Fry technikai igazgató egyértelműen jobbnak értékelte az F2012 versenytempóját, ugyanakkor nem tagadta, hogy a következő versenyen is nehéz dolguk lesz.

"Abból amit ezen a hétvégén láttunk, elmondhatjuk, hogy a versenytempónk egy kicsit jobb, mint az időmérőn nyújtott teljesítményünk. Fernando ma nagyon jó versenyt futott, és értékes pontokat szállított. Felipének sajnálatos napja volt, meg kell próbálnunk megérteni, hogy tegnap óta mitől lett rosszabb az autója. Mindkét versenyzőnk jól rajtolt, és az első kanyarban is jól jöttek el, így már az első körben sokat nyertek a tegnap elveszített helyekből. Ez nem volt könnyű, hiszen nagyon sok gyors autó volt, és nem egyszerű feladat elmenni mellettük. A biztonsági autó Fernando számára a lehető legrosszabbkor jött, így nem csoda, hogy Webber védekezésével nem tudott mit kezdeni a verseny utolsó részében. Annak ellenére, hogy a legjobbak mögött voltunk, azért nem olyan sokkal, mint ahogy tegnap láthattuk. Az biztos, hogy nagyon keményen kell dolgoznunk. A következő héten egy másik nehéz versenyünk lesz Malajziában. Meg kell próbálnunk alkalmazkodni a sepangi pálya adottságaihoz annyira, amennyire csak lehetséges."

66
F1 Hírek / A Marussia eljutott a melbourne-i célig
« Dátum: 2012. Március 18, 16:36 »
Bár a Marussia autói értek utolsóként célba az Ausztrál Nagydíjon, Timo Glock a verseny után csapata erőfeszítéseit méltatta. Az FIA töréstesztjének elbukása után, a komoly fejlesztések elmaradtak a csapatnál, és egy silverstone-i filmforgatási nap kivételével az új autót egyáltalán nem tesztelték a tél folyamán.

Ennek ellenére a 30. születésnapját ünneplő Timo Glock a 14., míg az újonc Charles Pic a 15. helyet szerezte meg az idénynyitón.

"A csapat nagyszerű versenyt futott, ez pedig nagy elégtétel az elmúlt hónapok kemény munkája után" - nyilatkozta a német pilóta. "Fontos, hogy észben tartsuk, anélkül érkeztünk ide, hogy az új autóval teszteltünk volna. Ehhez adjuk hozzá a megbízhatósági problémákat, mert a tesztek során minden csapattal előfordulnak, így pedig elég különleges hétvégénk volt, hogy probléma nélkül célba tudtunk érni."

"Az első kanyarban sikerült elkerülni a kalamajkát, és a 13. helyre jöttem fel. Egy darabig a Caterhamekkel csatáztam, de tudtam, hogy a saját versenyemet kell futnom. A kocsi kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, és a végén tizennegyedikként végeztem. Ennek pedig örülünk kell, mert ez egy nagyon fontos kiindulási pont a konstruktőri verseny szempontjából. Az autó szép születésnapi ajándékot adott nekem."

A francia Pic elégedett volt a debütáló futamán mutatott teljesítményével.

"Elégedett vagyok az első versenyemmel, és köszönöm a csapatnak, hogy ilyen jól sikerült az autó bemutatkozása. A verseny során minden nagyon pozitív volt. Az elején volt néhány problémám. Néhány körrel a vége előtt be kellett jönnöm, mert probléma volt az olajnyomással, a csapat pedig nem akart kockáztatni. Kár, hogy nem jutottam le a kockás zászlóig, de örülök, hogy végül a 15. helyen zártam."

67
F1 Hírek / Maldonado: nem erőltettem az előzést
« Dátum: 2012. Március 18, 14:01 »
Pastor Maldonado szerint a melbourne-i futam utolsó körében történt balesete nem annak köszönhető, hogy erőltette Fernando Alonso megelőzését annak érdekében, hogy megszerezze az ötödik helyet.

A venezuelai pilóta F1-es pályafutása legjobb eredményének kapujában állt, amikor a 6-os kanyar kijáratánál megcsúszott a Williams hátulja, és Maldonado keményen a falnak csapódott.

"Nagyon gyorsan történt" - nyilatkozta Maldonado. "Egyszerűen elvesztettem a kocsi hátulját, és nekimentem a falnak. Ennyi."

"Már elfogadtam, hogy Alonso mögött végzek, mert megpróbáltam megelőzni a 3-as kanyarnál, és nem sikerült. Azt hiszem Alonso lassult, a tempója már nem volt olyan erős, szóval lehet, hogy túl közel kerültem hozzá, és ezért csúsztam meg."

"Nem a koncentrációmon múlott - összpontosítottam, és normális tempóban nyomtam, figyeltem a gumikra és a beállításokra. Élveztem a csatát, de talán túl közel kerültem."

"A baleset után olyan mérges voltam, hogy nem mondtam semmit a rádión. Csalódottak vagyunk, de ilyen a versenyzés."

Maldonado a 2. körben Romain Grosjeannal történt balesetéről is beszélt.

"Egyszerűen csak megpróbáltam megelőzni, sikerült, aztán besokallt. Tiszta manőver volt. Éppen hogy csak összeértünk - ahhoz nem volt elég, hogy kiessen miatta."

68
F1 Hírek / Massa: Ez egy gyenge hétvége volt
« Dátum: 2012. Március 18, 13:22 »
Felipe Massának egyelőre nem sikerült hoznia az tőle elvárható teljesítményt, hiszen az időmérőn is két másodpecet kapott csapattársától, a vasárnapi versenyen pedig egy ütközést követően idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.

Felipe Massa mindössze a 16. rajtkockát kaparintotta meg a szombati kvalifikáción, majd egy jó rajtnak köszönhetően hamarosan már pontszerző helyen autózhatott. Miközben csapattársa, Fernando Alonso ötödikként ért célba, a brazil végül 12 körrel a leintés előtt balesetbe keveredett honfitársával, Bruno Sennával. A versenyt követően Massa az F2012 egyensúlyára panaszkodott, a Sennával történt incidenst pedig szokványos versenybalesetnek ítélte.

"Ez egy nagyon gyenge hétvége volt számomra. Már tegnap szenvedtem, mert nagyon rossz volt az autó egyensúlya, mint ahogy ma is, sőt most talán még rosszabb volt, mert pár kör után máris küszködtem a gumikkal. A rajtom nagyszerűen sikerült, néhány helyet előreléptem, és reméltem, hogy pontszerző helyen érhetek célba. Az első kiállást igyekeztünk hamar megejteni, de a második szett lágy abronccsal is ugyanaz volt a probléma: az autó csúszkált, és a gumikopás mértéke is nagy volt. Nem mondanám, hogy agresszíven vezettem, és tényleg igyekeztem odafigyelni a gumikra, de nem tehettem semmit. Még a közepes keverékeken sem változott a helyzet. Arra kell törekednünk, hogy megértsük miért nem sikerült megtalálnunk a helyes egyensúlyt, ami például a barcelonai teszteken még meg volt. "

"Ami a Sennával kapcsolatos incidenst illeti, azt hiszem mondhatjuk vesenybalesetnek. A Toro Rosso megpróbált a 3-as kanyar külső ívén megelőzni, és Brunónak jobb tapadása volt a belső íven, így egymás mellett mentünk be a 4-es kanyarba, ahol végül összeakadtunk."

69
F1 Hírek / Alonso: apró változtatások nagy változást hozhatnak
« Dátum: 2012. Március 18, 13:21 »
Fernando Alonso szerint az apró változtatásokkal a Ferrari nagy változást érhet el, azt figyelembe véve, hogy milyen szoros volt a mezőny az Ausztrál Nagydíjon.

Az időmérő edzés távolról sem úgy sikerült a maranellói alakulatnak, ahogy azt tervezték, így Alonso mindössze a 12., míg csapattársa, Felipe Massa csak a 16. rajtkockáról várhatta a piros lámpák kialvását.

A kétszeres világbajnok azonban nagyszerű teljesítményt nyújtva végül az ötödik helyen futott célba.

"Nem kétség, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, hogy a győzelemért harcolhassunk" - árulta el Alonso a verseny után. "Tény, hogy tegnap nem jutottunk a Q3-ba, ma pedig messze voltunk a legjobbaktól. Szóval elég nehezen indul a bajnokság."

"Sokkal több pontot tudtunk ma szerezni, mint azt vártuk. Hármat, vagy ötöt vesztettünk a favoritokhoz képest, és egy kicsit többet Buttonnal szemben. De idén talán nem lesz olyan egyértelmű fölényben senki, és talán senki sem fog akkora különbséggel nyerni, mint Vettel tette 2011-ben."

"Ez pedig jó lehet számunkra. De saját magunkra kell koncentrálnunk, és tizedről tizedre javulnunk. Idén talán 12 autó is egy másodpercen belül van, szóval 2-3 tized sokkal fontosabb lehet, mint a múltban. Tehát erre kell összpontosítanunk Malajziában, és Kínában."

"Jó verseny volt, és sokkal több pontot szereztünk, mint azt vártuk. Ennek szellemében, örülök, hogy a Red Bullok, és a McLarenek mögött végeztem a 12. helyről rajtolva, amit nehezen lehetett volna előre megjósolni. Az elejétől minden jól alakult."

"Aztán a végén keményen csatáztam Pastorral. Gyorsabb volt nálam, és nehezem tudtam védeni a pozíciómat. Mikor a tükörbe néztem, és láttam, hogy kiesett, sajnáltam, mert megérdemelte volna az ötödik, vagy hatodik helyet. De ugyanakkor nagy megkönnyebbülést éreztem."

70
F1 Hírek / 2012 Ausztrál Nagydíj egy percben
« Dátum: 2012. Március 18, 13:17 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=f-cy3vXdFs4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=f-cy3vXdFs4</a>

71
F1 Hírek / Kettős pontszerzéssel nyitott a Sauber
« Dátum: 2012. Március 18, 13:17 »
A tavalyi évhez hasonlóan idén is kettős pontszerzéssel kezdte az évet Peter Sauber csapata, bár idén remélhetőleg nem fogják diszkvalifikálni a svájci alakulatot szabálytalan hátsószárnyak miatt. Szokásos agresszív vezetésének köszönhetően Kamui Kobajasi a hatodik, míg szokatlan, egy kerékcserés taktikájának hála, Sergio Pérez a 8. pozícióban zárta az Ausztrál Nagydíjat.

"Nagyon boldog vagyok" - nyilatkozta Kobajasi, aki a futam során a 3-as kanyarban körbeautózta Kimi Räikkönent. "Nagyszerű egy hatodik hellyel kezdeni az évet. A rajt után majdnem összeütköztem Brunóval, aki éppen előttem pördült meg. Szerencsés voltam, hogy el tudtam kerülni a balesetet, de Sergio hozzámért, így sérült hátsó szárnnyal kellett végigmennem a versenyen. Ez nagyon nehéz volt, mivel az autó vesztett a teljesítményéből."

"Ennek ellenére az első körben két helyet is sikerült javítanom. Két kiállásos stratégián voltam, két lágy keverékkel az elején, és egy közepessel az utolsó etapra. Rossz pillanatban hajtottuk végre az utolsó kerékcserémet, hiszen éppen az után jött be a biztonsági autó. Ezt követően a kilencedik helyen autóztam egészen az utolsó körig, amikor Pastor kiesett, és Sergio Nicóval csatázott. Megelőztem őket, és hatodikként végeztem."

Pérez azon három versenyző egyike volt, aki úgy döntött, a közepes keménységű gumikeverékkel kezdi a futamot. Az eltérő taktikából pedig sikerült a legtöbbet kihoznia a mexikói pilótának.

"Mivel a váltócserém miatt az utolsó helyről kellett indulnom, tudtam, hogy mindent meg kell próbálnom, hogy már a rajt után előrébb jussak" - árulta el Pérez. "Sikerült a 12. pozícióig előre jönnöm, Kamui mögé. Hozzáértem az autójához, amikor megpróbálta kikerülni az egyik Willimas-et. Ettől megsérült az első szárnyam. De ez csak az egyetlen nehézség volt a mai versenyem során."

"Spórolnom kellett a gumikkal, néha pedig az üzemanyaggal, és küzdenem kellett, hogy megvédjem a pozíciómat. Tényleg kemény futamon vagyok túl. Aztán az utolsó körben Pastor összetörte az autóját, és a törmelékek miatt visszább vettem. De aztán Nico megelőzött, az autóink összeértek, és szinte gumi nélkül kellett befejeznem a versenyt. Természetesen nem vagyok boldog, hogy az utolsó körben vesztettem helyezést, de nagyon boldog vagyok, mert a csapat a 6. és a 8. hely révén nagyon jól kezdte a szezont."

72
F1 Hírek / Keserédes kezdés a Force India számára
« Dátum: 2012. Március 18, 13:14 »
Nem úgy sikerült a Force India 2012-es idényének kezdete, ahogy azt az indiai alakulat szerette volna. Hiszen Nico Hülkenberg autója megsérült a rajt utáni tülekedésben, így a német lett az új szezon első kiesője, míg Paul di Resta színtelen versenyt futva, az utolsó pillanatban csípte el az egy pontot érő 10. helyet.

"Úgy fest, nem sok szerencsém van az Albert Parkban" - nyilatkozta Hülkenberg. "Az első itteni versenyemen, 2010-ben kevesebb, mint egy kört mentem, ma pedig ezt sikerült megismételni. Még mindig nem vagyok biztos benne, hogy mi is történt, de valaki megütötte az autómat az első kanyarba fordulva. Nagy kár, mert jól kaptam el a rajtot, és néhány helyet előre jöttem, és aztán azt éreztem, hogy valaki hátulról meglökött. Defektet kaptam, és megsérült a futómű, szóval a versenyemnek vége volt, így félre kellett állnom."

A végig a középmezőnyben autózó di Resta Sergio Pérez és Nico Rosberg utolsó körös koccanását, valamint Pastor Maldonado hatalmas bukását kihasználva éppen hogy elcsípte az utolsó pontszerző helyet. Ezzel megismételve tavalyi produkcióját.

"Mindig nagyszerű dolog ponttal kezdeni az évet" - árulta el a skót versenyző. "De nem sok esélyem volt rá, egészen az utolsó körökig, mikor a mérnököm szólt, hogy gyorsabb vagyok, mint az előttem lévők. Szerencsére elég sokat sikerült megőriznem a KERS-ből az utolsó kanyarra, ami segített, hogy legyorsuljam Vergne-t. Tehát ez egy elég izgalmas utolsó kör volt."

"Jó így kezdeni a szezont, de egyértelmű, hogy nagyon sok munka vár még ránk, mert az etapok elején nem volt meg a tempónk, és csak szenvedtünk, ami a versenyemre is rányomta a bélyegét."

73
F1 Hírek / Schumacher: nincs megbízhatósági problémánk
« Dátum: 2012. Március 18, 13:12 »
Michael Schumacher szerint nincs értelme kétségbe vonni a Mercedes 2012-es autójának megbízhatóságát. Egy sikeres tesztsorozatot követően, Schumacher melbourne-i versenye ideje korán véget ért, miután a Mercedes a 11. körben felmondta a szolgálatot, pedig a hétszeres világbajnok egy biztató kezdést követően a harmadik helyen autózott.

"Nem volt szerencsés versenyem. Az első kanyarba fordulva megszűnt az autó hajtása" - nyilatkozta Schumacher. "Próbáltam a különböző sebességi fokozatokat, a hajtás pedig néha visszajött, de a végén ki kellett mennem a fűre, hogy elkerüljem, hogy az autó megpördüljön."

"Különösen szerencsétlen ez az eset abból a szempontból, hogy a téli tesztek során nem jelentkezett ez a probléma, és a kocsi nagyon megbízható volt. Éppen emiatt nem is aggódok, mivel az ilyen dolgok hozzátartoznak a versenyzéshez, és a megbízhatóságunkat nincs értelme kétségbe vonni."


"Úgy hiszem, jó versenyem lehetett volna. De még így is találok pozitívumot a hétvégénkben, hiszen az autó teljesítménye beigazolta a megérzéseinket, és határozottan előrébb léptünk. Erre építkezve kell most még tovább fejlődnünk."

74
Daniel Ricciardo első F1-es pontjainak örülhetett Melbourne-ben, ráadásul éppen hazai közönsége előtt, így nem meglepő, hogy a Toro Rosso ausztrál pilótája rendkívül boldog, ugyanakkor úgy véli, ha a rajtnál nem sérül meg a kocsija, akár jobb helyen is végezhetett volna.

A Toro Rosso 22 esztendős ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo a szombati kvalifikáción bekerült a legjobb tíz közé, végül hazai pályán egy hellyel előrébb, kilencedikként szelte át a célvonalat úgy, hogy rajtja nem indult fényesen, miután kissé összeakadt a williamses Bruno Sennával. A pontszerző helyeken célba érők között ráadásul ő járt kint legtöbbször (három alkalommal) a boxban, így teljesen megérdemelten örülhetett a Pastor Maldonado utolsó körös balesete miatti nagy felfordulásban megszerzett két pontjának.

"A rajt után sikerült belekeverednem egy kis balesetbe, és abban a pillanatban nem is tudtam, hogy mi történt. Egészen jó startot vettem, egy ideig szabadon autózhattam, de egyszer csak túl sokan lettek körülöttem. Az autóm bal első kereke meglehetősen keményen eltalálta a Williams egyik kocsiját, és ki kellett mennem egy orrkúpcserére, ezt követően pedig kisebb sérüléssel folytattam a versenyt."

Annak ellenére, hogy újonc csapattársát, Jean-Eric Vegne-t a verseny meglehetősen kaotikus fináléjaban sikerült megelőznie, Ricciardo úgy véli, hogy még ennél jobb eredményt is elérhetett volna Ausztráliában.

"Nagyon jó a kilencedik helyen végezni, de azt gondolom, lehettem volna jobb helyen is, mert az autó nagyon erős, és a sérülés ellenére nagyon gyors volt még úgy is, hogy egyébként kicsit mindig az egyik irányba húzott. Nagyon nehéz volt visszatérni, de sosem adom fel, mindig és mindenhol nagyon keményen nyomom. Boldog vagyok, és nagyon örülök annak, hogy megszereztem első F1-es pontjaimat hazámban, Ausztráliában, ahol a közönség miatt az egész hétvége fantasztikus volt."

Az ausztrál versenyző kollégája. Jean-Eric Vergne debütáló futamán lecsúszott az egy pontot érő 10 helyről, miután a verseny záró szakaszában meglátogatta a 4-es kanyar kavicságyát.

75
F1 Hírek / Buttont feldobta az erős kezdés
« Dátum: 2012. Március 18, 13:09 »
Jenson Button négy éven belül harmadik győzelmét szerezte Melbourne-ben. A 2009-es világbajnok a piros lámpák kialvásának pillanatában lerajtolta a pole pozícióból induló csapattársát, Lewis Hamiltont, és vissza sem nézett; magabiztosan, senki által sem zavartatva sikerült diadalmaskodnia a 2012-es szezon nyitányán. A brit pilóta a futamot követően érthetően rendkívül boldogan nyilatkozott.

"Ez egy nagyon különleges verseny volt" - nyilatkozta Button. "Nagyon fontos volt, hogy az évet győzelemmel kezdjük. Lewis tegnapi első rajtkockája, és a mai győzelem, azt hiszem, nagyszerű helyzetbe hozott minket a következő néhány futamot illetően. Szóval az egész csapatnak nagyon köszönöm."

"Izgatottan várom, hogy Malajziába érkezzünk, de egyelőre még nem szaladok ennyire előre. Most kiélvezem a győzelmemet a barátaimmal és a családommal, és majd csak holnaptól foglalkozok Malajziával."

"A legnagyobb veszélyt a biztonsági autó jelentette. Nagyszerű, mikor 10 másodperces előnnyel vezeted a versenyt. De amikor bejön a safety car, és már 6 óra van, elég nehéz megtartani a gumik hőmérsékletét. Emiatt eléggé aggódtam."

"Sikerült melegen tartanom az abroncsaimat, és sok üzemanyagot spóroltam, ami fontos volt számunkra. Az újraindítást jó ritmusban kaptam el, aminek nagyon örültem, és onnantól már a végéig a kezemben tartottam a dolgokat. Tehát ez egy csodás nap volt."

"Nagyon más ez a mostani győzelem, mint a 2010-es. Akkor 2009-hez hasonlóan a pole-ból indultam. Jó volt, de az utolsó szakaszban nehezen boldogultam, mivel a gumik teljesen másképp működtek. Ezúttal azonban az autó folyamatosan rendben volt, jó volt az egyensúly a szakaszok elején és a végén is. Azt hiszem, hogy egyik versenyévadom során sem volt még ilyen jó a helyzet."

Buttonnak a mai győzelem karrierje 13. elsősége volt, és a 6., amit a McLaren színeiben szerzett.

Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22

Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek