Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - ToreTTo

Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 22
46
F1 Hírek / Egy DRS zóna lesz Malajziában
« Dátum: 2012. Március 21, 16:56 »
Az FIA hivatalosan is megerősítette, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjra csak egyetlen DRS zónát fognak kijelölni a Sepang International Circuit-en.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj két DRS zónájával ellentétben, Sepangban csak egy zóna lesz, melyhez a mérési pontot a pálya hátsó, hosszú egyenese utáni visszafordító előtt helyezik majd el, míg a szárnyat a célegyenesre fordulva lehet majd nyitni.

Így a zóna helye ugyanott lesz, mint a 2011-es versenyen.

47
F1 Hírek / Brawn: a csapat felépítése kifizetődő
« Dátum: 2012. Március 21, 16:55 »
Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke úgy gondolja, alakulata azon elhatározása, hogy egy időben több technikai igazgatóval dolgoznak, máris meghozta gyümölcsét ? ez pedig a jövőben még inkább kifizetődő lesz.

Bár több rivális istálló is élesen kritizálta a Mercedes döntését, mely szerint Bob Bell, Aldo Costa, és Geoff Willis is egyszerre látják el a technikai igazgató feladatkörét, a csapatfőnök mégis elégedett azzal, ahogy a dolgok alakulnak.

"Figyelemreméltó munkát végeznek" - árulta el Brawn az Autosport.com-nak. "Bob Bell pozíciója elég egyértelmű volt. Nem volt technikai igazgatónk. Én megpróbáltam betölteni ezt a feladatkört, ami nem volt elég hatékony megoldás."

"John Owen a főtervezőnek, aki nagyon tehetséges, de némi segítségre volt szüksége" - árulta el Brawn. "Szóval Aldo [Costa] a mérnöki megoldásokért felel, míg Geogg [Willis] az aerodinamikáért. Sokkal inkább képesek egy adott területre koncentrálni, mint amikor csak technikai igazgatók voltak."

De a csapatfőnök szerint a sok szakember igazi előnye 2014-ben fog megmutatkozni, mikor jelentős szabályváltozások lépnek majd életbe a száguldó cirkuszban.

"Sok kulcsfontosságú project várható a következő néhány évben, mint például a 2014-es autó, ami a szabályok szemszögéből nézve nagyon nagy változásokat fog hozni, valamint új motorok is lesznek. Ezekre a feladatokra pedig erőforrásokat kell lekötnünk."

"Miután a lényeges feladatokat letudtuk, több mérnökünk is speciális projectekkel foglalkozhat, ami önállóságot, vagy ha úgy jobban tetszik, szabad kezet ad nekik a saját területükön, ami nagy segítség számukra."

"Nincsenek egyénieskedések, és én nem is tűrném el. Aldo, Geoff és Bob is realisták, és két lábbal a földön állnak, így megértik, hogy mit is próbálunk elérni, hogyan próbáljuk azt elérni, ennek pedig szeretnének részesei lenni."

48
F1 Hírek / Van-e még visszaút Massának a mélyülő gödörből
« Dátum: 2012. Március 21, 16:53 »
Új szezon, új remények mondhatnánk, amikor is három és fél hónap állt a tavalyi idényt rossz szájízzel befejező versenyzők rendelkezésére, hogy mindent törölve tiszta lappal induljanak a 2012-es évnek.

Igaz, eddig csupán egyetlen futamon vagyunk túl, mégis nagyon úgy néz ki, hogy a téli pihenő sem segített Felipe Massa helyzetén, aki a melbourne-i idénynyitón is jóval formán alul teljesített. Ebben persze nem volt segítségére a Ferrari teljesen új alapokra épített, egyelőre kibogozhatatlanul bonyolultan működő, gyakran kezelhetetlen autója sem, amiről a csapattárs, a határokat feszegető Fernando Alonso is tudna mesélni a tesztek és a szombati időmérőn elkövetett kicsúszását követően. A spanyolok kétszeres bajnoka nyilvánvalóan kivételes képességeivel, apait-anyait beleadva hozta be a Ferrarit másnap az ötödik helyen - amire a mezőnyből kevesen lettek volna képesek, mégis ez a tisztes helytállás az, ami még inkább kiemeli Massa tehetetlenségét. Egy tizenhatodik hely az időmérőn, majd egy remek rajt után a vörösöknél hetedik évét megkezdő brazil ugyanis gyakorlatilag többet ment hátra, mint előre. Felmerül a kérdés, hogy ennek okai ténylegesen a rejtélyes gumi- és egyéb aerodinamikai problémák, avagy komoly mentális és lelki gondok húzódnak a harmincéves ferraris gyenge eredményeinek hátterében.

Ha visszatekintünk a dél-amerikai múltjára, a korábbiakban is jellemezte már egy-két ?fönt-lent állapot? Massa pályafutását. Eleinte minden kitűnően alakult, hihetetlenül sikeres út vezetett a Forma-1-ig. Felipe három egymást követő idény alatt lett brazil Formula Chevrolet bajnok, olasz és európai Forma Renault bajnok, majd Euro F3000 győztes, amivel már a csúcskategóriába kerülés előtt is begyűjtött néhány Ferrari bókot és nem volt nehéz magára vonni Peter Sauber csapatfőnök figyelmét sem.

A 2002-es F1-es debütálás a kissé vehemens vérmérséklet és az eldobott pontok miatt mégis gyengébbre sikeredett a vártnál, így a nyáron már Rubens Barrichello tanácsai kellettek a kissé elkámpicsorodott honfitárs motivációjának fenntartásához. A sokat megélt barát és a Ferrari mentőmellénye azonban kihúzta Massát a gödörből, és a maranellóiaknál töltött jótékony hatású tesztév révén begyűjtött tapasztalatok újra a Sauber versenyzői üléséhez segítették a már higgadtabban vezető pilótát. Onnantól ismét egyenes út vezetett felfelé, olyannyira, hogy két nagyon jó, svájciakkal megélt szezon után 2006-ban már jöhetett az éles bevetés az anyacsapat Ferrarinál. Nagy ugrás ide vagy oda, lelki problémák aligha gyötörték ekkor a brazilt, pedig Irvine és Barrichello örökébe lépve tisztán másodpilótának érezhette volna magát a nagy Schumi oldalán.

Massa azonban megértette a lényeget abszolút lelkes tanulásnak fogva fel a lehetőséget, ami meg is látszott az eredményeken: eme gondolkodás és a Schumacher mellett elsajátított leckék az első két győzelmet is meghozták Felipének. (Bár már ekkor kiderült, hogy a brazil megosztó személyiség, hisz az újságírók egy része - ki tudja, miért -, de már az első időkben is kétkedve, nem épp szimpátiával fogadta a fiatal pilóta teljesítményét.) Massa azonban erősebb volt, mint valaha, és hitét Kimi Raikkönen érkezése sem ingatta meg. A folyamatos fejlődés mellett aztán csapatjátékosként is bevált. A finnel első közös évükben, miután a dél-amerikai egy technikai probléma miatt Monzában kiesett a mcLarenes-ferraris versenyzők vb címért folytatott ádáz harcából, korrekten támogatta csapattársát - hazai pályán átadva a Kiminek bajnoki titulust érő győzelmet. Az, hogy 2008-ban egy fantasztikus sorozatot követően ő ellenben csak fél körig érezhette bajnoknak magát, nagyban fortuna fordulatos játékának eredménye.

A következő évi hungaroringi balesetétől azonban pályafutása legnagyobb, szinte már vég nélkülinek látszó mélyrepülése következett.

Ráfoghatjuk, hogy Massa a hajmeresztő incidensből, illetve annak utóhatásából egyszerűen nem jött ki 100%-osan, ráadásul épp ekkor bővült egy kissráccal a család is, aminek egy majdnem katasztrófa után még nagyobb jelentőséget tulajdonít még egy autóversenyző is. Lehet ez egy jó kifogás, hogy a Ferrari pártfogoltja azóta nem találja magát, belemegy egyes értelmetlen csihi-puhikba, de önmagában ez nem állja meg a helyét. Ez inkább csak egy plusz (illetve mínusz), de a jelenlegi helyzet úgy tűnik, egészen másnak a következménye. Mégpedig véleményem szerint Fernando Alonso érkezésének -, az állóvíz (vagy épp az addigi nyugalom) felkavarásának következménye.

Annál frusztrálóbb aligha van, amikor egy meglehetősen jó pilóta ? úgy véli - erősen bebetonozta magát egy elit csapathoz, majd jön egy új társ, egy Alonso, aki tudásával, kisugárzásával és hatalmas motiváló erejével gyakorlatilag pár nap alatt maga mellé állítja az egész Scuderiát. Merthogy feketén-fehéren ez történt. Nehéz, amikor pályán kívül a Ferrari vezérkara hirtelen a spanyol köré fonódik, miközben Massa kis családjával - kvázi idegenként - egy sarokban ülve húzódik meg, ahogy ez anno a téli, csapatépítő(!) szórakozáson, a Wrooom-on történt. Vagy amikor a balesetre egy évre rá az újra győzelem felé száguldó brazil fülére szólnak, hogy állj félre, mert Alonsonak van nagyobb szüksége a győzelemre. Amikor az esetet követően Massa a csapatfőnök Stefano Domenicalival egy autóban érkezik meg a Hungaroringre, az olasz vezér mintegy (ön)nyugtatására, hogy pilótája nehogy helytelenül cselekedjen. Valljuk be, ez nem csak egy ?majdnem bajnoknak?, de bárkinek demoralizáló lenne. Tavaly szűk körben tettem fel Felipének a kellemetlen kérdést, hogy miért lettél második számú pilóta, amire ő fejével barátja felé biccentett, aki kibökte, hogy mert ez van a szerződésében...

Ez is hozzátartozik a teljes képhez, még ha önmagában nyilván nem is lehet abszolút indok egy ekkora visszaesésre. Tény, hogy Fernando nagy bajnok, az is, hogy a kétszeres első a Renault-t is rögtön a maga képére tudta formálni ? Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella és ifjú Nelson Piquet legnagyobb bánatára; ezért a legegyszerűbb az lett volna, ha Massa észbe kap és 2010 után azt mondja, csapatot váltok, és nem maradok meg a köztudatban egy lesajnált versenyzőnek. Akkor még lett volna több lehetősége, most, ha ez az év is árnyékban telve megy el, aligha kell majd valakinek. Ez azonban az ő választása! Hogy ebből vezethet-e még felfelé az út? Massa jelenlegi gondolkodását tekintve nehezen elképzelhető. Ha változtat, talán.

Vannak ugyanis pilóták, akik bírják az ilyen jellegű strapát, és emelt fővel, nagyobb lelkizés nélkül járják a világot és harcolnak, ahogy teszi Mark Webber, vagy annak idején tette Eddie Irvine és a szabadabb kártyákkal induló, mégis Mika Häkkinen mellett egyértelműen csak ?második kedvenc? David Coulthard. És még lenne rá jó néhány példa, mert a nagy, karizmatikus bajnokok mellett nem egyszerű az élet. Még azonban egy világelső is járhat rosszul, a tavaly szintén mindenféle érzelmi kérdésekkel foglalkozó, gyenge évet záró Lewis Hamilton is lassan válaszút elé kerül a McLarent egyre inkább magával ragadó Jenson Button mellett. Még két-három gyengébb verseny, és ha nem hoz egy jó döntést, elmélyülhet az a gödör is. De ez már egy másik történet...

49
F1 Hírek / Változtattak a sepangi pályán
« Dátum: 2012. Március 21, 16:52 »
A Maláj Nagydíj szervezői apróbb változtatást végeztek a Sepang International Circuit-en a hétvégi futam előtt.

Vitalij Petrov emlékezeteset röpült 2011-ben, miután kisodródott a 8-as kanyarban, majd a pályára visszatérve a műfű megdobta a versenyautót, a ?landolás? során pedig eltört a Lotus kormányrúdja.

A szervezők most átalakították ezt a részt, hogy idén ne történhessen meg egy hasonló baleset. Ezen kívül az 1-es kanyar külső ívén található biztonsági kerítést is felújították a magyar idő szerint vasárnap 8 órakor kezdődő futamot megelőzően.

50
F1 Hírek / Sepangban is Herbert lesz a negyedik versenybíró
« Dátum: 2012. Március 21, 15:04 »
Az Ausztrál Nagydíjat követően, Malajziában is Johnny Herbert lesz az az ex-Formula-1-es versenyző, aki a versenybírói testület munkáját segíti majd a versenyhétvégén.

Az idei nyitányon kívül, a Herbert a tavalyi ausztrál és indiai futamokon látta még el ezt a tisztséget, melyet az FIA 2010-ben vezetett be annak érdekében, hogy verseny közben a vitatott szituációkban igazságosabb döntések szülessenek.

Herbert 1989-2000-ig volt aktív tagja a száguldó cirkusznak. Ez idő alatt hét csapatnál fordult meg, összesen 98 pontot gyűjtött, hét alkalommal állhatott a dobogón, és három ízben diadalmaskodott - 1995-ben, Michael Schumacher csapattársaként a Benetton-Renault-val a Brit és az Olasz Nagydíjon, valamint 1999-ben a Stewart-Ford színeiben az Európa Nagydíjon sikerült győznie.

51
A Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone továbbra sem hagyott fel azzal az elképzelésével, hogy minél több esti futamot rendezzenek a jövőben, ezzel a sport legnagyobb szurkolóbázisát adó európai életritmushoz igazítva a futamok kezdését. Ausztrália 2015-ig bizonyosan nagydíjat rendez, ám Ecclestone már jelezte, hogy utána éjszakai futamot szeretne. Malajziával kapcsolatban is hasonló igényeket fogalmazott meg, ám a maláj rendezők egyértelműen elutasították a kérést.

Jelenleg egyetlen helyszín, Szingapúr ad otthont lámpafénynél rendezett, éjszakai futamnak. Ecclestone a sepangi verseny kezdési időpontját is igyekezett minél későbbre tenni, és jelenleg helyi idő szerint 16.00 órakor rajtol a mezőny, ami magában hordozza annak lehetőségét, hogy amennyiben meg kell szakítani valami okból a versenyt, úgy az esetleg sötétben érhet véget. A FOM vezér ezzel a késői kezdéssel azt szerezné elérni, hogy Európában a közvetítések idején minél több ember legyen a televízió előtt. Ezt célozza az a javaslata is, hogy éjszakai verseny legyen Malajziában.

A Sepang International Circuit vezérigazgatója, Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali azonban úgy gondolja, az esemény így jó, ahogy van, és a világítás kiépítésének magas költsége csak az egyik ok, amiért nem vállalják az éjszakai futam rendezését.

"Ez igen költséges lenne, főleg a világítás kiépítése. El kellene képzelni, hogy hogyan nézne ki a Sepang International Circuit, ami jelenlegi szép kialakítású, ha éjszakai versenyre tennénk alkalmassá. Fénytornyok és betonoszlopok. Nem gondolom, hogy ez így gyönyörű lenne."

A pálya vezetője azt is elmondta, hogy az este közeledtével (és főleg az éjszaka) jelentősen megnő a csapadék esélye, ami komolyan veszélyeztetné a futamot, és itt elég ha csak a 2009-es nagydíjra gondolunk, amikor a felhőszakadás miatt a 31. körben le kellett állítani a versenyt, majd ezzel véget is ért az akkori Maláj Nagydíj.

"A pálya nem alkalmas az éjszakai versenyekre, és ha még az eső is esik, akkor veszélyes is lehet. A gyakori éjszakai felhőszakadások arra kényszeríthetnének bennünket, hogy leállítsuk, vagy esetleg töröljük a versenyeket" - érvel a maláj főrendező, Ecclestone ötlete ellen.

52
A Williams ugyan pont nélkül távozott Ausztráliából, ennek ellenére a csapatnak nincs oka keseregni, hiszen Pastor Maldonado a kvalifikáción, illetve egészen a verseny utolsó köréig megmutatta, hogy a Renault erőforrásokkal felszerelt FW34 igen versenyképes.

A Williams vezetőmérnöke, Mark Gillan elmondta, hogy a csúfosan végződő 2011-es év után az idei konstrukció és az előző modell között ég és föld a különbség. Bár az Ausztrál Nagydíj végeredménye kissé csalódást keltő volt (különösen, hogy Maldonado egy versenyen több pontot gyűjthetett volna, mint csapata a tavalyi szezonban összesen), ennek ellenére a szakember úgy érzi, hogy van okuk az örömre.

"Ez egy keserédes nap volt, ennek ellenére általánosságban elégedett vagyok, és büszke vagyok a srácokra azért amit az elmúlt szezon óta tettek. Ha összehasonlítjuk az FW34-est a tavalyi autóval, akkor láthatjuk, hogy ég és föld a különbség."

Gillan úgy érzi, hogy a Williamsnek már most jó elképzelései vannak arra vonatkozóan, hogy mely területeken erős, és hol gyengébb a kocsi a riválisokhoz képest, így ennek alapján egyre erősebbé tehetik az FW34-et.

"Már a tesztek alatt is igen jó volt a tempónk, különböző üzemanyag-terhelés mellett, és tudtuk, hogy az abroncs kezelésével kapcsolatban is sokat fejlődtünk, de még így is kellemes meglepetést okozott, hogy mennyire versenyképes az autó. Jó volt, hogy a Ferrarit és a Red Bullt kergethettük a versenyen. Szóval ez egy nagyon pozitív dolog, amit továbbvihetünk Malajziába is."

"Szükségünk van arra, hogy kihasználjuk az autó teljesítményét. Az előző évben ezt nem tudtuk megtenni, de idén egy megfelelő versenyautónk van, és alig várjuk a következő versenyt. Jelenleg jó irányba haladnak a fejlesztések, jól reagáltunk a változásokra, és egy erős irányítás van a gyárban. Mindez segíti az előttünk álló versenyeket."

53
F1 Hírek / A Ferrari vezetősége Sepang előtt Maranellóba repült
« Dátum: 2012. Március 21, 13:52 »
A Ferrari istálló kulcsemberei, a csapatfőnök Stefano Domenicali, és a technikai igazgató Pat Fry a hétvégi Maláj Nagydíjat megelőzően visszarepültek a csapat főhadiszállására, Maranellóba. Az ágaskodó lovas márka részletekbe menő fejlesztési munkát tervez az olaszországi gyárban, mivel az F2012-es versenyautó messze az elvárások alatt teljesített a melbourne-i nyitányon.

Bár Fernando Alonso végül az ötödik helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat, a hétvége egyik Ferrari pilóta számára sem volt problémamentes, hiszen egyik tűzpiros autó sem tudott bejutni az időmérés utolsó szakaszába. Ezért Maranellóban gyors formajavulást szeretnének elérni. Így a futamot követően mindkét kocsit visszaszállították Olaszországba, átvizsgálás céljából. Ennek ellenére a Ferrari nem szállít új fejlesztéseket Sepangba.

54
F1 Hírek / Alonso ismét megmentette a Ferrarit a katasztrófától
« Dátum: 2012. Március 20, 13:54 »
A nemzetközi sajtó elsősorban Fernando Alonso teljesítményét méltatja, aki megmentette magát és csapatát az olasz média haragjától, miután Melbourne-ben a 12. helyről rajtolva végül ötödikként szelte át a célvonalat, ezzel 10 pontot szállított a Ferrarinak.

Az olasz sajtó egyértelműen kiemelte a spanyol világbajnok teljesítményét, és a mértékadó La Gazetta dello Sport egyenesen úgy fogalmazott "Alonso ismét megmentette a Ferrarit a katasztrófától"

Az olasz napilap Felipe Massa teljesítményét egyszerűen "rémálomnak" értékelte.

A tavaly még Toro Rosso színekben versenyző Jaime Alguersuari (aki idén a BBC rádiós F1-es stábjának szakértőjeként tevékenykedik) szintén dicsérte spanyol honfitársát.

"A Ferrarinak egy egyedülálló előnye van, az, hogy egy olyan versenyzőjük van, mint Fernando Alonso. Szenzációs volt vasárnap, intelligensen és ambícióval versenyzett, és arra fog törekedni, hogy előrevigye a csapatot - ebben biztos vagyok" - jelentette ki Alguersuari egy spanyol lapnak, az El Mundónak.

Alonso a nem túl sikeres szezonkezdés ellenére is magabiztos.

"Lehet, hogy vannak nálunk gyorsabb autók, de ez olyan, mint amikor például a Manchester United vagy a Chelsea rosszul a játszik, ennek ellenére még nyerhet 1-0-ra" - idézte a kétszeres bajnokot a brit Daily Mail.

A Marca Alonso Ausztrál Nagydíj előtti kijelentését emelte ki: "A mostani versenyhétvége előtt napi 24 órát dolgoztunk, most napi 25-re van szükségünk."

A spanyol lap kevésbé kíméletesen fogalmazott a Ferrarival kapcsolatban: "Az ötödik hely valódi csoda. Az autó nevetséges, visszahúzza a középmezőnybe a csapatot."

A nemzetközi sajtó Jenson Buttonról csak elismerően írt, és kiemelte, hogy a McLaren úgy tűnik megtörte a Red Bull dominanciáját.

"Ez mindenkinek jó hír, kivéve Vettelt"- hangsúlyozta a Corriere dello Sport.

A Gazzetta azonban védelmébe vette a tavalyi bajnokot, és méltatta Vettel remek szereplését.

"Vettel egy közepesre sikeredett Red Bullból jó versenyautót csinált, ami figyelmeztető lehet az ellenfelek számára. Ő még mindig egy világbajnok, aki Sepangban vadászni fog az év első trófeájára."

A Tuttosport eközben a Mercedesről - ami egészen vasárnapig beszédtéma volt a paddock-ban - így fogalmazott: "A 2012-es nyitány nagy csalódása volt."

55
Az idei szezon előzetes várakozásai nem csak az élmezőny szorosabb csatáiról szólnak, de a középmezőnyben is komoly harcokra számítanak a száguldó cirkusz szakértői, és természetesen a rajongók is. Sőt sokan vélik úgy, hogy a középmezőny közelebb kerülhet a top csapatokhoz, ami az év folyamán akár még meglepetésekkel is szolgálhat. Jó bizonyíték erre a tendenciára a Sauber, ahol a pilóták a kissé gyengébbre sikerült időmérő után az ausztrál versenyen elért hatodik és nyolcadik helyezésükkel megmutatták, hogy komoly potenciál rejlik az autóban. Nem véletlen, hogy nagy várakozással tekintenek a hétvégi Maláj Nagydíjra.

Kobajasi Kamui: Jó emlékeim vannak Malajziáról. Tavaly a hetedik voltam, két évvel ezelőtt először ott sikerült bekerülnöm a Q3-ba, és GP2-es időszakomban sikerült nyernem is. Szóval valóban jó hely a számomra. Azt gondolom, jó esélyünk van arra, hogy pontokat szerezzünk, mert az autónk Melbourne-ben megmutatta, hogy sok potenciál rejlik benne, és a pálya karakterisztikája is jól fekszik nekünk. Az első alkalom lesz, hogy valóban meleg körülmények között vezetünk, ami számunkra nem probléma. Figyelembe véve az autó teljesítményét, valóban optimistán várom ezt a versenyt.

Sergio Pérez: Melbourne-ben nem teljesen volt egyértelmű a hétvége, az időmérőn jelentkező váltóprobléma miatt, ám ennek ellenére bebizonyítottuk, hogy a C31 egy gyors autó, amivel versenyképesek tudunk lenni. Remélem, Malajziában egy kiegyensúlyozottabb hétvégénk lesz, figyelembe véve az időjárási körülményeket, és a megbízhatóságot, hiszen még többet tanultunk az autóval kapcsolatban. A Sepang International Circuit egy nagyon jó pálya. A szezon egyik legnagyobb fizikai megterhelését jelentő aszfaltcsíkja. A magas hőmérséklet egyaránt igénybe veszi mind a pilótákat, mind pedig a gumikat. Nem könnyű a pályán versenyezni, meglehetősen technikás, különösen a kör első szektora, a hosszú kanyarokkal és néhány kemény fékzónával

56
Az ausztrál versenyhétvége kissé felemásra sikeredett a Lotus számára, ám Romain Grosjean időmérőn elért harmadik helye, majd a versenyen Kimi Räikkönen 18. helyről megszerzett hetedik helye bebizonyította, hogy a Lotus idei autója valóban versenyképes, ahogy azt a teszteken is láthattuk. A csapatfőnök, Eric Boullier arra számít, hogy alakulata továbbra is ugyanolyan versenyképes marad, mint amilyen a szezonnyitó futamon volt.

A francia szakember elmondta, hogy még őt is meglepték az eredmények, és úgy véli, pilótái jobb eredményre lehetnek képesek Sepangban, ahol nagyjából tíz fokkal melegebb lesz, és a magasabb hőmérséklet kedvező lehet az E20-as számára, mivel az autó sokkal kíméletesebben bánik a gumikkal, mint a legtöbb rivális autó.

"Az időmérő előtt senki sem tudta, mire számíthat. Az előző évhez képes sokkal kevesebb megbízható ismeret állt rendelkezésünkre a téli tesztek alapján. Azt tudtuk, hogy az autónk egészen gyors, de a többiekről abszolút nem tudtunk semmit. Szombaton azonban megkönnyebbültünk. A rajtrács második sorából indulni, az nem lehet véletlen."

Boullier a következő helyszínről, a sepangi pályáról így vélekedett: "Természetesen az egy teljesen különböző pálya az Albert Parkhoz képest. Ennek ellenére úgy véljük, az E20-as ott is versenyképes lesz. Egyik legnagyobb előnyünk az alacsony gumikopás. Figyelembe véve a sokkal melegebb körülményeket, Malajziában ez sokat segíthet nekünk. Ezért is gondoljuk, hogy versenyképesek leszünk."

A csapat technikai igazgatója James Allison azt azonban hozzátette, hogy miután igen szoros a program, hiszen csak pár nap a különbség a két versenyhétvége között, így Malajziában nem lesznek jelentős fejlesztések az autón.

"Nem lesznek komoly fejlesztések az autón. Kevés az idő a két verseny között, így arra összpontosítunk, hogy a jelenlegi csomaggal is megtaláljuk a helyes beállításokat, és továbbra is biztosítsuk, hogy az autó megfelelően használja az abroncsokat. Sepang meglehetősen nagy kihívás, mert a pálya hőmérséklete magasabb az átlagosnál" - nyilatkozta a Lotus technikai igazgatója.

57
F1 Hírek / Egy kör Melbourne-ben Schumacherrel
« Dátum: 2012. Március 20, 13:46 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=kmB4bJeoBG4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=kmB4bJeoBG4</a>

58
F1 Hírek / A McLaren elérhetőnek tartja a vb címet
« Dátum: 2012. Március 19, 19:03 »
Jenson Button Ausztrál Nagydíjon aratott lehengerlő győzelme után a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh hisz abban, hogy idén világbajnoki címet ünnepelhet csapata.

A McLaren Mercedes nem kisebb célt tűzött ki a szezon elején, mint a világbajnoki trófea elhódítása, és a csapatvezető Martin Whitmarsh a vasárnapi siker után úgy véli, hogy ez a terv reális lehet.

"Meg tudjuk nyerni (a bajnokságot), ha elég gyors ütemben tudjuk továbbfejleszteni az autót. Igen, egyértelműen ezt tűztük ki célunknak. Van két fantasztikus versenyzőnk, egy erős csapatunk, és most már minden csak rajtunk múlik."

"Tudjuk, hogy versenyről versenyre javítani kell az autón, de mindez a sport természetéből adódik. Van néhány félelmetes vetélytárs, a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, plusz még a Lotus is erősnek tűnik. Ez nagyon szoros - de így is kell lennie, hiszen az a Formula-1."

Az egyik tényező, melyben a wokingi gárda csapatvezetője leginkább bízik, az Jenson Button remek formája.

"Ő egyre csak erősebb és erősebb - és úgy hiszem egyszerűen annyira érett és nyugodt, hogy szinte már meghazudtolja, hogy még mindig éhes a győzelemre. Most el kell hinnie, hogy képes megnyerni a világbajnokságot, és ha tovább tudunk fejlődni, illetve ha nem hibázunk, és a megbízhatóság is rendben lesz, akkor semmi okát nem látom annak, hogy miért ne tudnánk ezt megtenni."

Whitmarsh másik versenyzőről, Lewis Hamiltonról is beszélt, és elmondta, egyáltalán nem meglepő, hogy a brit nem örült a harmadik helynek.

"Ők ketten nagyszerű csapattársak, és nagyon jól dolgoznak együtt. Láthatjuk, hogy aki nyer az örül, aki pedig nem, az nem lesz boldog. Lewis nem örül az Ausztráliában elért helyezésnek. Ha boldog lenne egy harmadik hellyel, vagy azzal, hogy a csapattársa legyőzi, akkor nem is az a Lewis lenne akit mindannyian szeretünk és csodálunk."

59
F1 Hírek / A Williams a melbourne-i balesetek ellenére is lelkes
« Dátum: 2012. Március 19, 19:01 »
Az Ausztrál Nagydíjon mutatott teljesítmény feltüzelte a Williams alakulatát, hiszen Pastor Maldonado, és Bruno Senna is megmutatta gyorsaságát a hétvége során.

Maldonado a verseny utolsó körében a hatodik helyen autózva hibázott, falhoz csapta a kék-fehér versenyautót, és feladni kényszerült a futamot. Így a grove-i csapat értékes pontokról volt kénytelen lemondani - pedig jóformán már zsebben érezhették a hatodik helyért járó 8 egységet.

Senna pedig Felipe Massával akaszkodott össze a 4-es kanyarban, így csak az utolsó, 16. pozícióban érkezett célba.

"Az autó nagyon jól ment ma" - nyilatkozta Maldonado, aki kis híján egy futamon több pontot szerzett, mint csapata az egész 2011-es idény során. "A tempónk gyors és állandó volt, és ami nagyon fontos, hogy egészen addig a bizonyos utolsó körös momentumig versenyképesek voltunk. Sajnos elvesztettem a kocsi hátulját, miközben Alonsót üldöztem, és ott volt a vége."

A riporterek kérdésére válaszolva Senna is elmesélte, hogyan érezte belülről az első kanyarban a Daniel Ricciardo Toro Rossójával történt ütközést.

"Nagyszerűen rajtoltam, de a külső íven próbáltam elfordulni az első kanyarban, és éreztem, hogy valaki meglökött" - emlékezett vissza a brazil versenyző. "Ezt követően be kellett iktatnom egy extra boxkiállást, ami megnehezítette a dolgokat. A versenyem egyre jobban alakult, de aztán összeakadtunk Massával, szóval a szerencse ma nem az én oldalamon állt. Ez a versenyzés, de már a jövő hétvégi malajziai futamra fókuszálunk."

Idén a Williams 1997 után ismét Renault motorokat használ. Abban az évben Jacques Villeneuve az egyéni világbajnoki címet, míg a grove-i csapat a konstruktőri elsőséget is megszerezte.

60
F1 Hírek / Horner: a McLaren nem fog dominálni
« Dátum: 2012. Március 19, 14:18 »
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint az alakulata és a McLaren közötti csatában versenyről versenyre változhat idén az erőviszonyok.

Miután Melbourne-ben Sebastian Vettel képtelen volt megállítani a McLarennel versenyző Jenson Buttont a győzelem felé vezető úton, Horner úgy nyilatkozott, nem számít rá, hogy ez a helyzet az idény hátralévő részében is így marad majd.

"Az előző évben láthattuk, hogy voltak fellendülések és kilengések - egyes pályák jobban feküdtek különböző autóknak, és különböző karakterisztikáknak."

"Alkalmanként hétvégéről-hétvégére láthattuk ezeket az ingadozásokat. A McLaren mindig is remekül ment itt [Ausztráliában], és ha visszaemlékszünk rá, Lewis a tavalyi verseny legnagyobb részében üldözni tudta Sebet."

"Szóval úgy gondolom, hogy vannak olyan pályák, melyek hatással lesznek a teljesítményre, de szerintem a csapatok most nagyon közel vannak egymáshoz. Mint mindig, ez most is egy fejlesztési verseny lesz a szezon végéig."

"Tehát, szerintem vannak pályák, melyek befolyásolni fogják a teljesítményt, de azt hiszem a csapatok nagyon közel vannak egymáshoz ebben a pillanatban. Mint mindig, innentől kezdve az év végéig egy fejlesztési verseny lesz. Aki a legtöbb teljesítményt hozza ki az autóból, az fog előnyt húzni belőle."

"A téli tesztekről tudtuk, hogy a McLaren versenyképes, és ezt láthattuk is itt ezen a versenyhétvégén. De a versenytempónk majdnem egyforma volt - és egyik versenyző sem volt teljesen elégedett az autójával ezen a hétvégén."

"Tudjuk azt, hogy mely területeken kell fejlődnünk. Nagyon sok pozitívumot viszünk magunkkal erről a hétvégéről: egy dobogó és egy negyedik hely."

A Red Bull csapatfőnöke abban is bízik, hogy a hétvégi Maláj Nagydíj teljesen eltérő aerodinamikai igényei segíteni fogják a vörös bikákat, hogy felzárkózzanak a McLarenre.

"Szerintem Malajzia alapvetően különbözni fog az itteni helyzettől. Itt rövid körök vannak, hepehupás a pálya, és nincs sok nagysebességű kanyar. De Malajzia már sokkal változatosabb, szóval szerintem érdekes lesz."


"Arra számítunk, hogy a McLaren Malajziában is gyors lesz, de remélhetőleg ott már jobb formát tudunk mutatni, mint itt az időmérőn."

Hozzászólás összevonva: 2012. Március 19, 14:19
Valamit ő is kellett,hogy mondjon...'

Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 22

Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek