293
« Dátum: 2011. November 15, 19:15 »
A Ferrari versenyzője, Fernando Alonso a hétvége eseményeiről és statisztikai eredményei mellett egy ilyen irányú tévedéséről is beszámol csapata honlapján vezetett blogjában.
?Már otthon vagyok az abu-dzabi kirándulásból, ami nagyon sikeresen végződött. A tegnap második hely határozottan jobb eredmény, mint amit a hétvége előtt reméltünk, ami azonban a legnagyobb megelégedésemre szolgál, az a sebességünk, ami gyakorlatilag az egész futamon megvolt.?
?Jót csatáztam Hamiltonnal: néhány ponton ő volt a gyorsabb, míg más pontokon én. Általában az etapok elején el tudott egy kicsit húzni, a vége felé azonban mindig megközelítettem, különösen, amikor a lágy gumikon voltunk. A második etapban a forgalom szintén közrejátszott a közöttünk lévő úgymond rugalmas távolságban, nehéz azonban megmondani, hogy melyikünkre volt nagyobb hatással.?
?A tegnap esti elemzést követően az is világossá vált, hogy a második kiállásnál vétett kis probléma nem befolyásolta a végső eredményt: Nem tudtam volna Hamilton elé jönni a pályára, aki rögtön gyorsabb volt a közepes abroncsokon. Valójában az, hogy a legtöbbet hozzuk ki a legelső körben a gumikból, az egyik olyan terület, amelyen dolgoznunk kell a következő évre.?
?Nagyon örültem, hogy Abu-Dzabiból egy trófeával térhettem haza, ugyanakkor rájöttem, hogy statisztikai hibát vétettem, amikor azt mondtam, hogy legalább egy trófeám van minden futamhelyszínről, amióta a Formula?1-ben versenyek: egy hiányzik ugyanis Ausztriából, ahol csak kétszer versenyeztem, 2001-ben és 2003-ban, de egyiken sem értem célba. Első alkalommal a Minardiban ültem, akkor a váltóberendezés hagyott cserben, a második alkalommal pedig a Renault-ban ültem, és a motor romlott el. Nos, nem vagyok benne biztos, hogy az Osztrák Nagydíj visszatér-e a versenynaptárba, ha azonban megtörténne, akkor ez csak extra ok lenne arra, hogy megpróbáljak dobogós helyezést szerezni!?
?Még mindig a statisztikánál maradva, a tegnapi dobogós helyezés volt a ?vörös? karrierem 20. pódiumos helye, ami azt jelenti, hogy a versenyek több, mint felénél, amit a Ferrarinál vezettem, a top háromban végeztem. Ez mutatja, hogy még egy ilyen évben is, ami nem volt annyira fantasztikus, az autónk teljesítménye szempontjából az átlagszint elég magasan van. Nem véletlen, hogy az utóbbi több mint 18 évben a Scuderia legalább egy futamot meg tudott nyerni egy évadban. Semelyik más csapat nem mondhatja el ezt magáról, és az ilyen tényezőket azon döntésem is befolyásolja, hogy hosszú időre meghosszabbítottam a szerződésem a Ferrarival. Tudom, hogy sokan azt fogjátok gondolni, hogy jobb is lehetett volna, ha egy évvel ezelőtt második lettem volna Abu-Dzabiban. Ezt én is tudom, de nincs értelme azon gondolkodni, hogy mi lehetett volna, azért sem, mert biztos vagyok abban, hogy előbb-utóbb eljön az ideje, amikor abban az elégedettségben lehet részünk, ami eddig kicsúszott a kezünkből. Biztos vagyok abban, hogy mostantól 2016-ig sokkal több pezsgős üveget adhatok a szerelőknek, ahogy lelépek a dobogó fokairól!?