Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - ToreTTo

Oldalak: 1 ... 18 19 [20] 21 22
286
F1 Hírek / A Sauber készen áll a harcra
« Dátum: 2011. November 20, 09:54 »
A Sauber F1 Team egy pontot szerzett Abu Dzabiban, amivel jelenleg a hetedik helyen állnak a konstruktőri összesítésben a Toro Rosso előtt. Mivel az egyes helyezésekért járó FOM pénzek között több millió eurós a különbség, a Brazil Nagydíjon elért helyezéseknek döntő szerepük lesz.

?Nagyon fontos lesz, hogy megőrizzük a jelenlegi pozíciót a Toro Rossóval szemben? ? jelentette ki a csapat vezetője, Peter Sauber.

A brigád technikai vezetője, James Key hozzátette: ?A konstruktőri helyezésünk tekintetében az lesz a cél, hogy kihozzuk a maximumot a szezon utolsó futamából. Ehhez fontos lesz, hogy javítani tudjunk az időmérős teljesítményünkön. Az Abu Dzabiban zajlott teszten értékes adatokat szereztünk, amelyek segíthetnek ebben.?

287
F1 Hírek / Petrov bocsánatot kért a Renault-kritikája miatt
« Dátum: 2011. November 19, 08:25 »
Vitalij Petrov bocsánatot kért, amiért csapatának, a Renault-nak a 2011-es teljesítményét kritizálta.

Az orosz pilóta többek között a következő kijelentéssel becsmérelte a Renault-t: ?Sajnos semmi rosszat nem mondhatok a csapatról, ez le van írva a szerződésemben. ?(de) már nem bírok csendben maradni, elegem volt ebből, nem tarthatok mindent magamban.?

Az enstone-i bázisú alakulatot ért kritikák miatt azonban pénteken Petrov menedzsere elmondta, hogy a 27 éves versenyző bocsánatot kért a csapattól, miközben elárulta, hogy csípős megjegyzéseit egy érzelmes interjúban ejtette el.

?Ez egy érzelmes interjú volt? ? nyilatkozta a Reutersnek Petrov menedzsere, Okszana Koszacsenko. ?Ez csak kivételes dolog volt, és utána bocsánatot kért a csapattól. Ez soha többet nem fordul elő újra.?

?Igazán sajnáljuk, és a menedzsment már megvitatta ezt Vitalijjal.?

288
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey elmondta, hogy az egyetlen dolog, ami visszatartotta a Ferrarihoz való csatlakozástól, az a családja volt.

A brit szakemberre ? aki már az egyesült királysági bázisú McLaren és Williams csapatokkal is nyert bajnoki címet ? mint a Formula?1 legjobb technikai elméjére szoktak utalni, aki nagyban hozzájárult a Red Bull jelenlegi dominanciájához.

A spanyol Canal 9 televízió azon kérdésére, hogy fontolóra vette-e valaha a sport egyik legpatinásabb csapatához, a Ferrarihoz való átigazolást, Newey így felelt: ?Nincs rá különösebb ok, (hogy miért ne), csupán soha nem volt megfelelő az idő arra, hogy ez megtörténjen.?

?Ezenfelül a családom és a gyerekeim is Angliában vannak, ezért nagy felfordulást jelentene a számukra, ha Olaszországban kellene élniük.?

?Ez sajnálatos? ? ismerte el a tervezőzseni, ?mivel ez egy nagyszerű csapat, és miközben rengeteg versenyző azután sóvárog, hogy egy napra vezethesse a Ferrarit, ugyanez igaz a mérnökökre is.?

A Red Bull jövő évi versenygépével, az RB8-assal kapcsolatos híreket cáfolva Newey kijelentette, hogy a 2012-es autó nem fog teljes mértékben különbözni a jelenlegitől: ?Az emberek azt hiszik, hogy ezt mondtam, de nem.?

?Ez a (2009-es) RB5-nek lesz a fejlesztett változata, vagyis annak az autónak, ami elindította ezt a sorozatot? ? magyarázta az 52 éves Newey. ?A tavalyi autó ezen alapult, és a 2011-es is. Az RB5 ezeknek az apja.?

289
F1 Hírek / Sajtó: A Ferrari 2013-ra meg akarja szerezni Kubicát
« Dátum: 2011. November 18, 13:09 »
Egyes sajtóértesülések szerint, amint készen áll a Formula?1-be való visszatérésre, a Ferrari szeretne lecsapni Robert Kubicára.

Ezen híresztelés azután kapott lángra, hogy a Renault állítólag meg akar válni a lengyel versenyzőtől, akinek szerződése a közeljövőben jár le, és a Lotus által szponzorált csapat valószínű, hogy jövő évi versenyzőit a Vitalij Petrov, Romain Grosjean és Bruno Senna hármasból fogja kiválasztani.

Ezzel egy időben olyan hírek is terjengnek, hogy a Renault csapatvezetője, Eric Boullier már hetek óta nem beszélt Kubicával, és hogy a 26 éves pilótának lehetséges, hogy újabb kézműtéten kell átesnie.

?A legtöbb mindenkivel megszakította a kapcsolatot, még a lengyel újságírókkal is? ? idézett egy ismeretlen forrást a német Auto Motor und Sport.

Mindemellett még olyan híreszteléseket is hallani, hogy a Ferrari esetlegesen érdeklődik Kubica 2012 utáni szolgálati iránt.

?Ez jelenleg még nagyban csak feltételezett dolog? ? olvasható a német magazin beszámolójában. ?Senki sem tudja ma megmondani, hogy Kubica valaha vissza fog-e térni arra a teljesítményszintre, ahol volt.?

?Az értéke csak akkor fog újra emelkedni, amikor versenyképes köröket teljesít egy Formula?1-es autóval. És ha meg tudja mutatni, hogy ismét a régi önmaga, akkor sok ajtót meg fog nyitni ? nemcsak a Ferrariét.?

290
F1 Hírek / Pertov mérgelődik - a Renault befogatta a száját
« Dátum: 2011. November 17, 14:22 »
Vitalij Petrov az orosz sajtónak nyilatkozva nem túl kellemes dolgokat állított Formula?1-es csapatáról, a Renault-ról, amellyel ? úgy véli ? lehetséges, hogy szerződésszegést követett el.

Petrov a Rossiya 2 televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy az enstone-i bázisú alakulat 2011-es autójának fejlesztése nem ment túl jól a csapat radikális kipufogórendszerével kapcsolatos hibák miatt.

?Csaknem tíz versenyig nem volt semmi teljesen új dolgunk, ami valójában azt jelenti, hogy alapvetően azt az autót vezettük, amivel az évadot kezdtük? ? nyilatkozta a 27 éves versenyző. ?Természetesen az első dobogós hely Ausztráliában ösztönzőleg hatott számomra és egész Oroszország számára, és minden szurkolónak. Azután azonban mindenre mérges voltam, és megpróbáltam tenni valamit.?

?Sajnos semmi rosszat nem mondhatok a csapatról, ez le van írva a szerződésemben? ? jelentette ki az orosz versenyző.

Petrov azért használta a ?sajnos? szót, mivel állítja, hogy a csapatfőnöke, Eric Boullier gyakran igen kritikus vele szemben.

?Olvassa el az interjúimat, én nem kritizálom a csapatot, hogy sok időt elvesztegettek. Mennyit vesztettünk a kiállásokon? Mennyit a taktikán??

?Annak a dolognak köszönhetően azt mondhatom, hogy körülbelül tíz versenyt veszítettünk, ha nem többet. Sajnos nem mondhattam az interjúkban, hogy ismét a gyenge kiállás vagy ilyesmi miatt veszíttettünk.?

?Erről még mindig nem beszélhetek, ugyanakkor már nem bírok csendben maradni, elegem volt ebből, nem tarthatok mindent magamban.?

Petrov hirtelen őszintesége esetleg annak is köszönhető, hogy a jövőre Lotus néven futó Renault csapat, annak ellenére, hogy szerződésük van Petrovval, a híresztelések szerint esetlegesen újragondolja a 2012-es versenyzői felállását.

?Ez a Formula?1, ez üzlet. Lépésről lépésre azon dolgoznak, hogy egyre többet kapjanak ? talán a pénzből, talán a szponzoroktól, talán a körülöttük lévő versenyzőktől.?

?Nézzük meg a Williamsnél felsorakozó versenyzőket? ? folytatta Petrov, ?azt gondolom, 20 ember szeretné megszerezni a második helyet. Hála Istennek, én nem vagyok közöttük.?

?Ami engem illet, úgy vélem, az én helyzetem teljesen világos ? szerződésem van. De ahogy korábban mondtam, még a világbajnok Kimi Räikkönent is megkérte a Ferrari, hogy egy bizonyos összegért hagyja ott a Formula?1-et.?

?Ez egy olyan világ, amiben minden lehetséges, nehéz szembeszállni, ha valakit el akarnak távolítani.?

291
F1 Hírek / Glock: Meg kell néznem a Google-ban, ki ez a Pic
« Dátum: 2011. November 17, 14:13 »
Abu-Dzabiban jelenleg is folyik a fiatal pilóták tesztje, melynek résztvevői akár sikerrel pályázhatnak egy Formula?1-es ülésre is.

A Virginnél Charles Pic tesztel délelőtt, aki a hírek szerint jövőre leváltja Jerome d?Ambrosiót. Timo Glock az Auto Motor und Sport-nak bevallotta, hogy egyáltalán nem is ismeri az új jövevényt.

?Hogy néz ki? Azt gondolom, hogy ha ő valóban csatlakozik hozzánk, akkor el kell töltenem némi időt a google-lal? ? mondta a 29 éves versenyző, aki bizonyosan marad a csapatnál a 2012-es évadra.

292
F1 Hírek / Nem gumihiba okozta Vettel kiesését Abu Dzabiban
« Dátum: 2011. November 16, 14:40 »
A Pirelli kizárta a gumidefekt, illetve az abroncs sezerkezeti hibájának lehetőségét, nem az okozta Sebastian Vettelnek a vasárnapi Abu-dzabi Nagydíjon történt balesetét. A világbajnok Red Bullja a rajt utáni második kanyarban csúszott ki a pályáról, amikor az abroncs levált a felniről.

Két napig vizsgálták a Pirelli szakemberei Milánóban azt a lágy (sárga jelölésű) abroncsot, amely Sebastian Vettel Red Bullján ment tönkre vasárnap, közvetlenül az Abu-dzabi Nagydíj rajtja után. Vettel ? a szabályoknak megfelelve ? ugyanazzal a garnitúra gumival vágott neki a versenynek, amelyeken a pole pozícióra kvalifikálta magát szombaton.

Kicsúszását követően, melyet a német csak igen erős fékezéssel tudott megfogni, Vettel megtett egy teljes kört a sérült felnin, de az össze-vissza csapkodó gumicafatok megsértették az RB7 alvázát és futművét, ami a kétszeres bajnok idei első kiállásához vezetett.

A Pirelli szerda délelőtt sajtóközleményben adta hírül, hogy ?ugyan nem sok maradt a sérült gumiabroncsból, ez elegendő volt a Pirelli mérnökei számára, hogy a Red Bull Racinggel együttműködve teljes körűen megvizsgálják azt?. A vizsgálatok alapján az olasz gyártó leszögezi, hogy a gumi, illetve a szelep strukturális hibája teljesen kizárható a baleset okai közül. A Pirelli szerint a pályán lévő törmelék, vagy ?külső körülmények? okozhatták a balesetet.

Hogy utóbbi alatt pontosan mit értenek az olaszok, azt csak sejteni lehet. Az elmúlt két szezonban a Red Bull többször kísérletezett az első futóművel, a fékek és a kerekek szélsőséges beállításával. A 2010-es Ausztrál Nagydíjon Vettel fékhibát szenvedett, ám a Brembo (a Red Bull féktechnikai partnere) vizsgálata megállapította, hogy a fékrendszernek eredetileg semmiféle szerkezeti vagy egyéb hibája nem volt. Idén Belgiumban a Red Bull mérnökei 4,25 fokra állították be az első futómű összetartását, a Pirelli által javasolt (maximum) 4,0 fok helyett. Előbbinek kiesés és korlátnak ütközés, utóbbinak kettős Red Bull-győzelem lett a vége. Vélhetően Abu Dzabiban is hasonló ?kalózkodás? vezetett Vettel kieséséhez.

293
F1 Hírek / Alonso: Jót csatáztam Hamiltonnal
« Dátum: 2011. November 15, 19:15 »
A Ferrari versenyzője, Fernando Alonso a hétvége eseményeiről és statisztikai eredményei mellett egy ilyen irányú tévedéséről is beszámol csapata honlapján vezetett blogjában.

?Már otthon vagyok az abu-dzabi kirándulásból, ami nagyon sikeresen végződött. A tegnap második hely határozottan jobb eredmény, mint amit a hétvége előtt reméltünk, ami azonban a legnagyobb megelégedésemre szolgál, az a sebességünk, ami gyakorlatilag az egész futamon megvolt.?

?Jót csatáztam Hamiltonnal: néhány ponton ő volt a gyorsabb, míg más pontokon én. Általában az etapok elején el tudott egy kicsit húzni, a vége felé azonban mindig megközelítettem, különösen, amikor a lágy gumikon voltunk. A második etapban a forgalom szintén közrejátszott a közöttünk lévő úgymond rugalmas távolságban, nehéz azonban megmondani, hogy melyikünkre volt nagyobb hatással.?

?A tegnap esti elemzést követően az is világossá vált, hogy a második kiállásnál vétett kis probléma nem befolyásolta a végső eredményt: Nem tudtam volna Hamilton elé jönni a pályára, aki rögtön gyorsabb volt a közepes abroncsokon. Valójában az, hogy a legtöbbet hozzuk ki a legelső körben a gumikból, az egyik olyan terület, amelyen dolgoznunk kell a következő évre.?

?Nagyon örültem, hogy Abu-Dzabiból egy trófeával térhettem haza, ugyanakkor rájöttem, hogy statisztikai hibát vétettem, amikor azt mondtam, hogy legalább egy trófeám van minden futamhelyszínről, amióta a Formula?1-ben versenyek: egy hiányzik ugyanis Ausztriából, ahol csak kétszer versenyeztem, 2001-ben és 2003-ban, de egyiken sem értem célba. Első alkalommal a Minardiban ültem, akkor a váltóberendezés hagyott cserben, a második alkalommal pedig a Renault-ban ültem, és a motor romlott el. Nos, nem vagyok benne biztos, hogy az Osztrák Nagydíj visszatér-e a versenynaptárba, ha azonban megtörténne, akkor ez csak extra ok lenne arra, hogy megpróbáljak dobogós helyezést szerezni!?

?Még mindig a statisztikánál maradva, a tegnapi dobogós helyezés volt a ?vörös? karrierem 20. pódiumos helye, ami azt jelenti, hogy a versenyek több, mint felénél, amit a Ferrarinál vezettem, a top háromban végeztem. Ez mutatja, hogy még egy ilyen évben is, ami nem volt annyira fantasztikus, az autónk teljesítménye szempontjából az átlagszint elég magasan van. Nem véletlen, hogy az utóbbi több mint 18 évben a Scuderia legalább egy futamot meg tudott nyerni egy évadban. Semelyik más csapat nem mondhatja el ezt magáról, és az ilyen tényezőket azon döntésem is befolyásolja, hogy hosszú időre meghosszabbítottam a szerződésem a Ferrarival. Tudom, hogy sokan azt fogjátok gondolni, hogy jobb is lehetett volna, ha egy évvel ezelőtt második lettem volna Abu-Dzabiban. Ezt én is tudom, de nincs értelme azon gondolkodni, hogy mi lehetett volna, azért sem, mert biztos vagyok abban, hogy előbb-utóbb eljön az ideje, amikor abban az elégedettségben lehet részünk, ami eddig kicsúszott a kezünkből. Biztos vagyok abban, hogy mostantól 2016-ig sokkal több pezsgős üveget adhatok a szerelőknek, ahogy lelépek a dobogó fokairól!?

294
A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a jelenlegi Formula?1-es mezőnyben mindössze három olyan versenyző van, akik a legjobb autó nélkül is képesek a győzelemre. A spanyol pilóta egyúttal Hamilton hétvégi győzelmét is üdvözölte.

?Folyamatosan az volt az érzésem, hogy van egy pár tized a zsebében, a kemény gumis tempója pedig nagyon erős volt? ? nyilatkozta de la Rosa az EEF hírügynökségnek. ?Szerintem Hamilton, Vettel és Alonso azok a versenyzők, akik anélkül is képesek futamot nyerni, hogy a legjobb autóban ülnének.?

A hétvégi abu-dzabi győzelem után Hamilton elmondta, hogy a diadalt csak még különlegesebbé tette, hogy egyúttal régi riválisát, Fernando Alonsót is legyőzte.

?Ez volt az egyik legjobb versenyem. Amint lassítottam lefelé, azt mondtam magamnak, hogy az, hogy képes voltam egész verseny alatt távol tartani a világ legjobb versenyzőit, olyasvalami, amit nagyon-nagyon nehéz megtenni? ? magyarázta a brit.

Mindeközben Alonso a második helyezésével elérte, hogy most már minden pályán állt dobogón, ahol eddig F1-es karriere során versenyzett: ?Minden pályán sikerült, amelyen a Formula?1-ben versenyeztem? így most minden pályát befejeztem? ? mondta mosolyogva a kétszeres világbajnok, majd hozzátette: ?Ezért most boldog vagyok.?

295
F1 Hírek / Tost: Ez hülyeség
« Dátum: 2011. November 13, 10:33 »
Az élmezőnyben nem sok izgalom maradt a szezon utolsó két futamára, mivel az egyéni bajnoki cím és a konstruktőri első négy hely sorsa is eldőlt. Noha az 5. helyezett Renault még utolérhető és megelőzhető, a valós harc a hatodik pozícióért folyik a Force India, a Sauber és a Toro Rosso között. ?Itt milliós összegről van szó? ? jelentette ki a Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost az Auto Bild Motorsport című szaklapnak.

A hatodik és a nyolcadik hely között 8 millió euró a különbség, így nagy a tét. Jelenleg ötvenkét ponttal a Force India áll nyerése a 41 pontos Sauber és Toro Rosso előtt, ugyanakkor az elmúlt versenyeken az olasz csapat fejlődött a legtöbbet és ők szerezték a legtöbb pontot is. A Red Bull fiókcsapatának sikerei miatt felmerült, hogy világbajnoki segítséget kaptak. Tost természetesen cáfolja ezt.

?Ez hülyeség. Az elmúlt időszakban sokat fejlesztettünk az autón, így egy új első szárnyat, egy új hátsó szárnyat és egy jobb diffúzort vetettünk be. A többiek pedig beismerték, hogy nem sokat tettek? ? jelentette ki a szakember, aki a Red Bulltól érkezett segítséget cáfolja, a Ferraritól jött hasznos fejlesztéseket viszont elismeri.

?A Ferrari keményen dolgozik a kipufogó-diffúzor rendszeren, ami nekünk is előnyt jelent? ? fűzte hozzá Tost, aki arról nem tett említést, hogy ez esetben a Ferrari másik partnerénél a Saubernél miért nem mutatkozik ez az előny.

296
F1 Hírek / Hamilton: Úgy hajtottam, ahogy csak bírtam
« Dátum: 2011. November 12, 17:46 »
Lewis Hamilton diktálta a tempót az Abu-Dzabi Nagydíj eddigi szakaszaiban, ám a Q3-ban elvérzett a Red Bull kétszeres világbajnokával, Sebastian Vettellel szemben. A brit ennek ellenére felhívja a figyelmet: a futam csak holnap következik.

?Jó edzés volt ez a számomra és jó volt ez a néhány nap. Nagyot léptem előre az utolsó verseny óta. Gyorsak voltunk az időmérőn, és az autó rendben van. A végén olyan gyorsan mentem, ahogy csak tudtam azon a körön, de mégsem volt különösképp kiváló. Ez a helyzet. Szép volt Sebastiantól. Nagyszerű kört ment, a verseny azonban csak holnap lesz, és az lesz a legfontosabb nap.? ? mondta a brit a sajtószobában.

297
MotoGP / MotoGP hirek
« Dátum: 2011. November 12, 12:26 »
A jövőben Marco Simoncelli nevét viseli a misanói versenypálya.

Csütörtökön hivatalosan is bejelentették, hogy a jelenleg Misano World Circuit névre hallgató versenypálya nemsokára felveszi a Maláj Nagydíjon tragikus körülmények között elhunyt Marco Simoncelli nevét.

298
F1 Hírek / Maldonado 10 hellyel hátrébb kerül
« Dátum: 2011. November 12, 12:13 »
Tízhelyes rajtbüntetést kap a Williams versenyzője, Pastor Maldonado. A venezuelai versenyző autójában motort cserélt a csapata, s miután ez az erőforrás immár a kilencedik a sorban, büntetést kap a csapat.

Maldonado a szabályok értelmében a szombati kvalifikáción megszerzett helyéhez képet tíz hellyel hátrébbról várhatja a rajtot a futamon.

299
Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az Abu-Dzabi Nagydíj 3. szabadedzésén. Mögötte a Red Bull párosa, a kétszeres világbajnok Sebastian Vettel és márkatársa, Mark Webber végzett.


300
F1 Hírek / Glock: Én mindig nevetek
« Dátum: 2011. November 12, 09:27 »
Timo Glock keményen harcol, hogy a lehetőségekhez mérten jól tudjon teljesíteni a Virgin versenygépével, jelenleg mégis csak a 25. helyen áll az összesítésben a huszonnégy főből álló mezőnyben. Ez annak a tudható be, hogy a Renault év közben Bruno Sennára cserélte Nick Heidfeldet. Noha a helyzet elkeserítő, a német pilóta nem csügged, ugyanis tudja, hogy elsősorban a sorozatos műszaki hibák miatt sereghajtó.

?Az a fontos, hogy előrefele haladunk, és az új elemek valóban előrelépést jelentenek. Az átszervezés óta jobban megy a szekér. Persze arra nincs garancia, hogy jövőre már a középmezőnyben fogunk harcolni? ? idézi a Speedweek című hetilap a 29 éves sportolót, aki reméli, hogy nem lesz mindig az első kiesők és az utolsó célba érkezők között.

?Javítani kell minden téren, de így is mindig a maximumot próbáljuk kihozni a lehetőségeinkből? ? fűzte hozzá Glock mosolygós arccal.

Arra a kérdésre, hogy a fejlődés-e az oka a jókedvének, a német pilóta a következőképpen felelt: ?Én mindig nevetek.?

Oldalak: 1 ... 18 19 [20] 21 22

Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek