1
F1 Hírek / Új gumiszabály lép életbe a Forma-1-ben
« Dátum: 2010. Január 26, 17:23 »
A csapatvezetők megegyeztek abban, hogy egy újabb stratégiai elemet vonnak be a versenyekbe az idei évben, és az élmenőket arra kényszerítik, hogy ugyanazzal a gumival rajtoljanak el, amivel legjobb idejüket teljesítették az időmérő utolsó etapjában.
Már azzal, hogy az idei évben tilos lesz a futam közbeni tankolás, komoly taktikai csatákra számíthatunk a versenyeken, azonban úgy tűnik, hogy az időmérőn is sokkal több lesz a taktikázás, mint az elmúlt években.
A csapatok ugyanis múlt heti ülésükön megegyeztek abban, hogy az időmérő utolsó etapjába bejutott tíz versenyzőnek azzal az abronccsal kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét teljesítette az időmérő harmadik etapjában, értesült az Autosport.
Ez pedig azt is eredményezheti, hogy egyesek talán beáldozzák legjobb köreiket csak azért, hogy tartósabb gumikkal kezdhessék meg a futamot, ezzel előnybe kerülve a verseny első etapjában. Mások viszont nem kizárt, hogy kockáztatni fognak, és egy lágyabb, a futam szempontjából gyengébb gumival, a jobb pozícióra pályáznak.
A csapatvezetők azt remélik mindettől, hogy felpörgeti a versenyeket, különösen azok elejét, és több lehetőséget biztosít az egyes résztvevők számára a taktikázásra.
A szabálymódosítási javaslat most a Forma-1 Bizottság elé kerül, majd azt követően a Motorsport Világtanács hagyja jóvá, ám minden jel arra utal, hogy ez már csak egy formai procedúra lesz, hiszen a csapatvezetők egyhangúan megegyeztek a módosításban.
Érdekes megjegyezni, hogy eddig mindenki azt hangoztatta, hogy az üres tankos utolsó etap miatt az idei évben valóban a leggyorsabb versenyző és autó kombináció kerülhet az első helyre, ám ezzel a húzással ismét bekerül egy taktikai elem, ami miatt továbbra sem lehet majd tudni, hogy pontosan hogyan is fest az erősorrend. Ennek van jó és rossz oldala egyaránt.
Már azzal, hogy az idei évben tilos lesz a futam közbeni tankolás, komoly taktikai csatákra számíthatunk a versenyeken, azonban úgy tűnik, hogy az időmérőn is sokkal több lesz a taktikázás, mint az elmúlt években.
A csapatok ugyanis múlt heti ülésükön megegyeztek abban, hogy az időmérő utolsó etapjába bejutott tíz versenyzőnek azzal az abronccsal kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét teljesítette az időmérő harmadik etapjában, értesült az Autosport.
Ez pedig azt is eredményezheti, hogy egyesek talán beáldozzák legjobb köreiket csak azért, hogy tartósabb gumikkal kezdhessék meg a futamot, ezzel előnybe kerülve a verseny első etapjában. Mások viszont nem kizárt, hogy kockáztatni fognak, és egy lágyabb, a futam szempontjából gyengébb gumival, a jobb pozícióra pályáznak.
A csapatvezetők azt remélik mindettől, hogy felpörgeti a versenyeket, különösen azok elejét, és több lehetőséget biztosít az egyes résztvevők számára a taktikázásra.
A szabálymódosítási javaslat most a Forma-1 Bizottság elé kerül, majd azt követően a Motorsport Világtanács hagyja jóvá, ám minden jel arra utal, hogy ez már csak egy formai procedúra lesz, hiszen a csapatvezetők egyhangúan megegyeztek a módosításban.
Érdekes megjegyezni, hogy eddig mindenki azt hangoztatta, hogy az üres tankos utolsó etap miatt az idei évben valóban a leggyorsabb versenyző és autó kombináció kerülhet az első helyre, ám ezzel a húzással ismét bekerül egy taktikai elem, ami miatt továbbra sem lehet majd tudni, hogy pontosan hogyan is fest az erősorrend. Ennek van jó és rossz oldala egyaránt.