F1 Fórum online közösség
Forma 1 részleg => Forma-1 szezonok => 2012 => A témát indította: ToreTTo - 2012. Január 21, 11:24
-
(http://www.f1-fansite.com/circuits/circuits/albertpark.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=rPmxeXTsBdM
A pálya adatai:
Hossza: 5, 303 km
Teljes versenytáv: 58 kör (307, 574 km)
Pályacsúcs: 1: 24, 125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Hivatalos oldala: http://www.grandprix.com.au/
Kanyarok száma: 6 balos, 10 jobbos
Vezetési irány: óramutató járásának megfelelően
Aszfalt minősége: kielégítő, felülete egyenetlen
Leszorító erő: nagyon magas (kb. 88 %)
Leghosszabb teljes gázzal teljesíthető szakasz: 735 m (kb. 10 sec)
Legmagasabb mért sebesség: 303 km/h
Üzemanyag-fogyasztás: közepes (kb. 2,5 kg/ kör)
Benzinkorrekció: kb. 0,42 sec/ 10 kg
Teljes gázadás: átlagos (kb. 65%)
Gumik igénybevétele: alacsony és a közepes között mozog (kb. 40%)
Fékek igénybevétele: magas (kb. 65%)
Körönként váltások száma: 60
-
Nincs sok hátra a 2012-es idényhez.
Az M1 már elkezdte egy elég gyenge promoval a nézők hangulatát visszahozni.
http://www.youtube.com/watch?v=tIf0j1iR8Gc
-
Szerintem elég jó,tuttom szerint az RTL soha nem csinált ilyent F1 szezon kezdete elött :mml:,csak verseny elött:
-
Szerintem elég jó,tuttom szerint az RTL soha nem csinált ilyent F1 szezon kezdete elött :mml:,csak verseny elött:
Csinált szezon előtt, csak nem ilyen hamar. :)
-
A gyengécske promo folytatódik
:Februári:
http://www.youtube.com/watch?v=uiwfFhbemw0
-
Komolyan ezzel a zenével igazán leállhatnának, értem én, hogy nyugger adó, de lehet sokkal "hozzá" illő zenét is betenni. Ilyen 1980-ban még jó volt.
-
Nekem tetszik ;D nyan cat jut eszembe mikor ezt hallom :D
-
Ne adjál nekik ötleteket, kérlek. :D
-
oké :2funny:
-
1 hét múlva ilyenkor már tudjuk, hogy ki nyerte az Ausztrál nagydíjat. Jövő hét pénteken, március 16-án kezdetét veszi a 63. Forma 1-es idény első szabadedzése. Idén az a kérdés, hogy ki tudja legyőzni a Red Bull-t?
Szólj hozzá a témához, és mondd el a véleményed!
-
A MCLAREN!!!! :mml:
-
Meglátjuk. :)
-
Kenguruk földjén - Ausztrál GP tech háttér
"Melbourne, ahol jó versenyezni" hirdetik a táblák Ausztrália szerte. Ezzel a kijelentéssel pedig senki sem vitatkozik az F1-ben. Az Albert Park a versenynaptár egyik legkedveltebb helyszíne, egyrészt a fantasztikus hangulat, másrészt az izgalmas, 5303 méteres aszfaltcsík miatt.
A Formula-1-es világbajnoki sorozat 63. idényének első versenyét tartják majd Victoria állam fővárosában. Az idei már a 28. Ausztrál Nagydíj, a mostani pedig a 17. futam lesz, melyet az Albert Parkban rendeznek.
A Melbourne belvárosában található aszfaltcsíkon, mely egy tő körül kanyarog, évente mindösszesen egyszer rendeznek autóversenyeket. Így pénteken, az első edzéseken még nagyon poros és csúszós a pálya, amire a versenyzők annak rendje és módja szerint rengeteget panaszkodnak. Mivel a pálya közútból van elválasztva, a féktávok rendszerint elég hepehupásak szoktak lenni.
Főként lassú és közepes tempójú kanyarok alkotják a melbourne-i kör, amiket hosszú padlógázas szakaszok kötnek össze. Ezért a mérnökök közepesen meredek szárnyállással küldik pályára az autókat. Így a pilóták viszonylag magas sebességet érhetnek el az egyenesekben, ám a kanyarokban is kellő leszorítóerővel rendelkeznek majd.
Aerodinamikai beállítások szempontjából a legnagyobb kihívást a 11-es és 12-es kanyar jelenti. Ez egy rendkívül tempós sikán, amit 240-245 km/órás vesznek be a versenyzőknek. Különösen nehézzé teszi az ideális teljesítését, hogy a kombináció a betonfalak közelsége miatt csak az utolsó pillanatban válik beláthatóvá. Ezek kívül 12-es kanyar külső ívén eléggé magasak a szegélykövek, amik könnyen megdobják az autókat a nagy tempónál. Ez tréfálta meg Timo Glockot is 2008-ban, amikor hatalmasat bukott Toyotájával a 12-es hajlatból kigyorsítva.
Hat komoly féktávjával az Albert Park az egyik legmegterhelőbb pálya a fékek szempontjából. Ráadásul mind a hat alaklommal 300 km/óra körüli tempóról kell lefékeznie a versenyzőknek. Így a karbon tárcsák megfelelő hűtése kulcsfontosságú tényezőnek számít. A célegyenes végén 305-310 km/órás sebességről lassítanak a pilóták. A féktávon mintegy 1,7 másodpercig 4,5 G-s nehézségi erő préseli őket az ülésbe, ezalatt pedig 130 kg nyomást fejtenek ki a fékpedálra.
A felfüggesztéseket közepesen lágyra hangolják, hogy az autó jó kanyarstabilitással rendelkezzen, ugyanakkor a féktávokon is kezelhető legyen.
Ami a motorokat illeti, egy körben körülbelül 66% padlógázzal autóznak a versenyzők. A jó teljesítmény eléréséhez nem a magas végsebesség, hanem a jó kigyorsítás a döntő tényező. Így a mérnökök erre hegyezik ki az erőforrásokat.
Mivel ideiglenes pályáról van szó, így a gumiknak nagyon nagy jelentősége van. A téli tesztek során úgy tűnt, hogy a Pirelli idei abroncsai nem kopnak olyan gyorsan, mint a 2011-es gumik. Ennek ellenére az olasz gyártó ígéri, a kaucsuk az új szezonban is fontos tényezője lesz az izgalmas futamoknak. Ez egy érdekes összetevő lehet a vasárnapi verseny és a kerékcsere taktikák szempontjából.
Az Ausztrál Nagydíj gyakran az idény egyik legizgalmasabb küzdelmét hozza. Szinte évente történik valami nagy baleset. Emlékezhetünk az első Melbourne-ben futott versenyre, mikor Martin Brundle dobott egy szaltót az aranysárga Jordannel. Vagy említhetnénk Ralf Schumacker ugratását a 2002-es rajtot követően, amikor Rubens Barrichello Ferrariját használta dobbantónak. Esetleg a tavalyi start utáni kalamajkát, ahol Jenson Button, Fernando Alonso és Michael Schumacher talált egymásra.
Rendszerint az időjárás is kiveszi a részét az izgalmakból, köszönhetően a tenger közelségének. A hétvégére az meteorológusok pedig esőt és szórványos zivatarokat jósolnak.
Tehát minden tényező adott, hogy egy kiváló idénynyitót láthassunk. A téli szünet hamarosan véget ér, hiszen pénteken felbőgnek a motorok az Albert Park boxaiban, és kezdetét veszi az új szezon.
Tech file: Albert Park, Melbourne, Ausztrália
2012. március 16-18.
Pályahossz: 5,303 km
Versenytáv: 307,574 km
Padlógáz: 66%
Fékek igénybevétele: magas
Leszorítóerő: (10/8)
Gumikopás: alacsony/közepes
Váltás körönként: 60
Idei gumiválaszték: kemény (hard) és lágy (soft) keverék
2011-es eredmények:
Győztes: Sebastian Vettel
Pole pozíció: 1:23,529 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Leggyorsabb kör: 1:28,947 (214,631 km/óra átlag) Felipe Massa (Ferrari)
-
Ausztrál Nagydíj - Második szabadedzés:
1. Michael Schumacher Mercedes 1m29.183s 16
2. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m29.292s + 0.109 19
3. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m30.199s + 1.016 23
4. Fernando Alonso Ferrari 1m30.341s + 1.158 13
5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m30.709s + 1.526 14
6. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m31.466s + 2.283 13
7. Felipe Massa Ferrari 1m31.505s + 2.322 14
8. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m31.932s + 2.749 16
9. Nico Rosberg Mercedes 1m32.184s + 3.001 17
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m32.194s + 3.011 19
11. Mark Webber Red Bull-Renault 1m32.296s + 3.113 20
12. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m32.632s + 3.449 17
13. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m32.767s + 3.584 15
14. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m32.822s + 3.639 11
15. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m33.039s + 3.856 18
16. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m33.252s + 4.069 11
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m34.108s + 4.925 21
18. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m34.275s + 5.092 7
19. Bruno Senna Williams-Renault 1m34.312s + 5.129 17
20. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m34.485s + 5.302 29
21. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m34.604s + 5.421 31
22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m34.770s + 5.587 13
23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m42.627s + 13.444 16
24. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth idő nélkül 1
Ausztrál Nagydíj - Első szabadedzés:
1. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m27.560s 11
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m27.805s + 0.245 14
3. Michael Schumacher Mercedes 1m28.235s + 0.675 17
4. Fernando Alonso Ferrari 1m28.360s + 0.800 21
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m28.467s + 0.907 21
6. Nico Rosberg Mercedes 1m28.683s + 1.123 22
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m28.908s + 1.348 23
8. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m29.415s + 1.855 16
9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m29.565s + 2.005 8
10. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m29.722s + 2.162 26
11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m29.790s + 2.230 21
12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m29.865s + 2.305 17
13. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m29.881s + 2.321 18
14. Bruno Senna Williams-Renault 1m29.953s + 2.393 21
15. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m30.124s + 2.564 22
16. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m30.515s + 2.955 16
17. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m30.586s + 3.026 16
18. Felipe Massa Ferrari 1m30.743s + 3.183 11
19. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m31.178s + 3.618 17
20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m31.983s + 4.423 8
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m34.730s + 7.170 8
22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m40.256s + 12.696 11
23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth idő nélkül 3
24. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth idő nélkül 0
-
Sziasztok újra!
Végre elkezdődött, már nagyon vártam.
És a jó hír (nekem biztos), hogy Mercedes elég jól indult, remélem a továbbiakban is megmarad a lendület.
Egy szó, mint száz: mindenkinek izgalmakkal teli idényt kívánok!
-
Szia speci!
Örülünk, hogy visszataláltál. :koszi:
Reméljük, hogy izgalmas idényünk lesz. O0
-
Ausztrál Nagydíj - időmérő edzés:
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m24.922s
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.074s + 0.152
3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.302s + 0.380
4. Michael Schumacher Mercedes 1m25.336s + 0.414
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m25.651s + 0.729
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m25.668s + 0.746
7. Nico Rosberg Mercedes 1m25.686s + 0.764
8. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m25.908s + 0.986
9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m26.451s + 1.529
10. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari idő nélkül
Q2 küszöbidő: 1m26.319s Különbség **
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m26.429s + 0.960
12. Fernando Alonso Ferrari 1m26.4942 + 1.025
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m26.590s + 1.121
14. Bruno Senna Williams-Renault 1m26.663s + 1.194
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m27.086s + 1.617
16. Felipe Massa Ferrari 1m27.497s + 2.028
17. Sergio Perez Sauber-Ferrari idő nélkül
Q1 küszöbidő: 1m27.633s Különbség *
18. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m27.758s + 1.576
19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m28.679s + 2.497
20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m29.018s + 2.836
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m30.923s + 4.741
22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m31.670s + 5.488
23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m33.495s + 7.313
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m33.643s + 7.461
-
Izgalom ma se sok volt. Látszott, hogy a Red Bull esélytelen már a Q1-ben.
Viszont Mezei Dániel szegény fogja még überelni Gyuszit. Hihetetlen, hogy nem nagyon akarta végig hallgatni Wéber Gabikát se, pedig ő a végtelenül okos ember, de amilyen következtetéseket vont le az is elképesztő.
"Schuminak, ha jó az autója, akkor gyors lesz" Button versenyen lehet gyorsabb lesz" valami elképesztő volt, és azért Gyula nem pofázott bele amikor belső kamerából megmutatták a pole kört, sőt ha gyors kört mentek, akkor se sokszor, de mindegy. Az meg, hogy kint vannak a helyszínen akkora pénzkidobás, ez szerintem gyorsan megfog változni. Meg nem hiszem el, hogy be van téve a külső hang, de közben halljuk ahogy a célegyenesbe elmennek az autók, engem már zavart a végén. Szóval Nem gondolom, hogy az RTL volt a sz*r, egyszerűen Magyarországon ennyi telik.
-
Sz.A.*ok nem kéne a helyszínen lenniük...mi abban a nagy szenzáció? jo nekik egy élmény nézőknek? az hogy halljuk mikor elmegy az autó a célegyenesbe ami még bezavar... hülyeség
-
No, remélem a Mercedes folytatja a jó szereplést. Az meg hihetetlen, hogy a Ferrari már évek óta csak visszafelé lépked. A Lotusnál is elfogy a lendület az első pár körben szerintem, de ne így legyen. Az RB meg jó ott, ahol van. :)
Egyetértek a helyszíni közvetítéssel: felesleges, legalábbis így. Na meg a 8 bites szignál...az kész. :lol2:
Az meg, hogy a néni középen ül és hol erre fordítja a fejét, hol arra...az RTL azért színvonalasabb volt, de reméljük, a remek futamok kárpótolnak minket.
-
jaja,redbull maradjon ott ahol van :)
-
No, remélem a Mercedes folytatja a jó szereplést. Az meg hihetetlen, hogy a Ferrari már évek óta csak visszafelé lépked. A Lotusnál is elfogy a lendület az első pár körben szerintem, de ne így legyen. Az RB meg jó ott, ahol van. :)
Egyetértek a helyszíni közvetítéssel: felesleges, legalábbis így. Na meg a 8 bites szignál...az kész. :lol2:
Az meg, hogy a néni középen ül és hol erre fordítja a fejét, hol arra...az RTL azért színvonalasabb volt, de reméljük, a remek futamok kárpótolnak minket.
Mit szólsz a Mercedes F csatorna botrányához? Szerinted eljátsszák azt, amit tavaly a Red Bull csinált a kipufogóval, elsőre semmit nem talált szabálytalannak az FIA, valószínűleg ezek után se fogja már. Max jövőre.
-
Ausztrál Nagydíj - verseny:
1. Button McLaren-Mercedes 1h34:09.565
2. Vettel Red Bull-Renault + 2.100
3. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.000
4. Webber Red Bull-Renault + 4.500
5. Alonso Ferrari + 21.500
6. Kobayashi Sauber-Ferrari + 36.700
7. Raikkonen Lotus-Renault + 38.000
8. Perez Sauber-Ferrari + 39.400
9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 39.500
10. Di Resta Force India-Mercedes + 39.700
11. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 39.800
12. Rosberg Mercedes + 57.600
13. Maldonado Williams-Renault + 1 kör
14. Glock Marussia-Cosworth + 1 kör
15. Pic Marussia-Cosworth + 2 kör
16. Senna Williams-Renault + 4 kör
Leggyorsabb kör: Button, 1:29.187
Kiesők:
Pilóta Versenyző Kör
Massa Ferrari 47
Kovalainen Caterham-Renault 42
Petrov Caterham-Renault 37
Schumacher Mercedes 11
Grosjean Lotus-Renault 2
Hulkenberg Force India-Mercedes 1
Karthikeyan HRT-Cosworth 1
De la Rosa HRT-Cosworth 1
A világbajnokság állása az első futam után:
Egyéni: Konstruktőri:
1. Button 25 1. McLaren-Mercedes 40
2. Vettel 18 2. Red Bull-Renault 30
3. Hamilton 15 3. Sauber-Ferrari 12
4. Webber 12 4. Ferrari 10
5. Alonso 10 5. Lotus-Renault 6
6. Kobayashi 8 6. Toro Rosso-Ferrari 2
7. Raikkonen 6 7. Force India-Mercedes 1
8. Perez 4
9. Ricciardo 2
10. Di Resta 1
-
Mezei a első futamon bebizonyította, hogy tudja hozni a Gyula szintjét. Gratulálok neki. :good: :clap7:
Még mindig pénz kidobás Baumgartnert és még 5 embert közpénzből kivinni egy helyszínre, ahol végül is nem is kapunk semmit az élő adásban. Na, de mindegy.
Azt gondolom, hogy nem volt unalmas futam, de itt azért ritkán akad uncsi futam, talán 2009-ben volt utoljára nagyon unalmas. Nekem a nap hősei Alonso és Maldonado, bár a végén sajnáltam, hogy eldobta a vasat. Emelett a 2 Sauber is remekül mutatkozott, szerintem Perez utolsó évét kezdi a Saubernél jövőre nagy esélyes Massa helyére. Jövő héten többet látunk, de az biztos, hogy a Red Bull még diadalmaskodni fog, sajna. ::-) ;D
-
Ez nem a "mi" versenyünk volt sajna. :'(
Schumit megnéztem volna meddig jut, ha nincs váltó baj. Szerintem a 4. helynél nem lett volna jobb, de kezdetnek az is elmegy. Hosszú távon a régi még a Mercedes. Button jól nyomta, megérdemli a győzelmet.
Cole...szerintem, míg nem lesznek ott folyton a dobogón, addig nem érdekli az FIA-t. :)
Közvetítés...megérte kimenni folyton szakadozó vonal mellett közvetíteni, viszont lehet olvasták a posztom, mert a néni kiült szélre. :)
-
Ez nem a "mi" versenyünk volt sajna. :'(
Schumit megnéztem volna meddig jut, ha nincs váltó baj. Szerintem a 4. helynél nem lett volna jobb, de kezdetnek az is elmegy. Hosszú távon a régi még a Mercedes. Button jól nyomta, megérdemli a győzelmet.
Cole...szerintem, míg nem lesznek ott folyton a dobogón, addig nem érdekli az FIA-t. :)
Közvetítés...megérte kimenni folyton szakadozó vonal mellett közvetíteni, viszont lehet olvasták a posztom, mert a néni kiült szélre. :)
Szerintem a 4. is nehézkes lett volna, mert a Williams és Alonso is jobb tempóba lett volna és ugye Webber meg szinte azonos tempot ment mint Vettelke, ami haladás a tavalyhoz képest.
A stúdióban ülő nénire gondolsz? :D
-
Jaja, rá gondoltam...a nénire. :)
Most így utólag már én is úgy érzem, hogy a 4. hely sem lett volna meg. Talán az 5., de inkább 6.
-
Jaja, rá gondoltam...a nénire. :)
Most így utólag már én is úgy érzem, hogy a 4. hely sem lett volna meg. Talán az 5., de inkább 6.
Az a néni legalább bevallotta, hogy nem szakértő, csak kérdés miért ő ül ott, de az már ugye másodlagos. :)
-
A 6 világbajnok!
Szerintem a legjobb párosítás! :)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/418017_366466266708150_151975054823940_1192405_2081873463_n.jpg)