F1 Fórum online közösség
Forma 1 részleg => Forma-1 szezonok => 2009 => A témát indította: Tina - 2009. December 01, 12:01
-
Egy hónappal a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után ismét felbőgtek a motorok, és kedden reggel megkezdődött az első téli tesztprogram a spanyolországi Jerezben, ahol a szabályok szerint csak a tapasztalatlan, újoncok szerepelhetnek.
Az idei tíz csapat közül kilenc képviselteti magát a háromnapos tesztprogramon, beleértve az év végén kivonuló BMW-t is, amely tartotta magát ígéretéhez, és lehetőséget biztosít feltörekvőben lévő, támogatott versenyzőinek.
A Toyota viszont nem utazott el a spanyol ringre, miután szintén a sportágból való kivonulás mellett döntött, ahogy az új csapatok sem vesznek részt a teszten, mert még nem készültek el új versenygépeikkel.
Az e heti teszt az egyetlen lehetőségük a csapatoknak, hogy pályára vigyék újításaikat az idei évben, ugyanis a tesztkorlátozás miatt a szezonzáró és a jövő évi szezonnyitó között csak februárban tesztelhetnek, akkor viszont már szerződtetett versenyzőikkel.
A jelenlévők közül az egyetlen pilóta, akinek biztos helye van a jövő évi rajtrácson, a Williams jelenlegi teszt- és tartalékversenyzője, Nico Hülkenberg, aki azért gördülhet pályára, mert az elmúlt két évben csak minimális kilométert teljesített f1-es autóval.
A többiek újoncok, és közülük is csak néhányan reménykedhetnek abban, hogy helyet kapnak a jövő évre. Hét olyan ország is képviselteti magát az e heti teszten – Belgium, Egyesült Államok, Franciaország, Kína, Mexikó, Új-Zéland, és Svédország –, ahonnan nagy valószínűséggel egyetlen pilóta sem kap versenyzői ülést 2010-re.
Más fiatal tehetségeknek nagyobb esélyük van a jövő évi bemutatkozásra, mint például a Renault idei tesztpilótájának, Lucas di Grassinak, akire sokan már most Timo Glock csapattársaként tekintenek a Manor Grand Prix istállónál, míg a brazil Paul di Resta illetve az amerikai JR Hildebrand a Force India tartalékpilótai posztjáért harcolhat.
Ahogy azt már említettük, a 22 éves Hülkenberg az egyedüli olyan pilóta, akinek már van helye a jövő évi rajtrácson, méghozzá a Williams istállónál, amely a Forma-2 idei világbajnokának, Andy Souceknek is tesztlehetőséget biztosít a héten.
A Brawn istálló, amely jövőre Mercedes Grand Prix néven folytatja a szereplést, a brit Mike Conway-t és a svéd Marcus Ericssont ülteti autójába a héten. Conway számára nem ismeretlen a Forma-1 világa, hiszen korábban a Honda Racing tesztpilótájaként tevékenykedett.
A Ferrari az Olasz Forma-3 idei első három helyezettjének, az olasz Daniel Zampierinek, Marco Zipolinak, és a mexikói Pablo Sanchez Lopeznek biztosít tesztlehetőséget az utolsó napon, míg az első két napon a francia Jules Bianchi bizonyíthat, akit az olaszok egykori csapatfőnöke, az FIA újonnan megválasztott elnöke, Jean Todt fia, Nicolas Todt menedzsel.
A Red Bull Racing az osztrák Daniel Riccardóval, míg a fiókcsapat, a Scuderia Toro Rosso az új-zélandi Brendon Hartley-vel és az olasz Mirko Bortolottival tesztel.
Hartley az idei szezon első felében az energiaital-gyárosok tesztpilótája volt, míg Bortolotti a Red Bull színeiben versenyez az F2-ben, miután egy tavalyi ferraris teszt után hívta fel magára a figyelmet.
A Renault a kínai Ho-Pin Tungnak és a belga Bertrand Baugette-nek biztosít tesztelési lehetőséget, míg a BMW az amerikai Alexander Rossival, és a mexikói Esteban Gutierezzel tesztel.
Utolsóként a McLaren erősítette meg, hogy a 2006-os McLaren Autosport BRDC Award győztese, a WSR idei legeredményesebb újonca, Oliver Turvey ülhet az egyik MP4/24-es modellbe, míg az első napon Garry Paffett is pályára görülhet Jerezben.
Tervezett felállás:
Csapat Első nap Második nap Harmadik nap
Sauber-BMW Rossi Gutierrez NA
Brawn GP Conway (de) Conway (de) Conway (de)
Ericsson (du) Ericsson (du) Ericsson (du)
Ferrari Bianchi Bianchi Zampieri
Zipoli
López
Force India Hildebrand (de) Di Resta (de) Di Resta (de)
P. Di Resta (du) Hildebrand (du) Hildebrand (du)
McLaren Turvey Turvey Turvey
Paffett
Red Bull Ricciardo Ricciardo Ricciardo
Renault Baguette Di Grassi Di Grassi
Toro Rosso Hartley Bortolotti Bortolotti
Williams Soucek Hülkenberg Hülkenberg
_______________________________________________________________________________________
Sajnos tudomásom szerint a teszteket per pill nem lehet élő közvetítésben nézni!
De ha valaki mégis tud linket ahol igen, akkor az légyszi jellezze!
Köszi! :)
-
Teszteredmények, Jerez, 2009. 12. 01.:
Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 A. Soucek Williams 1:19.158 -.--- 87
2 P. di Resta Force India 1:19.369 +0.211 46
3 G. Paffett McLaren-Mercedes 1:19.426 +0.268 54
4 D. Ricciardo Red Bull Racing 1:19.534 +0.376 113
5 J. Bianchi Ferrari 1:19.626 +0.468 91
6 M. Conway Brawn 1:19.920 +0.762 58
7 A. Rossi BMW Sauber 1:20.227 +1.069 82
8 M. Ericsson Brawn 1:20.333 +1.175 50
9 B. Baguette Renault 1:20.511 +1.353 105
10 J. Hildebrand Force India 1:20.537 +1.379 49
11 O. Turvey McLaren-Mercedes 1:20.856 +1.698 27
12 B. Hartley Toro Rosso 1:21.325 +2.167 69
-
Jerez: Gary Paffett nyerte a második tesztnapot!
A McLaren-Mercedes brit tesztpilótája, Gary Paffett nyerte a második tesztnapot Jerez-ben az MP4-24-es versenygéppel.
A csapatok a jelenleg érvényben lévő szabályok szerint egy naptári évben legfeljebb 30 000 km-t tesztelhetnek, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kijelölt helyszíneken és időpontokban. Ebbe nem számítanak bele a fiatal versenyzők felkészítését szolgáló tesztek és a promóciós célú rendezvények.
Idén a csapatok közti esélyegyenlőség megteremtése érdekében tovább szigorították a szabályokat: a csapatok az idény utolsó versenye és 2009. december 31. között háromszor egy napon keresztül gyakorolhatnak olyan versenyzővel, aki legfeljebb két futamon szerepelt, vagy négy napot tesztelt a megelőző 24 hónapban.
Az FIA egy három napos tesztet írt ki decemberben. A helyszín Spanyolország, Jerez. A közkedvelt verseny-tesztpályán a csapatok a héten (december 1-3), lendülnek, lendültek akcióba.
Tegnap, az első napon az idén 25 év után újraélesztett sorozat, a Formula-2 újdonsült bajnoka, Andy Soucek bizonyult a leggyorsabbnak.
Ma Jerez-ben a tegnapi naphoz hasonlón többségében fiatal pilóták lepték el a pályát.
A Brawn GP-től Mike Conway, a Red Bull-tól Daniel Ricciardo, a McLaren-től Gary Paffett, a Ferraritól Jules Bianchi, a Williams-től Nicolas Hülkenberg, a BMW-Sauber-től Esteban Gutiérrez, a Renault-tól Ho-Pin Tung, a Force Indiától-tól Paul di Resta, míg a Toro Rosso istállótól Mirko Bortolotti lendült délelőtt akcióba.
Tegnap Brendon Hartley, ma szintén egy Red Bull nevelés, Mirko Bortolotti dobta el a gépet. Az olasz pilóta szinte percre pontosan akkor csúszott ki a Toro Rosso versenygépével, mint tegnap az új-zélandi.
17 perces kényszerpihenő után ismét zöld jelzés volt érvényben Jerez-ben.
Az első naphoz hasonlóan az időjárásra nem lehetett különösebb panasz. Talán valamivel hidegebb volt Jerez-ben, mint tegnap. A maximum hőmérséklet (levegő) 17°C volt.
A helyszínen két ismerős arc is feltűnt. A Renault bokszánál Robert Kubica, míg a Force India háza táján Vitantonio Liuzzi sétálgatott - mindketten civilben. A lengyel és az olasz is érvényes szerződéssel rendelkezik csapatával a következő szezonra.
Kubica boldognak tűnt, sokat mosolygott, noha továbbra sem biztos a Renault jövő évi indulása. Robert-et a Mercedes GP-vel (december 31-éig Brawn GP) hozták szóba. Ha a francia gárda záros határidőn belül nem erősíti meg 2010-es indulását, akkor Kubica szerződése érvénytelenné válik, ez esetben szabadon igazolható.
Délután Marcus Erricsson (Brawn GP), J.R Hildebrand (Force India) és Lucas di Grassi (Renault) is kimerészkedett a pályára.
Végeredmény - második nap - Jerez
Hely Nemzetiség/Név Csapat Idő/Különbnség Kör
1. G. Paffett McLaren 1:18.718 80
2. Nicolas Hülkenberg Williams 1:19.184 +0.466 94
3. D.Ricciardo Red Bull 1:19.243 +0.526 93
4. P. Di Resta Force India 1:19.411 +0.693 58
5. E. Gutierrez BMW Sauber 1:20.190 +1.472 68
6. M. Conway Brawn GP 1:20.222 +1.504 83
7. M. Ericsson Brawn GP 1:20.440 +1.722 37
8. J. Hildebrand Force India 1:20.517 +1.799 50
9. J. Bianchi Ferrari 1:20.585 +1.868 113
10. Lucas di Grassi Renault 1:20.898 +2.180 55
11. H. Tung Renault 1:21.492 +2.774 67
12. M. Bortolotti Toro Rosso 1:21.761 +3.043 69
-
Már alig várom az első "pilóta" teszteket.Kíváncsi vagyok rá mit tud Mr. hattized Massához képest gyorsaságban. :cool2:
-
Massa majd a mezőny közepén kullog Alonsot segítve.. :)
Rosberg, Alonsora Vettelre vagyok kíváncsi, esetleg még Hamilton Button..hogy mire lesznek képesek.. :)
-
Massa majd a mezőny közepén kullog Alonsot segítve.. :)
Rosberg, Alonsora Vettelre vagyok kíváncsi, esetleg még Hamilton Button..hogy mire lesznek képesek.. :)
Attól még hogy Raikkönen ezt csinálta,nem valószínű hogy Massa is legyengül ennyire,baleset ide vagy oda. :)
-
Attól még hogy Raikkönen ezt csinálta,nem valószínű hogy Massa is legyengül ennyire,baleset ide vagy oda. :)
Nana pajtás, kimiről itt szó nincs, de látom te is csak ezért jöttél, hanyagold már kimit, vedd már észre hogy nem róla van szó, hanem Massáról..menni fog? Erőltesd meg magad :)
-
Na, nem tudom h az viszont szemet szurt-e valakinek, h Hülkenberg 2. lett ma!Aki ugye az egyik újoncunk lesz tutira! :)
-
Massa majd a mezőny közepén kullog Alonsot segítve.. :)
Ne a kedvencdből indulj ki! :)
-
Ha abból indultam volna ki, akkor azt mondtam volna hogy vb ;)
-
Nana pajtás, kimiről itt szó nincs, de látom te is csak ezért jöttél, hanyagold már kimit, vedd már észre hogy nem róla van szó, hanem Massáról..menni fog? Erőltesd meg magad :)
Massáról sincs szó.Jerezi tesztekről van szó pajtás.Csak a mezőny középi kullogásról gondoltam hogy Kimiből indultál ki azért mondtam a nevét. :)
-
Na, nem tudom h az viszont szemet szurt-e valakinek, h Hülkenberg 2. lett ma!Aki ugye az egyik újoncunk lesz tutira! :)
Na jó, de ez csak egy teszt.
-
Ha abból indultam volna ki, akkor azt mondtam volna hogy vb ;)
Nem Zsiguli driver? :)
-
De nem is Kimiről van szó, ha már itt tartunk, te hoztad egyből fel a dolgot pajtás.. ;)
-
Ha abból indultam volna ki, akkor azt mondtam volna hogy vb ;)
Mégis Kimi vonatozott az 5.-6. helyeken. :)
-
Nem Zsiguli driver? :)
Még abban is verné Massát ;)
-
De nem is Kimiről van szó, ha már itt tartunk, te hoztad egyből fel a dolgot pajtás.. ;)
"Már alig várom az első "pilóta" teszteket.Kíváncsi vagyok rá mit tud Mr. hattized Massához képest gyorsaságban." :)
-
Na jó, de ez csak egy teszt.
Igen ez csak egy teszt!
És mi lenne, ha egyszer az életben nem offolnánk tele valamit, Kimivel Massaval és Alonsoval!?
Ami most végképp nem vágom, hogy vág a jerezi teszetkhez!
-
Mégis Kimi vonatozott az 5.-6. helyeken. :)
Még jó hogy kimi, mert legalább ő pontot szerzett, ha fordított eset van, Massa kibérelte volna az utolsó helyet.. :)
-
Még abban is verné Massát ;)
Is? :-\)97-75
22-10
:king:
-
Még abban is verné Massát ;)
Dehát a Ferrariban sem verte. :)
-
Szlavo, Replica ideje befejezni az offolást, köszönöm.
-
Szlavo, Replica ideje befejezni az offolást, köszönöm.
Semmilyen offot elsőre nem írtam.Massára tettek egy megjegyzést miszerint kullogni fog középen.Erre reagáltam. :)
-
Szlavo, Replica ideje befejezni az offolást, köszönöm.
Cole, laszmen kezdte az egészet, a Massa beszólásával. őt nem figyelmezteted?
-
Nem laszmen kezdte, hanem a haverod, a Kimi szapulásával.. :)
-
Nem laszmen kezdte, hanem a haverod, a Kimi szapulásával.. :)
Nem szólt be Kiminek. Mr Hattized, az Alonso. :)
-
Innentől kezdve a téma a Jerezi teszt 2. napja
-
Nem szólt be Kiminek. Mr Hattized, az Alonso. :)
Tudom! Erre mondtam Massát, ti meg egyből Kimit.. :)
De téma off! :)
-
Amugy Hülkenberg ezek szerint tud valamit :mml: kezd szimpi lenni a srac
-
Lehet hogy ezek csak tesztek, de azért ez is elárul vmit a pilóták tehetségéről.. :)
-
Amugy Hülkenberg ezek szerint tud valamit :mml: kezd szimpi lenni a srac
Elvégre bajnok, nem? :)
De Én is örülök neki!
Lehet szegény Barri mellette is második lesz? :o
-
Lehet szegény Barri mellette is második lesz? Meglepődött
Hát az nagy szégyen lenne.. :) De elképzelhető.. :)
-
Elvégre bajnok, nem? :)
De Én is örülök neki!
Lehet szegény Barri mellette is második lesz? :o
Hülkenberg lehet az újabb Vettel. Eddig jól megy a teszten. Szurkolsz majd neki, Kimi helyett?
-
Huuu hat aszt nehez lenne megjosolni
Mar alig varom kezdodjon a szezon erdekes lesz...foleg a sok "uj" csapatal es pilotakal :)
-
Elvégre bajnok, nem? :)
De Én is örülök neki!
Lehet szegény Barri mellette is második lesz? :o
Nem biztos.Bari Button mellett sem lett volna második,ha nem lettek volna az érdekes taktikák,meg boxkiállás bakik az ő kárára. ;)
-
Hülkenberg lehet az újabb Vettel. Eddig jól megy a teszten. Szurkolsz majd neki, Kimi helyett?
Nem nem szurkolok neki, és örülnék ha befejeznéd ezt az ovodás szintet!
: 2009. december 02. - 22:21:50
Nem hinném.Bari Button mellett sem lett volna második,ha nem lettek volna az érdekes taktikák,meg boxkiállás bakik az ő kárára. ;)
Azért elsőre nem rossz a gyerek! :)
-
Nem hinném.Bari Button mellett sem lett volna második,ha nem lettek volna az érdekes taktikák,meg boxkiállás bakik az ő kárára. ;)
Oké, aláírom van benne valami..de volt hogy neki kedveztek a dolgok, és nem tudott mit kezdeni vele.. :)
-
Oké, aláírom van benne valami..de volt hogy neki kedveztek a dolgok, és nem tudott mit kezdeni vele.. :)
Neki csak akkor kedveztek szvsz. mikor Buttonnak már elegendő előnye volt mindenkivel szemben.Addigra már volt vagy két műsora a csapatnál az egyenlő bánásmóddal kapcsolatosan.Azért egy ilyen légkör rányomja a bélyegét a teljesítményre szvsz.
-
Nem nem szurkolok neki, és örülnék ha befejeznéd ezt az ovodás szintet![
Szerintem nagy ígéret a srác. Nézd meg, most is jólt teljesített, hiába csak egy teszt.
-
Neki csak akkor kedveztek szvsz. mikor Buttonnak már elegendő előnye volt mindenkivel szemben.Addigra már volt vagy két műsora a csapatnál az egyenlő bánásmóddal kapcsolatosan.Azért egy ilyen légkör rányomja a bélyegét a teljesítményre szvsz.
Nem mondom hogy nem volt benne turpisság, de az autó megvolt hozzá, hogy nyerni tudjon, neki csak nyomni kellet a gázt, ami ment Buttonnak, az nem ment Rubensnak..az elején ez már el volt döntve sztem, mikor Button nyert először. .:)
-
Szerintem nagy ígéret a srác. Nézd meg, most is jólt teljesített, hiába csak egy teszt.
Elég sok jól teljesítő srác van az f1-ben!
-
Nem mondom hogy nem volt benne turpisság, de az autó megvolt hozzá, hogy nyerni tudjon, neki csak nyomni kellet a gázt, ami ment Buttonnak, az nem ment Rubensnak..az elején ez már el volt döntve sztem, mikor Button nyert először. .:)
De Button mikor nyert?Mikor a kocsi a mezőny felett állt 2 seccel körönként.Amint beérték őket a fejlesztésekben Button kipukkadt.Bari ellenben akkor mikor már három csapat is legalább egyforma szinten állt velük. ;)
-
Elég sok jól teljesítő srác van az f1-ben!
Ez igaz, de Hülkenbergre előbb mondták hogy ő lesz az új Schumi, mint Vettlere!
-
Ez igaz, de Hülkenbergre előbb mondták hogy ő lesz az új Schumi, mint Vettlere!
Olymindegy h kire mondják előbb!
Hisz mostanában ugysem lesz mégegy Schumi!
-
Nem, Button csak lazábbra vette a láncot, mivel az előnye megvolt neki,ez által Rubens érvényesülni "tudott"/"tudhatott" volna, de button előnye nem tette ezt lehetővé, és igen, sokszor volt hogy Barrichello előrébb volt mint Button, de de még ha beérték őket a fejlesztésekkel, button azért gyűjtögette az értékes pontokat, és így tudta tartani az előnyét..
De az biztos hogy Rubens nem megy semmire a Williamsel, de ez csak az utóbbi pár év tapasztalatom alapján mondom, lehet jövőre nagy durranásra készül a williams..
-
Amugy Hülkenberg ezek szerint tud valamit :mml: kezd szimpi lenni a srac
Ez egy UFO! Ha egyszer egy normális, versenyképes autót kap, akkor nem igen fogják megállítani... Állítólag egyébként majdnem a Ferrarinál kötött ki első szezonjában.
-
Szerintem Rubens nem lesz rossz a Williamsben sem, fekszenek neki az új szabályok (full slick), bár az év első fele idén nem sikerült számára...
Hülkenberg meg szerintem Vettel szerű pályát futhat be ha minden jól alakul számára!
-
Szerintem Rubens nem lesz rossz a Williamsben sem, fekszenek neki az új szabályok (full slick), bár az év első fele idén nem sikerült számára...
Hülkenberg meg szerintem Vettel szerű pályát futhat be ha minden jól alakul számára!
Lehet, hogy Vettel szerű pályafutása lesz. De megmondom őszintén én egyenlőre semmi különöset nem várok tőle.
Annó Alesi-t is óriási tehetségnek tartották és mi lett bellőle? jó közepes versenyző.
-
Ez egy UFO! Ha egyszer egy normális, versenyképes autót kap, akkor nem igen fogják megállítani... Állítólag egyébként majdnem a Ferrarinál kötött ki első szezonjában.
Huuu Aaz igen...errol nem olvastam.Nem sok mindent tudok rola csak aszt hogy nagyon joo :D
-
Huuu Aaz igen...errol nem olvastam.Nem sok mindent tudok rola csak aszt hogy nagyon joo :D
2 évvel ezelőtt volt egy F3-as versenye, azt hiszem a Nürburgringen. Kvalit elrontotta, ha jól rémlik, összetörte a kocsiját, amit a kvalin nem tudtak megjavítani, így az utolsó helyről kezdhette meg a másnapi futamot. Utolsó helyről 3 mp-es előnnyel nyerte meg aztán a versenyt. :)
-
2 évvel ezelőtt volt egy F3-as versenye, azt hiszem a Nürburgringen. Kvalit elrontotta, ha jól rémlik, összetörte a kocsiját, amit a kvalin nem tudtak megjavítani, így az utolsó helyről kezdhette meg a másnapi futamot. Utolsó helyről 3 mp-es előnnyel nyerte meg aztán a versenyt. :)
:D waww az igen.Akkor nagyon ugyes :mml: :victory:]
-
:D waww az igen.Akkor nagyon ugyes :mml: :victory:]
Méghozzá nem kicsit. Ezért mondtam jó múltkorában, hogy szegény Rubens megint nem tudta, hogy mire vállalkozik. :D
-
Hat ez csak jovore derul ki hogy vegulis mire valalkozot :D
-
Jah, egyébként itt a hír, amit az előbb említettem: http://www.motorsportal.hu/f1/hulkenberg-targyalt-a-nyaron-a-ferrarival-c29968.html