F1 Fórum online közösség
Egyéb technikai sportok => MotoGP => A témát indította: F1Andris - 2009. Június 24, 18:08
-
A hétévgén Assen-ben lesz Motogp. Nagyon jó kis pálya, hihetetlenül jó versenyek szoktak itt lenni!
(http://www.f1gp.hu/forum/motogp.png)
-
Ez jó kép. O0
Érdekes, hogy szombaton rendezik a versenyt. Remélem a 46-os nyer, és Talmácsi pontszerző helyre kerül, de ha nem, akkor minimum 2mp hátrány.. :)
-
Fekszik Talmának ez a pálya, szóval jó lehet itt, igaz még csak a 2. versenye...
Igen ilyen promo anyagokban a motogp erősebb mint az F1, de ezen lehet változtatni! :yes:
-
A rajtrács erősebb mint valaha
A MotoGP mezőnye, most már Talmácsi Gáborral együtt, soha nem látott erősséget képvisel a jelen felállások szerint. Bizonyítják ezt a tabellán látható pontok és a versenyek eredményei is.
A MotoGP 61 éves történelme során soha nem látott erősséget képvisel a jelenlegi 19 versenyző. A rajtrácson összesen 9 motoros rendelkezik valamilyen világbajnoki címmel a három kategóriát egybevetve. Ez a 9 versenyző összesen 21 világbajnoki címmel rendelkezik. A mezőnyből már 16 motoros nyert valamelyik kategóriában nagydíjat és az a három kivétel Colin Edwards. James Toseland és Niccolo Canepa. Edwards és Toseland kétszeres Superbike bajnokok, még Canepa a királykategória legfiatalabbja a FIM Superstock 1000 bajnokság győztese. Az a bizonyos 16 futamgyőztes összesen 288 nagydíj elsőséget tudhat magáénak, ami igazán hatalmas számadat.
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/Magazin/2009catalunya.jpg)
A Katalán Nagydíjat követően hárman is a ponttáblázat élén állnak, mégpedig Valentino Rossi, Jorge Lorenzo és Casey Stoner. Nekik egyaránt 106 pontjuk van, amely hat forduló után még sohasem fordult elő a gyorsasági motoros világbajnokság fennállása óta. Az aktuális pontozási rendszert még 1993-ban vezették be, amikor a felső kategória hat verseny után a következőképpen nézett ki: Alex Criville 103 pont, Max Biaggi 98 pont és Carlos Checa 95 pont, azaz összesen nyolc pont volt a hármójuk közötti különbség. Aztán az akkori negyedik helyen álló 90 pontos Mick Doohan lett a szezon világbajnoka. (Jelen pillanat szerint Andrea Dovizioso áll a negyedik helyen 69 egységgel).
Rossi legutóbb Barcelonában 0,095 másodperccel "hamarabb" ért célba, mint csapattársa Lorenzo, amelynél szorosabb befutója a királykategóriának csak 2007-ben volt. Akkor Stoner nyert Rossi előtt 0,069 másodperccel ugyanúgy a katalán pályán. Rossi utoljára 2006-ban előzte meg az utolsó körben Toni Eliast a portugál pályán Estorilban és ezzel elsőként szelte át a célvonalat. Soha nem látott izgalmak és felfokozódott hangulatok várhatóak az idei szezon hátralévő részében is, ha minden így folytatódik, ahogyan elkezdődött.
-
(http://motogphirek.hu/userfiles/image/2009/motogp/yamaha/t_Rossi44.jpg)
Assen-i időmérő végeredménye:
1. Valentino Rossi 1:36.025
2. Dani Pedrosa 1:36.110
3. Jorge Lorenzo 1:36.393
4. Casey Stoner 1:36.633
5. Colin Edwards 1:36.760
6. Loris Capirossi 1:36.953
7. Chris Vermeulen 1:37.194
8. Andrea Dovizioso 1:37.237
9. James Toseland 1:37.323
10. Randy de Puniet 1:37.473
11. Alex de Angelis 1:37.637
12. Mika Kallio 1:37.749
13. Nicky Hayden 1:37.759
14. Marco Melandri 1:37.948
15. Toni Elias 1:38.136
16. Sete Gibernau 1:38.453
17. Niccolo Canepa 1:38.605
18. Yuki Takahashi 1:38.619
19. Talmacsi Gábor 1:39.407
A futamot szombaton, azaz holnap rendezik!
-
Új szabályok 2010-ben
A hétvégén Hollandiában a versenyek mellett néhány konkrét döntés született a jövő évi szabályokra vonatkozóan. A tartalékmotorról, a Moto2 gumibeszállítójáról és az edzések időintervallumáról is.
A MotoGP szervezetének emberei még a pénteki napon összeültek Assenben, hogy a jövő évre szólóan néhány szabályt fektessenek le. A jelenlévők között ott volt Carmelo Ezpeleta (Dorna vezetője), Claude Denis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) és Takano Tsubouchi (MSMA) legfőbb szervezetek képviselői. Továbbá még Vito Ippolito (FIM vezetője), Ignacio Verneda (FIM Sport részlegének vezetője), Javier Alonso (Dorna) és Paul Komornyik a találkozó titkárja. Egyhangúlag a következő döntések születtek:
MotoGP
1. Minden csapatban egy versenyző számára maximum két motor állhat a rendelkezésre,
2. A hétvége menetrendje nem fog változni az ideihez képest, vagyis pénteken délután 60 perc, szombaton reggel 60 perc és szombaton délután is 60 perc fog a versenyzők rendelkezésére állni.
Moto2:
Egyedüli gumibeszállítója lesz az új kategóriának, melyet a Dunlop képvisel. Három éves szerződést kötöttek a felek egymással és a következő méreteket használhatják majd a csapatok:
- elől csak 3.75” x 17” még,
- hátul csak 6.00” x 17”
-
Este 23:00-kor lesz a motogp futam Laguna Seca-ban?
Miért nem gondolnak az európai nézőkre is egy kicsit, lényegében a Motogp európai központú...
Ráadásul sem a 250 sem a 125-ös mezőny nincsen amerikában. Miért nem lehetett mondjuk 12:00-kor lebonyolítani a futamot helyi idő szerint? :no_1:
(http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n500836_rossi02_3_0.preview.jpg)
-
Az F1-ben is van ilyen pl.a belga nagydíj magyar idő szerint00:00 kor kezdődik majd
-
Belga nagydíj, az Ardennekben, én úgy tudtam hogy az eu futam , és normál időpontban van?! ::-)
-
Gondolják hogy aki Fan, az mind1 mikor,megnézi, igen ám, csak arra nem gondolnak hogy valaki dolgozik is.. :-\
-
Lorenzo és Stoner óriásit bukott a kvalin, íme egy videó:
http://www.youtube.com/watch?v=k-P8XQIdVd4
-
Uhh..mekkorát estek, biztos hogy fájhatott is nekik, nem semmi mit ki nem bírnak :o
-
Rendeset búktak
egyébként Stoner ruhája-sisakja olyasmi mint kimi-jé
-
:D Persze, mert Marlboro-s mindkettő. :D
-
Hatalmasat buktak, huh.... :o
Amúgy megnézitek a versenyt?
-
Hát én az elejét biztosan, majd leszedem a netről a többit ::-)
-
Néhány kép Laguna Seca-ból!
Ezen a pályán található a híres dugóhúzó (cork screw) kanyar.
(http://www.f1gp.hu/forum/motogp/gp001.JPG)
(http://www.f1gp.hu/forum/motogp/gp002.jpg)
(http://www.f1gp.hu/forum/motogp/gp003.jpg)
(http://www.f1gp.hu/forum/motogp/gp005.jpg)
(http://www.f1gp.hu/forum/motogp/gp006.jpg)
-
Én tutti :)
-
Gyönyörűek ezek a motorok Andris, thx :)
-
Lorenzo indul a Pole-ból!
(http://motogphirek.hu/userfiles/image/2009/Magazin/t_Lorenzohighside.jpg)
Az időmérő edzés végeredménye:
1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1.21.678
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1.21.845
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1.21.910
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1.22.113
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1.22.135
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1.22.146
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1.22.490
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1.22.540
9. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1.22.633
10. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1.22.662
11. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1.22.842
12. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1.23.004
13. Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 1.23.106
14. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1.23.147
15. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1.23.390
16. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1.23.912
17. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 1.24.528
-
Téynleg szépek a motorok, főleg a 41-es, nagyon tud a srác! O0
-
Én is megnézem, mert biztos izgalmas lesz, mint tavaly. :)
Amikor az F1 amerikában volt, akkor nálunk 19:00kor kezdődött, de ott, akkor hány óra volt? Nem hiszem, hogy reggel kezdték volna el a futamot.
Ivancia: A Belga futam-nál rendes időben kezdődik, mint a többi Európai futam.
-
Én is megnézem, mert biztos izgalmas lesz, mint tavaly. :)
Amikor az F1 amerikában volt, akkor nálunk 19:00kor kezdődött, de ott, akkor hány óra volt? Nem hiszem, hogy reggel kezdték volna el a futamot.
Ivancia: A Belga futam-nál rendes időben kezdődik, mint a többi Európai futam.
Köszi a javitást :)
de egy-két oldalon azt irják hogy 00:00 kor kezdődik ???
Elküldve: 2009. Július 05. - 20:44:46
Én már készűlődök a futamra,
HAJRÁ
TALMA
Laguna secá-ban is
-
(http://motogphirek.hu/userfiles/mainnews/2009/m_PA616869.jpg)
A verseny végeredménye:
1.Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 44.1.580
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44.1.924
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 44.3.506
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 44.14.012
5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 44.23.243
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 44.23.621
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 44.31.781
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 44.34.437
9. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 44.41.905
10. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 44.49.608
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 44.50.390
12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 45. 20.111
Kiestek:
Talmácsi Gábor Scot Racing Team MotoGP
Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP
Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team
Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando
Kizárták:
James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3
-
Jól ment a kis Dani, de Rossi a végén majdnem meglepte. :) Remélem azért semmi baja nincs a Stoner gyereknek.
Talma megint jól rajtolt, de sajnos ismeretlen pályán akart agresszíven versenyezni, és sajnos nem jött be, pedig ha biztonságra ment volna még itt is, akkor most azért elvihetett volna 3-4pontot is. :) De sebaj, most már olyan pályák jönnek, amiket jól ismer, és most már nagyon szépen megy ezen a motoron, szóval lesz itt még sok alkalom a pontszerzésre. O0
-
Az utolsó kanyar féktávja eléggé vészes volt, Rossi majdnem beszúrt Pedrosanak! :D
Talmát sajnálom, eddig még nem esett motogp motorral, egyszer ezt is el kell sajátítani.. ::-)
-
Hát ez hatalmas! Jókat kacagtam! ;D
http://www.youtube.com/watch?v=_ofrr_LWKLE
-
Lehet, hogy hasonlít egymásra Lorenzo, és a Transformers egyik főszereplője? ::-) :D
(http://f1gp.hu/forum/motogp/lorenzo.jpg)
(http://f1gp.hu/forum/motogp/shialabeouf.jpg)
-
Nagyon jó a videó, erről beszéltek tegnap a futam közben is. :D
-
Igen, eszembe jutott és gondoltam berakom ide is! ::-)
Hatalmas figura Rossi, nomeg Colin Edwards is nagy arc. Fantasztikusak! O0
-
a Moto Gpben a legjobb Rossi Lorenz Stoner!
Ezt tudja mindenki!
-
Igen, de Rossi kiemelkedik közülük, szerintem minden idők legjobb motorversenyzője!
-
Rossi 100 győzelme!
http://www.youtube.com/watch?v=aDgazu_VKxc
-
Hétvégén rendezik a Német Nagydíjat Sachsenringen!
http://www.youtube.com/watch?v=aY_hVdQUs2I
(http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n497090_sachsenring.preview.jpg)
(http://www.motorcyclenews.com/upload/212610/images/valentino-rossi-sachsenring.jpg)
-
Az első szabadedzés végeredménye:
1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1.22.779
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1.23.034
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1.23.088
4. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1.23.133
5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1.23.282
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1.23.295
7. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1.23.351
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1.23.367
9. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1.23.370
10. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1.23.466
11. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1.23.496
12. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1.23.705
13. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1.24.090
14. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1.24.317
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1.24.908
16. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1.25.161
17. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 1.25.416
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/Talma/t_Talma1stDaySachs002.jpg)
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/Talma/t_Talma1stDaySachs001.jpg)
-
Folyamatosan javúl Gábor, ezért remélem, hogy most nem utolsó lesz az időmérőn. O0
-
Vermeulen-től volt 3 tizedre, és ő nem kis pályás versenyző, amikor motor volt alatta akkor az élen harcolt! ^-^
Talma motorja technikailag eléggé le van maradva, szóval egyenlőre nem szabad csodát várni. Talán esőben villnanthat! O0
-
Rossi megszerezte a pole-t esős időben! O0
-
Rossi megszerezte a pole-t esős időben! O0
Kár, hogy nem láttam. :)
Én Gábortól nem várok csodát, de azért nem olyan gyenge a gép, mert tavaly Dovizioso is tudott vele elég keményen menni.
-
Igen, de az a motor akkor kapott egy jó futóművet, és jól összejöttek a beállítások, de nem jellemző hogy jól mennek, pláne idén.
Talmának idő kell a fejlődéshez és a jó beállítások megtalálásához. Ez már jóval bonyolultabb világ mint a 125cc vagy 250cc!
Ráadásul akik most az élen mennek egész ősszel, és tavasszal nyúzták a gépeket a teszteken, úgyhogy Talma nagy hátrányban van...
-
MotoGP Qualifying Practice Classification
1 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team 1'32.520
2 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team 1'33.160
3 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team 1'33.759
4 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team 1'34.404
5 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini 1'34.490
6 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP 1'34.564
7 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 1'34.607
8 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team 1'34.725
9 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP 1'34.741
10 Mika KALLIO FIN Pramac Racing 1'34.771
11 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team 1'34.892
12 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP 1'34.937
13 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team 1'34.938
14 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 1'35.005
15 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing 1'36.012
16 Gabor TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP 1'36.055
17 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini 1'36.531
(http://resources.motogp.com//files/images/xy/2009/MotoGP/n501247_rossi0002.preview.jpg)
-
Egyébkét Hayden bukott egy hatalmasat, és amikor eldobta a motor ráesett az előtte haladó De Angelis-re, talán ő volt ebben nem vagyok biztos, de hatalmasat burkoltak.
Ha találok videót linkelni fogom!
-
Na Talma 16. helye nem rossz, és ha holnap esni fog, akkor itt még bármi lehet. :)
-
Mindenesetre az elégedetlenkedőknek üzenem hogy ez szinte emberfeletti teljesítmény hogy Talma ott versenyez a legjobbak között. Én közben még mindig nem hiszem el hogy egy magyar srác szinte önerőből hova jutott el!
RESPECT Talma!
-
Nagy Rossi vs Lorenzo meccs volt a győzelemért a Sachsenring-i Motogp futamon, de Rossi verhetetlennek bizonyult! Talma pedig megszerezte első Motogp pontját! O0
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/mainnews/2009/m_valevale.JPG)
A verseny végeredménye:
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 41. 21.769
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 41. 21.868
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 41. 24.668
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 41. 31.995
5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 41. 43.291
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 41. 52.621
7. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 41. 53.070
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41. 53.495
9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 41. 54.634
10. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 42.5.695
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 42.19.144
12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 42.22.308
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 42.25.414
14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 42.25.924
15. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP +1 kör
-
Talma eddigi legjobb edzéseredményét produkálta
A MotoGP mezőnye az Egyesült Királyságban folytatja az idei szezont, így a hétvégi versenynek Donington ad otthont. Az angol időjárás hozza a már jól megszokott formáját: a napsütést rendre heves záporok szakítják meg.
Talmácsi Gábor a sachsenringi verseny után egyenesen a szigetországba utazott, miközben tett egy villámlátogatást az angol fővárosban, Londonban. Az amerikai és a német pálya után újabb dimbes-dombos helyszínen kell bizonyítaniuk a versenyzőknek. Talma már nagyon várta, hogy újra motorra ülhessen. Ismét elnevezte motorjait, a Madonna és a Hermione neveket választva. a tegnapi Riders for Helth alapítvány árverásán Talmácsi Gábor ereklyéiért négyszázezer forint értékű angol fontot adtak a helyi szurkolók. A mai egyetlen szabadedzést a már jól megszokott módon délután kettőtől rendezték. Az edzés esőben kezdődött, Talma pedig az első fél órában a mezőny első felében állt időeredményeivel. Ahogy száradt a pálya, Gábor is képes volt újítani, és a mezőnnyel együtt gyorsult. Végül a tizenharmadik helyen végzett, amely a magyar versenyző eddigi legjobb edzéseredménye a MotoGP kategóriában. Magyar idő szerint a holnapi időmérő edzésen 14:55-től, míg a vasárnapi versenyt a megszokottól eltérően, 16:30-tól rendezik majd.
Talmácsi Gábor, 13. hely, 1.40.850
„A mai edzésen előtt visszatértünk az egyik motorral az alapbeállításokhoz, melyeket a Honda adott. Úgy néz ki ez lehet a jövő, hiszen sokkal kezelhetőbb lett a motor. Örülök, hogy jó irányba mozdultunk el, már csak a finomhangolásra kell koncentrálnunk. Elneveztem a két motoromat, ahogy ezt egy ideje teszem, a Madonna és a Hermione nevet adtam nekik. Madonna azért, mert nagy tisztelője vagyok a pop dívának, mindig erőt merítek abból, ha rá gondolok. A Hermione pedig megtetszett. Sokan a Harry Potterből ismerik a nevet, pedig egy szép görög mitológiai név.”
1. Dani Pedrosa Honda 1m38.627s
2. Casey Stoner Ducati 1m38.872s + 0.245s
3. Valentino Rossi Yamaha 1m38.917s + 0.290s
4. Andrea Dovizioso Honda 1m39.069s + 0.442s
5. Jorge Lorenzo Yamaha 1m39.105s + 0.478s
6. Marco Melandri Hayate Kawasaki 1m39.130s + 0.503s
7. Mika Kallio Pramac Ducati 1m39.209s + 0.582s
8. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 1m39.379s + 0.752s
9. Toni Elias Gresini Honda 1m39.755s + 1.128s
10. Nicky Hayden Ducati 1m40.116s + 1.489s
11. Loris Capirossi Suzuki 1m40.419s + 1.792s
12. James Toseland Tech 3 Yamaha 1m40.522s + 1.895s
13. Gabor Talmacsi Scot Honda 1m40.850s + 2.223s
14. Chris Vermeulen Suzuki 1m41.467s + 2.840s
15. Randy de Puniet LCR Honda 1m41.861s + 3.234s
16. Alex de Angelis Gresini Honda 1m42.210s + 3.583s
17. Niccolo Canepa Pramac Ducati 1m42.696s + 4.069s
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/Talma/t_TalmaDonignton1stDay.jpg)
-
:clap1: Egyre jobb Talma, csak így tovább!
Jaj istenem,de jó lenne a dobogón látni... :cray_: ::-)
-
Sajna kár volt ilyen korán örülni, mert nem tudott javítani az idején. :-\
Mondjuk elég rossz, hogy pont akkor van Motogp mikor F1.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1:28.116
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1:28.211
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1:28.40
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1:28.446
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1:28.778
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1:28.865
7. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1:29.065
8. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1:29.175
9. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1:29.270
10. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1:29.434
11. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1:29.599
12. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1:29.600
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1:30.098
14. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1:30.153
15. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1:30.268
16. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1:30.572
17. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 1:31.193
-
:-\ hát nem biztató..
De,lesz ez még jobb is :) :yes:
-
Persze, hogy lesz, de reméljük hamarosan elfelejthetjük ezt az utolsó helyet. Mondjuk Rossi megint nagyot ment, de ha Stonernak nem lenne valami baja, akkor szerintem 3-as csata lenne, de úgy látom, hogy a helyére megérkezett a spanyol Dani Pedrosa.
-
Nagyon gyenge időt ment Talma, nem tudom mi történhetett..
-
Nagyon gyenge időt ment Talma, nem tudom mi történhetett..
Bukott
-
12. lett Talma! O0
-
Egyenlőre nem olyan rossz ez, örüljünk ennek is! :) O0
-
Nagy verseny volt! Én Colin Edwards-nak drukkoltam, majdnem összejött neki pályafutása első győzelme!
Lorenzo és Rossi is bukott, de Rossi visszaült a motorra és értékes pontokat nyert Lorenzoval szemben.
-
Legjobban most akkor örülnék, ha tegnap nem derült volna ki, hogy az Aspar csapat Ducatival felszerelve jövőre a MotoGP-be tart. ??? Lehet, hogy Talma ha kihúzza valahogy ezt az évet 250-ben, jövőre megkapta volna az egyik legerősebb gyári mocit. Na mind1, azért nem olyan rossz ez a 12. hely. :)
-
De durva, de én úgy hallottam, hogy csak 1pilótát akarnak felvinni, de az nem Talma lett volna...
-
De durva, de én úgy hallottam, hogy csak 1pilótát akarnak felvinni, de az nem Talma lett volna...
Na hát ez az, amit sose fogunk már megtudni. Lehet, hogy épp azért nem kapott második motort, hogy jövőre megvehessék a Ducati-t neki. Ki tudja? :)
-
Na hát ez az, amit sose fogunk már megtudni. Lehet, hogy épp azért nem kapott második motort, hogy jövőre megvehessék a Ducati-t neki. Ki tudja? :)
Ezt már nem hiszem, hogy megtudjuk, de talán egyszer valaki felfigyel Talmára a nagy csapatok közül. :)
-
A Doktor még az esést is felsőfokon űzi! ::-)
Donington - Futam
(http://pix.crash.net/motorsport/360/PA629427.jpg)
-
Hát én nagyon meglepődtem mikor kicsúszott, de szerencséje volt, vagy ennyire profi,mmár nem is tudom, hogy vissza tudott állni, és értékes pontokat tudott nyerni, ez az "ember" biztos földönkívüli! ::-)
: 2009. Július 27. - 20:00:01
Stoner erőnléti állapota egy 50 éves emberére hasonlít
Casey Stoner meghozta már annak a döntését, hogy a következő három futamot kihagyni kényszerül betegsége miatt, amelynek következtében az ausztrálnak két hónapja lesz arra, hogy teljes mértékben felépüljön,megerősödjön
A 23 éves Casey Stonert rejtélyes betegség támadta még meg júniusban, ahol az első tüneteket Barcelonában észlelte. A Ducatis a kelleténél sokkal hamarabb kimerült és elfáradt a motorozásban, amely gyenge fizikai állapotára utalt. A diagnózis szerint vérszegénységben szenved Stoner, amelynek következtében agya nem jut elegendő oxigénhez. A 2007-es világbajnokot Mika Kallio fogja helyettesíteni, aki eddig egy privát Ducati nyergében próbálkozott.
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/motogp/Ducati/t_Stoner1stDayAssen.jpg)
Dr. Claudio Macchiagodena Stoner orvosa a következőket mondta: „Casey-vel a döntést egy héttel ezelőtt hoztuk meg. A tényleges 23 éves kora ellenére olyan felhalmozott fáradékonysága van, mint egy 50 éves embernek. Sokkal érzékenyebb a szervezete, a gyomrával is különböző problémák merültek fel, amely a vérszegénység egyik tünete. További kivizsgálásokra és tesztekre lesz szüksége, hogy véglegesen felépüljön és erőnléte is a normális kerékvágásba visszatérjen. Két hónap elegendő lesz ahhoz, hogy minden további nélkül visszanyerje régi formáját és hasonló önmaga lesz újra.” – fejezte be az orvos.
motogphirek.hu
-
Azta, szegény Stoner, pedig még a vb címért is harcban volt. Remélem rendbe jön, és visszatér az ereje. :)
-
Huh szegény Stoner! Remélem hamar meggyógyúl és újra vívhat Rossi-ékkal! :)
-
50?! Bocsánat ha valakít megsértek vele.
De akkor vihetne magával járokeretet,
-
Menni tud.
-
Ez egy vicc volt
-
Ez eléggé durva, és még harcban is volt a vb címért. nehéz döntés lehetett, hogy ezt az évet abbahagyja. Reméljük tudja majd folytatni a jövőben, mert elég komoly ez a betegség!
-
Jorge Lorenzo még Valentino Rossit is biztosan előzte meg a MotoGP Cseh Nagydíj pénteki szabadedzésén. Talmácsi Gábor utolsó előtti lett.
Lorenzo egyelőre uralja Brnót
Nem hozott meglepetést a MotoGP pénteki szabadedzése: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi és Daniel Pedrosa harcolt az első rajtkockáért. Az első rajtsor elég egyértelműnek tűnik pillanatnyilag: Lorenzo még Rossinak is adott négy tizedet, a vb-címvédő olasztól viszont Pedrosa maradt el hat tizeddel.
Jól teljesített a Ducati Marlboro csapatánál Casey Stonert helyettesítő Mika Kallio. A finn versenyző féltávnál az előző futam győztesét és második helyezettjét, Andrea Doviziosót és Colin Edwardsot megelőzve ötödik volt. Később visszaesett hetediknek, de még így is jóval előrébb zárt, mint csapattársa, a Ducatit év eleje óta nyúzó Nicky Hayden, aki csak 12. lett.
Talmácsi végig az utolsó pontszerző helyért harcolt, a hajrá előtt meg is csípte a kérdéses 15. pozíciót. Később Nicolo Canepa rá tudott tenni még egy lapáttal, így Talmácsi végül csak a Kalliót először helyettesítő Michel Fabriziót előzte meg.
A 250 köbcentisek kategóriájában a vb-címvédő Marco Simoncellit még csapattársa, Roberto Locatelli is leelőzte. Az élen Hector Barbera zárt, a vb-éllovas Aojama Hirosival és Alex Debonnal a nyomában.
A negyedlitereseknél ezúttal is tarolt a Bancaja Aspar-csapat. A spanyoloknak három pilótájuk is az első ötben végzett, Bradley Smith megszerezte az ideiglenes pole pozíciót.
Cseh Nagydíj, MotoGP, szabadedzés:
1. Jorge Lorenzo, Fiat Yamaha, 1:56.595 perc
2. Valentino Rossi, Fiat Yamaha + 0.399
3. Daniel Pedrosa, Repsol Honda + 0.989
4. Colin Edwards, Monster Yamaha Tech3 + 1.146
5. Andrea Dovizioso, Repsol Honda + 1.577
...
16. Talmácsi Gábor, Scot Racing Honda + 3.384
250 kcm:
1. Hector Barbera, Pepe World Aprilia, 2:02.371 perc
2. Aojama Hirosi, Scot Racing Honda + 0.140 másodperc
3. Alex Debon, Aeropuerto-Castello-Blusens Aprilia + 0.754
4. Alvaro Bautista, Mapfre Aspar Aprilia + 0.759
5. Roberto Locatelli, Metis Gilera + 1.056
...
20. Németh Balázs, Balatonring Team Aprilia + 5.627
...
24. Tóth Imre, Team Toth Aprilia + 6.107
125 kcm:
1. Bradley Smith, Bancaja Aspar Aprilia, 2:09.211 perc
2. Marc Marquez, Red Bull KTM + 0.113 másodperc
3. Julian Simon, Bancaja Aspar Aprilia + 0.198
4. Nicolas Terol, Jack&Jones Aprilia + 0.299
5. Sergio Gadea, Bancaja Aspar Aprilia + 0.407
-
(http://bolthely.hu/kepek/motogpjegyshop/00005.jpg)
-
Mutattak Talmával egy riportot ami a héten készült a Hungaroringen amikor tesztelte a 800-as Motogp gépet.
Azt mondta hogy sokaz fejlődött és már kezdi érezni a motort. A legnagyobb baj egynelőre hogy ez a gép nem versenyképes.
Stefano a menedzser elmondta hogy azon dolgozik, hogy jövőre Talma gyári Hondaval indulhasson! Hatalmas dolog lenne! O0
Talma hivatalos oldala: http://talmavilaga.hu/
-
Hát nem tudom, hogy sikerülhet a gyári Honda, mert ott jelenleg elég jó pilóták ülnek, és szerintem nem fogják őket kidobni, bár a pénz beszél itt is.
-
A gyorsasági motoros világbajnokság a német és a brit megálló után, ismét egy klasszikus helyszínére érkezett. A nyári szünet után ugyanis a csehországi Brnóban bőgnek fel a motorok, azon a pályán, ahol 1950 óta rendeznek versenyeket, melyek 1965 óta (egy - két kivétellel) a világbajnoki pontversenybe is beleszámítanak. A verseny a magyar rajongóknak is különleges, mivel hazai Nagydíj híján a legtöbben ide látogatnak ki, hogy közelebbről is megcsodálják a világbajnokság résztvevőit.
125cc:
A legkisebbek kvalifikációját a ravasz Andrea Iannone nyerte, aki az utolsó percekben besorolt az élen álló Nicolas Terol mögé, és a spanyol szélárnyékát kihasználva megfutotta a negyvenöt perces tréning leggyorsabb körét. Az Ongetta olasz versenyzőjét (ahogy azt már említettük) Nicolas Terol követi, míg a harmadik helyet az olasz nevű, de német színekben versenyző Sandro Cortese zsebelte be. Az első sor utolsó rajtkockáját a világbajnoki pontversenyben élen álló Julian Simon sajátította ki, csapattársát (és egyik legnagyobb riválisát) Bradley Smith-t, és a feltámadó Stefan Bradl-t megelőzve. Mögé az Aspar - Aprilia harmadik versenyezője, az edzés végén megtáltosodó Sergio Gadea kvalifikált. Az edzés egyik legérdekesebb momentuma a németek ifjú titánjainak „harca" volt, ami a szó szoros értelmében döntetlennel végződött, miután Marcel Schrötter (17.) és Jonas Folger (18.) ugyanazt az időt futotta meg!
Stoner nélkül:
A királykategória 2007-es bajnoka a hét elején bejelentette, hogy megromlott egészségügyi állapota miatt hiányozni fog a következő három Nagydíj rajtrácsáról. Döntését a Spanyol Nagydíjon kezdődő rejtélyes betegségével (az ausztrál versenyző több alkalommal elgyengült a futamok alatt) magyarázta. Az orvosok azóta vérszegénységet állapítottak meg nála, sőt a legtöbb szakember szerint a világbajnok erőnléte egy - egy verseny után egy ötvenéves emberével megegyező. A Ducati sztárja a Cseh Nagydíj előtt orvosaival közösen hozta meg a döntést, de azt is elmondta, hogy a két hónapos szünet után minden eddiginél erősebben szeretne visszatérni. Casey Stonert a Pramac Ducati versenyzője Mika Kallio fogja pótolni, az ő helyére pedig a Superbike világbajnokságban remeklő Michel Fabrizio ül.
MotoGP:
A Cseh Nagydíj programja kivételesen nem a 250-esekek, hanem 800-asok edzésével folytatódott, amit végül Valentino Rossi nyert meg. Igaz a doktor az utolsó percekben eldobta a vasat, de leggyorsabb (pályarekordot érő) körét már nem tudták túlszárnyalni. Az említett körrekord megdöntéséhez Rossi csapattársa Jorge Lorenzo került legközelebb, a spanyol azonban öt századmásodperccel kikapott olasz márkatársától. A harmadik helyet a Repsol Honda sztárja Dani Pedrosa szerezte meg, a szintén gyári (de a Gresini csapat színeit viselő) Hondával vitézkedő Toni Elias-t megelőzve. A Honda spanyoljait a Yamaha amerikai versenyzője, Colin Edwards követi, ő pedig az előző verseny győztesét Andrea Dovizioso utasította maga mögé. Talmácsi Gábor ugyan nagy reményekkel vágott neki a hétvégének, azonban a csapatnak mindmáig nem sikerült megtalálnia az optimális beállítást, sőt a Scott - Honda versenyzőjének a tapadással is meggyűlt a baja. A magyar versenyző talán ezért is szorult a rajtrács legvégére, az idei első MotoGP-s versenyére készülő Michel Fabriziótól hatvankilenc ezreddel elmaradva.
250cc:
A negyedliteresek ezúttal az órarend végére szorultak, azonban ez egy cseppet sem befolyásolta a középkategóriában versengőket. Akik a 125-ösökhöz hasonlóan egymás szélárnyékára vadásztak, az utolsó percekben mindenki egy gyorsabb versenyző felvezetésére várt. A mezőny annyira felgyülemlett, hogy a vezető Simoncelli a bokszba menekül társai elől. A ki nevet a végén-t végül mégis az olasz nyerte, a világbajnoki pontvadászatot vezető Hiroshi Aoyamát legyűrve. A harmadik rajtkockát a hétvégén megtáltosodó Hector Barbera szerezte meg, honfitársát Alex Debont megelőzve. Az ötödik leggyorsabb időt a francia Mike di Meglio futotta, őt a 250-es veterán Roberto Locatelli követi, a Gilera olasz versenyzője honfitársát, a Tóth csapatban remeklő Mattia Pasinit utasította maga mögé. Alakulatunk másik motorosa ifjabbik Tóth Imre a huszonkettedik pozíciót szerezte meg. Sokkal jobban teljesített a másik magyar, az hétvégén folyamatosan gyorsuló Németh Balázs (Balatonring Team) aki a tizennyolcadik leggyorsabb kört futotta.
Átigazolási hírek Csehországból:
A nyári szünetben felvetődött pletykák és találgatások közül nem egy valósággá vált a Cseh Nagydíj hetében. Először Aspar Martinez jelentette be, hogy a 2010-ben debütáló csapata egyetlen motorosa Hector Barbera lesz. A spanyol csapatvezető valószínűleg „B tervét" váltotta valóra az igazolással, ugyanis az eredeti terv Alvaro Bautista megszerzése lett volna. Igen ám, de a legfrissebb hírek szerint a spanyol versenyző a Suzukival áll tárgyalásban, és amennyiben a felek megegyeznek, a 2006-os 125-ös világbajnok két évre kötelezi el magát a kékeknél. Ezt követően a Honda gyári (Repsol) csapata tett bejelentést pilótái kiléte felől, a narancsosok ezúttal nem változtatnak és a Pedrosa - Dovizioso párossal vágnak neki a 2010-es esztendőnek. A mai napon pedig Marco Melandri hazatérése vált hivatalossá, miután Fausto Gresini bejelentette, hogy a Kawasaki versenyzője jövőre (2007 után) visszatér csapatához. Marco döntésében nagyban szerepet játszott jelenlegi csapatának bizonytalan anyagi helyzete, a hírek szerint ugyanis a Kawa 2009 végén végleg elhagyja a MotoGP-t.
-
Lorenzo bukott, Rossi nyert Brno-ban! Ezzel valószínűleg Rossi megnyerte az idei világbajnokságot! O0
-
Én azon az állásponton vagyok, hogy amíg Lorenzo bukik, és nem éri be az eggyel rosszabb eredménnyel, addig nem lesz se nagy motoros, se világbajnok.
-
Egyébként néhány évvel ezelőtt Biaggi csinált ilyeneket amikor Rossival harcolt a a bajnoki címért. A tempója meglett volna hozzá hogy megverje de mindig hibázott éles helyzetben...
-
Cseh Nagydíj képekben:
(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/0206711.jpg)
(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/0206710.jpg)
(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/0206709.jpg)
(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/0206706.jpg)
(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/0206723.jpg)
-
Én azon az állásponton vagyok, hogy amíg Lorenzo bukik, és nem éri be az eggyel rosszabb eredménnyel, addig nem lesz se nagy motoros, se világbajnok.
Én meg azon a véleményen vagyok, hogy csak így lehet belőle világbajnok. Mert egyszer majd sikerül. És próbálkozni kell. Különbenis egy versenyző nem érheti be "eggyel rosszabb" eredménnyel. Akkor nem volna versenyző.
-
(http://www.gphirek.hu/gallery/2009081803_cseh_nagydij/2009081803_cseh_nagydij_03_n.jpg)
-
Szépen felrakták a Ducati-t a gumifalra! :)
-
Én meg azon a véleményen vagyok, hogy csak így lehet belőle világbajnok. Mert egyszer majd sikerül. És próbálkozni kell. Különbenis egy versenyző nem érheti be "eggyel rosszabb" eredménnyel. Akkor nem volna versenyző.
Igaz, rosszul fogalmaztam meg. Úgy akartam írni, hogy amíg nem lesz türelmes, s állandóan elveszti a hidegvérét (főleg ebben a sportágban, ahol azért nem kicsit fontos), addig nem fogja tudni megverni Rossit. :)
Kallio meg no comment, vicc ez a gyerek, amit művel. Most is ő ment neki Melandrinak, aztán amikor Melandri odament hozzá megkérdezni, hogy mi volt ez, még ellökte magától "menj a francba" címszóval.
-
Hétvégén kerül megrendezésre az indianapolis-i Motogp futam!
(http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n502561_BRICKYARD01.preview_big.jpg)
(http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n502562_MOTOGP01_10.preview_big.jpg)
: 2009. augusztus 28. - 16:25:30
A 2008-as káosz után egy évvel minden a legnagyobb rendben, a legideálisabb időjárási viszonyok mellet zajlott Indianapolisban. A helyszínre kilátogatók, és a TV előtt szurkolók a 125-ben egy új futamgyőztest a 250-ben pedig a megtáltosodó, és a világbajnoki címért ismét bejelentkező Marco Simoncellit éltethették. A királykategóriában pedig egy nem mindennapi eseménynek, Valentino Rossi kiesésének lehettek szemtanúi.
125cc:
A huszonhárom körös viadalt a világbajnoki pontverseny éllovasa Julian Simon kezdhette meg a legkedvezőbb pozícióból, a startot azonban alaposan elrontotta és az első kör végén csak a kilencedik helyen haladt. Nála is balszerencsésebb volt a második kockáról induló Sandro Cortese, aki nem sokkal a rajt után bukott, igaz a motorra még visszapattant, de az élmezőny ekkor már messze járt. A sort ekkor a villámrajtot vevő Nicolas Terol vezette Bradley Smith, Simone Corsi és Pol Espargaro előtt. Pár perccel később Julian Simon gyújtotta be a rakétákat, és tizennyolc körrel a vége előtt már az ötödik helyen haladt. Később a hatodik helyen álló Efren Vazquez kapott egy áthajtásos büntetést, mivel a bírák szerint kiugrott a rajtnál. Ezt követően egy ötfős (Terol, Espargaro, Corsi, Smith és Simon) boly alakult ki az élen, akik már több mint kilenc másodperccel vezettek a hatodik helyet megöröklő Marquez előtt. Öt körrel a kockás zászló lendülése előtt az élen nem változott semmi, a hátsóbb régiókban azonban zajlott az élet, Sergio Gadea Andrea Iannonéval folytatott csatája a pálya mellet ért véget, igaz a spanyol pilóta (tetemes hátrányt összeszedve) visszatért a pályára. Később Randy Krummenacher dobta el a vasat, a pályamunkások azonban hamar eltakarították az ideális íven álló Aprilliát. A győzelemért folytatott csata két körrel a leintés előtt indult meg, az addig vezető Nicolas Terol hibázott és csak a negyedik helyért (amit végül meg is szerzett) vívhatott Simonnal. A versenyt végül pályafutása során először a tizennyolc éves Pol Espargaro nyerte, Smith-t és Corsit lehagyva. A pontversenyben továbbra is a spanyol Julian Simon vezet.
250cc:
Mike di Meglio 250-es pályafutása során először indulhatott Pole Pozícióból a rajtot viszont nem ő, hanem a hétvégén brillírozó Jules Cluzel kapta el a legjobban. Mögöttük Simoncelli és Aoyama haladt, egészen addig a pillanatig amíg di Meglio el nem rontott egy kanyart és vissza nem csúszott az ötödik helyre. Huszonkét körre a vége előtt már a Gilera olasz versenyzője vezette a versenyt, Aoyama és a visszaeső Cluzel előtt, ebben a körben egy magyar szempontból szomorú esemény is történt, amikor a Tóth csapat versenyzője Mattia Pasini eldobta a vasat. Ifjabb Tóth Imre sem járt jobban, igaz öt helyet javított a start után azonban egy kisebb csetepaté után a huszonegyedik pozícióba esett vissza. A hatodik körben di Meglio is megelőzte a lassuló Cluzelt, és az időközben meglépő Simoncelli és Aoyama nyomába indult, pár perccel később Cluzel egy bukás után a versenyt is feladni kényszerült. A követező körökben lenyugodotak a srácok, egyedül Hector Barbera vitt egy kis színt a versenybe, aki az elrontott start után tizennégy körrel már az ötödik helyen haladt, előtte a di Megliót támadó (és később meg is előző) Alvaro Bautista száguldott. A verseny végén már nem történt semmi rendhagyó, Simoncelli több mint egy másodperces előnnyel megnyerte a versenyt, a pontvadászatot továbbra is vezető Hiroshi Aoyama, és Alvaro Bautista előtt. A negyedik helyet di Meglio, az ötödiket pedig a Hector Barberát megelőző Roberto Locatelli szerezte meg. Németh Balázs remek versenyt futott, a pontszerzésről azonban (egy hellyel) lecsúszott. Tóth Imre a tizenhetedik helyen ért célba.
MotoGP:
Dani Pedrosa hű maradt önmagához és a legjobban kapta el a rajtolt a királykategória futamán, tetette mindezt úgy, hogy ő indulhatott az első helyről. Mögötte Valentino Rossi, és csapattársa Jorge Lorenzo haladt. Talmácsi Gábor remekül startolt, a magyar világbajnok az utolsó pozícióból a tizenkettedik helyre „lőtte fel magát". Öt körrel a verseny indulása után az élen is beindult az élet, Dani Pedros eldobta elesett, és a győzelem sorsának eldöntését ismét a két Yamahásra hagyta. Két körrel később meg is indult a küzdelem, Lorenzo a célegyenes végén megelőzte márkatársát, ezt követően mindenki legnagyobb meglepetésére a Doktor eldobta a Yamahát! A kicsúszás után (ami a feltételezések szerint egy „hupli" miatt történt) Rossi még visszaállt a versenybe, azonban pár kör elteltével a depóba kormányozta Yamaháját. Percekkel később lenyugodtak a kedélyek, Lorenzo toronymagasan vezetett a Gresini - Hondás de Angelis előtt, akit a „hazai színekbe burkolt" Ducatival Nicky Hayden követett. A hazaiak világbajnoka ekkor Andrea Doviziosóval vívott késhegyre menő csatát, a másik amerikai Colin Edwards előtt. A finis előtt nem sokkal a Kawasakis Marco Melandri is a kavicságyban fejezte be a száguldást, a futam végén pedig Dani Pedrosa gyújtotta be a rakétákat, aki a bukásból visszatérve a tízedik helyet szerezte meg. A huszonnyolc körös derbit végül Jorge Lorenzo nyerte, Alex de Angelist és a bronzérmet megvédő Nicky Haydent megelőzve. Talmácsi Gábor ismét nem tudta tartani a lépést a középmezőnnyel, a verseny végén visszaesett az utolsó (tizennegyedik) helyre, ám a kieséseknek köszönhetően ismét pontokat gyűjtött. A világbajnokságot továbbra is Valentino Rossi vezeti huszonöt ponttal csapattársa előtt.
Felvázolták a Moto1 alapjait: Az MSMA és az FIM vasárnap reggel úgy döntött, hogy elfogadják a szövetség által felvázolt tervet, azaz 2011-től bevezetik az egységes széria 1000-es motorokat. Az első évben a gyárak még használhatják a 800-as prototípus erőforrásokat, míg a szatellit csapatok az említett homogén (a 800-asokkal megegyező teljesítményű) motorokkal szállnak majd harcba. Bővebb információkat, (újabb tárgyalások után) az egy hónap múlva esedékes Portugál Nagydíjon kapunk majd.
(http://images.formula.hu/galeria/tn/31733Lorenzo.jpg)
-
San Marinó Nagydíj
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/motogp/yamaha/t_Rossi67.jpg)
Az első szabadedzés végeredménye:
1 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'35.304
2 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'35.430
3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'36.080
4 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini HONDA 1'36.096
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team HONDA 1'36.316
6 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'36.350 7
7 Mika KALLIO FIN Ducati Marlboro Team DUCATI 1'36.419
8 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'36.508
9 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'36.588
10 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team DUCATI 1'36.608
11 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP HONDA 1'37.056 25
12 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini HONDA 1'37.057.4
13 Aleix ESPARGARO SPA Pramac Racing DUCATI 1'37.126
14 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'37.134
15 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing DUCATI 1'37.306
16 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team KAWASAKI 1'37.454
17 Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP HONDA 1'37.869 2
-
Olasz GP végeredménye:
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44’32.882
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 44’35.298
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 44’45.282
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 44’59.212
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 44’59.421
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 45’1.168
7. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 45’3.066
8. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 45’4.639
9. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 45’4.791
10. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 45’11.229
11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 45’19.555
12. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 45’24.923
13. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 45’36.080
14. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 45’55.229
Jó szurkolást a futamon!
Neketek amúgy nem hiányzik az Eurosportos MotoGP közvetítés Böröczki Pepiékkel? Nem igazán szeretem az m1-en nézni. Az időmérőt meg csak közben tudom elcsípni a DSF-en 10 percenként 20 perc reklám, szóval nézhetetlen...
Az Euosport mindig mutatta a warmup-ot is és az előkészületeket. Nem is vagyok annyira benne a GP témában manapság, amit sajnálok!
El is felejtettem hogy lesz a hétvégén Motogp! Azt hittem verseny nélkül maradunk! :)
Talma látszólag még mindig nem találja a helyes irányt, remélem valamit találni fognak a hétvégén!
(http://www.moto-live.com/motogp/photos/imgactu/zoom09/vrossi-brno-z-78_150809.jpg)
http://www.moto-live.com/
: 2009. szeptember 05. - 10:44:18
Valentino Rossi számára kétségkívül meghozta a szerencsét az új festésű sisakja, amit a hazai versenyére készíttetett. A „Doki” Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo előtt szerezte meg a rajtelsőséget. Talma utolsó lett.
A misanoi versenyhétvége várva várt kvalifikációja magyar idő szerint 13:55-kor vette kezdetét. A san-marinoi pálya környékén kiváló időjárási körülmények uralkodtak, vagyis meleg (28 fok), napos idő. Az első tíz perc szokás szerint úgymond a bemelegítéssel telt. Több versenyző is például bolyba összeállva vonatozott egy kicsit, viszont kis idő után mindenki elkezdte a maga útját járni. A tréning megkezdése után 10 perccel, Valentino Rossi állt az élen 1.35.728-al, aki mögött Toni Elias (1.36.243) és Andrea Dovizioso (1.36.257) következett. Ez a felállás azonban nem sokáig tartott, hiszen mindenki folyamatosan gyorsult. Egyedül Rossi elsősége volt biztos. Talmácsi eközben az utolsó előtti pozícióban motorozott 1.37.702-es időeredményével.
Negyven perccel a leintés előtt már Jorge Lorenzo állt az élen (1.35.200), viszont a spanyoltól csak ötvenegy ezreddel maradt el a csapattárs, Valentino Rossi, akihez képest szintén egy tizeden belül volt Alex De Angelis. A negyedik helyen egyébként Dani Pedrosa, míg az ötödiken Loris Capirossi következett. Az Indianapolisban a dobogó legalsó fokát megszerző Nicky Hayden, legjobb Ducatisként, csak a kilencedik volt ekkor, Talma pedig továbbra is az utolsó előtti pozícióban állt, majd három tizeddel Canepa előtt, és két és fél tizeddel Espargaro mögött, vagyis egy Pramac Ducati szendvicsben. Érdekesség egyébként, hogy ekkortájt a negyedik és a hetedik helyezett fél másodpercen belül motorozott, csak úgy, mint a nyolcadik és a tizennegyedik hely közötti pilóták.
A tréning feléhez érkezve továbbra is Lorenzoé volt az első hely, még mindig azzal a bizonyos 1.35.200-as időeredménnyel. A spanyol mögött ekkor még egyelőre Rossi sem tudott javítani így a „Doki” még mindig „csak” második volt a már feljebb említett ötvenegy ezredes hátrányban. Eközben Gábor sajnos az utolsó helyre csúszott vissza, majd fél másodperces hátrányba kerülve ezzel Canepához képest. A top10 sorrendje egyébként a következőképpen festett 30 perccel az edzés megkezdését követően: Lorenzo, Rossi, Angelis, Pedrosa, Capirossi, Dovizioso, Elias, Puniet, Hayden és Edwards.
Húsz perccel a vége előtt már Valentino Rossi állt az élen 1.34.974-el. A „Dokit” Lorenzo követte, aki viszont még mindig nem tudott jobb köridőt teljesíteni az 1.35.200-as időeredményétől, habár ennek ellenére mégis csak alig több mint két tizeddel volt elmaradva olasz csapattársától. A harmadik pozícióban továbbra is makacsul tartotta magát Alex De Angelis, aki mögé viszont Colin Edwards zárkózott fel a mezőny második feléből, ezzel Dani Pedrosát lejjebb tolva az ötödik helyre. Közben Gábor még mindig az utolsó pozícióban toporgott, négy tizeddel Canepa mögött. A magyar motoro ugyan folyamatosan próbált gyorsulni, de ez sajnos nemigen jött össze a 2007-es 125-ös világbajnoknak.
Az utolsó tíz perchez érkezve továbbra is Rossié volt a legkiválóbb időeredmény, másfél tizeddel Pedrosa és Lorenzo, valamint négy tizeddel Angelis előtt. Időközben ekkor már a legjobb Ducatis már Mika Kallio volt, aki a tízedik pozícióba kapaszkodott fel, Dovizioso mögé és Hayden elé. Talma ezalatt továbbra is az utolsó helyről próbálkozott az előrébb lépéssel, azonban sajnos eredménytelenül. A „tűzijáték” ideje alatt egy kis ideig úgy tűnt, hogy Lorenzo és Pedrosa is képes lehet legyőzni Rossit, viszont az olasz végül is vissza tudott vágni mid a két spanyolnak, így a „Dokié” lett a pole. A második pozícióban tehét Dani Pedrosa, a harmadikon Jorge Lorenzo végzett. A második sorban csupa meglepetés született, hiszen Elias lett a negyedik, Edwards az ötödik, míg Hayden a hatodik helyre kvalifikálta magát. Talma ugyan az edzés végére javított, de sajnos így sem tudott 1.37 alá menni, így maradt az utolsó, nyolc tizeddel Canepa mögött.
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/2009/motogp/yamaha/t_RossiSzamarFOKEP.JPG)
Az időmérő edzés végeredménye:
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1.34.338
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1.34.560
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1.34.808
4. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1.34.907
5. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1.35.184
6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1.35.223
7. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1.35.343
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1.35.492
9. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1.35.554
10. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1.35.561
11. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 1.35.601
12. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1.35.785
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1.35.790
14. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1.36.070
15. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1.36.228
16. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1.36.264
17. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 1.37.091
-
Remélem, hogy Talmáék is találnak valamit az új mérnökkel a hétvégi estoril-i futamon, és végre fel tudja venni a mezőny tempóját, és küzdhet a top 10-be jutásért! ::-)
-
A Digi Sportnál a MotoGP.
Az RCS & RDS távközlési cég, a Digi Sport tulajdonosa bejelentette, hogy megvásárolta a MotoGP, a Moto2, illetve a 125 köbcentiméteres kategória versenyeinek exkluzív közvetítési jogait Magyarország területére a 2010-es, 2011-es, 2012-es és 2013-as szezonokra. A Digi Sport már több rangos sorozatot közvetít Magyarországon, például a labdarúgó Bajnokok Ligáját – írja a Világgazdaság.
-
Én h őszinte legyek nem non szeretem a Moto Gp-t de amennyire tudom figyelemmel követem az eseményeit az egyik bátyám non szereti én maradok az F1-nél!:)
-
DIGI Sport megszünteti internetes közvetítését :'(
Eddig örültem, hogy legalább ezt lehetett nézni, de már ezt sem. Maradnak a gyenge minőségű külföldi linkek.
-
DIGI Sport megszünteti internetes közvetítését :'(
Eddig örültem, hogy legalább ezt lehetett nézni, de már ezt sem. Maradnak a gyenge minőségű külföldi linkek.
Dugja fel akkor a Digi főfőesze a s*ggébe a csatornáját, már bocs.
-
Dugja fel akkor a Digi főfőesze a s*ggébe a csatornáját, már bocs.
Megértem, de valahol várható volt, hogy nem sokáig marad ez így. :-\
-
Ne mááár...most hol fogom ezentúl nézni? :'(
-
Itt általában szoktak lenni linkek, csak nem jó a minőségük.
http://livetv.ru/en/allupcoming/
Sajnos keresni kell. :-\
-
Shoya Tomizawa életét veszítette
(http://www.motogphirek.hu/userfiles/image/t_TomizawaElhunytFOKEP.JPG)
A gyorsasági motoros világbajnokság középkategóriájában versenyző Shoya Tomizawa a San Marinói Nagydíj közepén szenvedte el tragikus balesetét, mely során Scott Redding és Alex de Angelis is áthajtott a pálya közepére csúszó japán motoroson, akit a szerencsétlenség után a misanói versenycsík egészségügyi központjába szállítottak. Ahol az első hírek szerint Tomizawa állapotát stabilizálták, a legnagyobbak megmérettetése alatt azonban hivatalosan is bejelentették, hogy a Mot2-es kategória első futamgyőztese 14:20-kor életét veszítette. Shoya tizenkilenc esztendős volt…
Videó: 45 mp kell nézni
http://www.digisport.hu/video/612
Nyugodjon békében. Nagyon brutális volt. Én piros zászlót lengettem volna, mert lehetett látni, hogy nagyon súlyos baleset volt.
-
:'( Nyugodjon békében...nagyon brutális volt a beleset...sokkoló volt látni...
-
Tényleg sokkoló baleset volt! Nyugodjon békében! R.I.P
-
:cc-rip:
Ez egy szörnyű tragédia!
-
:cc-rip:
Tényleg szörnyű és milyen fiatal volt :-\ :'( :cray_:
Szegény. Nagy tehetség volt!
Nyugodjon békében! :cc-rip:
-
Sajnos láttam ezt a balesetet élőközvetítés alatt, és az a tudat hogy ebben a másodpercben vagy percekben valaki meghalt, borzasztó volt, én már akkor mondtam hogy meghalt a srác, mert brutális volt az a baleset, de még reménykedtem mikor kiírták hogy kórházba szállították, mert azt hittem már a pályán meghalt. De amikor mondta öcsém hogy meghalt, el sem akartam hinni, ilyenkor olyan rosszul érzi magát az ember, az volt a baj hogy láttam, és oké hogy nem ismertem, de még így is sírás határán voltam. Nyugodjon békében! :'( :cc-rip:
-
ÉS a legdurvább az egészben, hogy Redding-et és de Angelis-t az olasz hatóságok gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolják. :shok: :idiot2:
-
Nem csak őket. A pályamunkásokat is vádolják, amikor leejtették Tomizawa-t. Mondjuk az még jogos is, de a versenyzők nem tehetnek róla.
-
Talmácsi ma megszerezte az első dobogós helyezését a moto2-ben. Majdnem kettős győzelmet aratott a Speed up csapat. Reméljük, hogy az utolsó 5futamon is láthatjuk dobogó közelben.
-
Meghalt a MotoGP egyik legnagyobb tehetsége
:cc-rip: Marco Simoncelli
http://videa.hu/videok/sport/simoncelli-halalos-balesete-motogp-BAeVIqwzEupDcdMm