(http://sportznewz.com/wp-content/uploads/3e38Fernando-Alonso-008.jpg)
Név:Fernando Alonso
Nemzetiség: spanyol (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/Flag_of_Spain.svg/22px-Flag_of_Spain.svg.png)
Születési idő: 1981.07.29
Születési hely: Oviedo, Spanyolország
Lakóhelye: Svájc
Barátnője: Dasha Kapustina
Magasság: 1,71 m
Súly: 68 kg
Honlapja: www.fernandoalonso.com
F1-es pályafutása
Bemutatkozás: Ausztrália, 2001
Csapata(i): Minardi(2000 teszt,2001), Renault(2002 teszt,2003-2006,2008-2009), McLaren(2007) , Ferrari(2010-
Rajtszáma: 14
Nagydíjak: 217 (216 rajt)
Győzelmek: 32
Dobogós helyezések: 95
Pole-ok: 22
Leggyorsabb körök: 21
Pontok: 1606
VB-címek: 2 (2005, 2006)
2013-es helyezés: 2.(242 pont)
Ma 28 éves Alonso!
A mai napon 28 éves a Renault kétszeres világbajnoka, a spanyol Fernando Alonso.
1981.július 29-én látta meg a napvilágot Spanyolország Asztúria tartományában, Oviedo-ban, Fernando Alonso Díaz. Az autóversenyzés nem állt messze a családtól, hiszen édesapja amatőr gokart versenyző volt.
Az édesapa épített is egy kicsinyített „Forma-1-es gokartot”, amit nyolcéves lányának szánt, ám Lorena-t nem hozta lázba az ötlet. Azonban az öcsikét, Fernando-t annál inkább…
Alonso ekkor kezdte meg pályafutását, édesapjával járták az országot és különböző gokart versenyeken vettek részt. A fiatal versenyző nem volt híján a sikereknek. Három spanyol gokart bajnokságot nyert meg (1994,1996,1997), második lett a Gokart Európa bajnokságon, illetve 1996-ban megnyerte a Junior Gokart Világbajnokságot.
1999-ben kezdett el Forma autókkal versenyezni a Formula Nissan Open-ben. Alonso ezt a sorozatot is megnyerte, majd 2000-ben már a Forma-3000-ben versenyzett.
A folyamatos jó teljesítménye miatt Flavio Briatore érdeklődését is fölkeltette a fiatal spanyol, akivel 2000-ben menedzseri szerződést kötött. A Benetton Renault csapatfőnöke nem is tétovázott, bejuttatta a mindössze 19 éves versenyzőt a Forma-1-be.
2001-ben debütált a száguldó cirkuszban Alonso, a Minardi istállójánál. A gyenge autó miatt esélye sem volt arra, hogy pontot szerezzen, viszont az edzéseken rendre megverte csapattársát.
2002-ben visszatért a már Renault-vá alakuló Benetton-hoz, ahol egy esztendőt tesztpilótaként töltött.
2003-ben visszatért a száguldó cirkusz mezőnyébe, csapattársa Jarno Trulli volt. A Maláj Nagydíjon első rajtkockát szerzett, amivel a Forma-1 történelmének legfiatalabb versenyzőként indulhatott az élről. (Ezt, azóta Sebastian Vettel megdöntötte.)
A Magyar Nagydíjig kellett várnia Alonso-nak, hogy a dobogó tetejére álljon. Elsőségével ismételten rekordot állított fel, ő lett a legfiatalabb futamgyőztes. (Ezt szintén megdöntötte Vettel.)
2004-ben nem volt még túl acélos a Renault, nem is tudott versenyt nyerni Alonso, Trulli viszont Monacóban első lett.
Eljött a 2005-ös szezon, aminek Giancarlo Fisichella-val oldalán vágott neki a spanyol. Ebben a szezonban minden összejött, 7 győzelmet szerzett, ezzel pedig megszakította Michael Schumacher és a Ferrari nagy sorozatát, és világbajnok lett.
Alonso ezzel ismételten rekordot döntött, ugyanis a legfiatalabb világbajnok lett. (Ezt, azóta Lewis Hamilton adta át az enyészetnek.)
2006-ban úgy tűnt, hogy a spanyol simán nyeri a bajnokságot. A szezon első felében Hatszor nyert és háromszor lett második. Azonban a második fele az idénynek nem úgy alakult, ahogy azt tervezték.
Kiesések, illetve a gyengébb teljesítmény is hozzájárult ahhoz, hogy az utolsó pillanatig kiélezett volt a bajnokság Alonso és Schumacher között. A Japán Nagydíjon dőlt el minden, ugyanis Alonso ismételten nyert, a német legenda pedig motorhiba miatt kiesett.
2007-ben a McLaren Mercedeshez igazolt, nagy reményekkel. Azonban talán ő sem gondolta, hogy rövid lesz a Ron Dennis-nél tett kaland.
A spanyol kétszer indulhatott első helyről, illetve négy győzelmet szerzett. Ez a szezon leginkább Hamilton és Alonso belviszályáról szólt, néha a két versenyző néha még a sportszerűtlen eszközöktől sem riadt vissza.
A sok vitának lett végül a gyümölcse, hogy Alonso egy szezon után távozott, illetve, hogy Kimi Räikkönen lett a világbajnok.
2008-ban Alonso visszatért a már igencsak meggyengült Renault-hoz. Ennek ellenére a spanyol versenyző Szingapúrban és Japánban is első tudott lenni, nem kis megdöbbenésre.
Idén a Renault szintén nem túl erős, de mintha felfelé ívelne a teljesítményük. Alonso a hétvégén a Magyar Nagydíjon első kockából indulhatott, végül csapata hathatós segítségével azonban kiesett.
A születésnapi rövid életrajzot azonban egy kérdéssel zárhatjuk, ugyanis egy kérdőjel még van kétszeres világbajnok kapcsán. Ez pedig nem más, mint, hogy 2010-ben hol folytatja.
Talán ő már tudja.
Boldog születésnapot kívánunk Fernando Alonso-nak.
Feliz cumpleaños Alonso! :6: