F1 Fórum online közösség
Forma 1 részleg => Forma-1 szezonok => 2009 => A témát indította: Marti - 2008. December 04, 17:52
-
(http://forma1.sport.hu/gfx/naptar/olasz/palya.gif)
Körök száma: 53
Pálya hossza: 5,793 km
Versenytáv: 306,720 km
Leggyorsabb kör 2008: Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:28.047
Verseny végeredménye 2008: 1 Sebastian Vettel (Toro Rosso) 1:26:47.494
2 Heikki Kovalainen (McLaren) + 12.512
3 Robert Kubica (BMW-Sauber) + 20.471
-
Fantasztikus verseny következik, egy eszméletlen pályán:
http://www.youtube.com/watch?v=V7Is1lKGDco
-
Szeretem ezt a pályát ;D
Szerintem itt is hasonló izgalmakban lesz részünk mint Spa-ban!
Gyors, és jó pálya :D
Már várom!!!
-
Hát,ha tényleg a Valenciai pályához hasonlóan van beállítva a Mclaren...akkor szerintem Monzában is szenvedni fognak.Pedig olyan jó volt Lewis a Hungaroringen.
-
Valószínűleg nem ők lesznek a legerősebbek, de Monzában nem a középgyors kanyarok jellemzőek mint Spa-ban. Itt inkább a rövid féktáv, hatékony kigyorsítás és magas végsebesség a döntő.
-
Ezen a pályán már volt sok meglepetés pl a tavalyin ahol Vettel nyert igaz kellet hozzá egy kis eső
-
Tényleg 1 éve itt nyert először Vettel! Most meg már a vb címért harcol, igaz nehéz lesz győznie!
-
Hivatalos, hogy Fisichella lesz Raikkönen csapattársa a hátralévő futamokon!
-
Szerintem a Brawn megint szenvedni fog ha ideg lesz.A Red Bullra kiváncsi leszek.Ja meg,Kimire is.2007-ben Lewis második lett most nem sok esélyt látok rá,de ki tudja....a Forma1-ben bármi megtörténhet. ;)
-
Ha esik Vettel mindent visz...Vagy Giancarlo??? :o
Mindenesetre tuti jó futamnak nézünk elébe! O0
-
Nem semmi pálya kb.5-6 nap múlva jövök az ELőSETESel.
http://www.youtube.com/watch?v=KI_DZNRsFIY
http://www.youtube.com/watch?v=aHb8xHfs0e8
#Érvénytelen YouTube Link#
http://www.youtube.com/watch?v=Y3DnUsUE0hc
-
Hát nem nem tudom ti hogy vagytok vele, de én nem néztem meg ezeket a vidiket, nem szeretem a "Fatal Crash Incident" vidiket.. :-\
-
Akkor inkább néhány onboard videót! :-\
-
Autodromo Nazionale di Monza
Város: Monza
Alapítás éve: 1922
kanyarok száma: 11
Jobbos kanyar: 7
Balos kanyar: 4
Csúcssebesség: 351 km/h
Körök száma: 53
Első F1-es futam: 1950
Eddigi nagydíjak száma: 57
Első győztes: Giuseppe Nino Farina{1950,Alfa Romeo}
Első pole pozíciós Juan Manuel Fangio{1950,Alfa Romeo}
Legtöbb győzelem - Pilóta: Michael Schumacher: 5
Legtöbb győzelem - Csapat: Ferrari: 17
Legtöbb Pole pozíció - Pilóta: Ayrton Senna/Juan Manuel Fangio: 5-5
Legtöbb Pole pozíció - Csapat: Ferrari: 18
Versenyen futott leggyorsabb kör: Rubens Barrichello 1:21.046 {2004,Ferrari}
Időmérőn futott leggyorsabb kör: Rubens Barrichello 1:20.089 {2004,Ferrari}
Weboldal: http://www.monzanet.it
Rubens Barrichello - 1:20.089
http://www.youtube.com/watch?v=6l_uhy8NEWc
-
Én már nagyon várom ezt a futamot. Remélem bejelentik azt, amit már olyan sok hónapon keresztül várunk és oly sok hónapon keresztül kitalációkkal, kacsa hírekkel bombázták az agyunkat.
Persze lehet hogy számomra ez nagyon szomorú hír lesz de már nem bírom ezt! :'(
-
Lényegében az utóbbi időben Kimi viszi a vállán a csapatot. Nem küldhetik el! :thumbsup:
-
Hát igen, én is ezt mondom, hogy most aztán tényleg bizonyít Kimi, szóval nagyon remélem marad a Kimi - Massa páros!
-
Egy biztos Kimi most újra úgy teljesít ahogy azt régen megszoktuk tőle.
Brutális volt a Fisis előzése amikor kirántotta szélárnyékból a gépet az Eau Rouge után! Zseniális volt! Nagyon agresszív volt! O0
http://www.youtube.com/watch?v=471WGsG7Mrg
-
Szerintem Kimi most azért ilyen jó, mert csapaton belül nincs kivel megküzdeni, nincs kihez mérnie magát, így felszabadultan versenyezhet. Amíg Massa ott volt, vele kellett küzdenie, és ha kikapott, az a lelkesedésének, motivációjának is adott egy nagy pofont.
Anno, amikor Schumi eltörte a lábát Silverstoneban, és hosszú hetekre kiesett, az addig sehol nem volt Irvine futamokat nyert és harcba szállt a bajnoki címért. Most ugyanez történik Kimivel is.
-
100%-ig egyetértek veled! Amikor nincsen elvárás, nyomás a válladon akkor sokkal könnyebb jó teljesítményeket nyújtani!
Ezért nem gondolom hogy Massa és Alonso jót tennének egymással a Ferrarinál!
-
Igem a Massa Alonso páros nehezen fog kijönni egymással. Valmi olyasmi lesz, mint 2007 Nürburgring és Barcelona után.
-
Az nagyon dúrva futam volt! A vége előtt néhány körrel koccantak amikor Alonso körbeautózta Massat. Azóta Massa szerintem fejlődött..
-
Valmi olyasmi lesz, mint 2007 Nürburgring.
Az nagyon szép volt. :)
-
Az nagyon szép volt. :)
2007 Barcelona is. Főleg a rajt. :)
-
Amikor Massa "segített" Alonak elfordulni? ::-)
Már nem emlékszem pontosan...
-
Amikor Alo megpróbálta lenyomni Massát, sikertelenül. ::-)
http://auto.indavideo.hu/video/Best_of_Felipe_Massa_2007 (http://auto.indavideo.hu/video/Best_of_Felipe_Massa_2007)
Itt megnézheted.
-
Körbeautózás jobb volt a Nürburgringen. :D
-
Ja igen erre gondoltam...
Azért az Alo féle körbeautózás sem volt semmi! ;)
-
A körbeautózás is szép volt, de ugye abban benne volt, hogy Alonso utolsó bokszkiállásánál állítottak a szárnyon, onnatól kezdve gyorsult fel.. mert addig sokkal lassabb volt, mint Massa. De utána szépen összekaptak, szal jövőre is valami ilyesmi várható.
Azért a barceloniai rajt kakaskodás mégiscsak Alonso saját hazájában történt :D
-
Lehetnek kifogások, de már megtörtént. :blum:
No, de mindegy. Ne térjünk el a témától, mert ez nem is ide való, és régen volt már. Szóval mostantól Olaszország.
-
Monza= KERS-es autók. Esőben Vettel és Hamilton. Állítólag a Bullok is KERS-esek lesznek.
-
2002-ben a monzai teszten Villeneuve a BAR-al 376 km/h-val száguldott a célegyenesben.
Ez egy egész gyors pálya! :)
A világrekordot is a Honda tartja ha minden igaz. Egy kiszáradt tómederben döntöttek rekordot, és 413km/h-val mentek. :o
-
Monza= KERS-es autók. Esőben Vettel és Hamilton. Állítólag a Bullok is KERS-esek lesznek.
Nem csak ő ketten jók esőben, de a Bullok nem nagyon akarják bevetni, de a Renault beveti. :)
-
Monzában nagyon sokat segíthet a KERS az biztos.
Bár akik most vetik be először azok nem biztos hogy sok hasznát veszik, mert fel fog borulni az autó egyensúlya, küzdenek majd a beállításokkal stb, szóval nem lesz egyszerű dolguk szerintem!
-
Szerintem Kimi most azért ilyen jó, mert csapaton belül nincs kivel megküzdeni, nincs kihez mérnie magát, így felszabadultan versenyezhet. Amíg Massa ott volt, vele kellett küzdenie, és ha kikapott, az a lelkesedésének, motivációjának is adott egy nagy pofont.
Anno, amikor Schumi eltörte a lábát Silverstoneban, és hosszú hetekre kiesett, az addig sehol nem volt Irvine futamokat nyert és harcba szállt a bajnoki címért. Most ugyanez történik Kimivel is.
Gratulálok Replica! Andris te meg még 100% egyetértesz! Szerintem ez nem így van Kimi esetében! De hagyom a francba az egészet! Higgyétek azt amit akartok!
-
Szerintem kellet Kiminek ez a Massa free időszak, én nem vagyok elfogult és láttam Kimin hogy egy kicsit nyomasztja a kialakult szituáció. Massa ha csak egy kicsivel is, de Kimi előtt járt. Nem tudom statisztikával alátámasztani de szerintem így van.
Most hogy elment a mérce, Kimi felszabadult csak magával foglalkozhat, nem kell az ellenlábasra odafigyelnie, és szerintem ezek a kiváló eredmények vissza fogják adni Kimi önbizalmát 100%-ig, és elhiszi magáról hogy újra le tudja győzni Massat, ha a brazil visszatér.
Sokminden fejben dől el az F1-ben. Massanak is volt ilyen időszaka...
Ettől még bírom Kimit és ő már nagyon sokat letett az asztalra, az utóbbi másfél éveben belekerült egy kisseb gödörbe, de úgynézem kezd visszatérni az igazi Iceman! O0
-
Massa ha csak egy kicsivel is, de Kimi előtt járt
Ne nevettessétek már ki magatokat..Andris, alátámasztanád valamivel az állításod, még ha nem is statisztikával?!
-
Azt úgy elmondanám ,hogy talán most a Ferrari kénytelen odafigyelni Kimire és 100%-ig támogatnia, mert hát végül is "egyedül" képviselte a Ferrarit! Igen belekerült egy kisebb gödörbe, de ehhez segítettek neki beleesni!
-
Valóban kicsit én is úgyérzem...h még löktek is rajta abban a gödörben!
De ő Kimi, és kitalált belőle!Mégha ez sokaknak fáj is! :rofl:
-
Ne nevettessétek már ki magatokat..Andris, alátámasztanád valamivel az állításod, még ha nem is statisztikával?!
Én alátámasztom. :)
Idén, a hungaroringi balesetéig 22-10 volt az állás Massa javára. Ez 12 pont különbség. Ne gyere azzal, hogy Kiminek több pechje volt, mert nem igaz, ebben kb egálra állnak.
Tavalyi statot most nem teszem be, az elég egyértelmű volt, nem? ;)
: 2009. szeptember 07. - 20:36:36
Azt úgy elmondanám ,hogy talán most a Ferrari kénytelen odafigyelni Kimire és 100%-ig támogatnia, mert hát végül is "egyedül" képviselte a Ferrarit! Igen belekerült egy kisebb gödörbe, de ehhez segítettek neki beleesni!
Massa tette a gödörbe azzal, hogy olyan teljesítményt nyújtott, amire Kiminek ritkán volt válasza. Most, hogy Massa kiesett Kimi felszabadultan versenyezhet, mert nincs kivel összemérnie magát, azaz nincs akitől kikapjon, ami elég demoralizló lehetett a számára.
Anno Irvine is Schumi ideiglenes kiesésével kezdett szárnyalni és el is mondta, hogy teljesen felszabadultan versenyezhetett, nem volt ki szorongassa, megverje. Ugyanez van most Kimivel is.
-
Benne lehet az is, hogy inkább Massat támogatták az elmúlt időszakban, de nem látom a logikát miért kellet volna Kimit visszafogni Massahoz képest...
Nehéz kérdés ez a Kimi ügy...
Mindenestre az utóbbi futamokon látszik hogy nagyon él a pályán!
-
Andris, sajnos itt a Ferrarinál Kimivel nem szimpatizálnak, és mint kiderült, hogy Massa volt 2007-től az első számú, hiába volt 2008-ban Kimi autóján az egyes, leszarták mint aki ott se lenne, és Massara tervezték az autót! Mondom 2007-ben Massat szerették volna ha ő nyerné meg a vb címet, csak ő akkor nem élt vele.
Replica itt nem Massa lökte be a gödörbe Kimit, hanem a csapat. Még hogy Kimi nem bírta elviselni, hogy Massa jobb nála?! ;D Egyszerűen nem voltak meg az egyenlő feltételek. Persze most biztos mondod, hogy csak beképzelem! pedig nagyon nem!
-
Benne lehet az is, hogy inkább Massat támogatták az elmúlt időszakban, de nem látom a logikát miért kellet volna Kimit visszafogni Massahoz képest...
Nehéz kérdés ez a Kimi ügy...
Mindenestre az utóbbi futamokon látszik hogy nagyon él a pályán!
Massát csak tavaly év vége felé támogatták jobban, de az érthető is volt.Tavaly év elején nagy bajban volt, talpra kellett állnia, így az borítékolható, hogy akkor nem volt túl nagy a támogatottsága.
Az meg vicc, hogy valakit visszafognak, főleg, hogy a csaptnak a konstruktőri cím a legfontosabb.
: 2009. szeptember 07. - 21:03:43
Andris, sajnos itt a Ferrarinál Kimivel nem szimpatizálnak, és mint kiderült, hogy Massa volt 2007-től az első számú, hiába volt 2008-ban Kimi autóján az egyes, leszarták mint aki ott se lenne, és Massara tervezték az autót! Mondom 2007-ben Massat szerették volna ha ő nyerné meg a vb címet, csak ő akkor nem élt vele.
Replica itt nem Massa lökte be a gödörbe Kimit, hanem a csapat. Még hogy Kimi nem bírta elviselni, hogy Massa jobb nála?! ;D Egyszerűen nem voltak meg az egyenlő feltételek. Persze most biztos mondod, hogy csak beképzelem! pedig nagyon nem!
Massa 2007-ben első számú? Mivel támasztod alá? :) 2007-ben egyenlő feltételekkel indultak, és csak Monza után döntöttek a csapatsorrendről. 2008-ban meg csak év vége felé. Idén volt eldöntve, hogy Massa az első számú versenyző, de ennek érthető okai voltak, ráadásul Kimi bele is ment.
Értelek én, hogy Kimi csapaton belüli vereségét jobb azzal magyarázni, hogy Massa volt az első számú versenyző és rá fejlesztették az autót, csak ez nem igaz. 2007-ben Kimi volt a bajnok, így a 2008-as autót is hozzá fejlesztették. Más kérdés, hogy az új szabályok neki jöttek be a legkevésbé, pl a kipörgésgátló hiánya. ezzel Massának is volt gondja, de ő hamar orvosolta, míg Kimi nehezen talált rá megoldást. Massa a tavay év eleji vezetői hibái miatt a kirúgás szélére került, ő onnan jött fel és érte el, hogy év végén ő legyen a kivételezett. Saját maga harcolta ki!
-
Jajj, haggyuk már ezt...azt mi honnan tudnánk, ha Massa versenyezne...Kimi hozná-e ezt a formát vagy sem!Tök hülyeség az egész feltételezés is...
Nyomás esetleg azért volt rajta...mert érezte ő is h nem megy...nem Massa miatt!
A Ferrarit lehet ide sorolni...de Massat nem hinném!Meg feleslges is mert úgysem tudjuk meg!
Replica Te aztán megtudod ám magyarázni a lehetetlent is... :clap7:
Inkább hozzá sem szólok... :)
-
Jajj, haggyuk már ezt...azt mi honnan tudnánk, ha Massa versenyezne...Kimi hozná-e ezt a formát vagy sem!Tök hülyeség az egész feltételezés is...
Nyomás esetleg azért volt rajta...mert érezte ő is h nem megy...nem Massa miatt!
A Ferrarit lehet ide sorolni...de Massat nem hinném!Meg feleslges is mert úgysem tudjuk meg!
Replica Te aztán megtudod ám magyarázni a lehetetlent is... :clap7:
Inkább hozzá sem szólok... :)
Tehát az, hogy kikapott Massától, az semmiféle nyomást nem jelentett Kiminek? :)
Jól eshetett neki, vagy mi? Nem értem :-\
Bizonyított tény, hogy egy versenyzőt nagyon is visszavethet a csapattárs kiváló teljesítménye... főleg, ha azelőtt ritkán került ilyen helyzetbe. Anno Lauda egy bajnoki cím után omlott össze csak azért, mert sorozatban kapott ki Prosttól. Később elismerte, hogy frusztrálta a francia gyorsasága és emiatt szerepelt le olyan csúnyán 1985-ben... címvédőként! :)
Lauda sem fogta az autóra vagy a csapatra. ;)
-
Onboard körök összehasonlítása Monzában.
1999 - 2002 - 2004 - 2006
http://www.youtube.com/watch?v=uLgyj-RljN0
-
Monza az egyik kedvenc pályáim közé tartozik..nagyon gyors pálya...és rengeteg érdekességet, meglepetést rejthet magában!
Már nagyon várom! :1:
-
Viharos időmérőre van kilátás Monzában
A meteorológusok előrejelzései szerint a tavalyi évhez hasonlóan, idén is esős lesz az Olasz Nagydíj hétvégéje.
Bár a tavalyi évben a pénteki edzéseket kis híján elmosta az eső, és a garázsok többsége úszott a vízben, idén száraz idő fogadja majd a versenyzőket Monzában, ám az előrejelzések szerint szombaton viharokra van kilátás, így nem kizárt, hogy esőben kerül megrendezésre a kvalifikáció.
A verseny napján, vasárnap javul majd az idő, de ekkor is lehetnek szórványos záporok, zivatarok, amik megzavarhatják a futamot, és megkavarhatják az erőviszonyokat.
A hétvége átlaghőmérséklete 23-24 fok körül mozog majd.
-
Ha ez igaz akkor szép kis hétvége elébe nézünk, teljesen kiszámíthatatlan hogy mi fog történni! ::-)
-
Akkor most mit reagáljak erre: Vettel? ;D Aki mellesleg elég elszántnak tűnt így a 7 vége előtt! :D
-
Lehet,hogy megint az lesz mint tavaly? ::-) Akkor megint lesz meglepi? :D
-
Na az érdekes lenne, ha a 2 Red Bull első 2 helyen végezne, Bariék meg nem is szereznének pontot.
-
sok esélyes csapat :friends:
-
Első szabadedzés végeredménye:
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.936 26
2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:24.332 0.396 27
3 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:24.471 0.535 24
4 Fernando Alonso Renault 1:24.477 0.541 21
5 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:24.683 0.747 25
6 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:24.703 0.767 35
7 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:24.706 0.770 21
8 Giancarlo Fisichella Ferrari 1:24.732 0.796 24
9 Mark Webber RBR-Renault 1:24.759 0.823 19
10 Kimi Räikkönen Ferrari 1:24.761 0.825 26
11 Robert Kubica BMW Sauber 1:24.813 0.877 20
12 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:24.826 0.890 24
13 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:24.927 0.991 29
14 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:25.150 1.214 28
15 Romain Grosjean Renault 1:25.612 1.676 18
16 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:25.689 1.753 29
17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:25.742 1.806 30
18 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:25.951 2.015 8
19 Jarno Trulli Toyota 1:26.020 2.084 23
20 Timo Glock Toyota 1:26.325 2.389 17
Fisichella Kimi előtt? hmm...
-
Olasz Nagydíj, második szabadedzés:
1. Sutil Force India-Mercedes 1:23.924 28
2. Grosjean Renault 1:24.163 + 0.239 31
3. Alonso Renault 1:24.297 + 0.373 35
4. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:24.482 + 0.558 41
5. Kubica BMW-Sauber 1:24.622 + 0.698 40
6. Glock Toyota 1:24.634 + 0.710 36
7. Heidfeld BMW-Sauber 1:24.693 + 0.769 34
8. Raikkonen Ferrari 1:24.796 + 0.872 39
9. Nakajima Williams-Toyota 1:24.799 + 0.875 36
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:24.884 + 0.960 44
11. Hamilton McLaren-Mercedes 1:24.902 + 0.978 32
12. Liuzzi Force India-Mercedes 1:24.921 + 0.997 39
13. Trulli Toyota 1:24.967 + 1.043 40
14. Webber Red Bull-Renault 1:24.979 + 1.055 25
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:25.003 + 1.079 34
16. Barrichello Brawn-Mercedes 1:25.140 + 1.216 35
17. Rosberg Williams-Toyota 1:25.215 + 1.291 38
18. Vettel Red Bull-Renault 1:25.386 + 1.462 27
19. Button Brawn-Mercedes 1:25.424 + 1.500 32
20. Fisichella Ferrari 1:25.543 + 1.619 36
-
Elképesztő ez az eredmény a Force Indiától!
A Red Bull már múltkor is és most is a vékonyabb orrkúpot használja, gondolom ez a gyors pályákon jobban működik. Kissebb légellenállás stb.
A KERS-es autók nagyon nagy előnyben vannak. Futamon könnyedén fognak előzni, főleg a rajt utáni pillanatokban. Nem kizárt hogy olyasmi versenyt látunk mint Spa-ban, ahol a KERS döntött!
Remélem nagyon jó futamunk lesz vasárnap!
-
Most, ha Sutil megszerzi a polet, akkor szerintem úgy fog járni, mint Fisi, mert ha mögötte, csak KERS-es autó lesz, akkor imádkozhat. :D
-
Tiszta versenytempóban viszont megint a legjobbnak tűnik a Force India!
Jól döntöttél Fisi? Háát?! ::-)
-
A versenytempó itt már mindegy, ha a KERS-es autó előtte lesz, akkor csak arra számíthat az ember, hogy hibázón.
Fisi meg lesz jobb is. :)
-
Szerintem az lehet a taktika, hogy jobban meg kell tankolni a nem KERS gépeket hadd szaggassanak KERS-ék az első körökben, aztán későbbi kiállásokkal el lehet intézni őket!
-
Nem jó taktika, mert azért annyira nem rossz a Ferrari, Mclaren és a Renault, hogy ne tudjanak kiautókázni azt az előnyt, ami nekik jó lehet, de Force biztos nem lesz megtankolva az időmérőn, ezért Sutil pole-ra esélyes.
-
Majd meglátjuk de simán benne van egy Force India győzelem!
Mekkora pofon lenne a nagycsapatoknak, uhh.. :blush:
-
Én más győzelmet várok, de nem tudjuk, hogy mennyi benzinnel mentek ma, majd meglátjuk. Érdekes időmérő lesz az biztos, és talán most Grosjean-nak is van esélye bekerülni a top10-be.
-
"Az eső felborithatná az egyébként sem létező erősorrendet"
Kimi Räikkönen
-
Hát igen, már csak az eső hiányzik! O0
-
Lesz abból is, szerintem. :D
-
Hogyan vélekednek a versenyzők a saját és csapatuk teljesítményéről? Elégedettek vagy csalódottak? Az alábbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzői nyilatkozatok - kommentár nélkül.
Force India
Adrian Sutil: (1) "Ma minden rendben ment. Az autó tökéletesen működött, és nagyon elégedettek lehetünk az eredménnyel. Rendkívül jó időt értem el, ami a kemény munka, a nagyszerű beállítások és annak az eredménye, hogy sikerült hatékony munkára bírni a gumikat. Nem koncentráltunk rá külön, hogy a leggyorsabbak legyünk, de ha az ember az élen tanyázik és az autó is jól megy, nincs rá ok, hogy miért ne lehetne az 1. helyen az edzés végén. Roppant produktív nap volt ez egy nagyon király pályán, és jó, hogy már most van némi szórakozásuk."
Tonio Liuzzi:(12) "Ma sokkal jobb volt, mint az egyenesfutási teszten! Teljesen más hozzáállást igényel, ahogy megpróbálsz hozzászokni a ritmushoz, a féktávokhoz, és úgy vélem, ez nagyszerű kihívás. Hosszabb etapokat futottunk, valamint lefedtünk egy teljes versenytávot is, és minden a jó irányba halad. Most egy kicsit könnyedebben veszem az egészet, mert meg akarom szokni a gumikat és az autót, holnap viszont már a kvalifikációs köridőre gyúrunk. Tudtuk, hogy versenyképes autónk lesz, és úgy éreztem, a balansz is jó, és még legalább fél másodperccel több van bennem, mert a leggyorsabb köreimben volt egy kis forgalom. Ez még csak a hétvége kezdete de roppant elégedett vagyok azzal, ahogy eddig alakult. Úgy vélem, az autó igazán jól reagál, és optimisták vagyunk a holnapot tekintve."
Renault
Romain Grosjean: (2) "A mai nap egész jól ment, bár meg kellett tanulnom a monzai pályát, életemben először mentem itt egy F-1-es autóval. Ez a 'sebesség temploma' és egy legendás helyszín, ahol rengeteget kell tanulni, különösen a KERS-sel való autózást, így számos új procedúrához hozzá kellett szoknom. Erős formában zártuk a napot, és továbbra is jól fogok dolgozni a mérnökeimmel. Próbáltam javítani a beállításokon, és az eredmény pozitív volt, így holnap is ennél az iránynál maradok."
Fernando Alonso: (3) "Ez átlagos pénteki nap volt számunkra, melynek során a beállításokon dolgoztunk, és összehasonlítottuk az abroncsokat. Amennyiben holnap még több teljesítményt tudunk találni, jó formában lehetünk az időmérőre."
McLaren
Heikki Kovalainen (4) "Monzában az ember mindig szembesül azzal a problémával, hogy egyensúlyba hozza az általános leszorítóerőt és a tapadást a kanyarokban; és úgy vélem, hogy a mai nap talán jobban sikerült, mint azt vártuk. Gyorsabbak vagyunk a kanyarokban, mint tavaly voltunk, ez jó. A KERS itt csaknem 4 tizedmásodpercet hoz körönként, tehát igazán hasznos az egyenesekben és a lassabb kanyarokból kijövet. A többieknek nálunk több leszorító ereje van, de nekünk a rendelkezésünkre áll ez a fantasztikus KERS a Mercedes-Benztől. Ez vicces: a csapatok különböző technikai megoldásokat valósítottak meg, de a köridők így is nagyon közel állnak egymáshoz, ez a Forma-1 szépsége."
Lewis Hamilton: (11) "Elégedett vagyok a fejlődésünkkel. Mindig egy kicsit idegtépő, amikor az ember egy ehhez hasonló egyedi pályára érkezik, mert látni akarjuk, hogy jó irányba haladtunk-e az autó aerodinamikájával. A délelőtti edzés megmutatta számunkra, hogy a mérnökök nagyon pontosan felmérték, mire lehet szükség. A KERS bizonyosan segít minket itt, arra számíthatunk, hogy közel 4 tizedmásodpercet fog érni a holnapi időmérőn, de általában is jól haladtunk a csomagunkkal. A délután nagyobb üzemanyag-mennyiséggel töltöttük el, így az időkből nem lehet túl sokat kiolvasni, de elégedett vagyok azzal, ahol állunk."
BMW
Robert Kubica: (5) "A délelőtti edzésen elég sok időt vesztettünk, köszönhetően egy fékproblémának. Szerencsére időben ki tudtuk cserélni őket, és az edzés végén teljesítettem egy tapasztalatszerző etapot. Délután az autó beállításain dolgoztunk, és megpróbáltuk kivizsgálni az abroncsokat."
Nick Heidfeld:(7) "A köridők nem rosszak, különösen akkor, ha számításba vesszük, hogy a legjobb körömet még egészen a második edzés elején értem el, és még némi forgalom is adódott. Az autó balansza jobb, mint néhány egyéb pénteken volt, de még mindig van mit javulnunk. Kihívást jelent, hogy megtaláljuk a helyes balanszt az időmérőre és a versenyre. Elvégeztük a szokásos abroncs felméréseket, és összevetettük a lágyabb valamint a keményebb keverékeket hosszabb etapokon. Az új kerékvetők magassága eléggé megváltoztatja a pályát, hozzá kell szoknunk, és megtalálni, hogy hol lehet átmenni rajtuk, illetve melyeket jobb elkerülni. A második edzés végén néhány perccel korábban a boxba hajtottam, miután kiegyenesítettem az Ascari sikánt, és ellenőriztetni akartam az autót."
Toyota
Timo Glock: (6) "Ez egy egész jó délutáni edzés volt. Keményebb volt, mint délelőtt, de elvégeztünk néhány beállításbeli változtatást, és délután az autó egészét jobbnak éreztem. Nagyobb teljesítményt tudunk kihozni a kocsiból, és problémák nélkül teljesítettük a mára tervezett normális programunkat. Az autót egész jónak érzem, de természetesen továbbra is dolgoznunk kell a köridőink csiszolásán. Ha rálelünk a helyes aero-balanszra, úgy vélem, rendben leszünk itt. Az új kerékvetők jók, különbözőek, mint a tavalyiak, de továbbra is elfogadhatóak. Az időjárás is kissé más volt, mint a tavalyi esős, ez pedig egyértelmű előrelépés."
Jarno Trulli:(13) "Ez tipikus péntek volt számomra, amely gördülékenyen, problémák nélkül telt. Mint általában, leteszteltük a két különböző gumit, és dolgoztunk az autó beállításán. Az első edzéshez képest némi javulást értünk el, így délután már elégedettebb voltam az autóval. Még mindig van némi elvégzendő munka, hogy javuljunk, és kihozzuk a pályából a legtöbbet, ezért minden adatot át fogunk nézni, hogy fejlődjünk a beállítások terén az időmérőre. Ma először próbálhattuk ki az új kerékvetőket a sikánoknál, és úgy tűnik, rendben vannak; nem volt problémám velük. Jó érzés visszatérni Olaszországba, ahol a hazai szurkolóim előtt vezethetek, és remélem, jó versenyt futhatok majd vasárnap."
Ferrari
Kimi Räikkönen: (8) "Összességében elégedett vagyok a háromórányi szabadedzés alakulásával, jók az első benyomásaim. Az autó kezelhetőségén még van mit javítani, ami remélhetőleg a holnap délelőtti tréningen sikerül is. Az új rázókövek nem teszik lehetővé, hogy büntetlenül átvágj rajtuk, ami nem jött éppen rosszul, ha azt nézzük, milyen nehézségekkel küzdöttük e téren a múltban. A hosszú etapokon nem rossz a tempónk, és minden tőlünk telhetőt megteszünk majd, hogy dobogós helyezésért küzdjünk. Ami a gumikat illeti, a lágyabb keverék egyértelműen gyorsabb, és még egyenletes teljesítményt is nyújt."
Giancarlo Fisichella: (20) "Elégedett vagyok az első napommal, ami különösen vezetéstechnikai szempontból volt nehéz. A legnagyobb kihívást a gombok eltérő elrendezéséhez való hozzászokás, illetve a KERS magabiztos használata jelentette. Délelőtt kockásra fékeztem a bal első kerekemet az Ascarinál, ezért a tervezettnél hamarabb kellett feltennünk a lágyabb gumikat, amelyeken megnőtt az önbizalmam, és erősebb tempót diktáltam. Egyik edzésen sem a teljesítményre hajtottunk, és sok benzint is cipeltem. Megvan a potenciál az első néhány rajtsorba kerüléshez, de kissé még faragnom kell az időeredményemen, különösen a féktávokon és a kerékvetők átvágása terén."
Williams
Kazuki Nakajima: (9) "Habár nincsenek nagy elvárásaink az itteni versenyen, a mai nap nem sikerült rosszul. Az biztos, hogy Spához képest versenyképesebb leszek itt, bár azt talán túl korai megmondani, hogy hogyan fogunk szerepelni az időmérőn. Keményen dolgoztunk ma, és számos különböző technikai beállítást kipróbáltunk, de fontosabb, hogy találtunk néhány pozitív irányt, így a legfőbb hangsúly azon van, hogy folytathassuk ezt a haladást holnap is."
Nico Rosberg: (17) "Ma a legfontosabb dolgunk az volt, hogy kompromisszumot találjunk a csúcssebesség és a tapadás között, mivel nem egyszerű belőni a leszorító erő optimális szintjét. Délelőtt nagyon lassúak voltunk az egyenesekben, így ezt áttekintettük, és találtunk egy jó megoldást. Az abroncsok éppen ilyen lényegesek, és teljesítettünk egy jó tesztet, az én szemszögemből a követendő irány eléggé világos. A pályán töltött időnk többi részében az aerodinamikára koncentráltunk, és találtunk néhány jó irányt, de annak ellenére, hogy jól megoldottuk a házi feladatot, nehéz dolgunk lesz, nem ígérkezik könnyűnek a hétvége. Pokoli körre lesz szükség, hogy megismételjük a spái teljesítményt, és bekerüljünk a legjobb tízbe az időmérőn, de ezzel nem azt mondom, hogy nem tudjuk előhúzni a kalapból!"
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (10) "Jó napunk volt, mindkét edzésünk problémamentesen zajlott. Most már csak némi tempót kell találnunk holnapra, amikor egyébként új motort kapunk, szóval várjuk ki, mire leszünk akkor képesek. Jó érzés ilyen gyors pályán vezetni, mivel egyedülálló érzés, olyan sebességeket érünk el, amilyeneket sehol máshol."
Jaime Alguersuari: (15) "Eléggé nehéznek találtam a vezetést az alacsony leszorító erős csomaggal, amihez először volt szerencsém ma, hiszen még nincs tapasztalatom az ilyesmivel az F-1-ben. Ez azonban jó, hiszen része a tanulási folyamatomnak. Azt hiszem, rájöttem, hogyan kell vezetni új és kopott gumikon, illetve sok és kevés benzinnel, sikerült ráéreznem az autóra. Tűrhető beállításaink vannak, de úgy érzem, holnap még javíthatunk."
Red Bull
Mark Webber: (14) "Ez felemás nap volt. A P2-ben elektromos problémánk támadt, ami körülbelül másfél etapunkba került, de a srácok remek munkát végeztek, így az autó vissza tudott térni a pályára. A megtett körök száma fontos itt, hiszen az idén először vezetünk Monzában, míg általában tesztelni is szoktunk előtte. Mindig egyedi élmény ezen a pályán autózni, hiszen nagy a végsebesség, és folyamatosan csúszkálunk - ma is élveztem a vezetést. Találnunk kell még némi tempót, de biztos vagyok benne, hogy holnap az esélyesek közé fogunk tartozni."
Sebastian Vettel: (18) "Elég meghökkentő volt ma ránézni a tabellára, és látni, hogy ki van az élen, és ki a középmezőnyben. Nincsen semmi baj nálunk, minden terv szerint alakult, előre tudtuk, hogy nehéz nap vár ránk pénteken, amiért kevés kört tudunk megtenni, hiszen alig maradt motorom az év végéig. Ki tudtuk használni a pályán töltött kevés időt, és úgy tűnik, jól haladtunk. Még fejlődnünk kell, úgyhogy kíváncsian várjuk, ki valóban gyors, és ki játszott a benzinmennyiséggel. Egyelőre lehetetlen megjósolni, ki lesz az élen."
Brawn GP
Rubens Barrichello: (16) "A mai programunk nagyjából a terveknek megfelelően zajlott, az autó úgy teljesített, ahogy azt elvártuk. A beállításokkal kapcsolatos munkánkat a hosszú etapokra koncentráltuk, és egészen elégedett vagyok azzal, hogy az autó viselkedik, valamint a stabilitásával is a féktávokon. A balansz terén van még némi feladatunk, de mindent összevetve a hétvége jó rajtot vett, bár a mai etapok nem igazán nyújtanak betekintést abba, hogy az időmérő hogyan fog majd alakulni holnap."
Jenson Button: (19) "Sokat dolgoztunk ma az autó alacsony leszorító erejű konfigurációjának beállításain, bár volt néhány problémánk, ezek következtében nem tudtam megtenni a betervezett hosszabb etapokat, ez egy kicsit bosszantó volt. A nap végére minden megoldódott, de sok munka áll előttünk. Nagyon más érzés ilyen alacsony leszorító erővel vezetni, de az autó viszonylagjól teljesít. A beállítások finomhangolásán kell dolgoznunk az éjszaka folyamán, hogy teljesen elégedett legyek a balansszal az időmérő előtt."
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577447_1000.jpg)
-
Hmm... érdekes szabadedzés. ::-)Én Monzába nem bízok ott mindig történik valami. ;)
De a Force India megint erős lehet. :)
-
Fisico a 3. edzésen a gumifalba kötött ki, bal első kerék ki is tört. A szerelők nem fognak unatkozni az időmérőig... ???
-
Fisico a 3. edzésen a gumifalba kötött ki, bal első kerék ki is tört. A szerelők nem fognak unatkozni az időmérőig... ???
Hát én is néztem...de mi a fenét csinált?Nem értettem igazán!Eléggé benézte szerencsétlen :zizi:
-
Olasz Nagydíj 3. szabadedzés
Poz Pilóta Csapat Idő Kör
1. Adrian Sutil Force India 1:23.336 21
2. Jenson Button Brawn GP 1:23.404 +0.067 21
3. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:23.490 +0.154 18
4. Rubens Barrichello Brawn GP 1:23.575 +0.239 20
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.633 +0.297 18
6. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:23.803 +0.467 20
7. Vitantonio Liuzzi Force India 1:23.849 +0.513 21
8. Fernando Alonso Renault 1:23.915 +0.578 17
9. Timo Glock Toyota 1:23.959 +0.623 21
10. Robert Kubica BMW Sauber 1:23.996 +0.660 18
11. Romain Grosjean Renault 1:24.197 +0.861 15
12. Kimi Räikkönen Ferrari 1:24.302 +0.965 20
13. Jarno Trulli Toyota 1:24.326 +0.989 17
14. Nakadzsima Kazuki Williams 1:24.392 +1.056 20
15. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:24.572 +1.236 23
16. Nico Rosberg Williams 1:24.621 +1.285 21
17. Mark Webber Red Bull Racing 1:25.154 +1.818 13
18. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:25.244 +1.908 16
19. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:25.791 +2.455 10
20. Giancarlo Fisichella Ferrari 1:25.951 +2.615 10
-
Fene se tudja, hogy mi lesz időmérőn.. Megint kapunk meglepit?
-
A Brawn elég jó tempót diktál, lehet hogy fekszik nekik Monza?
-
Azért sokáig Ham volt az első...Aztán meg Sutilt szinte ki se lehetett robbantani...a végén Button...de aztán megint parádézott a Force India :D
Már megint sportszeletet reggeliztek? :o
-
A Brawn elég jó tempót diktál, lehet hogy fekszik nekik Monza?
Meleg időjárás...
-
Akkor remélem jön a hidegfront! ::-)
-
Nagyon érdekes szabadedzés volt, sajnálom Fiscot, de remélem összerakják a verdát! Szerintem a Ferrari többet tud, de majd meglátjuk, Kimi olyan 5.- 6. rajt pozíciót szerzi meg. Jó az, többet nem tud a Ferrari, szerintem Sutil megnyeri az időmérőt.
Még szerencse, hogy van kers a Ferrariban, így Kimi megint fantasztikusan rajtolhat és ott lehet az elsők közt, ezért is nem nagyon aggaszt, ha nem az első háromban végez ma!
A red bullosok nem tudom mi van, lehet hogy csak a motort kímélik, tényleg nem tudom megtippelni sme hányadikok lesznek. A Brawn-ék szerintem bekerülnek a Q3-ba, a mercisek szerintem nem lesznek annyira jók, lehet hogy most bekerülnek a Q3-ba, de nem tudom, mert a belgán is jól mentek ,és aztán jött az időmérő, bár volt két hetek fejleszteni. Mindegy nemsokára kiderül, mindenkinek jó szurkolást, remélem izgalmakkal teli időmérőnk lesz! O0
-
Nem mutatta meg mindenki a lapjait az biztos!
Bár a Mclaren és a Force folyamatosan gyors volt, így ők valószínűleg nagyon gyorsak lesznek.
-
Nagyon érdekes szabadedzés volt, sajnálom Fiscot, de remélem összerakják a verdát! Szerintem a Ferrari többet tud, de majd meglátjuk, Kimi olyan 5.- 6. rajt pozíciót szerzi meg. Jó az, többet nem tud a Ferrari, szerintem Sutil megnyeri az időmérőt.
Még szerencse, hogy van kers a Ferrariban, így Kimi megint fantasztikusan rajtolhat és ott lehet az elsők közt, ezért is nem nagyon aggaszt, ha nem az első háromban végez ma!
A red bullosok nem tudom mi van, lehet hogy csak a motort kímélik, tényleg nem tudom megtippelni sme hányadikok lesznek. A Brawn-ék szerintem bekerülnek a Q3-ba, a mercisek szerintem nem lesznek annyira jók, lehet hogy most bekerülnek a Q3-ba, de nem tudom, mert a belgán is jól mentek ,és aztán jött az időmérő, bár volt két hetek fejleszteni. Mindegy nemsokára kiderül, mindenkinek jó szurkolást, remélem izgalmakkal teli időmérőnk lesz! O0
Én is akörül várom Kimit!
Habár Monza, hiába hazai pálya...már már hagyomány h nem olyan jól mennek ott!
Tavaly Kimi csa9 lett, na jó de tvalyelőtt 3. ;)
Azért én dobogót mindenképpen várok!
Fisi...télleg nem tudom mit csinált!
Ezért montam én anno, h nem negyon kellene rögtön Kimi elé helyezni, nem úgy megy az, h hírtelen átülök egy vadi uj autóba..és rögtön szana szét verek mindenki!
Azért remélem újjá építették a vasat!
Aztán mindent bele fiúk! ;D
-
Fisico kocisja:
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577574_1000.jpg)
-
Nagyon elfékezte a Parabolica kanyart, de belefér mert még csak most tanulgatja az autó határait..
-
Állítólag Fisinek fékproblémája volt.
-
Elképzelhető mert ebben a kanyarban nem jellemző a hiba, pláne nem szabadedzésen!
-
Olasz Nagydíj, időmérő edzés:
1. Hamilton McLaren 1:23.375 1:22.973 1:24.066
2. Sutil Force India 1:23.576 1:23.070 1:24.261
3. Raikkonen Ferrari 1:23.349 1:23.426 1:24.523
4. Kovalainen McLaren 1:23.515 1:23.528 1:24.845
5. Barrichello Brawn 1:23.483 1:22.976 1:25.015
6. Button Brawn 1:23.403 1:22.955 1:25.030
7. Liuzzi Force India 1:23.578 1:23.207 1:25.043
8. Alonso Renault 1:23.708 1:23.497 1:25.072
9. Vettel Red Bull 1:23.558 1:23.545 1:25.180
10. Webber Red Bull 1:23.755 1:23.273 1:25.314
11. Trulli Toyota 1:24.014 1:23.611
12. Grosjean Renault 1:23.975 1:23.728
13. Kubica BMW-Sauber 1:24.001 1:23.866
14. Fisichella Ferrari 1:23.828 1:23.901
15. Heidfeld BMW-Sauber 1:23.584 1:24.275
16. Glock Toyota 1:24.036
17. Nakajima Williams 1:24.074
18. Rosberg Williams 1:24.121
19. Buemi Toro Rosso 1:24.220
20. Alguersuari Toro Rosso 1:24.951
-
Fischella egy kicsit csalódás nekem, de valószínűleg nem egyszerű a Ferrarit beállítani és vezetni.
Sutil bravúros teljesítményt nyújtott!
A Red Bull elég gyenge de valószínűleg tényleg meg vannak tankolva, bár a Brawn sem pillekönnyű.
-
Fisco csak annyiban csalódás, hogy most nem a Force Indiában ül.
Alonso is megvan tankolva, tehát érdekes verseny lehet. Főleg, ha jön az eső. :D
-
Jó szereplést várok Kimitől holnap...de Ham neház ellenfél lesz!
csak Suti maraggyon ki a balhéból...mert itt most esélytelen, és nehogy Kimi legyen megint a "hibás"!
Én sejtettm Fisit...és mindíg montam is h nem kell csodát várni...és most a 14. helyről simán lehet pontszerző...
-
Ha eső lesz + safety car akkor az 1 kiállásos taktika a nyerő!
Aztán lehet hogy senki nem nehéz ennyire...
-
Meglepi Kimi 3. helye, nem számítottam rá, Fisico majd a a futamon javítani fog, nem ment olyan rosszul, szerintem a kövi időmérőn már bejut a Q3-ba.
Az első kanyartól félek, ott dől el minden, remélem Kimi jön ki a legjobban belőle, és nem esik ki. És én nem szeretnék esőt, abban az esetben jöhet ha Kimi ezzel megnyeri a futamot, de amúgy ne essen.
Sajnos Hami is kers-et használ, és nem bizti hogy lerajtolja, de mondom az a kanyar ott még eldőlhet az elsőség, ja és igen attól is félek, hogy Sutilka kiesik mert véletlenül összeakad Kimivel, aztán megint jönnek a fröcsögések Kimire. Hami agresszív lesz, és remélem Kimi is mint belgában. Hajrá Kimi! :king:
: 2009. szeptember 12. - 18:44:30
Olasz Nagydíj - Súlytáblázat
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 653.5
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 683.0
03 Ferrari Giancarlo Fisichella 690.0*
04 Ferrari Kimi Räikkönen 662.0
05 BMW Sauber Robert Kubica 697.5*
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 697.5*
07 Renault Fernando Alonso 677.5
08 Renault Romain Grosjean 699.8*
09 Toyota Jarno Trulli 703.0*
10 Toyota Timo Glock 709.8*
11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 706.0*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 706.0*
14 RBR Renault Mark Webber 683.0
15 RBR Renault Sebastian Vettel 682.0
16 Williams Toyota Nico Rosberg 708.6*
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 706.2*
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 655.0
21 Force India Mercedes Vitantonio Liuzzi 679.5
22 Brawn Mercedes Jenson Button 687.0
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 688.5
-
A súlytáblázatot böngészve Kimi tényleg nagy kört ment, lehet hogy a Tifosik holnap lebontják a lelátót! ::-)
: 2009. szeptember 12. - 19:09:18
Szombati pillanatképek:
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577714_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577721_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577736_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577769_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577832_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577770_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577753_1000.jpg)
(http://static.f1hirek.hu/huge/DV577865_1000.jpg)
-
Liuzzi azért egyáltalán nem rossz pilóta, sőt... Kár, hogy anno nem hamarabb kapott az STR-nél egy gyorsabb csapattársat, lehet, hogy most valamelyik nagyobb csapatnál versenyezne. Force India-s srácoknak már csak azért is szurkolok, hogy megint jó sok pontot szerezzenek. ::-) :thumbsup:
-
így van, gyerünk FI! persze csak a Renault után. :) szerintem a célegyenes végén a rajt után repülni fog 1-2 hungarocell darab. ::-)
-
Meg 1-2 versenygépjármű. :D
-
jaj, csak a Renault vasak maradjanak 1ben, azok olyan szépek. :yes:
-
Jenson Button az Olasz Nagydíjon annak ellenére is a győzelemre hajt, hogy a kvalifikáció során visszacsúszott a hatodik pozícióba. A világbajnokság éllovasa bevallotta, egész hétvégén elégedett volt versenygépével, és állítja, a megfelelő stratégiával rendelkezik ahhoz, hogy vasárnap az első helyre ugorhasson.
"Boldog vagyok. Egész hétvégén örömmel töltött el az autó működése, és az időmérőn mindez csak javult. Több, és kevesebb üzemanyag-mennyiséggel is jól ment. Szerintem feljöhetünk a hatodik helyről. Csapattársam hozzám képest 15 századdal gyorsabbnak bizonyult, ami csalódás, de nem vagyunk rossz helyzetben," - nyilatkozta Button, aki mindössze 11 pontot gyűjtött a legutolsó futamokon.
"El akarok jönni a hatodik helyről, és meg szeretném nyerni ezt a versenyt. Kialakítottuk a legmegfelelőbb stratégiát, nemcsak a pontszerzéshez, hanem ahhoz, hogy a lehető legjobb munkát végezzük a hétvégén. Szerintem remek a stratégiánk, és alig várom."
A brit közvetlenül Fernando Alonso előtt vághat neki a monzai GP-nek, a Renault pedig egyike a hat konstrukciónak, mely kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel rendelkezik.
"A KERS-es autók megnehezíthetik a rajtot. Biztos, hogy Alonso megpróbál harcolni a rajtnál."
(http://images.formula.hu/galeria/cimlap/31895Jenson%20Button01.jpg)
-
van 1 érzésem, hogy a Brawn-ok ott lesznek a dobogón. már csak ha a súlytáblázatot nézzük.
-
Egész hétvégén erősek. De bajban lehetnek ha beragadnak egy lassabb KERS autó mögé, lehetetlen lesz megelőzni őket...
-
Nagyon jó helyen van Kiminek...nem számítottam erre!És nagyon örülök!
hármójuk közül ő a legnehezebb!Majdnem egy 10-el nehezebb Hamiltonnál!
Sutil sima ügy lesz a rajtnál...hacsak nem kezd el kakaskodni a semmire, mert most itt ő a legkisebb hal!Én ugy gondolom h egy dobogó mindenképpen befigyel Sutilnak...ha észen van!Nagy mecs lesz Kimi és Lew között...rég vártam már ezt! ;D
Nem tudom Button...mire lesz jó?Elég nehéz ő is!
Fisico meg szerintem fel tud jönni pontszerző helyre!
Csak eső ne legyen...azt nem szeressük!
Hajrá KIMI :king:
Remélem: KIMI The King of Monza! :1:
-
Szerintem Hamilton nagyon fogja nyomni az első körökben, ott megnyerheti a versenyt is!
-
Szerintem Hamilton nagyon fogja nyomni az első körökben, ott megnyerheti a versenyt is!
KERS a KERS ellen :)
-
Szerintem jelen pillanatban Hamilton alaltt egy kicsivel versenyképesebb a Mclaren, szóval ha Kimi meg tudja verni akkor az nagy bravúr!
-
Szerintem jelen pillanatban Hamilton alaltt egy kicsivel versenyképesebb a Mclaren, szóval ha Kimi meg tudja verni akkor az nagy bravúr!
Hát nem tudom...könnyebb a Meki egy kicsit!
Reméplem próbálkozni fog azzal a bravurral:)
-
Biztos mindent megtesznek majd a hazai sikerért!
Egyenlőre a legnagyobb probléma az első kanyar túlélése, huh mi lesz ott ha valaki elfékezi magát a mezőnyben! ::-)
-
Szerintem jelen pillanatban Hamilton alaltt egy kicsivel versenyképesebb a Mclaren, szóval ha Kimi meg tudja verni akkor az nagy bravúr!
Szerintem Kimi sokkal jobb helyzetben van, hiszen alig volt lassabb, viszont nehezebb. Ebből adódik, hogy Hamilton csak akkor nyerhet, ha a finntől elszakad.
-
Majd meglátjuk, de valószínűleg Kimi-nek nem csak Ham-re hanem a hátrébbról rajtolókra is oda kell figyelni, pl Buttonra!
-
Szerintem Kimi sokkal jobb helyzetben van, hiszen alig volt lassabb
Jéééééééé ;)Nem hiszek a szememnek Replica!!!!Te ilyet írtál :o
-
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/9/9888.html
:D ;D
-
Esős futamnál nincsen izgalmasabb! De a GP2 futamon napos idő volt...
(http://www.autosport.com/gallery/picture_free.php/dir/2009ita3/image/XPB_337289_HiRes-2)
(http://www.autosport.com/gallery/picture_free.php/dir/2009ita3/image/l__mg_3729-2)
(http://www.autosport.com/gallery/picture_free.php/dir/2009ita3/image/l__26y8779-2)
-
Valószínűleg nem lesz eső. :-\ Nem baj, még ott van Japán és Brazília. :D
Azért reménykedek, hogy jó verseny lesz. :)
-
Biztosan jó futam lesz, sok előzésben reménykedem! ;)
-
Biztosan jó futam lesz, sok előzésben reménykedem! ;)
;D
Ahhoz vissza kéne menni pár évet az időben, mert idén még olyan sok előzést nem láttam, csak a boxban.
-
Ne izgulj ha a Parabolica-ban elküldik a KERS-t akkor nem lesz ember aki feltartja őket!
Persze ehhez a kör többi részén is jónak kell elnni!
-
Tegnap a GP2 első futamán jött az égi áldás.. remélem ma is lesz! :D
-
Hamarosan kezdődik!
Süt a nap, de nem tiszta az ég, tehát még van esély egy kis zuhira. :D
: 2009. szeptember 13. - 13:44:56
Jó szurkolást mindenkinek! :clap1:
-
Hát nagyon unalmas futam volt, el is álmosodtam a végére.
Hamilton szépet kapott a Lesmo 1 kijáratánál! Huh!
-
Elején még izgis volt, de én sejtettem, hogy nem fog változni a dolog, de nagy grat Barinak.
Hamilton meg :clap7: :rofl:
: 2009. szeptember 13. - 15:30:46
Olasz Nagydíj, verseny:
1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1h16:21.706
2. Button Brawn-Mercedes (B) + 2.866
3. Raikkonen Ferrari (B) + 30.664
4. Sutil Force India-Mercedes (B) + 31.131
5. Alonso Renault (B) + 59.182
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:00.693
7. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:22.412
8. Vettel Red Bull-Renault (B) + 1:25.427
9. Fisichella Ferrari (B) + 1:26.856
10. Nakajima Williams-Toyota (B) + 2:00.000
11. Glock Toyota (B) + 2:43.925
12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
14. Trulli Toyota (B) + 1 kör
15. Grosjean Renault (B) + 1 kör
16. Rosberg Williams-Toyota (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Sutil, 1:24.739
Kiesők:
Liuzzi Force India-Mercedes (B) 23
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 20
Kubica BMW Sauber (B) 16
Webber Red Bull-Renault (B) 1
-
Kimi 4ever! :king: Nagyon boldog vagyok! ::-)
Liuzzit nagyon sajnáltam, jól ment, kár érte.. :-\, Hamilton meg..n..sajnálom azért, mert nagyon ment, de a tűzön táncolt, és megégett..
-
Én szerintem túl sokat akart Hami, besokallt, hogy előtte van a 2 Brawn. : :rofl: :rofl: :rofl: :2funny:
-
Liuzzi tényleg jó volt!
Hamilton meg túlvállalta magát, egyértelmű vezetői hiba, de becsülöm benne hogy nem adta fel még az utolsó körben sem. Ez néha előfordul..
A Red Bull hihetetlenül gyenge volt, teljesen esélytelenek voltak ezen a pályán.
-
Liuzzi sima dobogót szerzett volna, de sajnos a technika megadta magát. Hamilton túlvállalta magát, teljesen feleslegesen.
-
Jó kis futam volt ez...:DNe gondoltam volna h a Brawn ismét felér a csúcsra!Szép taktikai húzás volt!:)grat
Hamilton..meg..csak ismét gratulálni tudok!Hogy lehet ennyire felelőtlen...utolsó körben ilyet...ez amatőr volt!Esélytelen volt már megfognia Buttont!
Nekünk meg plusz pont...és ennek örülök!
Két Bull sehol sem...de ha Webbo bent merad...akkor sem rugott volna labdába sztem!
Úszni látszódik a vb cím!
Toyota: megintcsak no comment:)de legalább mosolyt csaltak az arcomra!
Összeségében jó futam volt...nekem tetszett!
Kimi :king:
-
Izgalmasab versenyre számítottam, de hát véglis számomra jól alakult. Ja meg persze az olaszok számára is. Haminek gratula, köszönjük a harmadik helyet, olyan jó volt látni Kimit a dobogón, és ahogyan skandálták a nevét, meg mekkora nagy örjöngés volt nála mikor átadták a díjat. Köszönöm ezt az élményt, jó volt nagyon! Imádják Kimit! A Brawn jól mnet ma nagy gratula nekik, főleg Rubensnek örültem hogy ő nyerte meg, és már csak 14 ponttal van lemaradva Buttontól. Én azt hiszem a red bullosoknak annyi a vb cím. SAjnáltam Kovit, hogy nem ment neki már megint. A Toyotások tényleg viccesek voltak, végülis meccseltek egymással, nem is értem mit voltak úgy oda a szerelők hát nem pontszerző helyről csúszott vissza Trulli. Hát szingapur édekes lesz, szerintem Brawnék lesznek elől, hát az hogy a Ferrai vagyis Kimi megint dobogóra kerül ez mostmár nem olyan biztos, sajnos, egyszeűen borzasztó azt látni hogy egy Force India gyorsabb egy Ferarinál, úgy hogy a Ferarinak van egy kis mankója a kers. Ó És Liuzzit na őt nagyon sajnáltam, hát mondom ilyen nincs, persze mot lehet hogy Kimi akkor nem lenne harmadik, de hát ezt nem tudni. Inkább Liuzzi mint Sutil, aki volt olyan kedves hogy adott nekem autogrammot, és még rám is mosolygót, mikor megköszöntem neki a dedikálást hát még jó hogy inkább ő mint Sutil. Meg amúg is szimpibb a srác, és én tehetségesebbnek is látom. Force India előtt le a kalpappal, hát ők beyrtk magukat a sport történelembe, hogy egy ilyen kis csapat akik állandóan az utolsó helyeken dekkoltak, így feltámadni, hát tényleg nagy grat, remélem jövő évre is megmarad ez az előrelépés, a gyorsaságuk!
Nagyon örlök Kimi 3. helyének mondom feldobott hogy ennyien örltek neki. :king:
-
Hamilton a falban.
http://www.youtube.com/watch?v=k_D50TYy1lY
-
Semmi extra dolog nem történt, alulkormányzott volt az autója a kanyar közepén, kisodródott és utána túl agresszíven gyorsított ki, ráment a rázókőre és egy kicsit el volt fordítva a kormány is + a gumik sem tapadtak már annyira...
-
Tudom, hogy semmi extra, de azért jó újra nézni. :)
-
Ezért meg fogtok kövezni, de ez elég nagy amatőr hiba volt, kb. olyan mint Massa 2008-as ausztrál első kanyarja. Nem értem, hogy minek kellett erőltetni, főleg utolsó körben, mert még azt se lehetett elmondani abban a szituációban, hogy 1-2 mp-et hozott Button-on körönként, mert ha így lett volna, akkor valamelyest érhető is lett volna, de így, hogy utolsó 3-5 körben szinte konstans volt a különbség köztük...
-
Szerintem is amatőr hiba volt, de hát ezekből tanul az ember. :)
-
Ezért meg fogtok kövezni, de ez elég nagy amatőr hiba volt, kb. olyan mint Massa 2008-as ausztrál első kanyarja. Nem értem, hogy minek kellett erőltetni, főleg utolsó körben, mert még azt se lehetett elmondani abban a szituációban, hogy 1-2 mp-et hozott Button-on körönként, mert ha így lett volna, akkor valamelyest érhető is lett volna, de így, hogy utolsó 3-5 körben szinte konstans volt a különbség köztük...
Én aztán nem! Teljesen egyetértek! Ezt benézte de nagyon, meg a csapat. Amúgy nem is értettem mit erőlködik az utolsó körben?
-
Ez a futam nem volt valami érdekes.A Brawnok jól mentek...és örülök,hogy Barrichello nyert Button előtt.
A Force India valami hihetetlen...hogy lehet 2 futam alatt ilyen ütőképes autót csinálni nem is értem.Liuzzi ügyes vol amíg az autója be nem döglött.Sutil simán megelőzte volna Kimit ha nincs KERS.
A Red Bull elég gyengén teljesít az utóbbi futamokban.Nem hiszem,hogy Vettel vagy Webber esélyes lehetne a VB címre...hacsak a Brawn nem hibázik egy nagyot.
Amikor megláttam,hogy Lewis nekicsapódott a falnak...fel tudtam volna robbanni.Körökön keresztül ugyan úgy ment át a sikánon és az utolsó körben belement a falba.Nem tudom elhinni,hogy egy ilyen hiba miatt esett ki,ráadásul az utolsó körben.Elhiszem,hogy az utolsó pillanatokig harcolt a második helyért de,így elveszítette azt a 6 pontot is amit nyerhetett volna.Remélem ezek után tanul a hibájából.Mind egy lesz ez még jobb is.Más is követett már el ilyen hibát. ;) Az egész futamot egybevéve jól ment.Az elején jól nyomta,de nem sikerült neki elég előnyre szert tennie.Örülök neki ,hogy a Mercedes motorok ennyire jól mennek.Remélem,hogy sokáig lesznek a Mclaren motorszállítói.
-
Előfordul, bár a csapatnak is látnia kellett volna, hogy fölösleges ilyen keményen nyomni, ráadásul utolsó körben, kopott gumival. Ennyiből viszont gáz a McLarennek, hogy még nincs ott Ron Dennis, ő biztos addig motyogott volna Hamiltonnak, amíg vissza nem vesz a tempóból. :)
-
szerintem nem is akartak neki szólni, hagyták, hogy csinálja azt,amit jónak lát, veszíteni valója nem sok van, pár pont, jó így, 0-ott, de sztem nem akartak beleszólni a csapatnál..
-
Fisichella: Nem voltam messze Räikkönen-től
A Ferrari olasz pilótája állítja csak néhány tizedre volt Kimi Räikkönen versenytempójától, ami szerinte nem is olyan rossz.
Giancarlo Fisichella eseménydús hétvégén van túl. Élete első ferraris hétvégéjén majdnem sikerült pontot szereznie.
„Fisico” a 14. helyről rajtolva egészen a 9. pozícióig zárkózott fel, majd ott is fejezte be a futamot.
Giancarlo Fisichella: Ma elég közel kerültünk ahhoz, hogy pontot szerezzünk. A fő problémát az jelentette, hogy nem volt jó a rajtom. Nagyon nehéz végig a középmezőnyben vezetni, ahol általában mindig nagy a forgalom. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne élveztem volna a versenyzést.
G.F: Annak ellenére, hogy versenyeztem, ismerkedtem az autóval, hiszen ez volt életem első fellépése a Ferrarival.
G.F: A következő versenyen minden tőlem telhetőt meg fogok tenni, hogy pontokat szerezzek. Szingapúrban sokkal koncentráltabb leszek, és eredményesebb munkát fogok végezni. Ebben teljesen biztos vagyok.
G.F: Kimi (Räikkönen) egy rendes fickó. Jót nevetgéltem vele, mert mondtam neki, hogy csak az autóról és a csapatról lehet vele róla beszélni. De ez nem baj, ő egy ilyen figura. Más, mint a többiek.
G.F: Örülök, hogy egy ilyen erős csapattársam van, mert ez motivál engem, és jobb teljesítményre ösztönöz. A versenyen csak néhány tizeddel voltam lassabb nála, ami nem is olyan rossz dolog.
(http://www.f1-live.hu/images/stories/leghirek2/fisichellaferrari4.jpg)
-
G.F: Kimi (Räikkönen) egy rendes fickó. Jót nevetgéltem vele, mert mondtam neki, hogy csak az autóról és a csapatról lehet vele róla beszélni. De ez nem baj, ő egy ilyen figura. Más, mint a többiek.
G.F: Örülök, hogy egy ilyen erős csapattársam van, mert ez motivál engem, és jobb teljesítményre ösztönöz. A versenyen csak néhány tizeddel voltam lassabb nála, ami nem is olyan rossz dolog.
Amúgy Fisico is egy rendes ember, és én nem is tudnák rá rosszat mondani, mert nem adott rá soha okot. Mai teljesítménye nem volt olyan rossz, szerintem szingapurban már potot szerez, nem könnyű egy ferrarit vezetnie, főleg még kers is van benne, hát még nem tapasztalta ki, hogy hol használja és mennyit, hogy ossza be, stb. És Badoernél sokkal jobb szóval nem lehet rá panasz, Badoer századokkal maradt el Kimitől, ő meg tízedekkel.
Meg Kimi is hasonlókat mondott róla, szerintem jól el lesznek, Kimi mindig is kijött a csapattársakkal, ő ilyen és így kell elfogadni. Egy emberkét tudnák talán mondani akivel talán jobban elbeszélget az Kovi.
Amúgy poénkodás, és jó nevetgélés az meglesz, mert Kimi annak mestere. :D
-
"Badoer századokkal maradt el Kimitől, ő meg tízedekkel."
izé, Márti, a század jobb, mint a tized. :)
de tény, hogy Fisi jobban ment, bár igazából majd a következő versenyen válik el a dolog.
-
Lewisnak felesleges volt ennyire agresszívan vezetnie...inkább borítékolta volna a 3helyet!
Buta volt...tényleg amatőr hiba!
Ennek mi mondjuk csak örülhettünk...
Majd tanul egyszer belőle...habár neki voltak már többször ilyen agresziv vezetési hibából adódó bakiai!
De biztos nagyon rossz érzés volt neki...mekkorát kapott a feje is..én azt néztem!:S
Ilyen volt már mindenkinél..vagyis hasonló!
Bosszantó tud lenni...Mi Kimisek már csak tudjuk...
-
Jajj, persze, igen hibáztam csak bezavart ez a tized dolog,meg már fáradt vagyok ilyenkor előfodul, hogy hülyeségeket írok, na amúgy azt akartam, ebből kihozni, hogy Fisico sokkal jobb. Legalábbis szerintem.
Amúgy köszi speci hogy szóltál! O0
-
Olasz Nagydíj: Nemzetközi sajtóvisszhang
Olaszország
La Repubblica: "Szuper Barrichello az első. A nagypapák általában bölcsek, míg a Formula-1 legidősebb versenyzője, Rubens papa megnyerte a versenyt. Időállóbb, mint Schumacher nyaka. Barrichello, a fiatal öregúr boldog."
Gazzetta dello Sport: "A bajnoki csata a Brawn házi bajnoksága lesz. Barrichello két ponttal csökkentette a lemaradását. A Ferrari elégedett Räikkönen harmadik helyével, Fisichella keményen dolgozott, hogy célba érjen. A teljesítmény csak a körülmények tekintetében elfogadható. Sokszor kérdezik, hogy miért pártolnak el a nézők a Formula-1-től. Az Olasz Nagydíj megadja a választ, ahol a stratégia és a technika megölte az izgalmat. A rajongók így a második körben elalszanak. Minden a rajtnál dől el."
Corriere dello Sport: "Kimi Räikkönen megszerezte a harmadik helyet, amivel zavarba ejti a Ferrarit. A Ferrari pontokat szerez, és így nehéz lesz megszabadulniuk a finn versenyzőtől, akinek a szerződése a 2010-es év végén jár le. Räikkönen, aki sorozatban a dobogós helyeken áll, kellemetlen helyzetbe hozza a Ferrarit. A csapatnak pontokra van szüksége, de egyre nehezebb lesz felbontani Kimi szerződését, hogy helyet csináljanak Alonsónak."
Tuttosport: "Räikkönen mindent kihozott az autóból és egyre jobban teljesít. Kimi rájött, hogy mennyire jó egy Ferrarit vezetni, különösen az olasz rajongók jelenlétében. Most jött csak rá, hogy milyen kellemes helyet veszíthet el a Ferrarinál."
Spanyolország
Marca: "Sebastian Vettel nyolcadik helyezése és Mark Webber kiesése után tovább csökkent a bajnoki esélyesek száma. Igazából soha nem jelentettek nagy veszélyt a Brawnra. Buttonnak minden esélye megvan a címre."
El Pais: "Barrichello szorosabbá teszi a harcot és már csak tizennégy pontra van lemaradva Buttontól."
Anglia
Times: "Jenson Buttonnak már csak a mezőny legidősebb emberét, Rubens Barrichellót kell megvernie, hogy bajnoki címet szerezzen. A brazilt kifutómodellnek és örökös másodiknak csúfolták, míg Button Anglia playboya volt. Most eljött az elszámolás ideje."
Sun: "Jenson Button bajnoki álmáért a barátjával, Barrichellóval harcol. Vettel és Webber nincsen versenyben."
Mirror: "Rubens Barrichello a bajnoki címhez hajszolja Jenson Buttont. A Red Bull nem jelentett nagy veszélyt."
Daily Telegraph: "Rubens Barichello, aki hat évig volt Michael Schumacher hátvédje, most Jenson Buttonnal harcolhat a bajnoki címért."