F1 Fórum online közösség

Forma 1 részleg => Forma-1 szezonok => 2009 => A témát indította: Marti - 2008. December 04, 16:35

Cím: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2008. December 04, 16:35
(http://forma1.sport.hu/gfx/naptar/kina/palya.gif)

Körök száma: 56
Pálya hossza: 5,451 km
Versenytáv: 305,066 km
Leggyorsabb kör 2008: Lewis Hamilton (Mclaren) 1:36.325
Verseny végeredmény 2008: 1 Lewis Hamilton (Mclaren) 1:31:57.403
                             2 Felipe Massa (Ferrari) + 14.925
                             3 Kimi Raikkönen (Ferrari) + 16.445
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 06, 06:10
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem kezd elegem lenni a keleti versenyhelysíznekből, csak azért viszik oda az F1-et mert ott a pénz, és mindeközben a jó kis tradícionális európai pályák ott állnak üresen, nevetséges...

Egyébként bocs hogy lelövöm a poént, de Button fog nyerni Kínában is.... :-\

Biztos hogy szükség volt az új szabályokra?
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 06, 08:00
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem kezd elegem lenni a keleti versenyhelysíznekből, csak azért viszik oda az F1-et mert ott a pénz, és mindeközben a jó kis tradícionális európai pályák ott állnak üresen, nevetséges...

Egyébként bocs hogy lelövöm a poént, de Button fog nyerni Kínában is.... :-\

Biztos hogy szükség volt az új szabályokra?

Ezt Bernie papától kérdezd!
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Annamari - 2009. április 06, 13:57
Egyébként bocs hogy lelövöm a poént, de Button fog nyerni Kínában is.... :-\
Biztos hogy szükség volt az új szabályokra?

   Semmi szükség nem volt rájuk, de köszönhető a kis csapatok találékonyságának, most jobbak...

Ha Button is nyeri, azért talán már a ferka, és/vagy a meki közül is lesznek a dobogón!!!

De jó lenne ugyan az lenne a végeredmény, mint tavaly volt!
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 06, 17:44
Ezt Bernie papától kérdezd!

És Moselytól.


Amúgy Andris, szerintem nincs baj ezzel, én azt nem tartom jó ötletnek, hogy ilyen korán lesz a Kaníi nagyadíj, mert akár  itt is eshet..  Szóval rosszull vannak elrendezve a futamok, és érdekelnének, hogy mi alapján döntik el...
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 06, 18:02
Az a bajom ezzel az egész F1 revolúció dologgal, hogy az F1 teljesen elveszíti régi arcát, és semmi nem marad belőle amit szeretek. 1996-ban amikor elkezdtem nézni az F1-et, még nem iylen viszonyok uralkodtak mint mostanság. Számomra egy kicsit elveszítette a varázsát ez az egész cirkusz. Igazából nem tudom megfogalmazni, hogy miért, de ez már nem az a Forma-1 amit én másfél évtizede megismertem és amiért rajongtam! :-\ :'(
Az új pályák, ezek a hiper modern Tilke által tervezett szórakoztató centrumok szerintem túl sterilek az F1-hez, és nem igazán van bennük kihívás...
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 06, 18:56
Remélem azért még szeretni fogod az F1-et!A dolgok sajna néha változnak, és az is előfordul hogy rossz irányba,de attól a Forma 1 örök marad!
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 06, 19:04
Persze én F1 rajongó maradok az idők végezetéig, csak könyörgöm egy kicsit induljon el jó irányba az egész sport! :yes:
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 06, 19:08
Ennek örülök!Hát igen, a sportág most kicsit hullámvölgyben van, de majd csak eljön a változás szele, és minden úgy lesz mint az F1 fénykorában.Én legalábbis ebben reménykedek. :) És mint tudjuk a remény hal meg utoljára,és a Forma 1.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 06, 19:23
Látod Andris úgylátszik csak mi vagyunk ilyen negatívak, és a fitalság pedig milyen kis optimista. Persze a remény hal meg utoljára, de valamikor már sajnos tudni kell a reményt elengedni! főleg ha Bernie bácsi 100 évesen is még ő ott a goré! :D
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 06, 19:30
Látod Andris úgylátszik csak mi vagyunk ilyen negatívak, és a fitalság pedig milyen kis optimista. Persze a remény hal meg utoljára, de valamikor már sajnos tudni kell a reményt elengedni! főleg ha Bernie bácsi 100 évesen is még ő ott a goré! :D

Erről van szó!! O0

Én reménykedem benne hogy még jó útra térhet az F1, de nem sok esélyt látok erre, a látottak alapján.. :-\
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 06, 19:38
Na, csak lesz nemsokára valami reménysugár, nem? :-\
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 15, 13:21
Kínai Nagydíj: Sajtótájékoztatók menete

E hétvégén kerül megrendezésre az immár hatodik Kínai Nagydíj, melynek keretében a hétvége főszereplői természetesen ismét válaszolnak a sajtó által feltett kérdésekre. A hivatalos sajtótájékoztatók menetrendje az alábbi:

Csütörtökön, április 16-án helyi idő szerint 15 órakor Rubens Barrichello, Heikki Kovalainen, Kazuki Nakajima, Jarno Trulli és Mark Webber ülnek a kamerák és mikrofonok kereszttüzébe.

Pénteken helyi idő szerint 16 órakor Norbert Haugot, Christian Hornert és Mario Theissent faggathatják az újságírók.

Szombaton a szokásokhoz híven az időmérőn három legjobb eredményt elérő pilóta elemzi a nap történéseit és a vasárnapi versenyhez fűződő reményeiket.

A Kínai Nagydíj zárónapján, április 19-én, a futam után az első három helyezett versenyző válaszol a média kérdéseire.

A kínai helyi idő és a magyar idő között az eltérés 6 óra.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 15, 13:38
(http://f1gp.hu/newspictures/2009/china01a.jpg)
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 15, 15:10
A sárkány jól mutat, elvégre ez Kína jelképe. :)
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 15, 16:44
Kínában a szuperlágy gumikkal már nem lesz probléma

(http://static.f1hirek.hu/w245/IMG_1662.JPG)

Sanghajba, Melbourne-höz hasonlóan, a szuperlágy és a közepes keverékű gumikat viszi a Bridgestone. Ausztráliában mindenki szenvedett a leglágyabb slicckel, az abroncsgyártó azonban azt mondja, a kínai pálya más, mint az Albert Park, így a hétvégén nem lesz probléma.

Idén a Forma-1-es mezőny már slick gumikkal versenyez, ráadásul a tavalyi kínai verseny óta alig hat hónap telt el, így most más időjárási körülmények fogadják a csapatokat, emiatt a gumikínálat is változott.

"A sanghaji pálya nagyon igénybe veszi a gumiabroncsokat. Óriási oldalsó erők hatnak rájuk és ott van a szemcsésedés is, amely elsősorban a bal első gumiknál alakulhat ki, a 2-es és a döntött 13-as kanyarok miatt. A szemcsésedés itt azonban a hátsó kerekeket sem kíméli"- mondta Hamasima Hirohide, a Bridgestone fejlesztési igazgatója az f1-live.com-on.

"Valószínűleg a csapatok többsége közepes leszorító erőt fog alkalmazni, mert hiába van ott a két hosszú egyenes, a pálya nagy része technikás, kanyarokkal teli. A csapatoknak és a pilótáknak meg kell találniuk azt az optimális beállításokat, hogy a legtöbbet hozhassák ki a gumikból."

"Ausztráliában nagymértékű szemcsésedésnek voltak kitéve a szuperlágy abroncsok, de a csapatoknál ez különböző módon jelentkezett elöl és hátul, ami azt bizonyítja, az új autók esetében a megfelelő beállításokat még nem mindenki találta meg. Kínában már csekélyebb szemcsésedésre számítunk, mivel az első verseny óta már a csapatok is jobban ismerik az autóikat. Ráadásul Sanghaj igazi versenypálya, így az aszfalt felülete is jobb lesz, mint az Albert Parké volt, ahol csak évente egyszer versenyeznek."

F1hirek.hu
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 15, 16:49
Végre valami jó hír is!! :-\ :o
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 15, 17:50
Arra azért kiváncsi vagyok hogy ha a Renault beveti az új diffúzort akkor mire lesznek képesek! De nem tudom elképzelni hogy fel tudják venni a versenyt a Brawn GP-vel... :-\
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 15, 20:48
Kimi lekéste a repülőgépet :o :D

Kimi ma sikeresen lekéste a gépet, így csak holnap érkezik Kínába! "Felipe baby" pedig kénytelen volt egyedül részt venni a mai promóciós rendezvényen, Kimi miatt. Kimi most vagy elaludt, vagy meg akarta úszni a tavalyi sikítozós, ugrándozós, kínai leányzós fogadtatást.Esetleg mindkettő.
Kimi egyébként 6 napot marad Kínában, és ha minden igaz holnap végre oda ér Sanghaiba.

A Ferrari módosított első szárnnyal érkezik Kínába, illetve a FIA Fellebbviteli Tanácsának mai döntésétől függően felkészültek a dupla diffúzorok beszerelésére is
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 16, 06:46
Nem csalódtam Kimi-ben! ::-)
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 16, 13:54
Én sem! ;D
Szerintem meg csak még öt percet akart aludni....
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 16, 16:56
A Ferrari KERS nélkül áll rajthoz Kínában

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a Kínai Nagydíj helyszínén egy sajtótájékoztató keretein belül nemrégiben elárulta: csapata nem használja majd a hétvége során a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, azaz a KERS-et.

Az első két versenyen a maranellói gárda volt az egyik olyan istálló, mely a hibrid technológiával vágott neki a küzdelmeknek, most azonban nélkülözni fogják azt.

A Scuderia ezzel együtt több aerodinamikai újítást is pályára visz majd Sanghajban, hiszen a csapat Marc Genével a volánnál a múlt héten elvégzett egy egyenes vonalú aerodinamikai tesztet Vairanóban, ahol többek között egy új kiképzésű első vezetőszárnyat is górcső alá vettek.


Végre nem rakják bele, köszönöm! Hát nem sok reményt fűzök ehhez az aero újításhoz!
A diffúzor ügyben nagyon benézték! Látszik nincs ott az atomfizikus!  :'( Azért remélem hogy már az európai futamokra már teljesen új Ferkát építenek , és végre azzal a bizpnyos diffúzorral.

Kimihez visszatérve, nem meglepő hogy lekéste a repcsit! Az ő helyében én se nagyon sietnék, főleg hogy tényleg rohadt idegesítő, a kínaiak csingcsangolása! Csak menjetek el a józsefvárosi piacra és megértitek! :D :D
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 16, 19:23
Kimi blogjából:
Fegyver Kínából

Ez az első alkalom, hogy a szezon elején versenyzünk Kínában, mikor még tavasz van.Számomra ez nem sokat jelent.Mindig ugyanúgy megyek versenyezni.A cél mindig jó pontokat szerezni és a legjobbat kihozi magamból, hogy akár a versenyt is megnyerhessem.

Kína számomra egy jó hely.Mióta a Shangai pálya új, mindig jó beállításokat találtunk és képesek voltunk harcolni a trófeákért.Két évvel ezelőtt megnyertem a versenyt és mindig jó eredménnyel térek haza innen.Most remélhetem, hogy Shaghaiban végre ágyúként törhetünk előre a világbajnokságban.miután Kínában találták fel a lőport.
Mint ahogy azt a csapat is tudja, a helyzet a világbajnokság szempontjából még nem lefutott.A csapatomnak és nekem elég rossz szezonkezdetünk volt.De tudjuk, hogy értékes pontokat szerezhettünk volna a versenyképességünkkel, ha egy kicsit több szerencsénk van.Természetesen a bánkódás értelmetlen.A motorsportban elég egy pillanat - és akkor kell jól döntened. Ha ez nem sikerül, nincs értelme elkezdeni gondolkodni, "mi lett volna ha", mert semmin se változtatna.

De szerencsére még hosszú az év.És még nincs vége.Még csak kettő versenyünk volt és még 15 van hátra.Természetesen fontos, hogy pontszerzéssel kezdjünk egy jó sebességgel, de még vissza tudunk kapaszkodni az élmenők közé és nem maradunk többé mögöttük.

A csapat keményen dolgozott Ausztrália és Malajzia után, szóval ez a felzárkózás akár Kínában elkezdődhet.

Most egy kicsit nehezebb a helyzet, hogy nem tesztelhetjük az autót a pályán.A szabályok elég bonyolulttá teszik a helyzetet azok számára, akiknek fel kéne zárkózni már a szezon elejétől kezdve.Most a futamhétvége szabadedzései még fontosabb lehetőségek, hogy teszteld az új alkatrészeket és az abroncsokat.

Most 15 ponttal vagyok az élmenő mögött.Az autónkból hiányzik a sebesség és a tapadás.Kínába viszünk pár új alkatrészt, és remélhetjük, hogy rögtön működni fognak és gyorsabbak leszünk.Ez a hétvége más miatt is izgalmas, mert az FIA dönteni fog a diffúzorokról.Miközben írok, még várok az ítéletre.

Tény, hogy a többi csapat is fog új alkatrészeket hozni Kínába.Ez az, amiért nehéz megmondani mekkorák lesznek a különbségek az élmenőkkel összehasonlítva.De reménykedek és remélem, hogy közelebb leszünk az élmezőnyhöz, mint az előző két hétvégén.

Malajzia után Svájcba repültem, és elintéztem valamit Olaszországban, aztán a Húsvét alatt Finnországba mentem, hogy köszönjek a barátaimnak és a családnak.Volt időnk játszani egy kis hokit és most teljesen frissen indulok az első versenyre.Megpróbálom megnyerni, vagy legalább feljutni a pódiumra.Semmi más nem számít.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 17, 09:39
1. szabadedzés Kínában

Sorrend:
1. Hamilton 1:37.334
2. Button
3. Barrichello
4. KOvalainen
5. Webber
6. Trulli
7. Rosberg
8. Glock
9. Alonso
10. Bourdais
11. Kimi Räikkönen +0.889
12. Vettel
13. Buemi
14. Sutil
15. Massa
16. Heidfeld
17. Fisichella
18. Kubica
19. Nakajima
20. Piquet

Az első edzés szokatlanul hűvös időjárás mellett kezdődött Kínában, hiszen mindössze 16 fokot mértek, és az aszfalt sem volt sokkal melegebb a maga 26 fokos hőmérsékletével. A McLaren Mercedesek úgy tűnik találtak valamit erre a pályára, hiszen Hamilton megnyerte az edzést, míg Kovalainen a 4. helyen zárt. A Brawn-ok ismét jól szerepeltek, hasonlóan a Toyoták is. A pályán rengetegen csúszkáltak, Massa meg is pördült, de az edzést megszakítani nem kellett. Kimi nyilatkozata után derül csak ki, hogy hátráltatta-e ma a csapat munkáját műszaki probléma.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 17, 12:25
2.szabadedzés Kínában

1.     J. Button    Brawn GP        1:35.679   35 kör
2.    N. Rosberg    Williams       1:35.704   36 kör
3.    R. Barrichello    Brawn GP       1:35.881   35 kör
4.    M. Webber    Red Bull       1:36.105   32 kör
5.    S. Vettel    Red Bull       1:36.167   22 kör
6.    J. Trulli    Toyota       1:36.217   42 kör
7.    K. Nakajima    Williams       1:36.377   32 kör
8.    T. Glock    Toyota       1:36.548   40 kör
9.    H. Kovalainen    McLaren       1:36.674   34 kör
10.    S. Bourdais    Scuderia Toro Rosso       1:36.800   34 kör
11.    A. Sutil    Force India F1       1:36.829   30 kör
12.    F. Massa    Ferrari       1:36.847   34 kör
13.    L. Hamilton    McLaren       1:36.941   28 kör
14.    K. Räikkönen    Ferrari       1:37.054   33 kör
15.    S. Buemi    Scuderia Toro Rosso       1:37.219   34 kör
16.    N. Piquet    Renault       1:37.273   36 kör
17.    R. Kubica    BMW       1:37.491   34 kör
18.    N. Heidfeld    BMW       1:37.544   28 kör
19.    F. Alonso    Renault       1:37.638   28 kör
20.    G. Fisichella    Force India F1       1:37.750   31 kör
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 17, 15:50
Nekem valahogy nagyon nem tetszik a jelenlegi helyzet.
Olyan illúzióromboló ez az egész! Jön egy csapat szinte a semmiből és lesöpör mindenkit... :-\
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 17, 17:03
(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185144.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185134.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185103.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185086.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185169.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185155.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185125.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185349.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185304.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185292.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185255.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185250.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185231.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185211.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185196.jpg)



Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 17, 17:05
Pénteki nyilatkozatok:

A Ferrari hibrid rendszer nélkül lassabb

A Ferrari úgy határozott, hogy Kínában egyik versenyző sem használja a hibrid rendszert, amely nemcsak megbízhatósági problémát okoz, esőben veszélyes is. A pénteki edzésnap végén Felipe Massa a plusz lóerők hiányára panaszkodott, míg Kimi Räikkönen nem tapasztalt nagy változást.

Felipe Massa: "A technika miatt nehéz helyzetben vagyunk, de ha arra gondolunk, hogy mi történt azokkal, akikhez közel álltunk és hogy milyen a mindennapi élet Abruzzóban (a földrengés sújtotta régió) más szemszögből látjuk a dolgokat. Bízom benne, hogy a Luca di Montezmolo által javasolt 'Abruzzo nel cuore' (Abruzzo a szívünkben) felirattal segíteni tudunk az embereknek, hogy kevésbé érezzék egyedül magukat. Ami a pályán történeteket illeti, úgy gondolom, hogy még inkább korlátozottak a lehetőségek. A hibrid rendszer nélkül versenyzünk itt, így csökken a teljesítmény, és az aerodinamikai tapadás sem olyan, mint a legjobb autónál. Keményen kell dolgozni az autó fejlesztésén, de tudjuk, hogy nehéz lesz ledolgozni a hátrányt. A gyenge teljesítmény egyetlen ellenszere a kemény munka."

Kimi Räikkönen: "Az autó egyensúlya nem olyan rossz, és nem igazán éreztem a hibrid rendszer hiányát. Egyszerűen lassúak vagyunk azokhoz a csapatokhoz képest, akik az élen harcolnak. Fejleszteni kell az autót, mert jelenleg nem tudunk harcba szállni a bajnoki címért. Nem adjuk fel, és az egész csapat keményen dolgozik, hogy újra nyerő helyzetben legyünk. Ez egy erős csapat, amely tudja, hogy hogyan kell kimászni ebből a helyzetből. A szuperlágy gumik sokkal jobbak, mint Melbourne-ben voltak."



A McLaren-Mercedes új fejlesztéseket vitt Kínába

A McLaren-Mercedes versenyzői elégedettek a legújabb fejlesztésekkel, amelyek jelentős teljesítmény javulást biztosítanak, és lehetővé teszik, hogy a pontszerző helyezésekért szálljon harcba a csapat. A délutáni edzésen Heikki Kovalainen a kilencedik, Lewis Hamilton a tizenharmadik legjobb időt teljesítette.

Heikki Kovalainen: "Elégedett vagyok a legújabb fejlesztések teljesítményével. Az autóm egyensúlya még nem tökéletes, de mindenképpen stabilabb ezen a versenypályán."

Lewis Hamilton: "Az új elemekkel az autó stabilabb és nagyobb a leszorító erő is. Sikerült előrelépést tenni. Az autó sokkal jobb a kanyarokban is, ami jó kiinduló pont a folytatáshoz. A szuperlágy gumikkal konstans teljesítményt tudtam nyújtani,  és az elhasználódása sem vészes. Összességében jó napunk volt, de a közepesen gyors és a gyors kanyarokban még nem tökéletes az autó egyensúlya."



A Renault mindenképpen javítani akar

Fernando Alonso a közepes gumikkal teljesítette a pénteki program nagy részét, a szuperlágy keveréket csak az utolsó tizenkét körben használta. Legjobb idejét (1:37.638) is ezzel a keverékkel teljesítette a szabadedzés végén. Csapattársa, Nelson Piquet hasonló programot teljesített, aki a tizenhatodik (1:37.273) helyen állt a nap végén. A Renault istállónál egyedül a brazil versenyző használta a hibrid rendszert.

Fernando Alonso: "Annak ellenére, hogy az időtábla végén állunk, nincs ok az aggodalomra, mivel a pénteki napot arra szántunk, hogy felkészítsük az autót a versenyre. A harmadik szabadedzésen az időmérőre összpontosítunk, így bizakodó vagyok a folytatást illetően. Be kell jutnunk az időmérő harmadik etapjába, mint Malajziában is, és annyit pontot szerezni, amennyit csak lehetséges. Ma a megfelelő beállításokat kerestük, de a köridőket elnézve bizakodóak lehetünk."

Nelson Piquet: "Délelőtt nem voltak túl jók a pályaviszonyok, de a nap folyamán egyre jobb lett a tapadás. A két edzés között sikerült előrelépéseket tenni, de még mindig nem tökéletes az autó és a beállításokkal sem vagyok teljesen megelégedve. Sok munkánk lesz, hogy ki tudjuk hozni a maximumot az időmérőből."



Tovább folytatja remeklését a Brawn-Mercedes

A Kínai Nagydíj pénteki napján tovább folytatta remek szereplését a Brawn-Mercedes csapata. Habár a délelőtti tréningen Lewis Hamilton letaszította a trónról a világbajnoki éllovas csapat versenyzőit, délutánra 'helyreállt a rend', s Jenson Button Rosberget megelőzve végzett az élen. Rubens Barrichello mindkét edzést a harmadik pozícióban zárta.

Jenson Button:
Első szabadedzés: 2., 1:37.450 (+0.116), 18 kör
Második szabadedzés: 1., 1:35.678 (+0.000), 35 kör

„Az utolsó néhány etap alatt az autó egyensúlya sokat javult, miután korábban kicsit küzdöttünk azzal, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Sokat foglalkoztunk a különböző keverékű abroncsokkal, hogy megállapítsuk, miképp viselkednek a hosszabb etapokon. Látszólag óriási volt a forgalom a pályán, így az okozta a legnagyobb gondot, hogy tiszta pályán körözhessünk. Hasznos első napon vagyunk túl, de még vár ránk némi munka, hiszen holnap elégedettnek kell lennünk a balansszal az időmérőre."

Rubens Barrichello:
Első szabadedzés: 3., 1:37.566 (+0.232), 19 kör
Második szabadedzés: 3., 1:35.881 (+0.202), 35 kör

„Ismét pozitív napon vagyunk túl és jó munkát végeztünk ma, melynek köszönhetően sikerült jó beállításokat találni a hétvégére. Főként az abroncsokra fókuszáltunk, szerettünk volna tiszta képet kapni arról, miképp tudjuk kihozni a legjobbat a lágyabb keverékből. Különféle dolgokat próbáltunk ki, délután azonban az utolsó etapon küzdöttem egy kicsit a tapadással. Jelenleg még kicsit piszkos a pálya, de folyamatosan tisztulni fog majd a hétvége folyamán."

Ross Brawn (csapatfőnök):

„Produktív napot zártunk, ami lehetőséget adott nekünk arra, hogy véghez vigyük a tervezett programot és megfelelően kiértékeljük az opciós abroncsokat. Főként a lágyabb keverékre összpontosítottunk, és megállapítottuk, hogy ezzel a legkifizetődőbb dolgozni az időmérőn és a versenyen. Bár nem vagyunk teljesen elégedettek az egyensúllyal, az autó kiválóan üzemelt a hűvösebb körülmények között, ami annak köszönhető, hogy a verseny hat hónnap korábban zajlik, mint az elmúlt években."



Williams: Rosberg remekelt, Nakajima szenvedett

Vegyes eredményekkel zárta a pénteki napot a Williams alakulata. A grove-i székhelyű istálló német versenyzője, Nico Rosberg szokásához hűen remekelt a délutáni tréningen, hiszen minimális hátránnyal végzett a második helyen.
Csapattársa, Kazuki Nakajima vele ellentétben szenvedett az autó beállításaival, de bízik benne, hogy a holnap időmérő edzésre már minden rendben lesz.

Nico Rosberg:
Első szabadedzés: 7., 1:37.860 (+0.526), 24 kör
Második szabadedzés: 2., 1:35.704 (+0.025), 36 kör

„Érdekes nap volt ez számunkra. Sokat tanultunk, különösen az abroncsokról és arról, hogy hogyan lehet kihozni belőlük a legjobbat. Ez nagyon fontos dolog számunkra jelenleg, bár meglehetősen egyenletes teljesítményt tudunk nyújtani valamennyi pályán. Most a versenyre készülünk és nem szeretnénk nagy meglepetéseket látni. Úgy tűnik, tanultunk a tavalyi hibáinkból."

Kazuki Nakajima:
Első szabadedzés: 19., 1:38.730 (+1.396), 25 kör
Második szabadedzés: 7., 1:36.377 (+0.698), 32 kör

„Kicsit nehezen alakult a mai napom. A gumik elég furcsán viselkedtek délelőtt, bár délutánra javult kissé a helyzet. Küzdöttem azzal is, hogy megtaláljam a megfelelő egyensúlyt. Most arra kell koncentrálom, hogy javítani tudjak a holnapi időmérőre. Meglátjuk, mennyire sikerül."



Versenyképesek voltak a Red Bull autói a pénteki napon

Elégedetten nyilatkoztak a Kínai Nagydíj pénteki edzésnapját követően a Red Bull Racing versenyzői. A délutáni tréningen a csapat ausztrál versenyzője, Mark Webber a negyedik helyen végzett, míg csapattársa, Sebastian Vettel közvetlenül mögötte az ötödik helyen zárt.

A csapat a megszokott protokollhoz hasonlóan az autó beállításaival, valamint az abroncsok összehasonlításával volt elfoglalva. Webber napja ezzel együtt nem volt problémamentes, hiszen az RB5-s konstrukció felfüggesztésével akadtak problémái.

Mark Webber:
Első szabadedzés: 5., 1:37.752 (+0.418), 20 kör
Második szabadedzés: 4., 1:36.105 (+0.426), 32 kör

„Összességében jó napon vagyunk túl. Sajnos a második edzésen volt egy kis problémánk a hátsó felfüggesztéssel, melynek kijavítása sok időt vett igénybe, így a tervezettnél korábban be kellett fejezni a programunkat. Mindazonáltal sikerült hasznos információkat gyűjteni az autóval kapcsolatban. A legfőbb feladat a csapatok és a versenyzők számára, hogy jól boldoguljanak a különböző keverékű abroncsokkal. Mint azt láthattuk, a legnagyobb kérdés a gumik szemcsésedése, de hála a jó égnek van sisakom és sisakrostélyom, ami megvédi a szememet a leváló gumidaraboktól!"

Sebastian Vettel:
Első szabadedzés: 12., 1:38.274 (+0.940), 20 kör
Második szabadedzés: 5., 1:36.167 (+0.488), 22 kör

„A megszokott abroncs-összehasonlítást hajtottuk végre ma, ami nagyon fontos a vasárnapi verseny miatt, hiszen nagy kihívást jelent a pálya ezen a téren. A srácok kiváló munkát végeztek, az autó hibátlanul működött, ami mindig nagyszerű a pénteki napon. Malajziával ellentétben végre száraz pályán körözhettünk, szóval tökéletes feltételek álltak a rendelkezésünkre. Meglátjuk, mire megyünk holnap. Nagyon élvezem a pályát."



A BMW-Sauber a versenyre fókuszált a pénteki edzésen

A BMW-Sauber a megszokottak szerint a versenyre készült a pénteki edzésnapon. A kínai versenypályán nemcsak Nick Heidfeld, Robert Kubica is pályára vitte a hibrid rendszert, amely nem okozott problémát.

Robert Kubica: "A szokásos pénteki programot teljesítettük, hogy megismerkedjünk a pályaviszonyokkal és a gumikkal. A szuperlágy keverék nagyon sérülékeny, a közepeset nehéz munkára bírni. Ma használtam először a hibrid rendszert egy versenyhétvége keretén belül, így a beállításokra fókuszáltam. Most a telemetriai adatok kielemzése következik."

Nick Heidfeld: "Mint minden pénteki edzésen, most is a gumikat teszteltem a versenyre, de sajnos nem úgy funkcionálnak, mint szeretném. Javítani kell az autóm egyensúlyi beállításain is."

Willy Rampf: "Ezúttal is a versenyre összpontosítottunk, és sikerült teljesíteni a tervezett programot. Egyelőre nem lehetünk elégedettek. Nick és Robert is használta a hibrid rendszert, és nem merült fel semmi probléma."



Toyota: Nem túl drámai a helyzet az abroncsokat illetően

Vetélytársaihoz hasonlóan a Kínai Nagydíj pénteki edzésnapján a Toyota csapata is megtette a szükséges előkészületeket a szombati időmérő edzést, valamint a másnapi versenyt illetően.

A kölni székhelyű gárda mindkét versenyzője el tudta végezni a tervezett programot, habár Jarno Trullit a délelőtt folyamán egy kisebb elektronikai hiba hátráltatta. A csapat délelőtt az új aerodinamikai elemek kiértékelésével foglalkozott, míg délután a lágyabb keverékű abroncsok teljesítményét mérték fel.

Jarno Trulli:
Első szabadedzés: 6., 1:37.764 (+0.430), 19 kör
Második szabadedzés: 6., 1:36.217 (+0.538), 42 kör

„Dolgos pénteki napon vagyunk túl. A délelőtt folyamán volt egy technikai problémánk, ami egy kis pályaidőbe került, de be tudtuk fejezni a tervezett programot, melynek keretein belül a beállítások és az abroncsok kiértékelésével voltunk elfoglalva. A pályafeltételek nem voltak túlságosan fantasztikusan reggel, de folyamatosan javult a nap során. Összességében még nem vagyok teljesen elégedett az autó egyensúlyával és tempójával, így remélem, hogy ma este ki tudjuk elemezni a gyűjtött adatokat és holnap jobbak lehetünk. Aztán remélhetőleg vasárnap meg tudunk célozni egy erős eredményt."

Timo Glock:
Első szabadedzés: 8., 1:37.894 (+0.560), 21 kör
Második szabadedzés: 8., 1:36.548 (+0.869), 40 kör

„Összességében minden rendben ment. A pálya délelőtt elég trükkös volt, mert nem volt sok tapadásunk. Kicsúsztam a pálya koszos részére is és össze kellett szednem az autót. A nap folyamán sokat válogatottunk a beállítások között. A második szabadedzés jobban sikerült és az autót jobbnak éreztem. Szóval azért van még mit tenni holnap, hogy jó irányba haladjunk tovább. De mindent egybevetve nem volt ez rossz kezdése a hétvégének."



Sokat fejlődött a Toro Rosso Malajzia óta

Sikerült előrelépéseket tennie a Toro Rosso csapatának a Kínai Nagydíj első napján.

A faenzai kiscsapat versenyzői az istálló hivatalos sajtóközleményében elárulták, hogy az autó megfelelően üzemel a sanghaji aszfaltcsíkon, az abroncsokra azonban a továbbiakban is nagy figyelmet kell fordítani.

Sebastien Bourdais:
Első szabadedzés: 10., 1:38.195 (+0.861), 24 kör
Második szabadedzés: 10., 1:36.800 (+1.121), 34 kör

„Úgy tűnik, jól kezdődik számunkra a hétvége. Sikerült fejlődnünk abban a tekintetben, hogy megértsük az autót és hogy a legjobbat hozzuk ki belőle. Van még mit tenni, különösen az opciós abroncsok kapcsán. Voltaképpen kissé meglepett, hogy milyen jól kitartanak, és egyértelműen több van bennünk egy körnél. Nem azt mondom, hogy 30 körön keresztül fent tudjuk hagyni, de sokkal jobbak, mint vártuk. Nyilvánvaló, hogy azok a módosítások, melyek Malajzia óta helyet kaptak az autón, jól működnek."

Sebastien Buemi:
Első szabadedzés: 13., 1:38.307 (+0.973), 26 kör
Második szabadedzés: 15., 1:37.219 (+1.540), 34 kör

„Ez volt az első alkalom, hogy körözhettem ezen a versenypályán, így a hétvége előtt rengeteg időt töltöttem a Red Bull Technology szimulátorában, ami egyértelműen nagy segítség volt. Azt tervezem, hogy a jövőben többet használom majd. Nehéz számszerűsíteni, de biztosan sokat segít. Volt reggel egy technikai problémám, ami némi időmbe került, de aztán minden visszazökkent a normális kerékvágásba és délután képesek voltunk előrelépéseket tenni. Versenyképesebbnek tűnünk, mint Malajziában és határozottan javulunk. Nem tudtam tökéletes kört futni ma, szóval úgy gondolom, hogy holnap jobb lehetek. Kedvelem a pályát: nagyon jó, nagyon új, minden nagyszerű."



Sikerrel kezdődött a Force India kínai hétvégéje


A Force India istálló jól kezdett Kínában, mindkét versenyző teljesíteni tudta a tervezett programot, amely a beállítási munkálatokat és az abroncsok összehasonlítását foglalta magába. Adrian Sutil a tizenegyedik és a tizenegyedik, míg Giancarlo Fisichella a tizenhetedik és a húszadik legjobb időt teljesítette.

Adrian Sutil: "Nagy különbséget jelent, hogy az év ezen időszakában versenyzünk itt. Megszoktuk, hogy itt harminc fokos meleg van, de az alacsonyabb hőmérsékleteknek köszönhetően könnyebb dolgunk van annak ellenére, hogy tovább tart felmelegíteni a gumikat. A közepes gumikeverék rendben van a hosszabb etapok során, de egy körön nehéz boldogulni vele. A szuperlágy egy körön jobb, és a hosszabb etapok során sem olyan rossz, mint előzetesen gondoltuk. Minden jól ment, sikerült teljesíteni a tervezett programot, és az egyensúly is rendben van. Elégedett vagyok a pozíciómmal, és úgy gondolom, hogy sikeres volt a kezdet."

Giancarlo Fisichella
: "Nem vagyok túlzottan elégedett a mai nappal, mivel az autóm egyensúlya nem tökéletes. Nem tudok konstans teljesítményt nyújtani és egyelőre nem barátkoztam meg a beállításokkal. A jelenlegi hőmérsékletek mellett a gumik nem okoznak problémát. Már nagyjából tudjuk, hogy milyen irányba fogunk elindulni, hogy előrelépéseket tegyünk."



Formula.hu
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 17, 22:17
Hát erre csak annyit, gratulálok Buttonak a világbajnoki címéhez, és a Brawn-nak a konstruktőri címhez! Szép volt fiúk!!!
Nagyon szomorú és lehangoló nézni ahogyan szenvednek a világbajnokok, főleg a ferka, ennyire nem voltak a béka segge alatt! Sajnos már kedvem elment az egészhez, már nem is vároma futamokat, ennyire nem érdekel, mert a ferka nem fejlődik hanem romlik! Hát akkor ennyit érnek azok az új aero újítások. nem találok szavakat hogy mennyire nem jó ez a Ferrari! én nem tudom mire fel bíznak a Ferrariban annyian?, hogy feltámadnak? Talán még egy év kell nekik, hogy leamortizálják még jobban, szóval bízakodó a 2010 év is! O0 De azért hajrá Kimi! csórikám... :'(
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 17, 22:37
Ismerjük Kimit, nem egy feladós típus,  ő a maximumot fogja nyújtani, ameddig bírja az autó, addig kimi kinyomja még a szemét is,bízzunk Kimiben, bízzunk a szerencsében!! :thumbsup:
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 17, 23:29
Szerencse, ó hagyjuk, Kimit elkerüli rendesen! Szóval abban nem bízok, Most hiába bízok Kimiben mikor tudjuk, hogy az autó olyan lassú mint a csiga.  Látjuk Alo is hogy szenved és aztán ő is kihozza a maxot a gépből, ráaádsul nyomja rendesen a kers gombot, de még akkor sem megy, úgy mint  a ferkának. Mondom talán Európa lesz a megoldás, és akkor javuló tendenciát mutat a Ferrari.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 18, 10:00
Kínai időmérő

A sorrend:

1. S. Vettel RED B 0 13. 1:36.565 1. 1:35.130 1. 1:36.184
2. F. Alonso REN B 0 11. 1:36.443 7. 1:35.803 2. 1:36.381
3. M. Webber RED B 0 3. 1:35.751 2. 1:35.173 3. 1:36.466
4. R. Barrichello BGP B 0 2. 1:35.701 3. 1:35.503 4. 1:36.493
5. J. Button BGP B 0 1. 1:35.533 4. 1:35.556 5. 1:36.532
6. J. Trulli TOY B 0 9. 1:36.308 5. 1:35.645 6. 1:36.835
7. N. Rosberg WIL B 0 5. 1:35.941 8. 1:35.809 7. 1:37.397
8. K. Räikkönen FER B 0 6. 1:36.137 9. 1:35.856 8. 1:38.089
9. L. Hamilton MCL B 0 4. 1:35.776 6. 1:35.740 9. 1:38.595
10. S. Buemi STR B 0 8. 1:36.284 10. 1:35.965 10. 1:39.321
11. N. Heidfeld BMW B 0 12. 1:36.525 11. 1:35.975
12. H. Kovalainen MCL B 0 14. 1:36.646 12. 1:36.032
13. F. Massa FER B 0 7. 1:36.178 13. 1:36.033
14. T. Glock TOY B 0 10. 1:36.364 14. 1:36.066
15. K. Nakajima WIL B 0 15. 1:36.673 15. 1:36.193
16. S. Bourdais STR B 0 16. 1:36.906
17. N. Piquet REN B 0 17. 1:36.908
18. R. Kubica BMW B 0 18. 1:36.966
19. A. Sutil FOR B 0 19. 1:37.669
20. G. Fisichella FOR B 0 20. 1:37.672

Rendkívül izgalmas és érdekes időmérőt láthattunk ma is. Talán egyedül a Q1 nem tartogatott nagy meglepetéseket, hiszen már úgyis megszoktuk, hogy egy "nagy név" rögtön az elején kipotyog. Ezúttal Robert Kubicától búcsúztunk idejekorán, Piquet, a 2 Force India és Bourdais mellett. Kubica keményen küzdött a kocsival, valószínűleg a beállításai nem voltak jók, illetve nem tett jót a lengyel hétvégéjének az sem, hogy most kellett kipróbálnia a KERS-et, ami szintén időbe került. Lehetséges, hogy emiatt nem sikerült megfelelően beállítani a BMW-t.

A második etap aztán már újdonságokat is tartogatott számunkra: a Red Bull felvette a harcot a 2 Brawn-nal, sőt! Sikerült náluk jobb időt autózni, Vettelnek és Webbernek is. KImi és Massa a szakasz elején futott egy-egy elég gyors kört, Kimi valamivel jobbat, hiszen a 9. helyen mehetett tovább a legjobb tízes küzdelmébe. Felipe ismét nem bizonyult túl versenyképesnek, így kiesett. A Ferrari becsületét Kimi mentette meg. A Top 10-esbe hatalmas bravúrral az újonc Sebatien Buemi is befért!

Már javában köröztek a pilóták a mindent eldöntő 10 percben, de a Q2-t nyerő Seb Vettel még sehol sem volt. A Red Bull és az ifjú német úgy döntöttek, csupán egyetlen gyors körre bízzák a rajthelyüket. Végig nézték, ahogy a többiek püfölik egymást a jobb pozíciókért, Kimi szépen feljött a 6. helyre, majd kiküldték Sebit a pályára. A kis német pedig nem ijedt meg a kihívástól, és már-már szemtelen gyorsaságával és ügyességével megszerezte a polepozíciót! Csapattársa, Mark Webber, holnap mögüle, a 3. rajtkockából várhatja a rajtot, míg a 2. helyre Fernando Alonso hozta be a hétvége során eddig gyengélkedő Renaultját.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 18, 10:21
Jól van, azért alakul a helyzet. Jók a Red Bullok, és Alonso is gigabrutál a Renault-val!
Igaz lehet hogy a Brawn-ban túl sok a benya és csak azért gyengélkedtek egy kicsit...

(http://f1gp.hu/newspictures/2009/vette_pole.jpg)
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 18, 11:10
Vettel most belehúzott,mindenből kihozza a legjobbat!Sajnálom hogy Kimi csak 8, de legalább(ha eggyel is)de megelőzte Hamit.Massával nem tudom hogy mi van, de most se jutott be a Q2-be.A ferka lehet megint valamit elcs*szett.A dobogó is elég érdekes, a legyőzhetetlennek tartott Brwan Gp nincs rajta.Alonso is hozta a formáját, de Piqet.....
Ja és Glock vajon feltud jönni a 19 helyről, a büntetés miatt?
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 18, 11:12
A Toyota erős szóval pontszerző helyre feljöhet Glock.

Azért ez a Red Bull részsiker reményt adhat a többi csapatnak is. A Renault is mekkorát villantott ma? :o
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Szabi - 2009. április 18, 11:13
Igen ez a nap a Renault-é volt!
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 18, 11:18
Szombati pillanatok

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185521.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185493.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185517.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185482.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185486.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185481.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185531.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185535.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185470.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185491.jpg)

Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 18, 15:37
Alonso a legkönnyebb!

Bár Sebastian Vettel szerezte meg a pole pozíciót a Kínai Nagydíj szombati időmérőjén, az FIA által nyilvánosságra hozott súlyadatokból kiderül: nem ő volt a leggyorsabb. Ezt a jelzőt ezen a hétvégén ismét a Brawn-Mercedes autói érdemelték ki.

Vettel a Q3-ban ugyan 3 tizeddel jobban teljesített, mint Rubens Barrichello, aki csak 4. lett, de vasárnap 17 kilogrammal kevesebb üzemanyaggal indul küzdelembe. A Motorsport-Total.com internetes híroldal értesülései szerint tíz kilogrammal több üzemanyag körönként 0,365 másodperc hátrányt jelent, tehát Barrichello és csapattársa, Jenson Button az üzemanyag mennyiségeket figyelmen kívül hagyva nagyjából három tizeddel voltak gyorsabbak a pole pozíciót megszerző Red Bullnál. Jelentős előnyről tehát nem lehet beszélni.

 

A legkönnyebb az időmérő 3. szakaszában az előzetes várakozásoknak megfelelően Fernando Alonso volt, a kétszeres világbajnok pilótának a holnapi versenyen valószínűleg már a 10. körben tankolnia kell. Vettel-t a 13., míg csapattársát, Mark Webbert a 14. körben várják első alkalommal a boxba, úgy tűnik tehát, hogy a Red Bull az összesen 56 körös futamon három kiállásos stratégiára épít. Elképzelhető azonban az is, hogy két kiállás mellett döntenek, egy hosszú és két rövid etappal.

 
Barrichello autója az időmérőn kicsivel nehezebb, mégis hajszállal gyorsabb volt, mint Button-é. A két versenyző a 18. illetve 19. kör környékén áll ki majd tankolni. Az első 10 közül szombaton a legnehezebb autóval Lewis Hamilton körözött. A leghosszabb ideig várhatóan Nelson Piquet marad kinn a pályán, aki azonban csak a 17. rajthelyre kvalifikálta magát.


A Kínai Nagydíj rajtja előtti súlyok:Rajtpozíció   Pilóta   Csapat   Összsúly
1   S. Vettel   Red Bull   644
2   F. Alonso   Renault   637
3   M. Webber   Red Bull   646,5
4   R. Barrichello   Brawn   661
5   J. Button   Brawn   659
6   J. Trulli   Toyota   664,5
7   N. Rosberg   Williams   650,5
8   K. Räikkönen   Ferrari   673,5
9   L. Hamilton   McLaren   679
10   S. Buemi   Toro Rosso   673
11   N. Heidfeld   BMW   679
12   H. Kovalainen   McLaren   697
13   F. Massa   Ferrari   690
14   K. Nakadzsima   Williams   682,7
15   S. Bourdais   Toro Rosso   690
16   N. Piquet   Renault   697,9
17   R. Kubica   BMW   659
18   A. Sutil   Force India   648
19   T. Glock   Toyota   652
20   G. Fisichella   Force India   679,5



Kiállások várható menetrendje:
 
Kör   
Versenyző

10:    
Fernando Alonso

13:    
Sebastian Vettel

14:    
Mark Webber, Adrian Sutil

15:    
Nico Rosberg

16:    
Timo Glock

18:    
Jenson Button, Robert Kubica

19:    
Rubens Barrichello

20:    
Jarno Trulli

24:    
Kimi Räikkönen, Sébastien Buemi

26:    
Lewis Hamilton, Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella

27:    
Kazuki Nakajima

30:    
Felipe Massa, Sébastien Bourdais

32:    
Heikki Kovalainen

33:    
Nelson Piquet
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 18, 15:51
Nagyon örülök ennek az eredménynek! Grat Webber. Vettel is jól ment, de a legjobban Alonso, azért lehet, hogy könnyű volt az autó, és még sokat kell dolgozni azon a diffúzorón, de már látszik az eredménye, és remélem holnap nagyon sok pontot fognak elvinni, bár nem akarok rögtön itt újóngni, mert lehet hogy semmi nem lesz holnap, de nagyon drukkolok. :)




Szombati nyilatkozatok!

BMW-Sauber: Teljes csalódottság az időmérő után

A BMW-Sauber alakulat számára nem igazán jól alakul a helyzet a Kínai Nagydíj hétvégéjén. Már a szabadedzéseken is gondjuk akadt a versenyzőknek, és sajnos a gumiabroncsokkal kapcsolatos problémák kihatottak a szombati kvalifikáción nyújtott teljesítményükre is. A tapadás elégtelensége miatt Sem Heidfeld, sem pedig Kubica nem tudta kihozni az F1.09-es autókból a maximumot, és végül a BMW német pilótája a 11-dik, míg lengyel kollégája csak a 18-dik pozíciót volt képes elérni.

Nick Heidfeld, 11. hely

„Az időmérő második szakaszában elért első és egyben leggyorsabb köröm volt a lehető legjobb eredmény, amit ezúttal az autómból ki tudtam hozni. Bíztam benne, hogy az időmérő előrehaladtával jobb és jobb köridőt tudok majd teljesíteni, hiszen a pálya állapota is folyamatosan javult. De sajnálatos módon a helyzet másképpen alakult, és a gumijaimnak nem volt elegendő tapadása. Az egyik legnagyobb feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk ennek a pontos okát. Mindössze egy századmásodperccel maradtam csak le az első tíz közé jutástól."

 

„Bízom benne, hogy a Spanyol Nagydíjra előirányzott aerodinamikai fejlesztéseink segítenek majd a teljesítményünk javulásában. A legfontosabb dolgunk jelenleg az, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a helyzetből, és talán holnap még az időjárás is kedvez majd számomra, hiszen az eső igazán jól jönne. Igyekszünk egy igazán jó stratégiát összeállítani a vasárnapi futamra. Mivel nem tudtam az első tízben végezni, ezért szabadon dönthetek az üzemanyag-mennyiséggel kapcsolatban."

 

Robert Kubica, 18. hely

„Az autómnak nem volt elegendő tapadása, és emiatt egyáltalán nem volt egyszerű azt vezetni. Nem vagyok elégedett a szuper-lágy gumikkal. A ma reggeli szabadedzést követően nem gondoltam volna, hogy ilyen rossz helyzetben leszek, és hogy a szuper-lágy, valamint a keményebb összetételű gumiabroncsok között ennyire nagy lesz a különbség. Mindezek mellett az eredményhez hozzátartozik az is, hogy 12-es kanyarban hibáztam a fékezés során, ami miatt időt is veszítettem."

Mario Theissen, BMW Motorsport igazgató

„A mai időmérőnk miatt rendkívül csalódott vagyok. A szabadedzésen gyűjtött adataink is már megmutatták számunkra, hogy az autóink nem egészen jól tudnak teljesíteni ezen a pályán. Mindkét pilótánk küszködött a tapadás hiánya miatt, és egyelőre nem tudtuk ezt a problémát megoldani, és emiatt a versenyzőink nem igazán tudtak tökéletes kört megtenni. A teljesítményünk sajnos rányomta a bélyegét a megszerzett rajtpozícióinkra is, de igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy egy jó versenystratégiával javítsunk a helyzetünkön."



Toyota: Trulli egy kicsit csalódott

Csalódottan zárta a Toyota a Kínai Nagydíj időmérő edzését. Jarno Trulli ugyan bejutott a harmadik szakaszba, de ott csak a hatodik helyet szerezte meg. Az olasz pilóta ennél többre számított. Timo Glocktól ezúttal elpártolt a szerencse. A német pilóta nem csak hogy nem jutott túl a második szakaszon, ahol a 14. helyet szerezte meg, hanem a nap elején még a sebességváltóval is gondjai akadtak. Mivel a váltót cserélni kellett, a szabályok értelmében öt rajthelyes büntetést kap, így csak a 19. helyről vághat majd neki a holnapi Kínai Nagydíjnak.


Jarno Trulli
: "Nehéz időmérő volt és egy kicsit csalódott is vagyok az eredmény miatt, mert a ma reggeli szabadedzés után úgy gondoltam, hogy megvan a tempónk az élre kerüléshez. De valahogy, ahogyan történt az Ausztráliában is, eltűnt a tapadás a ma reggel és a délután között. Ezután valami hiányzott, az autó már nem volt olyan jó, és nagyon keményen kellett nyomnom, hogy egyáltalán bekerüljek a harmadik szakaszba. Mégis, elégedett voltam az utolsó körömmel, és végülis a hatodik hely elfogadható eredmény. Holnap jó versenyünk lehet, eső is lehetséges, ami megkeverheti a dolgokat.


Timo Glock: "Ma reggel gondjaim voltak a sebességváltóval három-négy körrel a szabadedzés kezdete után, ami miatt számomra az egész edzésnek vége volt. Ezért keveset voltam a pályán az időmérő előtt. Az autó máshogy viselkedett ma a tegnapihoz képest, és már az első szakaszban is nagy kihívás volt vezetni. Nem sikerült egy jó kört összehoznom, és tudtam, hogy nem lesz könnyű bejutni a harmadik szakaszba, mert az idők nagyon szorosak voltak. Csúszós volt a pálya, nem tudtam elég magabiztosan vezetni az autót az utolsó körömben, és hibáztam is, szóval ezzel vége is volt. A büntetés emellé azt jelenti, hogy az utolsó sorból indulunk, szóval már csak az esőben reménykedhetünk."



Renault: Működik az átalakított diffúzor!

Fernando Alonso a második helyet szerezte meg a Kínai Nagydíj időmérő edzésén. Ebben nagy segítségére volt, hogy a Renault új diffúzorral lépett pályára, illetve, hogy az autóból kiszerelték a KERS-t. Csapattársa, Nelson Piquet nem használta az újításokat, minden bizonnyal ennek is köszönhető, hogy a brazil pilóta csak a 16. helyig jutott.


Fernando Alonso: "Az autó gyors volt ma reggel, a harmadik szabadedzésen, de csak három körünk jutott az új alkatrészek tesztelésére. Az, hogy ma délután sikerült megszerezni a második rajtkockát, óriási motiváló erőt jelent a csapatnak. Hihetetlen, és most először láttam ilyen elképesztő erőfeszítést. A csapat napi 24 órát dolgozott az elmúlt hetekben, hogy ezeket az alkatrészeket létrehozzák, és ma elérkezett az idő a használatukra. Szóval nagy köszönet illet mindenkit Enstone-ban, és a mérnököket és szerelőket is, akik nem sokat aludtak a múlt éjjel, hogy az autó kész legyen. Emellett három Renault motoros autó alkotja az első hármat, szóval köszönet a motor csoportnak is Viry-ben. Elégedettek lehetünk a mai eredménnyek, és nagyon várjuk már a holnapi versenyt, ahol remélhetőleg sikerül majd néhány pontot szerezni."

Nelson Piquet: "Nyilvánvalóan nem kaptam meg azokat az alkatrészeket, amiket Fernando igen, de még így is csalódott vagyok, hogy nem sikerült a második szakaszba jutnom, mert az autó nagyon jól működött ma reggel, és az éjszaka során javítottunk is néhány dolgon. Tudom, hogy kemény verseny lesz a holnapi, de remélhetőleg működik majd a taktikánk és előrébb juthatok a futam során."



Brawn: Barrichello kemény csatát jósol

A Kínai Nagydíj időmérő edzésén szoros csatát követően Rubens Barrichello a negyedik, míg Jenson Button az ötödik rajthelyet szerezte meg. Az idei év meglepetéscsapata most először szorult ki az első sorból, amiben az ellenfelek felzárkózása mellett valószínűleg az is közrejátszott, hogy mindkét pilóta autója alulkormányzott volt.

Rubens Barrichello: "Jól teljesítettem a mai időmérőn, de az is látható, milyen gyorsan fejlődik a Forma-1. Habár meglepődtünk, hogy milyen gyorsak a Red Bullok, ez egyben remek versenyt is jelent az élen. Nehéz lesz megverni őket, de hisszük, hogy jó a taktikánk. Jenson is és én is tudjuk, hogyan kell itt a dobogón végezni, szóval reméljük, hogy holnap ezt ismételhetjük."

Jenson Button
: "Az autónk jó, de volt néhány autó, ami gyorsabb volt a mai időmérőn, mint amire számítottunk. Mindenki láthatta a második szakaszban, hogy a gyors kanyarokban nagyon erős volt a Red Bull, és mi akkor már tudtuk, hogy kemény csatát vívunk majd. Érdekes lesz látni, hogy a különböző taktikák hogyan működnek verseny közben. Természetesen szívesebben lennénk a rajtrács elején, de mindent beleadunk majd a holnapi versenyen, és meglátjuk mi történik."

Ross Brawn: "Keményebb volt a mai időmérő Sanghajban, mint amit az első két versenyen tapasztalhattunk. Mindig mondtuk, hogy az ellenfeleink gyorsan utolérhetnek bennünket, és ma ennek egyértelmű bizonyítékát láthattuk. Az autónk jól működik ezen a pályán, ám az utolsó körök során Jenson is és Rubens autója is túlságosan alulkormányzott volt. A negyedik és az ötödik hely is jó teljesítmény a rajtrácson, és várjuk a holnapi kihívást. Gratulálok a Red Bullnak az első pole pozíciójukhoz egy olyan szezonban, ami úgy tűnik, nagyon izgalmas lesz."



A Ferrari versenyzői a hibrid rendszert hiányolják

A Ferrari nem volt elégedett a Kínai Nagydíj kvalifikációs edzése után, ahol Felipe Massa hibázott és a tizenharmadik rajtpozíciót tudta megszerezni. Kimi Räikkönen pályára léphetett a harmadik etapban is, legjobb ideje azonban csak a nyolcadik helyre volt elegendő. A finn pilóta valamennyi szett gumiját elhasználta, így a legjobb tíz csatáját használt abroncsokkal teljesítette.

Kimi Räikkönen: "Természetesen nem vagyok elégedett a nyolcadik hellyel, de a jelenlegi erőviszonyok mellett ezzel kell beérni. Mindent kihoztam az autóból, de sajnos a harmadik időmérő etapban nem volt már felhasználható új szett gumi. Ennek tükrében annak is örülök, hogy sikerült néhány vetélytársat magam mögött hagyni. Továbbra sem vagyunk elég gyorsak, körülbelül egy másodperces a hátrányunk a vetélytársakkal szemben. Bízom benne, hogy hamarosan megkapjuk az új elemeket, de addig is mindent ki akarok hozni a rendelkezésemre álló csomagból. Remélem, hogy sikerül pontokat szerezni. Nem tudom, hogy milyen teljesítményt tudtam volna nyújtani a hibrid rendszerrel, emiatt talán előnyös lett volna, ha legalább az egyik autóban használtuk volna."

Felipe Massa: "A második időmérő etapban az első nekifutásom még jól sikerült, de a másodikban hibáztam, elhagytam a pályát, és emiatt nem jutottam tovább. Amikor kijöttem a boxból, forgalomba kerültem, így nem tudtam megfelelően felmelegíteni a gumiakt. Ennek ellenére a pontszerzés lesz a cél a versenyen, de még javítani kell az autó fejlesztésén. A hibrid rendszer hiánya ezúttal hátrányt jelentett, így ezen a területen is dolgozni kell."



McLaren: Idén először a top 10-ben

Több aerodinamikai elem módosításával készült a McLaren a Kínai Nagydíjra, ahol az időmérő edzésen az idei évben először került versenyzőjük a harmadik szakaszba. Lewis Hamilton autóján új első terelőszárnyat használt, valamint a diffúzoron is jelentős változások voltak megfigyelhetők, bár a csapat bevallása szerint még csak egy átmeneti konstrukcióról van szó. A brit végül a 9. rajthelyet szerezte meg, de panaszra nem lehet oka, hiszen folyamatos fejlődés eredményeként jutott idáig. Csapattársa, Heikki Kovalainen az új diffúzor mellett a régi első szárnyelem használata mellett döntött, ami után meg kellett elégedjen a 12. rajthellyel.

Lewis Hamilton: "Lépésről lépésre haladunk előre. Köszönet a srácoknak a gyárban, amiért ilyen fantasztikus munkát végeztek, és elkészítették az új alkatrészeket, minden apró darab abban segít, hogy elkapjuk az élen állókat. Még mindig nagy út áll előttünk, de mindenképpen úgy érzem, hogy a gyógyulás útjára léptünk."

Heikki Kovalainen: "Nagyon sokat javítottunk az autónkon ezen a hétvégén. Nem volt szerencsés, hogy nem sikerült gyorsabbnak lennünk a második szakaszban, de nagyon örülök, hogy Lewisnak végülis sikerült bejutnia a harmadik etapba. Habár a 12. hely nem igazán mutatja meg a valós tempómat, egyértelműen látszik, hogy a megfelelő irányba haladunk. Jó taktikával, és az első körben remélhetőleg az eddiginél több szerencsével a célom az lesz, hogy megszerezzem az első pontjaimat az idei évben."

Martin Whitmarsh: "Lewis 9. helye azt jelenti, hogy az idén első alkalommal jutottunk a harmadik szakaszba, és demonstrálja azt az erőfeszítést, amit a McLaren Technology Centre-ben az MP4-24-es fejlesztésére fordítunk. Nyilvánvaló, hogy még sok dolgunk van, és nem leszünk elégedettek addig, amíg nem kerülünk vissza az élre, de ez az eredmény bátorító, és nagyon fontos lépés az egész csapat számára. Lewis körei, különösen az első és a második etapokban félelmetesek voltak, mindenképpen méltók egy bajnokhoz. Habár Heikkinek nem sikerült javítania a 12. helyen, ő is és a mérnökei is fantasztikus munkát végeztek az autó beállításával. A kemény munka eredményeként igazán otimistán vágunk neki a holnapi versenynek, a cél az, hogy mindkét autónk pontot szerezzen."



Vettel az élre repítette a Red Bullt

A Red Bull Racing fennállásának legjobb időmérő edzését teljesítette Kínában, Sebastian Vettel első és Mark Webber harmadik rajtpozíciójának köszönhetően. A jó szereplésben a kevesebb benzin-mennyiség is szerepet játszott, a csapat mégis elégedett lehet a versenyzők munkájával.

Sebastian Vettel: "Nagyon boldog vagyok, hogy az időmérő utolsó pillanatában sikerült megszerezni az első rajtkockát. Minden etapban csak egy nekifutásom volt, de mint láthattuk nem is kellett több a sikerhez. Mivel problémák voltak az autóval, nem akartunk túl sok kört teljesíteni. Az autó jól megy, Mark minden etapban kétszer ment ki a pályára, és végig az élen harcolt. Nem aggódtam, hogy egy körön kell kihozni mindent, de tudtam, hogy nem engedhetek meg magamnak semmi hibát. Boldog vagyok, hogy az első rajtpozícióból indulhatok. Szeretnék köszönetet mondani a szerelőknek és a csapatnak, akik keményen dolgoztak. A verseny hosszú lesz, de remek pozícióból indulhatok."

Mark Webber: "Remekül teljesítettünk. A csapat keményen dolgozott az elmúlt hetekben, így kicsit sajnálom, hogy nem tudok az első sorból rajtolni, de Fernando is remek munkát végzett. Szorosabb csatával számoltam, de majd meglátjuk, hogy ki milyen benzinmennyiséggel ment. A csapat remek munkát végzett, az autó jó és megfelelő tapadást biztosít. Mindent beleadok, de Sebastian megnehezíti a dolgomat."
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: fish - 2009. április 18, 17:01
Ugylátszik a Red Bullnál Vettel az 1. számú pilóta.Eddig az idei 3 időmérőből mindhármon Vettel volt a könyeb, vagyis mindhárom időmérőn előnyel indult Webberhez képest.Bár ezt előre lehetet tudni,hogy Vettelt fogják támogatni, mert ő híres és nagy kedvenc és a mai f1-be ez számít leginkáb nem a képeség.A Brawnoknak nagy esélye van a futam megnyeréséhez, mert 5-6 körrel  nehezebbek voltak az időmérőn a Red Bullokhoz képest és ehezképet nemvoltak sokkalasabak mint a Red Bullok.A futamon 5-6 körrel később jönek ki tankolni, vagyis 5-6 körön keresztül mennek úgy az extrakönnyű autóval, miközben a Red Bullok teletankal lesznek.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 18, 18:06
Lehet, hogy Vettel fiatal és teheséges, de Webber is gyors, és tapasztalt és inkább akkor webber nyerjen futamot, mert ő jobban megérdemelné, mint a Vettel,a ki úgy is ott lesz a Ferrarinál pár éven belül.  :dry:
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 18, 19:08
Én Alonso-nak szurkolok, bár tudom könnyű a Renault, de akkor is bravúr amit véghez vitt, csak rá kell nézni a csapattársra...
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Pepee - 2009. április 18, 19:35
Bár nem vagyok egy Alonso rajongó,de azt elismerem hogy ügyes volt.Vettel rettentően tehetséges,de a pole pozícióhoz egy jó autó is kell.Massánk nincs szerencséje,míg Kimi nagyjából simán bent volt a Q3-ban addig Massa simán kiesett.Lewisnál pedig az már nagy szó hogy bejutott a Q3-ba.
A Forma 1 most teljesen felkavarodott.A Brawn GP mint égből pottyant csapat meg akarja váltam az F1-et.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 18, 19:47
A rádióban mondták, hogy bombameglepetés lett az időmérőn. na mondom ki nyerhette meg Sutil vagy nakajima?, na és amikor mondták Vettel, hát ez bombameglepetés? Oké az igaz hogy brutálisan csinálta az időmérőt, ehhez nagy grat, meg Alonak is , azon viszont meglepődtem, neki is grat meg Webbernek! És az vicces volt, hogy Button csalódott volt, mert azt hitte, hogy megint pole lesz! Kicsi túloptimista lett, a hév teszi, megértem! Annak örülök hogy Kimi megint jobb volt Massanál, aztán ennyi. Szerintem a Ferari megint el fogja szúrni ezt a versenyt is, valahogy az az érzésem, hogy megint a gumi lesz a próbléma. Ha esni fog esküszöm nektek, most túl későn fogják felrakni! Komolyan már várom hogy mit csesznek el megint.
Most viszont meg hiányolják a Kerst? jaj istenem hát ha benne van akkor kicsivel gyorsak de valami meghibásodát okoz és annyi, de ha nincs akkor még lassúbbak. akkor most mi a jó, ha benne van vagy ha nincs? Na ezt old meg Domika! O0
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: fish - 2009. április 18, 22:46
Most hogy a ferrari nemnagyon jut továb a 3. etapba, most nem tudják Massát könyebre tankolni Kimihez képest.Most hogy Kimi és Massa mindketen ugyanugy minimumsulyal maxon mennek az 1. két etapban, mert nembiztos, hogy továbjutnak,most Kimi jobb mint Massa.Webber 2006-ban általában gyorsabb volt mint Rosberg, akit olyan tehetségesnek tartanak mint Hamilton és ugyanolyan szenzációsan nyerte meg a GP2-es vb címet, mint Hamilton.Ez jolmutassa, hogy Webber nagyongyors, de a Red Bull Vettelt támogatja mert népszerű és ez engem nemhagy nyugodni. 
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 19, 07:35
Vettel szombati Pole pozíciós köre:

http://www.youtube.com/watch?v=F9ZV7VEUBFQ
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 19, 11:51
Kínai Nagydíj, verseny:
 1.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  1h57:43.485
 2.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    10.970
 3.  Button        Brawn GP-Mercedes     (B)  +    44.975
 4.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes     (B)  +  1:03.704
 5.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +  1:05.102
 6.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +  1:11.866
 7.  Glock         Toyota                (B)  +  1:14.476
 8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:16.439
 9.  Alonso        Renault               (B)  +  1:24.309
10.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:31.750
11.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:34.156
12.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +  1:35.834
13.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +  1:46.853
14.  Fisichella    Force India-Mercedes  (B)  +     1 kör
15.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
16.  Piquet        Renault               (B)  +     2 kör

Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592

Kiesők:

Sutil         Force India-Mercedes  (B)    51
Nakajima      Williams-Toyota       (B)    44
Massa         Ferrari               (B)    23
Trulli        Toyota                (B)    19
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 19, 12:19
Nem tudom hogy vagytok vele, de nekem elegem van az esőből ,és a távolkeleti helyszínekből.

Amúgy Vettel ma verhetetlen volt, hiba nélkül ment és elvert mindenkit. Jah és Webber is megérdemel minden dícséretet, megérdemelték a kettős győzelmet. Hála Isten nem a Brawn és Button nyert... :yes:
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 19, 12:25
Majd még jön Japán.

Grat a Red Bullnak, de szerintem szárazon Button ott lett volna, amúúgy a verseny jó is lehetett volna, ha Alonso pontszerző helyre jön be. :D Amúgy nekik rosszul jött ki az egész könnyű tankos rész, bár a végén a 2. boutcai kiállás során visszatért a 9. helyre, és ha nem agresszív, akkor most 6. helyen végzett volna. Sajnálom, mert szépen feljött a végérőé. Amúgy azt lehet látni, hogy a renault fejlődik, de a Ferrari nem. Még a Mclaren is jobban halad. BMW-nél is gondok vanak, de Brawn se dőlhet hátra.

Következő pálya a Ferrari-nak a BMW-nek és a Toyota-nak fog kedvezni, de majd meglátjuk, hogy mennyire.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Annamari - 2009. április 19, 12:34


Vettel nagyon ügyesen ment egész végig. :clap7: . Látszik, hogy jó a Red BUll!
Ahogy megszerezték az első 2 helyet. Aztán jönnek csak a Brawn Gp-sek, és mögöttük végre a McLaren is mutatott vmit!!

És a Ferka még mindig nincs sehol, se Alo, az ő csodálatos Renaultjával! :beee:
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 19, 12:37
Hamilton sincs sehol a Mercivel nagyon, csak az esőnek köszönheti, hogy a 6. helyen végzett.Ja és nagy szerencséje volt.!
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Adam Jonas - 2009. április 19, 12:54
Igen jó ez a Red Bull Racing, minden dicséretet megérdemelnek. :) Sztem Vettel majd hagyja Webbert nyerni az évad során. :) ő is tisztában van vele, hogy sokat köszönhet neki ezért a győzelemért.
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Marti - 2009. április 19, 13:48
Én soha nem szerettem az esőt, de néhányan annyira imádják hogy nem is értem. Hát én se láttam normálisan az autókat, akkor a pilóták mit láttak, semmit! Az összes pilóta előtt le a kalappal, mert amiket művelnek esőben az  nem semmi. És az is nagy hülyeség hogy állandóan azt mondogatják x pilóta nem tud esőben menni, az y meg igen! Itt mindenki tud esőben menni, még a kis Piquet is, hiába amortizálta le az autóját kétszer de ő is tud menni. Hát azt hittem végre Sutil pontot szerez, de megint történt valami ami miatt kiesett! Pedig aztán ő állandóan esőért imádkozik, mert akkor van csak esélye pontot szerezni. Sajnáltam!
Vettelnek, Webbernek és Buttonnak gratulálok jól mentek, főleg Vettel, és az hogy a red bull ilyen gyors az igen! Legalább már ketten harcolnak a vb címért, ez már valami!
Amit a Ferrarit illeti az komolyan mondom, ennyire lassúnak talán soha nem láttam, meg arra sem emlékszem hogy háromszor zsinorban nulláznak! Nekik is gratulálok ez szép tejesítmény volt! Végülis még van esélyük a vb cím megszerzésére... Bár ha még 2-szer nulláznak akkor búcsú van! Alonso hát őt is sajnálom, amennyit szenved a renaultban, tegnap elég nyúzott volt  a feje, meg tiszta öregnek látszott, annyira kinlódik hogy ez már nekem is fáj! És nem is beszélve a Ferari srácokról! Ezt is megértük hogy a három világbajnoknak beleszólása sincs a futamon, még dobogó közelben sem voltak. 2007-ben csak ők voltak szinte a dobogón. Hát én ezt nem gondoltam volna, hogy ilyen megtörténik, hogy nincsenek sehol.


Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 19, 15:25
Akkor jó az esőfutam amikor egész szezonban minden változatlan, és kvázi unalmasak a futamok, de az új szabályok miatt ezt idén nem lehet elmondani... Remélem idén nem lesz több esős futam! :-\
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: F1Andris - 2009. április 19, 15:32
Vasárnapi pillanatok

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185739.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185682.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185646.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185752.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185753.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185624.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185740.jpg)

(http://www.motorsport-magazin.com/images/500/q_75/sw_adrivo/se_sutton/0185623.jpg)
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Cole - 2009. április 20, 18:23
Kínai Nagydíj:
Csúcssebességek a futamon:   Pilóta   Csapat   Végsebesség   Hátrány   Különbség
az előzőhöz
1   F. Alonso   Renault   295,3      
2   S. Buemi   Toro Rosso   294,1   -1,2   -1,2
3   S. Bourdais   Toro Rosso   294   -1,3   -0,1
4   A. Sutil   Force India   293,3   -2   -0,7
5   N. Piquet   Renault   292,7   -2,6   -0,6
6   G. Fisichella   Force India   292,5   -2,8   -0,2
7   R. Kubica   BMW   289,6   -5,7   -2,9
8   K. Räikkönen   Ferrari   289,3   -6   -0,3
=   S. Vettel   Red Bull   289,3   -6   -
10   T. Glock   Toyota   289   -6,3   -0,3
11   N. Heidfeld   BMW   288,9   -6,4   -0,1
12   H. Kovalainen   McLaren   288,5   -6,8   -0,4
13   K. Nakadzsima   Williams   288   -7,3   -0,5
14   N. Rosberg   Williams   287,4   -7,9   -0,6
15   L. Hamilton   McLaren   283,7   -11,6   -3,7
16   R. Barrichello   Brawn   283,4   -11,9   -0,3
17   M. Webber   Red Bull   283,2   -12,1   -0,2
18   J. Trulli   Toyota   281,6   -13,7   -1,6
19   J. Button   Brawn   281   -14,3   -0,6
20   F. Massa   Ferrari   280,1   -15,2   -0,9
Cím: Re: Kína, Shanghaj 2009-04-19
Írta: Laszmen - 2009. április 20, 18:28
Nemzetközi sajtóvisszhang!


Sebastian Vettel Kínában megtörte Jenson Button egyeduralmát. A Red Bull Racing versenyzője esőben rajt-cél győzelmet szerzett amivel kivívta a nemzetközi sajtó elismerését.

Anglia

Daily Express: "Vettel ellubickolt a győzelemig. Felhúzta a karúszóját és megszerezte a Red Bull Racing első győzelmét."

Daily Telegraph: "Vettel belevaló versenyző. A futam előtt még a riporterekkel viccelődött."

The Times: "Az új Michael Schumacher. Sebastian Vettel megnyerte a Kínai Nagydíjat. Lehet, hogy nem Jenson Button visz mindent az idén."

The Sun: "A kínai medencében nem sikerült a bravúr Jenson Buttonnak."

Daily Mail: "Nem sikerült a bravúr Jensonnak, aki Damon Hill 1996-os sikere óta az elő olyan brit versenyző lett volna, aki sorozatban háromszor nyer az év elején."


Olaszország

Tuttosport: "A Ferrari egy nulla. Vettel-Red-Bull- Show."

Corriere dello Sport: "Ferrari: három verseny, három kudarc. A Red Bull elvarázsolta Kínát."

La Gazzetta dello Sport: "Vettel az új sztár. Újabb esőmenő. Azt mondják, hogy az ő az új Schumacher, de inkább Stewartra vagy Laudára hasonlít. A Ferrari újabb kiütéses veresége."

Corriere della Sera: "A Red Bull szárnyal, a Ferrarinál krízishelyzet van: újabb nulla pont."

Il Secolo XIX: "Vettel az esőkirály. A Ferrari 1981 óta nem szerepelt ilyen rosszul."

La Repubblica: "Hova tűntek a bajnokok? Mi van a Ferrarival? Kína is borzalmas volt."


Ausztria

Kurier: "A szellem előbújt a palackból. A fiatal versenyző megvalósította Mateschitz álmát."

Der Standard: "A Red Bull megérkezett."


Spanyolország

El País: "Vettel megmutatta mire képes. A Ferrari legrosszabb rajtja 1981 óta."

Marca: "Vettelnek köszönhetően a Red Bull a bajnoki címről álmodhat. A versenyző tehetséges, az autó tökéletes."

Diario As: "Vettel tökéletes versenyt teljesít."

Sport: "Kínában Sebastian Vettel oktatta a mezőnyt."
Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek