Hivatalos: A USF1 engedélyt kért az FIA-tól az eltávra!
Kend Anderson, a Team USF1 csapat főnöke elismerte, valóban pénzügyi gondjaik vannak, és már a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) egyeztetnek arról, hogy hány versenyt is hagyhatnak ki az idei szezonban,
A Team USF1 tervei szerint az első négy futamon nem lenne jelen, és csak Spanyolországban, Barcelonában debütálnának a legnagyobb kategóriában.
Most, hogy a Campos csapat megmenekült, már csak a Team USF1 jövője kérdéses. Egy biztos, az autó, a Type 1 nem áll készen a versenyzésre, de még tesztelésre sem.
Az amerikainak a héten Angliában lett volna jelenésük az FIA kötelező töréstesztjén, ám végül nem utaztak el.
Hosszú hetek óta arról hallani, hogy a USF1, ha még el is indulna idén az F1-ben, biztosan nem tud részt venni az összes versenyen.
A új Concorde Egyezmény lehetővé teszi azt a csapatok számára, hogy kihagyjanak három nem egymást követő futamot, ám az FIA figyelmeztetett, egy verseny kihagyása is következményekkel fog járni. A szövetség egyelőre nem ismertette ezeket a következményeket.
Az amerikaiak végre kiálltak a nyilvánosság elé, és elismerték, bajban vannak.
„Dolgozunk a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), hogy tisztázzuk, hány versenyt is tudunk kihagyni.” – ismerte be Ken Anderson, a Team USF1 csapatfőnöke.
„Egy ideális világban az első négy versenyről hiányoznánk, és Barcelonában jelennénk meg.” – folytatta Anderson.
Az FIA a kialakult helyzet miatt visszavonhatja a csapat engedélyét, és ezzel a Team USF1 is maximálisan tisztában van.
„Azt hiszem, minden lehetséges. De mi értelme lenne ennek?” – tette hozzá Anderson, aki egy, vagy két héten belül várja a döntést.
Ken egyértelművé tette, hogy a José María López továbbra is szerződésben áll velük a 2010-es szezonra, ám azt nem tagadta, hogy az argentin pilóta esetleg más csapatnál folytathatja.
„Biztos vagyok benne, hogy mérlegeli a lehetőségeit.”
Anderson mindemellett tagadta azt, hogy Chad Hurley, a YouTube-tól, és az istálló sportigazgatója, Peter Windsor elhagyta a csapatot.